BMW Welt opent in Oktober haar deuren

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joop

BMW Welt opent in Oktober haar deuren

Bericht door Joop » 18 jun 2007, 23:43

In augustus maar even voorgenieten bij dit sterk staaltje Architectuur en Bouwtechniek.
BMW Group PressClub schreef: BMW Welt öffnet am 20./21. Oktober ihre Tore für die Öffentlichkeit; Start der Betriebsphase im Juli
15.05.2007

--------------------------------------------------------------------------------

München. Am Wochenende des 20./21. Oktober öffnet die BMW Welt ihre Tore für die breite Öffentlichkeit. Besucher aus aller Welt sind eingeladen, die zukunftsweisende Architektur zu besichtigen und erstmals das Erlebnis der Automobilauslieferung kennen zu lernen. Mit einem Veranstaltungsforum, wechselnden Ausstellungen und Multimedia-Shows bietet die BMW Welt zukünftig Nachbarn, Freunden und Gästen einen Treffpunkt zum Dialog, unterschiedliche Restaurants und Shops ergänzen das Angebot. Der Junior Campus, ein eigenständiger Erlebnisbereich für 7- bis 13-Jährige, vermittelt durch Exponate und Workshops spielerisch Wissen rund um das Thema Mobilität.
Wichtiger Eckpfeiler für den künftigen Erfolg der BMW Welt und die Zufriedenheit der Besucher sowie Kunden ist der mehrmonatige Eröffnungs-Countdown. Startschuss hierfür ist wie geplant die Bauübergabe am 30. Juni. Ab diesem Zeitpunkt beginnen die Testläufe der unterschiedlichsten Bereiche und die Schulungen der Mitarbeiter. Parallel dazu finden unternehmensinterne Veranstaltungen statt, deren Höhepunkt das offizielle Grand Opening mit geladenen Gästen am 17. Oktober ist.
[img:1600:1181]http://xs216.xs.to/xs216/07251/P0036314.jpg[/img]
[img:1280:1024]http://xs216.xs.to/xs216/07251/wallpape ... 0x1024.jpg[/img]

Pescatore

Bericht door Pescatore » 18 jun 2007, 23:46

Mooi pand :shock:

Maar was VW ze niet voor met een soortgelijke 'experience'?

Joop

Bericht door Joop » 18 jun 2007, 23:52

Pescatore schreef:Mooi pand :shock:

Maar was VW ze niet voor met een soortgelijke 'experience'?
Ja en Nee:

Ja; wel in deze grootse manier van je merk presenteren.

Nee; in het centrum staat sinds de jaren 60 al een "Markenschaufenster" aan het Lenbachplatz (met een wisselende expositie (3 à 4 keer per jaar) ter introductie van een bepaald nieuw model. Net als aan de Kurfürstendamm in Berlin.

Overigens Mercedes heeft vorig jaar het museum en Mercedes Welt in Stuttgart afgerond. En Porsche zal in de loop van dit jaar hun nieuwe museum ook wel openen op het Porscheplatz in Stuttgart (vorig jaar nog druk aan het bouwen iig).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jun 2007, 07:35

Met het dagje Garching (23-05) zijn we daar ook nog geweest, imposant bouwwerk hoor...................

Joop

Bericht door Joop » 10 aug 2007, 22:43

BMW Welt zal in Oktober de deuren van de BMW Welt openen, dus laatste puntjes op de i zetten...

Hier alvast een tweetal foto's van de toko van mijn laatste bezoek vorige week; de bouwwerkzaamheden schieten iig lekker op:

Afbeelding
Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 aug 2007, 01:50

Schitterend design 8)

Als ze dat nou eens doorvoerden in hun modellenlijn :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2007, 09:50

Niels schreef:Schitterend design 8)

:lol:

maar moet zeggen, je "went" toch aan bepaalde design's en als je er dan soms een oud model naast zet zie je toch dat ze ineens erg vernieuwend zijn en vaak de oude modellen ineens echt ouderwets doen lijken .
Maar ze moeten wel oppassen niet elk model nog beter/groter/zwaarder te gaan maken(beter is wel goed natuurlijk maar niet teveel "onzin" erop als je er niet om vraagt)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 aug 2007, 12:27

GTRene schreef:
Niels schreef:Schitterend design 8)

:lol:

maar moet zeggen, je "went" toch aan bepaalde design's en als je er dan soms een oud model naast zet zie je toch dat ze ineens erg vernieuwend zijn en vaak de oude modellen ineens echt ouderwets doen lijken .
Maar ze moeten wel oppassen niet elk model nog beter/groter/zwaarder te gaan maken(beter is wel goed natuurlijk maar niet teveel "onzin" erop als je er niet om vraagt)
Dat klopt idd Rene. Soms moet je even wennen aan het design maar aan een 5-serie en met name een 7-serie raak ik maar moeilijk gewend. De 5 gaat nu wel maar een A6 vind ik bijvoorbeeld gewoon veel mooier om te zien. Verder vind een 1 niet uitgesproken mooi maar wel een begerenswaardig auto en de 3 kan me ook wel bekoren tot de achterkant. Die lijkt weer gewoon nergens op :?

De 6 vind ik wel een mooie kar in reallife maar of dat nou door het ontwerp komt of "impressiveness"...

Z4 vind ik wel aardig met name in coupe vorm maar de scherpe lijn over de zijkant niet mooi. Verder spreekt ie minder tot de verbeelding als z'n voorganger.

Maar ze kunnen het wel want een E92 is gewoon een topper :wink: net als een Z3Qp natuurlijk

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2007, 12:40

sommige dingen zijn inderdaad way over the top, zoals de 5serie koplampen of de 7 serie achterklep/kant om maar eens wat te noemen, en persoonlijk vind ik bv zelfs in de nwe M3 de interieurs erg saai, design ja, maar warmte/sportieviteit? nee, en absoluut niet mijn smaak.

Maarja vaak zie je ze na een tijd strakke design modellen te hebben gemaakt ineens weer over gaan in ronde vormen, nee mannen ik praat nog steeds over auto's :lol:

Dreier

Bericht door Dreier » 22 feb 2008, 11:23

Ik ga in maart eens kijken in de BMW Welt.

Iemand nog tips van bezienswaardigheden op de reis ernaar toe.
Bv is er iets te zien in de M fabriek dat zit daar toch ook ergens in de buurt?

k33z

Bericht door k33z » 22 feb 2008, 11:44

Dreier schreef:Ik ga in maart eens kijken in de BMW Welt.

Bezoekje aan ingolstadt? ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 feb 2008, 12:18

Dreier schreef:Ik ga in maart eens kijken in de BMW Welt.

Moet je naar Garching, noord-oost kant van München.......................daar kom je echter niet zomaar naar binnen ..............................

Joop

Bericht door Joop » 22 feb 2008, 15:04

Als je via de (noordoost)rand van Stuttgart rijdt, kun je het Mercedes Museum ook gelijk meenemen. Zeker de moeite waard.

Ik weet trouwens niet hoever het staat met het Museum aan de overkant van de straat, maar die zal rond die periode ook heropend worden, met een enorme uitbreiding van de tentoon gestelde collectie.

Het museum is via een brug vanuit BMW Welt bereikbaar (en andersom).

Als de 'soepkom' nog niet heropend is, was het tijdelijke museum te zien in het Olympiapark aan de overkant van de Petuelring. Echter deze is sinds december gesloten.

Ivar

Bericht door Ivar » 22 feb 2008, 20:29

Is alles al open daar? Ik ga er volgende week vrijdag ff kijken (kom er toch langs onderweg naar de wintersport)

Joop

Bericht door Joop » 22 feb 2008, 23:22

Ivar schreef:Is alles al open daar? Ik ga er volgende week vrijdag ff kijken (kom er toch langs onderweg naar de wintersport)
Als het goed is enkel BMW Welt.

Ivar

Bericht door Ivar » 23 feb 2008, 13:57

Ok dank je, we zien het wel! Lijkt me leuk om is te zien!

Joh@n

Re: BMW Welt opent in Oktober haar deuren

Bericht door Joh@n » 18 nov 2008, 22:51

Afgelopen weekend ben ik naar het BMW Musem geweest met 3 vrienden :df: . Welt is het deel waar je je auto kunt laten afleveren en wat eigenlijk een soort van grote showroom is. BMW Werken is de fabriek, daar kun je alleen als groep heen en niet in het weekend. Het museum was echt heel erg gaaf, heel erg mooi en ruim opgezet, supermooi gebouw en entree . Het is niet een statische show met alleen een paar auto's maar het geheel is ingedeeld in allerlei secties en het is ook nog eens interactief. Zit behoorlijk wat geld in denk :shock:

Erg veel gave platen gemaakt ook, hieronder een selectie. De rest kun je hier vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 19 nov 2008, 00:39

gaaf! 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 19 nov 2008, 11:33

Ziet er prima uit, mooie foto's ook trouwens.
Ik heb zelf voor komende maand een bezoekje gepland staan.

Rein

Bericht door Rein » 19 nov 2008, 11:55

ziet er goed uit :D Zou ik ook wel een keer naar toe willen!
Misschien leuk voor een uitje met DF? :hmmm:

raymondw

Bericht door raymondw » 19 nov 2008, 13:43

Let er wel op dat het museum maandags gesloten is.

frankv

Bericht door frankv » 19 nov 2008, 20:35

Joh@n schreef:Afgelopen weekend ben ik naar het BMW Musem geweest met 3 vrienden :df: . Welt is het deel waar je je auto kunt laten afleveren en wat eigenlijk een soort van grote showroom is. BMW Werken is de fabriek, daar kun je alleen als groep heen en niet in het weekend. Het museum was echt heel erg gaaf, heel erg mooi en ruim opgezet, supermooi gebouw en entree . Het is niet een statische show met alleen een paar auto's maar het geheel is ingedeeld in allerlei secties en het is ook nog eens interactief. Zit behoorlijk wat geld in denk :shock:

Erg veel gave platen gemaakt ook, hieronder een selectie. De rest kun je
Tjemig Johan, echt mooie foto's, nu hoef ik er zelf niet meer heen!

Frank

Joh@n

Bericht door Joh@n » 19 nov 2008, 20:51

Thanks! Mijn doel was ook voornamelijk om leuke plaatjes te schieten en daarnaast ook wat mee te krijgen van de historie van het merk. Is best goed gelukt!

Overigens; BMW Welt ziet er van binnen als volgt uit:

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 20 nov 2008, 23:41

Heel fraaie foto's Joh@n!...

Heb hier de foto's van afgelopen zomer...
BMW Museum
BMW Welt

Joh@n

Bericht door Joh@n » 21 nov 2008, 00:00

Ik heb ook nog een hal gemist zo te zien aan de M-modellen in oorlogsuitvoering.. Ook de buitenkant had ik nog wat meer mee kunnen nemen. Jouw foto's zijn ook erg nice :)

Plaats reactie