'Beste' beginnersdriftboot(je)

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 29 jun 2007, 15:37

Hoe moeilijk zijn de achterasrubbers van een E30 te vervangen? Kwam namelijk een redelijk nette 320 tegen die daar op afgekeurd was voor de apk. Vraagprijs vond ik met 750 euro ook een do-able uitgangspunt :wink: , maar moet er natuurlijk niet bij wijze van spreke 750 euro aan kwijt zijn om dat te fixen :wink: !

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2007, 15:40

Ik heb een keer een handige zwitser in duitsland aan een 320is van 2 engelsen in 3 kwartier die rubbers zien vervangen. :lol:

Echt iedereen, inclusief de monteurs van Ring racing stonden zo: :shock: :shock: :shock:

Ging met koevoet, 2 stempels en een hoop creatieve wilskracht. Fabian heet die jongen, eigenaar van de bekende ///M4. Rijdt ook nog eens net zo snel als dat 'ie sleutelt. Ongelooflijk!

Maar het is dus een rotklus normaal gesproken. Bij de 535 ga ik ze ook laten vervangen na de zomer.

Voor een circuitbak heeft Paul Vlasblom een goede oplossing: Vastlassen dat subframe. Die zou ik in dit geval even bellen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jun 2007, 15:41

Stom, ik zie nu achteras, ik las net 'achter subframe'.

Ik ben toe aan weekend :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 29 jun 2007, 16:34

Klote karwei die achteras :shock:

Moet bij mn Coupe binnenkort allemaal vervangen worden door zwarte Powerflex.

ben je wel een dagje mee bezig hoor. Alles moet echt los (remmen, leidingen, assen,, de hele as moet eronderuit. En dan de oude rubbers er proberen uit te krijgen :roll: Dan de nieuwe rubbers erin persen (til die as maar eens naar een pers toe :roll: ).

Geen leuk karwei, wel top resultaat!

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 29 jun 2007, 20:02

Klinkt als 'n uitdaging :twisted: .

Auto staat ook op MP en vind het wel zorgelijk dat de foto bij een bmw specialist (in dat dorp) genomen is (ik kwam de auto in een weiland tegen met een papiertje erop en na 2 zwarte strepen op het asfalt gezet te hebben heb ik 'm even bekeken). Zou zeggen dat die lui zelf ook wel weten dat zo'n 320i makkelijker verkoopt als je even wat rubbertjes vervangt en 'm apk-klaar maakt (auto was bij aankoop al apk-onklaar zeg maar).

Peins nog even verder, het ding vind ik verder wel wat hebben namelijk :wink: , en ik was ook niet van plan daadwerkelijk 750 piek te betalen ofcourse.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 jun 2007, 20:15

Dennis Cavallino schreef:Ik heb een keer een handige zwitser in duitsland aan een 320is van 2 engelsen in 3 kwartier die rubbers zien vervangen. :lol:

Echt iedereen, inclusief de monteurs van Ring racing stonden zo: :shock: :shock: :shock:

Ging met koevoet, 2 stempels en een hoop creatieve wilskracht. Fabian heet die jongen, eigenaar van de bekende ///M4. Rijdt ook nog eens net zo snel als dat 'ie sleutelt. Ongelooflijk!

Maar het is dus een rotklus normaal gesproken. Bij de 535 ga ik ze ook laten vervangen na de zomer.

Voor een circuitbak heeft Paul Vlasblom een goede oplossing: Vastlassen dat subframe. Die zou ik in dit geval even bellen.

///M4?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 29 jun 2007, 20:17

Jah, een E30 M3 met een M1 motor erin. Maakt M4 8)

Mn naamgenoot weet waar het gas zit en kan inderdaad sleutelen als de beste!

Gebruikersavatar
JPD
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:43
Locatie: Fryslân

Bericht door JPD » 11 jul 2007, 08:36

In Franeker zitten een paar gasten die dit ook voor weinig fixen dacht ik ...

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 11 jul 2007, 14:40

't Gaat niet om 'die kunnen dat fixen' maar om 'is dat zelf te fixen' ;) ?

Auto is in prijs verlaagd, volgende week maar eens kijken (wil 'm mezelf cadeau doen als ik slaag met 'n 8, 8) ).

Gebruikersavatar
JPD
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:43
Locatie: Fryslân

Bericht door JPD » 11 jul 2007, 15:16

Heb wel eens iets gelezen over een truc met een balkje en een krik, maar het fijne weet ik er ook niet van ... de mijne zijn volgend jaar ook aan de beurt verzekerde de APK keur meester me dit jaar ...

Gebruikersavatar
Jelte Jongsma
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 jul 2008, 17:59

Bericht door Jelte Jongsma » 01 aug 2008, 12:45

En hoe staat het er mee?

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 11 aug 2008, 22:30

Ik heb begin dit jaar een nagenoeg roestvrije E30 320i voor 1000 piek gekocht van een turk die ik aan het ombouwen ben naar 325i (motor en bak zijn bijna gereed om terug gelegd te worden). Heb op wat kleinigheden na alles thuis liggen cq. gepland om te bestellen behalve sperdifferentieel ( :( ). Dus stabi's, grotere bak, groter diff, 2.5L blok, compu en ben bezig onderstel aan te schaffen ( :? :shock: :lol: ). Oja, en net precies weer een bod gedaan op een stel velgen. En dit en dat en zus en zo. Kortom het kost weer handen vol geld :lol: (maar zoals notabene ma het zegt 'je kunt hooguit voor een paar duizend euro het schip in gaan). Zal als de hele handel rijdt wel een keer een topic in elkaar flansen. Momenteel is er op de foto's nog niet meer te zien dan een auto zonder motor.

De basis:

[IMG:1024:768]http://i148.photobucket.com/albums/s1/k ... 1346zk.jpg[/img]

Paar weken terug:

[IMG:1024:768]http://i148.photobucket.com/albums/s1/k ... CT1491.jpg[/img]

Bedoeling was in feite niet om dit jaar al 2.5L te gaan maar e.e.a. kwam geschikt voor bij en ik was de 2.0L zat (er zit/zat ergens een bug in de regeling waar ik geen zin in had om tijd en geld in te steken omdat ik dit ook al had liggen). Hoop donderdag de nieuwe combinatie er in te kunnen leggen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 11 aug 2008, 22:41

Overigens lees ik nu pas dat verhaal van die achterasrubbers terug :P . Die moet er eigenlijk ook nog onderuit want heb draagarmen met schijfremmen klaarliggen en daar kom je AANZIENLIJK makkelijker bij als alles er af ligt, en heb ook teflon bussen liggen voor het onderstel om die achterkant wat vaster te krijgen 8) .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten