De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De EU

Bericht door dvh » 12 mei 2014, 14:33

Enorm rechts land.
Zelfvoorzienende economie.
Mooie vrouw
Eigen volk mentaliteit.
Geen koppen voor het maaiveld.

Volgens mij zouden genoeg DF'ers zich prima thuisvoelen in Rusland :mrgreen:

Robin
Berichten: 51482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De EU

Bericht door Robin » 12 mei 2014, 14:53

David, wat is rechts wat is links:)

Sinds Wilders zijn we daar ook 't spoor mee bijster:)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 12 mei 2014, 16:01

omdat het kan nog wat EU feitjes?

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... zonelanden" onclick="window.open(this.href);return false;


en bv>
De film laat zien hoe de macht van de Europese Unie toeneemt, wat de plannen zijn en welke bevoegdheden wij als Nederland al zijn kwijtgeraakt aan dit oncontroleerbare instituut. Beloftes als vrede, democratie en veiligheid. "It's a scam!" Een grote zwendel, hoor je een betrokkene over de EU vaststellen.
En democratie? ze zeggen dat het steeds meer een Dictatuur wordt vanuit Brussel zeg maar,
korte samenvatting op de film die nog komen gaat vind je bij het verhaal wat wat meer verduidelijkt>>

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... ag-bepaalt" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 12 mei 2014, 16:09

we horen vaan van 'uiterst rechts'

maar op links is dat schijnbaar nog extremer...

de man die het waarschijnlijk goed gaat doen straks (ala Pim of Wilders wellicht qua vergelijking?)
Nigel Farage omringd door vier bodyguards
afijn, zoiets zien we ook regelmatig in/om de NL politiek...
De UKIP-leider moet beschermd worden tegen extreem-linkse actievoerders.

Het is weer eens zo ver. Een rechtse - klassiek-liberale in dit geval - politicus wordt steeds populairder en kon zelfs weleens toeslaan bij de verkiezingen, en wat gebeurt er? Hij wordt fysiek aangevallen door linkse activisten, waardoor hij uiteindelijk een stel bodyguards nodig heeft.

Zo rolt links namelijk.

Ukip leader Nigel Farage has accused anti-fascist campaign groups connected to members of the Labour party of acting violently against him “more than once”. Mr Farage alleged that members of the Unite against Fascism and Hope not Hate campaign groups had acted in a violent way and accused them turning up to his meetings and banging him “over the head with banners”. Both campaign groups have fully rejected his claims.

Beide groepen worden geleid door Labour-mensen en ontvangen, aldus Farage, subsidie van de staat. United Against Fascism ontkent dat laatste maar dat geheel terzijde. Dat doet er immers niet eens echt toe. Het gaat om het gewelddadige gedrag van linkse activisten, niet om de vraag of ze al dan niet belastinggeld krijgen en, zo ja, hoeveel.

Farage legt uit:

“Sadly we have a couple of organisations out there headed up by senior Labour party figures, who purport to be against fascism and extremism, who receive funding from the Department of Communities, who receive funding from the trade unions, who have acted in a violent way more than once.”

Hij doelde daarmee op United Against Fascism - een groep die geleid wordt door Labour-MP (member of parliament) Peter Hain - en op Hope Not Hate, van wie Labour MP Baroness Kinnock één van de leiders is.

Aanhangers van die groepen vallen Farage met grote regelmaat lastig (lees: ze vallen hem aan) als hij campagne probeert te voeren. Daarbij is het duidelijk de bedoeling om hem dermate te intimideren dat hij zich terugtrekt uit de politiek.

Het is afschuwelijk dat dit gebeurt en dat Farage daardoor beveiliging nodig heeft, maar het is alles behalve onverwacht. Eerder riep ik immers al op om hem te beschermen; je kon dit van kilometers afstand zien aankomen. Ze proberen bewust een sfeer te creëren waarin geweld tegen Farage gezien wordt als 'normaal.' Ze willen de zaak opkloppen... en wie weet wat er dan gebeurt: iemand zou zomaar het 'recht' in eigen hand kunnen nemen.

Het ergste is misschien nog wel dat de woordvoerder van UAF vervolgens dit zegt:

"If he’s unpopular it’s because he’s been using the politics of scapegoating and that has brought a response from the very people he’s been targeting. It’s astonishing a politician would attack an anti-racist, anti-fascist organisation rather than deal with the fact that by playing the race card, he’s igniting the same issue as Enoch Powell."

Ziek, zieker, ziekst. Ten eerste is het probleem voor dat soort organisaties niet dat Farage 'impopulair' is, maar dat hij met de dag populairder wordt, en ten tweede proberen ze bewust zo'n agressieve haatvolle campagne te creëren waardoor er meer mensen zijn die Farage aanvallen.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... bodyguards" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is ook wel leuk, kan Wilders ook wat van lenen/gebruiken ipv als onnodig/onjuist e.d. als bv racist weggezet te worden.

Afbeelding
Zie hier UKIP-leider Nigel Farage omringd door UKIP-leden van alle gezindtes en kleuren. Hoezo UKIP is een racistische partij? Wat een onzin! Kijk maar!
zie video hier>

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... che-partij" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 12 mei 2014, 16:55

Ik ben eruit, ik laat weer een baard staan en doe me voor als Turk/Marrokaan en ga een uitkering aanvragen :tooth:
jongeosama undercover.jpg
jongeosama undercover.jpg (234.6 KiB) 1508 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15891
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 12 mei 2014, 16:56

Daar hoef jij je baard niet voor te laten staan hoor :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31367
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De EU

Bericht door JP » 12 mei 2014, 17:00

:lollerdelol: :roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 12 mei 2014, 17:03

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 12 mei 2014, 17:31

Bram schreef:Daar hoef jij je baard niet voor te laten staan hoor :tooth:

Doe jij me dan helpen een uitkering aan te vragen voor deze zielige Marrokaan :lol:

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: De EU

Bericht door Marius » 12 mei 2014, 17:56

Bram schreef:Als dat voorbeelden zijn zoals bovenstaande kan je ze beter achterwege laten.
Ik wil nog wel een voorbeeld geven. Jouw loon als ambtenaar bijvoorbeeld. Zelf geef je in een eerdere post aan geen verschillen te zien tov een loon wat een zelfstandig ondernemer verdient. Dat is er echter wel degelijk.
Jouw loon als ambtenaar wordt op basis van onvrijwilligheid en dreiging verkregen om aan jou uitbetaald te worden. Dat is compleet wat anders dan een loon dat aan een persoon wordt toegekend op basis van een markt die die persoon vrijwillig wil betalen voor zijn diensten. (los van het feit je leerlingen ook nog eens gedwongen worden in je klas te gaan zitten) Een en ander staat beschreven in het communistisch manifest staat, 'gratis' school voor allen oid. Helaas wordt nooit er bij verteld hoe en door wie dat 'gratis' gefinancierd; dmv dwang. Wellicht ben je er nog niet aan toegekomen dit te spiegelen aan je functie als ambtenaar.
Shakes bv ziet dit gelukkig wel in en probeert dat zelfs over te brengen; dat is gaaf.

In de basis als ik je replies lees, krijg ik het gevoel dat je overheden graag tot op het bot verdedigd zonder na te denken over de immorele principes waar overheden zich in het algemeen van bedienen. De EU is in de praktijk een prachtig voorbeeld op veel vlakken van die immoraliteit.

Daar nog aan toe te voegen, als een pool hier wil komen voor een bepaald loon is dat zijn goed recht, een minimumloon vereisen en zo een concurrentiepositie wegnemen van een persoon is zwaar discriminerend.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9126
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 12 mei 2014, 19:04

Eerst rene met een volle bos met haar, nu Luco is zijn 80´s trouwpak.
Leuke actie jongens, die oude fotoboeken eens omkeren :thumbup:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3033
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 12 mei 2014, 20:09

Luco schreef:Ik ben eruit, ik laat weer een baard staan en doe me voor als Turk/Marrokaan en ga een uitkering aanvragen :tooth:
jongeosama undercover.jpg
Hahahaha, een jonge Luco?!

Er is een ware "haatbaarden" trend. Laatst was ik op een bepaalde locatie waar bepaalde mensen met met een bepaald automerk waren met baard.... :tooth: Het leek erop dat niemand meer de scheermesjes kon betalen totdat het me werd uitgelegd... :TV kijken:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3033
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 12 mei 2014, 20:13

Marius schreef:
Bram schreef: Jouw loon als ambtenaar wordt op basis van onvrijwilligheid en dreiging verkregen om aan jou uitbetaald te worden. Dat is compleet wat anders dan een loon dat aan een persoon wordt toegekend op basis van een markt die die persoon vrijwillig wil betalen voor zijn diensten. (los van het feit je leerlingen ook nog eens gedwongen worden in je klas te gaan zitten) .

Brrrrr.....




:goodnight:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 12 mei 2014, 21:01

328Ti schreef:
Luco schreef:Ik ben eruit, ik laat weer een baard staan en doe me voor als Turk/Marrokaan en ga een uitkering aanvragen :tooth:
jongeosama undercover.jpg
Hahahaha, een jonge Luco?!

Er is een ware "haatbaarden" trend. Laatst was ik op een bepaalde locatie waar bepaalde mensen met met een bepaald automerk waren met baard.... :tooth: Het leek erop dat niemand meer de scheermesjes kon betalen totdat het me werd uitgelegd... :TV kijken:

Daar was ik 21, erg he :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 13 mei 2014, 07:35

In Spanje zijn ze de EU ook zat.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De EU

Bericht door Downforce Hans » 13 mei 2014, 08:17

Wil je dat niet meer doen Luco, kan gelijk mijn scherm schoon maken........ :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 13 mei 2014, 08:36

:lollerdelol: :lollerdelol:

Toen was ik nog een jonge god :hungry: :hungry:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De EU

Bericht door dvh » 13 mei 2014, 08:41

God? Mohammed..!
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 13 mei 2014, 09:04

Osama jonguh :lol:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15891
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 13 mei 2014, 10:11

Marius schreef:
Bram schreef:Als dat voorbeelden zijn zoals bovenstaande kan je ze beter achterwege laten.
Ik wil nog wel een voorbeeld geven. Jouw loon als ambtenaar bijvoorbeeld. Zelf geef je in een eerdere post aan geen verschillen te zien tov een loon wat een zelfstandig ondernemer verdient. Dat is er echter wel degelijk.
Jouw loon als ambtenaar wordt op basis van onvrijwilligheid en dreiging verkregen om aan jou uitbetaald te worden. Dat is compleet wat anders dan een loon dat aan een persoon wordt toegekend op basis van een markt die die persoon vrijwillig wil betalen voor zijn diensten. (los van het feit je leerlingen ook nog eens gedwongen worden in je klas te gaan zitten) Een en ander staat beschreven in het communistisch manifest staat, 'gratis' school voor allen oid. Helaas wordt nooit er bij verteld hoe en door wie dat 'gratis' gefinancierd; dmv dwang. Wellicht ben je er nog niet aan toegekomen dit te spiegelen aan je functie als ambtenaar.
Shakes bv ziet dit gelukkig wel in en probeert dat zelfs over te brengen; dat is gaaf.

In de basis als ik je replies lees, krijg ik het gevoel dat je overheden graag tot op het bot verdedigd zonder na te denken over de immorele principes waar overheden zich in het algemeen van bedienen. De EU is in de praktijk een prachtig voorbeeld op veel vlakken van die immoraliteit.

Daar nog aan toe te voegen, als een pool hier wil komen voor een bepaald loon is dat zijn goed recht, een minimumloon vereisen en zo een concurrentiepositie wegnemen van een persoon is zwaar discriminerend.
Ik heb je verhaal aandachtig gelezen, maar jouw stuk over dat mijn loon op basis van onvrijwilligheid en dwang wordt verkregen, ik zie het niet, het gaat me ook veel te ver. Daarnaast heb ik gezegd dat ik net zo goed belasting afdraag om mijn ambtenaren-loon te financieren, ik heb niet gezegd dat het loon wat een zzp'er verdient hetzelfde is of op een vergelijkbare manier verkregen wordt.

Het klopt dat ik de overheid als een noodzakelijk orgaan zie, benodigd om bepaalde basisvoorwaarden zoals sociale zorg, onderwijs en veiligheid te garanderen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat nodig is. Daarnaast is de markt in mijn ogen niet geschikt om alles op te lossen, dat blijkt wel uit de zorgsector die vermarkt is.

Maar om nou te beweren dat de overheid middels dwang, dreiging en onvrijwilligheid 'mijn' loon bij haar onderdanen verkrijgt...Nee, dat zie ik er echt niet in, vreemde gedachtegang. Verder snap ik je opmerking over de dwang van het naar school moeten gaan niet, wat verwacht je dan? Dat mensen zelf hun kinderen opleiden, zelf mogen bepalen of er überhaupt onderwijs genoten wordt?

Wat verwacht jij van een overheid? Nachtwakersstaat?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27969
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 13 mei 2014, 10:27

bram, dreiging enzo vind ik ook wat ver gaan.

Maar ik heb bij corporaties gewerkt (was semioverheid)

De regelingen voor pensioen en dergelijke waren erg goed, beter dan bovengemiddeld.
Net als nog andere collectieve voordelen.

Als jij als zelfstandige of ondernemer het een beetje goed doet mag je 52% afdragen, zelf je pensioen regelen en mocht je destijds ook niet in de ziekenfonds, ik bedoel maar, ze plukken je helemaal kaal.
Maar goed ondernemen is een keuze, maar als de staat je dan helemaal kaal plukt als het goed gaat, maar je laat verhongeren als het slecht gaat snap ik zijn verhaal wel.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15891
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 13 mei 2014, 12:05

Dat je het als zzp'er slechter kan hebben vanwege de crisis of wetgeving die nadelig uitpakt ontken ik ook helemaal nergens, is een bekend verhaal.

Mijn vraag aan Marius blijft staan, wat voor overheidsvorm zou je dan willen hebben, waar moet deze zorg voor dragen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 13 mei 2014, 12:51

ook zo wat waar ze schijnbaar proberen wat te schuiven oid...
Onze pensioenen zijn onze zaak en niet die van Brussel. CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt eist een gele kaart voor de bemoeizieke Europese Commissie.

De Europese trein dendert maar voort. Voor ieder plan van de Europese Commissie dat met succes wordt bestreden door politici in verschillende lidstaten, ontstaan er vijf nieuwe plannetjes om onze soevereiniteit te ontnemen. Hoe zei die christen-democratische kandidaat voor het voorzitterschap van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker het ook alweer (in Der Spiegel)? Oja:

We beslissen iets. We brengen dat dan in en wachten enige tijd om te zien wat er gebeurt. Volgt er geen misbaar, breekt er geen opstand uit - de meesten begrijpen toch niet wat er is beslist - dan gaan we weer wat verder. Stap voor stap tot er geen terugkeer meer mogelijk is.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... sioenen-af" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 13 mei 2014, 12:58

ik wist al wel dat er aardig wat centen vanuit de EU naar de Filistijnen, ohnee Palestijnen gaat , maar wat ze er mee doen vervolgens en of waar het allemaal aan besteed wordt is natuurlijk weer niet duidelijk, verkwisting van EU gelden, magoed das weinig nieuws eigenlijk.
Dood een Jood en krijg duizenden dollars
Afbeelding
De Palestijnse Autoriteit geeft terroristen, die vast zitten in Israëlische gevangenissen, (in)direct duizenden dollars. Geld dat u en ik, via de EU, ophoesten.

Enkele maanden geleden schreef ik een artikel op deze site over het financieren van Palestijnse gevangenen die in Israël gevangen zitten. Onder de kop: 'Dood een Jood en krijg duizenden euro's' schreef ik over de bizarre praktijken van de Palestijnse Autoriteit. De PA geeft gevangenen die vrijkomen uit de Israëlische gevangenis een som van duizenden euro's. Hoe langer iemand heeft vast gezeten, hoe meer hij of zij krijgt.
Brief
Minister Timmermans (PvdA) heeft gisteren een brief geschreven aan de Tweede Kamer. Daarin bevestigt hij dat de Palestijnse Autoriteit moordenaars beloont met grote sommen geld. Uit zijn brief komt echter nog meer naar voren. Niet alleen de moordenaar krijgt geld, ook zijn familie. De families krijgen elke maand(!) sommen geld die variëren van 400 dollar tot 3500 dollar(!). Hoe hoger de gevangenisstraf, hoe hoger het bedrag. Mensen die in Israël lang vast zitten, vaak veroordeeld zijn voor moord, soms zelfs meervoudige moorden, worden (in)direct dus beloond.

Dit is niet heel verrassend nieuws. Dat velen in de Palestijnse gebieden leven onder het motto: 'De enige goede Jood is een dode Jood', weten we al langer. Tragisch! Het is ook tragisch dat u en ik meebetalen aan deze waanzin. De EU maakt immers veel geld over naar de Palestijnse Autoriteit. De afgelopen jaren meer dan 5 miljard euro. Van dat geld bleek onlangs overigens 2 miljard zoek te zijn. Foetsie, kwijt. Nooit verantwoord en waarschijnlijk ook nooit meer te verantwoorden.
Transparant
Dat dit geld weg is, verbaast mij overigens niets. Als de Palestijnse Autoriteit duizenden dollars per maand overmaakt naar criminelen en hun families, dan gaat het snel. Timmermans geeft toe dat het huidige systeem onvoldoende transparant is. Tegelijkertijd durft hij te beweren dat de EU niet bijdraagt aan deze beloningen voor Palestijnse gevangenen en hun families.

Timmermans zegt dat het Nederland, noch de EU financieel bijdraagt aan de steun van Palestijnse gevangenen en hun families. Maar de Europese Unie maakt jaarlijks geld over naar de Palestijnse Autoriteit.

Naïef
Er ging dus meer dan 5 miljard euro vanuit de EU naar de Palestijnse Autoriteit. Deze Palestijnse Autoriteit wist daarvan 2 miljard 'kwijt' te raken. Deze Palestijnse Autoriteit geeft duizenden dollars per maand aan Palestijnse gevangenen in Israël en aan hun families. Timmermans erkent dat het huidige systeem niet transparant is. En dan toch durven beweren dat Nederland en de EU financieel niet bijdragen aan deze malloterie.

Dan, geachte lezer, sluit je de ogen, ben je hopeloos naïef of probeer je de zaak, richting 22 mei, te belazeren. Toch?
meer>

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... en-dollars" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: De EU

Bericht door InjectTheVenom » 13 mei 2014, 13:00

Bram schreef:
Marius schreef:Ik wil nog wel een voorbeeld geven. Jouw loon als ambtenaar bijvoorbeeld. Zelf geef je in een eerdere post aan geen verschillen te zien tov een loon wat een zelfstandig ondernemer verdient. Dat is er echter wel degelijk.
Jouw loon als ambtenaar wordt op basis van onvrijwilligheid en dreiging verkregen om aan jou uitbetaald te worden. Dat is compleet wat anders dan een loon dat aan een persoon wordt toegekend op basis van een markt die die persoon vrijwillig wil betalen voor zijn diensten. (los van het feit je leerlingen ook nog eens gedwongen worden in je klas te gaan zitten) Een en ander staat beschreven in het communistisch manifest staat, 'gratis' school voor allen oid. Helaas wordt nooit er bij verteld hoe en door wie dat 'gratis' gefinancierd; dmv dwang. Wellicht ben je er nog niet aan toegekomen dit te spiegelen aan je functie als ambtenaar.
Shakes bv ziet dit gelukkig wel in en probeert dat zelfs over te brengen; dat is gaaf.

In de basis als ik je replies lees, krijg ik het gevoel dat je overheden graag tot op het bot verdedigd zonder na te denken over de immorele principes waar overheden zich in het algemeen van bedienen. De EU is in de praktijk een prachtig voorbeeld op veel vlakken van die immoraliteit.

Daar nog aan toe te voegen, als een pool hier wil komen voor een bepaald loon is dat zijn goed recht, een minimumloon vereisen en zo een concurrentiepositie wegnemen van een persoon is zwaar discriminerend.
Ik heb je verhaal aandachtig gelezen, maar jouw stuk over dat mijn loon op basis van onvrijwilligheid en dwang wordt verkregen, ik zie het niet, het gaat me ook veel te ver. Daarnaast heb ik gezegd dat ik net zo goed belasting afdraag om mijn ambtenaren-loon te financieren, ik heb niet gezegd dat het loon wat een zzp'er verdient hetzelfde is of op een vergelijkbare manier verkregen wordt.

Het klopt dat ik de overheid als een noodzakelijk orgaan zie, benodigd om bepaalde basisvoorwaarden zoals sociale zorg, onderwijs en veiligheid te garanderen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat nodig is. Daarnaast is de markt in mijn ogen niet geschikt om alles op te lossen, dat blijkt wel uit de zorgsector die vermarkt is.

Maar om nou te beweren dat de overheid middels dwang, dreiging en onvrijwilligheid 'mijn' loon bij haar onderdanen verkrijgt...Nee, dat zie ik er echt niet in, vreemde gedachtegang. Verder snap ik je opmerking over de dwang van het naar school moeten gaan niet, wat verwacht je dan? Dat mensen zelf hun kinderen opleiden, zelf mogen bepalen of er überhaupt onderwijs genoten wordt?

Wat verwacht jij van een overheid? Nachtwakersstaat?
Herinner me er even aan wat het doel van een krijgsmacht (overheidsonderdeel) is? Juist, vijanden op een onvrijwillige manier (dwang) op andere gedachten brengen waarbij er sprake is van dreiging voor levens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten