Pagina 1 van 2
7.49
Geplaatst: 25 mei 2007, 10:48
door RVV
De Z06 op de Ring volgens Sportauto's supertest.
Geplaatst: 25 mei 2007, 10:56
door Knot
Niks nieuws toch Rico?
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:01
door RVV
Nouja nieuws in de zin dat Sportauto het in een supertest heeft bevestigd.
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:02
door Knot
Hadden we toch al eerder een foto van, wieltjes los op quiddelbacher hohe?
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:06
door Stéphane
In de laatste Autovisie stond nog een mooi interview met Walter Röhrl. Hij vroeg zich af waar von Saurma nu allemaal mee bezig was.
Röhrl begreep de tijden van hem namelijk niet. Letterlijke tekst was zoiets van 'ik weet niet waar die nu mee bezig is'. De tijden van Horst met semi-slicks reed Röhrl naar eigen zeggen op straatbanden en ook van de andere tijden kon er vrij gemakkelijk nog wel wat af.
Mooi stukje om te lezen wel

Geplaatst: 25 mei 2007, 14:13
door Bert ///M3
Sja. Dat zou Schummi ook wel over josje gedacht hebben toen ze in de bennetons zaten. Verschil in rijders hou je altijd wel.
Geplaatst: 29 mei 2007, 11:07
door Robin
Stéphane schreef:In de laatste Autovisie stond nog een mooi interview met Walter Röhrl. Hij vroeg zich af waar von Saurma nu allemaal mee bezig was.
Röhrl begreep de tijden van hem namelijk niet. Letterlijke tekst was zoiets van 'ik weet niet waar die nu mee bezig is'. De tijden van Horst met semi-slicks reed Röhrl naar eigen zeggen op straatbanden en ook van de andere tijden kon er vrij gemakkelijk nog wel wat af.
Mooi stukje om te lezen wel

Dat zou betekenen dat WR er zo nog secondes afrijdt. Lijkt mij ook. Ik heb hem (stuk)hoger als rijder als die Worst von Shoarma.

Geplaatst: 29 mei 2007, 11:49
door Tomaz
Die 7:49 is volgens mij gereden door Jan Magnussen of haal ik nu 2 recordpogingen door elkaar?
Geplaatst: 29 mei 2007, 13:17
door Robin
Tomaz schreef:Die 7:49 is volgens mij gereden door Jan Magnussen of haal ik nu 2 recordpogingen door elkaar?
Volgens mij reed Magnussen in een C5(R)? en niet een Z06????Ben niet zeker, ik herinner me de 'jump'bij Flugplatz in de Sportauto, maar was 't nou de body van de C5 of C6(Z06)???

:
Geplaatst: 29 mei 2007, 13:21
door Tomaz
Dat vroeg ik mij dus ook af.
Geplaatst: 29 mei 2007, 13:31
door Robin
http://www.motorhuis.nl/nieuws/22/2657/
"De Z06 heeft een topsnelheid van 319 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 3,9 seconden. De auto verloochent zijn afkomst niet. Testcoureur Jan Magnussen wist de top-Corvette in 7.43 minuten over de Nürburgring te jagen."
7:43?
Geplaatst: 29 mei 2007, 15:44
door Stéphane
@Robin: Ik heb WR ook iets hoger staan. Hij zegt nu over de 997 Turbo dat hij 7:35 er mee rijdt.
Geplaatst: 29 mei 2007, 22:19
door Corvette
7.42.99
Gr.
Corvette
Geplaatst: 31 mei 2007, 17:29
door Francisco
Voor de liefhebbers hieronder het hele artikel van zijn web site. Je moet wel het taaltje begrijpen uit grundafjurdahurda.
Jan Magnussen tog rekord til Corvette
By Jan Magnussen Presse - Jan Kaiser - 18-08-2005
Jan Magnussen var flyvende da han tog rekord til Corvette. (Photo Jan Kaiser).
Efter sin anden Le Mans sejr i GT1 klassen for Corvette, kørte Jan Magnussen endnu en succes hjem til det amerikanske sportsvognsmærke, ved at tage til Nürburgring og sætte en imponerende omgangstid i en gade Corvette C6 Z06 på den klassiske og frygtindgydende 22 kilometer lange Nürburgring Nordschleife.
Blandt bilproducenter er der stor prestige i at have lave omgangstider på den hårde og krævende bane, der med sine 172 sving og konstante ændringer i hældning og stigning regnes for det absolut ultimative blandt racerkørere og entusiaster.
"Jeg er utrolig stolt over at de valgte mig blandt alle deres racerkørere."
Jan Magnussen
Banen, der køres med en gennemsnitshastighed på ca. 165 km/t, giver ingen plads til fejl, da autoværnet langs størstedelen af banen er placeret ganske få meter fra asfaltkanten og således er det også typisk specialister, der har kørt 10.000 omgange eller mere der normalt får det optimale ud af en baneomgang.
Adskillelige steder på banen letter bilen med alle fire hjul med over 200 km/t - et af stederne med 240 km/t, tophastigheden er tæt på 295 km/t, berømte og berygtede kombinationer som Flugplatz, Fuchsrohre, Lauda Links (svinget var Niki Lauda kørte galt og blev voldsomt forbrændt), Hohe Acht, Planzgarten samt Karrusel med oplagte sving, kræver det ypperste af køreren og næsten alle sving er såkaldte "blinde" sving, hvor man ikke kan se udgangen på svinget og derfor er det endnu vigtigere at kunne banen udenad, hvilket altså kræver mange omganges træning.
Der er en grund til at denne bane har den største respekt hos alle racerkørere uden undtagelse. Derfor var det imødeset med stor spænding, da Jan Magnussen, med under 50 omganges erfaring på banen, skulle forsøge at slå banerekorden for serieproducerede sportsvogne. Udover forsøget på at opnå banerekord, var General Motors også interesseret i at få input og forslag til ændringer til deres Corvette C6 Z06 fra en af deres professionelle racerkørere.
Jan Magnussen brugte første dag til at få banen ind under huden ved at træne i Corvette C5 Z06 samt en Corvette C6. Stille og roligt fik Jan Magnussen arbejdet omgangstiderne ned, så han var klar, da banen dagen efter var lukket for øvrig adgang og stillet til hans rådighed mellem klokken 7 og 8 om morgenen. Med den lange omgang, var det begrænset hvor mange flyvende omgange Le Mans vinderen ville få til sin rådighed, så der blev gået til stålet fra start i den blå Corvette C6 Z06 med mere end 500 hestekræfter. Målet var at komme under 7 min. 43 sek, rekorden som Porsche, var indehaver af. Efter fire forsøg kørte Jan Magnussen en omgang på 7 min. 42,9 sek. til stor jubel og glæde for de tilstedeværende medarbejdere fra General Motors.
Corvette C6 Z06 - og Jan Magnussen - har dermed rekorden for serieproducerede sportsvogne, med en tid, der kun overgås af de såkaldte superbiler, der koster op til 10 gange så meget som en Corvette.
Jan Magnussen var naturligvis glad for sin seneste Corvette succes.
"Det viser General Motors commitment til Corvette C6 Z06, at de ønsker at bruge en racerkører frem for en af deres sædvanlige testkørere, til at være med til at udvikle på deres bil og til at forsøge at slå rekorden. Jeg er utrolig stolt over - og helt vild med - at de valgte mig blandt alle deres racerkørere. Jeg var ikke i tvivl om, at det var en stor opgave jeg var sat på.
Nordschleife er en skræmmende bane og det var en kæmpe udfordring, at skulle slå den rekord. Banen kræver den største respekt og ydmyghed, for der er ingen plads til afkørsler på den bane. Men samtidig er man absolut nød til at køre til grænsen, for ellers giver det straks udslag på tiden. Det er svært at få ud af hovedet, at der ikke skal meget til, før det kan gå rigtig galt. Derfor var det også en kæmpe triumf for mig personligt, at kunne sætte tiden og jeg er glad for at Corvette har sat alle de forskellige supersportsvogne til vægs."
Geplaatst: 31 mei 2007, 17:31
door Francisco
@stephane
op goudeerlijke straatbandjes of 10 seconden winst semi-slicks?
Geplaatst: 31 mei 2007, 23:49
door Corvette
De rondetijd van Magnussen is op gewone straatrubbertjes gedaan.
De banden zijn Good Year F1 Run On Flat 325/30-19" achterbanden en voor 275/35-18".
Vr. Gr.
Corvette
Geplaatst: 26 jun 2007, 09:16
door Sander S.
Geplaatst: 26 jun 2007, 09:48
door Fasteddie
Geplaatst: 10 jul 2007, 20:45
door Mark Nauta
Wat een erg gave foto zeg.
Wat betreft Jan Magnussen. Is het niet zo dat hij ook zeer nauw betrokken is bij de ontwikkeling van de snelle Z06 Blue Devil.
Geplaatst: 23 jul 2007, 22:57
door Francisco
Geplaatst: 23 jul 2007, 23:15
door GTRene
Inderdaad heerlijk zonder die fuse en dus kleppen open

Geplaatst: 23 jul 2007, 23:19
door Bram
Geplaatst: 26 aug 2007, 21:10
door Sander S.
[img:1024:768]
http://cache.jalopnik.com/cars/assets/r ... mes-01.jpg[/img]
[img:510:296]
http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 903iw2.jpg[/img]
Schijnt nog best vaak te gebeuren heh .. dat die dingen affikken, de vorige types althans
Geplaatst: 26 aug 2007, 21:16
door Sander S.
Geplaatst: 26 aug 2007, 21:43
door Elmar
Komt omdat er betrouwbare benzinepompen inzitten...
