Clio V6 draadje...
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Clio V6 draadje...
Heb hier ook maar ff een draadje geopend,over deze auto omdat 1,anders wordt een ander topic wel heel erg onoverzichtelijk en 2,The French connection loopt toch een beetje achter,en ik voel me toch geroepen om er iets aan te doen .
Er zijn in ons land 65 nieuwe V6-sen verkocht,maar weet niet hoe de verhouding fase 1/2 is.Van de 1 zijn er 1634 gemaakt,ik heb nummer 696 .
Fase 1:[img][URL=http:800:600]http://img404.imageshack.us/img404/6171/cliov61ry5.jpg[/img]
Fase 2:[img][URL=http:800:600]http://img207.imageshack.us/img207/4244 ... e22bb3.jpg[/img]
De fase 2 is wat luxer uitgerust met o.a. xenon,licht/regensensor,automatische airco. (fase 1,handbediend)
De fase 1 heeft een wat speelser,losser weggedrag dan de fase 2,die wat meer op veiligheid (sneller onderstuurd) is afgesteld.
Er zijn in ons land 65 nieuwe V6-sen verkocht,maar weet niet hoe de verhouding fase 1/2 is.Van de 1 zijn er 1634 gemaakt,ik heb nummer 696 .
Fase 1:[img][URL=http:800:600]http://img404.imageshack.us/img404/6171/cliov61ry5.jpg[/img]
Fase 2:[img][URL=http:800:600]http://img207.imageshack.us/img207/4244 ... e22bb3.jpg[/img]
De fase 2 is wat luxer uitgerust met o.a. xenon,licht/regensensor,automatische airco. (fase 1,handbediend)
De fase 1 heeft een wat speelser,losser weggedrag dan de fase 2,die wat meer op veiligheid (sneller onderstuurd) is afgesteld.
Laatst gewijzigd door Dennis van der Schoot op 16 jun 2007, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Auto reageerd zeer voorspelbaar op de grens.Voor ligt de auto echt geweldig,krijgt de auto gewoon niet onderstuurd.Achter is de auto behoorlijk los,dus niet te hard een bocht in sturen,want anders red je het niet, komt de achterkant voorbij,en dan moet je echt supersnel zijn om dat op te kunnen vangen .En inderdaad,een dikke DAF heeft een kleinere draaicircel dan de V6 .Driften gaat niet,te korte wielbasis en te kleine stuuruitslag.
Het is af en toe wel leuk om in de regen te rijden,bij een bocht hoef je maar te kijken naar het gaspedaal en daar ga je weer,maar om dan die drift vast te houden? Nee,gaat niet lukken.
Heb ook een Clio Williams gehad,daar kon je in korte tijd zeer snel mee rijden,de v6 heb ik nu 4 jaar en elke keer als het richting de grens gaat is het opperste concentratie,maar dat vindt ik juist wel leuk,houd het spannend . Fase 2 is eerder onderstuurd en ligt achter vaster,is wel veiliger,maar minder leuk.
Fase 1 leverbaar van 2000-2003,fase 2 2003--2006 (aug.)
Het is af en toe wel leuk om in de regen te rijden,bij een bocht hoef je maar te kijken naar het gaspedaal en daar ga je weer,maar om dan die drift vast te houden? Nee,gaat niet lukken.
Heb ook een Clio Williams gehad,daar kon je in korte tijd zeer snel mee rijden,de v6 heb ik nu 4 jaar en elke keer als het richting de grens gaat is het opperste concentratie,maar dat vindt ik juist wel leuk,houd het spannend . Fase 2 is eerder onderstuurd en ligt achter vaster,is wel veiliger,maar minder leuk.
Fase 1 leverbaar van 2000-2003,fase 2 2003--2006 (aug.)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Fase 1 inderdaad veel over gehoord en gelezen en gebouwd door TWR ofzo? anyway dat werd als een listige auto bestmpeld lange tijd goede wegligging maar de scheidingslijn superdun
Fase 2 is door Renault zelf gebouwd en een stukje veiliger, en persoonlijk vind ik hem net iets "mooier" van voren en iets "beter" gebouwd, uitgewerkt?
fase 1
[img:450:311]http://image2.sina.com.cn/qc/ul/2005/07 ... 150030.jpg[/img]
fase 2
[img:450:297]http://www.carstyling.net/gallery-data/ ... on/108.jpg[/img]
[img:350:238]http://www.allvehicles.co.uk/2235.jpg[/img]
deze liefhebber? is een beetje heel ijverig geweest, wel stoer trouwens om te zien deze Arni terminator uitvoering
[img:1024:768]http://hordeofwolves.free.fr/gal/magny_ ... xi%202.JPG[/img]
de 1 en 2 zijn gewoon lekkere dingen om te zien, echter het interieur valt me om de 1 of andere reden "tegen" had dat graag stoerder gezien en diepere zit?
Fase 2 is door Renault zelf gebouwd en een stukje veiliger, en persoonlijk vind ik hem net iets "mooier" van voren en iets "beter" gebouwd, uitgewerkt?
fase 1
[img:450:311]http://image2.sina.com.cn/qc/ul/2005/07 ... 150030.jpg[/img]
fase 2
[img:450:297]http://www.carstyling.net/gallery-data/ ... on/108.jpg[/img]
[img:350:238]http://www.allvehicles.co.uk/2235.jpg[/img]
deze liefhebber? is een beetje heel ijverig geweest, wel stoer trouwens om te zien deze Arni terminator uitvoering
[img:1024:768]http://hordeofwolves.free.fr/gal/magny_ ... xi%202.JPG[/img]
de 1 en 2 zijn gewoon lekkere dingen om te zien, echter het interieur valt me om de 1 of andere reden "tegen" had dat graag stoerder gezien en diepere zit?
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Ja,die zwarte ken ik ook.
Vanuit Frankrijk ging er een carrosserie van een Clio 2.0 RS,de motor,bak en heel de zooi naar Zweden en daar hebben ze die hokken in elkaar geschroeft.
Wat carosserie betreft is de fase 2 wel netter afgewerkt.
De achterschermen zijn er tegenaan gekit en geschroeft.
Bij de fase 1 kun je die dunne kitlaag (net) zien,bij de fase 2 is kit niet te zien en lopen de achterschermen wat vloeiender over in de originele carosser.
Dashboard van een fase 1 ziet niet uit,beetje blauwachtig van kleur,gewoon lelijk.Pook en middensonsole (in grijs) is dan weer wel stoer.
De kwaliteit van de Clio II fase 2 (is het nog te volgen? ) is hoger dan de Clio II fase 1,dus daar profiteerd de v6 ook van.
Stoel had wel iets dieper mogen zitten,maar ik (1,97 meter) zit er toch redelijk goed in. (nee,hernia komt daar niet van )
Vanuit Frankrijk ging er een carrosserie van een Clio 2.0 RS,de motor,bak en heel de zooi naar Zweden en daar hebben ze die hokken in elkaar geschroeft.
Wat carosserie betreft is de fase 2 wel netter afgewerkt.
De achterschermen zijn er tegenaan gekit en geschroeft.
Bij de fase 1 kun je die dunne kitlaag (net) zien,bij de fase 2 is kit niet te zien en lopen de achterschermen wat vloeiender over in de originele carosser.
Dashboard van een fase 1 ziet niet uit,beetje blauwachtig van kleur,gewoon lelijk.Pook en middensonsole (in grijs) is dan weer wel stoer.
De kwaliteit van de Clio II fase 2 (is het nog te volgen? ) is hoger dan de Clio II fase 1,dus daar profiteerd de v6 ook van.
Stoel had wel iets dieper mogen zitten,maar ik (1,97 meter) zit er toch redelijk goed in. (nee,hernia komt daar niet van )
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40
Het grootste nadeel van de RS vind ik het NIET in diepte kunnen verstellen van het stuur, ik weet niet hoe dat bij de V6 is? In de RS zat ik ook niet diep genoeg, maar dat kwam dus doordat het stuur anders te ver weg kwam te zitten.Dennis van der Schoot schreef: Stoel had wel iets dieper mogen zitten,maar ik (1,97 meter) zit er toch redelijk goed in. (nee,hernia komt daar niet van )
Gaaf ding zo'n V6!
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Ook in de v6 is het stuur alleen in hoogte te verstellen,maar aangezien ik vrij lang ben en dus lange armen heb,(er zijn nog meer onderdelen van het lichaam die buiten elke proportie zijn,maar daar zal ik hier niet verder op ingaan ) heb ik er geen problemen mee.Gino schreef:Het grootste nadeel van de RS vind ik het NIET in diepte kunnen verstellen van het stuur, ik weet niet hoe dat bij de V6 is? In de RS zat ik ook niet diep genoeg, maar dat kwam dus doordat het stuur anders te ver weg kwam te zitten.Dennis van der Schoot schreef: Stoel had wel iets dieper mogen zitten,maar ik (1,97 meter) zit er toch redelijk goed in. (nee,hernia komt daar niet van )
Gaaf ding zo'n V6!
- Kasteel
- Berichten: 5294
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Doordat je bij dat stuur wil komen, moet je verder naar voren en zitten je benen niet meer optimaal; had ik bij de RS ook, maar had er (in mijn beleving) minder last van in de V6, volgens mij zaten de pedalen verder naar voren, waardoor je makkelijker bij het stuur zat.Gino schreef:Het grootste nadeel van de RS vind ik het NIET in diepte kunnen verstellen van het stuur, ik weet niet hoe dat bij de V6 is? In de RS zat ik ook niet diep genoeg, maar dat kwam dus doordat het stuur anders te ver weg kwam te zitten.Dennis van der Schoot schreef: Stoel had wel iets dieper mogen zitten,maar ik (1,97 meter) zit er toch redelijk goed in. (nee,hernia komt daar niet van )
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Dennis: Off-topic hier, maar ik las dat jij een Renault 5 Turbo hebt gehad (zo'n dikke brede). Hier bij mij in de garage staat momenteel ook precies zo'n apparaat, compleet met rolkooi en kuipstoelen.
Blijft een waanzinning apparaat. Ik zal er nog wel eens wat foto's van maken, al zit hij momenteel behoorlijk onder het stof helaas.
Blijft een waanzinning apparaat. Ik zal er nog wel eens wat foto's van maken, al zit hij momenteel behoorlijk onder het stof helaas.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Helaas,Stefane,heb wel 5 GT Turbo's gehad,maar een echte dikke 5 Turbo heb ik nog nooit in bezit gehad Wel eens in gereden.Stéphane schreef:@Dennis: Off-topic hier, maar ik las dat jij een Renault 5 Turbo hebt gehad (zo'n dikke brede). Hier bij mij in de garage staat momenteel ook precies zo'n apparaat, compleet met rolkooi en kuipstoelen.
Blijft een waanzinning apparaat. Ik zal er nog wel eens wat foto's van maken, al zit hij momenteel behoorlijk onder het stof helaas.
Maar een paar foto's zou leuk zijn
Paar pics (altijd leuk)
[IMG:440:305]http://img224.imageshack.us/img224/6227 ... o87ey3.jpg[/img]
[IMG:600:403]http://img473.imageshack.us/img473/2558 ... maxur5.jpg[/img]
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik kwam er toevallig vanmorgen 1 tegen. Een zwarte turbo2 uitvoering. Toch wel een brute bak.Stéphane schreef:@Dennis: Off-topic hier, maar ik las dat jij een Renault 5 Turbo hebt gehad (zo'n dikke brede). Hier bij mij in de garage staat momenteel ook precies zo'n apparaat, compleet met rolkooi en kuipstoelen.
Blijft een waanzinning apparaat. Ik zal er nog wel eens wat foto's van maken, al zit hij momenteel behoorlijk onder het stof helaas.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 5296
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Ben een beetje aan het spelen met de GSM:
http://nl.youtube.com/watch?v=1Cdu--y79CM
http://nl.youtube.com/watch?v=1Cdu--y79CM
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Klinkt lekker dat apparaat wel een beetje levendig als je gas loslaat op curves en wat een slome duikelaar reed daar ineensDennis van der Schoot schreef:Ben een beetje aan het spelen met de GSM:
http://nl.youtube.com/watch?v=1Cdu--y79CM
mooi weggetje, helaas balen van al die springbulten daar.
Trouwens zag dat ik ook nog van fase 1 en fase 2 de dealer folders heb, maar die zul jij ook wel hebben neem ik aan
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Folders heb ik ookGTRene schreef:Klinkt lekker dat apparaat wel een beetje levendig als je gas loslaat op curves en wat een slome duikelaar reed daar ineensDennis van der Schoot schreef:Ben een beetje aan het spelen met de GSM:
http://nl.youtube.com/watch?v=1Cdu--y79CM
mooi weggetje, helaas balen van al die springbulten daar.
Trouwens zag dat ik ook nog van fase 1 en fase 2 de dealer folders heb, maar die zul jij ook wel hebben neem ik aan
Slome duikelaar was miscchien ook wel aan het filmen met z'n nieuwe GSM
Laatst gewijzigd door Dennis van der Schoot op 24 jun 2007, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
mooi weggetje inderdaad op zondagen stikt het er echter van de motorrijders... dat is dan weer wat minder
Een twintigtal minuten geleden je Clio nog gespot op de Hart van Brabantlaan, ik stond in een zwarte clio te wachten voor het verkeerslicht bij de beukenflat om de HvB-laan op te draaien . Leuk geluidje ook al reed je rustig
Een twintigtal minuten geleden je Clio nog gespot op de Hart van Brabantlaan, ik stond in een zwarte clio te wachten voor het verkeerslicht bij de beukenflat om de HvB-laan op te draaien . Leuk geluidje ook al reed je rustig
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten