Nou ben net terug.
Erg leuke eerste kennismaking met Mercedes waar ik tot nu toe altijd met ene grote boog omheen liep.
SLR die er stond was erg stoer. Nee daar mocht niet mee gereden worden. Mijn god, wat een lange moterkap heeft zo'n ding zeg.
Verder S/E/CLS AMG etc. is aan mij niet besteed. Erg groot, m'n huiskamer is nog kleiner.
C AMG is er nog niet (maar wordt gebeld als ie komt

en CLK AMG was jammergenoeg niet beschikbaar. Wel even in een CLK 280 cabrio automaat met AMG goodies (onderstel/styling) gereden. Het zoeft en is erg comfi en ook erg vaag qua sturen.
Verder SLK 55 AMG gereden. Waar de CLK cabrio tegenviel was de SLK 55 AMG helemaal goed. Bruut bulderende V8, lekker scherp onderstel. Goed vermogen (360pk). Automaat verpest mijns inziens de auto. Zelfs in S(port) of M(anual) stand. In M schakelt ie bij volgas in een hoge versnelling niet terug maar hij laat wel de koppeling slippen. Bagger. Erg zonde want verder is die auto helemaal af. Qua styling, qua beleving, qua gevoel, qua geluid, qua sturen, etc. Helemaal goed.
Durf zelfs te beweren dat een SLK 55 AMG beter stuurt dan een e46 M3. Ik schrok toen ik de folder zat te bekijken. 1850kg voor een SLK

Nou daar merk je dus helemaal niets van. Het remt goed, stuurt goed, etc.
EDIT: 1540kg dus, 1850 is max toelaatbaar gewicht
Al met al erg leuke kennismaking. Ben ook erg benieuwd naar de C AMG in vergelijking met de M3.
Mark.