'Beste' beginnersdriftboot(je)

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

'Beste' beginnersdriftboot(je)

Bericht door G Kolkman » 07 mei 2007, 21:54

Heb een bonus gehad, 8) , en zit er voorzichtig maar wel serieus over te denken om er een RWD toolie van te kopen, nur fur spass. Ben nogal groen als het op sideways gaan (hoewel ik wel met een VW t3 bus op 'vermogen' een rotonde enigssinds dwars kon nemen :lol: ). Nu zit ik al een tijdje rond te neuzen maar ik ben er nog niet helemaal uit wat nu de handigste auto is om mee te beginnen:

* Ford Sierra 2L
* Beemer E30 325 (lichtere motorisering doable?)
* beemer e36 325
* Beemer E34 525
* Niksan 200SX
* boerenbenz 2.0/2.3
* alfa 75
* Klassieke slopel?

Nu heb ik met al de bovenstaande auto's dus nog nooit gereden :lol: . Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een E30 aangezien ik dat ook een daadwerkelijk fraaie auto vind maar die hokken zijn nauwelijks te vinden voor onder de 2k. Als ik per auto de voor- en nadelen op een rijtje zet ziet dat er voor mij zo uit:

Sierra:
+ lage aanschafkosten
+ loads of parts available
+ als ie z'n diensttijd er op heeft zitten kun je 'm strippen en als donor voor een kitcar gebruiken
- koppeling? Lees vaak dat die kapot zijn?
- Frot
- je komt er nooit weer vanaf
- vermogen?

E30
+ looks
+ waardevast als je 'm niet aan puin rijd, en dat was niet de bedoeling (ik zou bijna willen beweren dat het een goede investering is)
+ stuurgedrag volgens insiders
+ power in case of 325i
+ evt. om te bouwen tot rallybak (++)
- hard to find, zelfs in duitsland niet op elke straathoek meer te vinden (4 te koop in heel Saarland)
- achtelijk duur in NL voor wat je krijgt (18 jaar ouwe hokken)
- verzekering?

E34
+ looks
+ stuurgedrag volgens insiders
- zwaar
- geen koopje, althans niet in NL (in Duitsland nog niet naar gekeken)

E36
+ prijs (relatief) Edit: absoluut ook, staan er 2 bij m'n ouders om de hoek voor een nette prijs).
+ aanbod
- glijden ziet er 'moeizaam' uit. Als ik de e36 in de rallysport vergelijk met de e30 ziet zo'n 30er er een stuk gecontroleerder uit :?
- betrouwbaarheid 6 cilinder??

Niksan:
+ japans
- roestgevoeligheid body
- prijzen beginnen ergens boven mijn budget

Benz
+ wil aardig dwars als ik het op Bitburg zo bekeek 8)
- ? weet vrij weinig over deze wagen!

Alfa
+ alfa
+ kan er fenomenaal uitzien & klinken
- alfa (onderhoud, rijdend houden kost 'n klein vermogen)

Klassieke opel (manta of Ascona)
+ Oldskool rallylooks
+ neiging betrouwbaar te zijn
+ ombouwmogelijkheid naar rallyauto
- 'k begin 't zonde te vinden :o
- ben geen opelman (had er vroeger een schurfthekel aan zelfs)
- dingen hebben hun laagste prijs al weer een jaar of 10 achter zich liggen
- onderdelen beginnen schaars te worden

Porker is ook nog een optie wellicht?

Anyhow, ik zou het van de kenners wel eens willen horen where to start. Het is dus niet noodzakelijk om binnen nu en een jaar al in z'n 4 de ring zwolle op te draaien :lol: , maar het barrel moet me wel een beetje vermaken. Mag ook best af en toe stuk gaan, het is geen daily driver (daar heb ik die witte schicht hiernaast voor :P ). Wellicht dat ik d.m.v. dit topic wel tot de conclusie kom dat het nog even buiten budget ligt maar ik hoor de meningen graag :) . Tevens MOET en ZAL ik ooit de Hellendoornrally rijden (droom van me), dus als de wagen bevalt mag ie blijven, ook omdat je daarvoor minimaal eerst een paar rallysprintjes e.d. moet rijden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 mei 2007, 22:05

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4361

1.6 75pk en oh wat het ik een hoop geleerd met die auto, weinig power, smalle bandjes, nat asfalt en goedkoper combinaties leren driften kan bijna niet!

Ga je voor een 2.0i 120pk dohc als GT (dikste uitvoering) ben je ook voor 600 of 700 euro klaar voor een 92 of 93'er.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 07 mei 2007, 22:10

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4262

:wink:

Hier heeft Rody ook al een aantal metertjes in gemaakt.
Laatst gewijzigd door Sander S. op 07 mei 2007, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 07 mei 2007, 22:11

Ik zat er al op te wachten, maar jij beschikt dan natuurlijk ook over een bovengemiddeld aantal losse schroeven in je bovenkamer :lol: (take it as a compliment). Onder de streep is een Sierra natuurlijk een puike oplossing. Ik vind ze alleen zo ongehoord lelijk!


Kwam deze E36 tegen:

http://auto.marktplaats.nl/bmw/91302716 ... D%3D#photo

Komt bij iemand uit onze straat weg en aangezien er een paar weken geleden nog gewoon kids mee naar school gebracht werden zou ik dit aandurven :shock: . Velgen kun je voor goed geld verkopen (veel te breed om op te leren)... hopen dat ie er over een paar weken nog staat (deze week nog geen tijd).

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 07 mei 2007, 22:18

Sander Spoolder schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4262

:wink:

Hier heeft Rody ook al een aantal metertjes in gemaakt.


:shock:

Deze ga ik zeker in het achterhoofd houden 8) !

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 07 mei 2007, 22:27

Die rode E36 is ook niet verkeerd, zeker niet als je er wat meer vanaf weet zoals je zelf al aangeeft. 245k is een aardige kmstand maar als je m voor 1750 mee kunt krijgen als ie verder oke rijdt, remt, stuurt, veert etc is het een koopje!

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Bericht door Nutkees » 07 mei 2007, 23:26

ik al kenner van de oudere opels, zeg manta/ascona, zegt.

Niet doen!

+ Mooie wagens
+ Onderdelen geen problemen mee
+ Passen veel motoren in zonder problemen
+ Alles is al een keer voor je uitgezocht.
+ Met de juiste kleur een gave wagen en voor de track ook zeer geschikt

- Roest komt altijd weer terug
- Zoek maar een knap exemplaar
- Je moet minimaal al een 2.2/2.4L hebben om lekker te kunnen driften.
- Vind maar eens een sper-as die dingen kosten minimaal 750 euro, als je ze al kan vinden.
-- Ik heb er ook al een. :?

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 07 mei 2007, 23:38

Ken er enkele die zweren bij een Ford Sierra...te koop voor een zak patat en een kroket.....voor 1000 euro heb je 10 Sierra's en een BERG fun...... :mrgreen:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 07 mei 2007, 23:42

Fasteddie schreef:Ken er enkele die zweren bij een Ford Sierra...te koop voor een zak patat en een kroket.....voor 1000 euro heb je 10 Sierra's en een BERG fun...... :mrgreen:


Bas 'n Ram (Erik) zekers :mrgreen: ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 mei 2007, 13:48

Enige echte probleem met de sierra's is volgens mij de vooras (rubbers/ophanging) en het altijd superweke onderstel.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mei 2007, 14:23

Mag ik je wat tips geven?

Staar je bij je eerste driftauto niet blind op toekomstplannen (zoals jouw Hellendoorn/rallydroom). Je koopt eerst een auto om te leren driften. Tzt maak je wel de overstap naar een serieuzere auto (rallyauto opbouwen kost al snel 10k, ook voor een E30 325).

Koop iets wat goedkoop is, waarmee je heel veel driftkilometers kunt maken zonder noemenswaardige problemen (betrouwbaarheid, maar nog belangrijker driftbaarheid zonder de auto echt af te trappen).

Dan kom je al snel bij de E30 325 uit. Met wat kleine aanpassingen kun je met een E30 325 heel goed leren driften. Ok, je koopt er één voor 1500 - 2500 euro. Ik weet niet of je dat duur vindt (ik niet, voor wat je krijgt). Zo één als BartK te koop heeft a 2500 euro, die is minstens het dubbele waard (alleen raak je hem niet snel kwijt voor zo'n bedrag). Alle aanpassingen zijn aanwezig. Meteen kopen, is mijn advies!

Maar koop je een goedkopere E30 (ik kocht ooit een 320i voor 250 euro), dan houd je lekker wat geld over om op marktplaats en sloperijen extra velgen, diffjes, onderstellen etc. te scoren. Dat is een leuke hobby kan ik je vertellen (lees mijn E30 325 racer draadje, afgelopen tijd veel leuke goodies gekocht voor 'weinig').

Als je op www.z-a-c.nl kijkt bij vraag en aanbod zie je regelmatig goedkope cursusauto's en driftauto's staan, maar ook gebruikte racers (incl kooi). Kweste van goed kijken of ze apk waardig zijn en je kunt een hoop besparen door in 1 keer een geprepareerde auto aan te schaffen. Vergis je namelijk niet in de kosten van prepareren. Een goede racestoel is erg belangrijk tijdens driften, net als een kooi eigenlijk, vind ik.

Ik heb destijds niet veel betaald voor mijn E30 (understatement), maar ik heb daardoor wel meteen een hoop onderhoudswerkzaamheden laten uitvoeren. 1000 euro ben je zo kwijt. En dan was die auto al helemaal compleet. Als je veel zelf kunt (kan ik inmiddels) dan scheelt dat veel knaken.

Staar je dus niet zo blind op je aanschaf, maar op wat je erna precies mee van plan bent.

Ik zou dus zeggen:
- stap 1: leuke auto zoeken
- stap 2: noodzakelijke aanpassingen en onderhoud
- stap 3: zoveeeeel mogelijk rijden (circuitkm's maken + cursussen volgen = voldoende leren = maximale fun/voldoening)

Paar jaar later:
- stap 4: je droom (rallyrijden) verwezenlijken.

HSR
Berichten: 5289
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 08 mei 2007, 16:40

Ik heb samen met forummer Pescatore aardig wat km erop zitten met een Sierra 2.0 Dohc. Inderdaad een extreem week onderstel maar met stuurbekrachtiging een prima bak om het mee te leren. Ons hok aangeschaft voor 350 Euro and still going strong.


VWB de 320i E30 die Sander te koop heeft. Dit is mijn ex, hier heb ik ''echt'' in leren rijden ( alles is betrekkelijk natuurlijk ). Maar als je die met nat weer goed gecontroleerd dwars kan houden beginnen de skills al redelijk te komen. Ook omdat het ding weinig vermogen heeft leer je op veel lucratievere manieren driften ipv gewoon op het gas te stampen, zoals knot en zijn 1.6 Sierra.

Verder heeft dat ding een wegligging op droogwegdek waar een E46 M3 nerveus van wordt. Ik probeer hem je niet aan te smeren maar voor 2000 Euro ben je gewoon spekkoper en kan je ook zonder angst het circuit op. Wil je het ding echt helemaal toppie hebben moet je even langs Vlasblom. Dan heb je voor +/- 1000 Eu extra een sperdifferentieel en een 2.5 liter 170PK motorblok.


Inmiddels heb ik zelf weer een Alfa 75 TS gekocht. Echt de meest waanzinnige wagen waarmee ik ooit gereden heb. Helaas geen hardcore driftool, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Dwars willen ze zeker wel maar kunnen erg hufterig tankslappen. Ik kan je deze niet aanraden want 10 uur rijden is meteen een uur sleutelen als je pech hebt. Aandrijfassen zijn o.a. een zwakke plek, helemaal met driften op droogwegdek.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mei 2007, 18:41

Driften met een 75 gaat beter (lees: langer goed qua techniek) met een 1.8-je zonder sper. Op één of andere manier belast je de auto daar minder mee. Maar die tankslappers kun je voorkomen door tijdig terug te sturen naar middenstand, al het gewicht achterin kun je zo tijdig opvangen. Meer een auto om gewoon lekker mee op de limiet te rijden dan om mee te driften.

Maar als ik mocht kiezen tussen E30 320i en de E30 325i 24v van Bart, dan wist ik het wel met slechts 500 euro verschil. Bargain. Maar ik neem aan al verkocht.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 08 mei 2007, 18:56

hugo schreef:Inmiddels heb ik zelf weer een Alfa 75 TS gekocht. Echt de meest waanzinnige wagen waarmee ik ooit gereden heb. Helaas geen hardcore driftool, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Dwars willen ze zeker wel maar kunnen erg hufterig tankslappen. Ik kan je deze niet aanraden want een uur rijden is meteen 10 uur sleutelen als je pech hebt. De hele auto is een zwakke plek, helemaal met driften op droogwegdek.
[img:15:20]http://gathering.tweakers.net/global/sm ... ocrite.gif[/img]

HSR
Berichten: 5289
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 08 mei 2007, 19:56

Peter Tunissen schreef:
hugo schreef:Inmiddels heb ik zelf weer een Alfa 75 TS gekocht. Echt de meest waanzinnige wagen waarmee ik ooit gereden heb. Helaas geen hardcore driftool, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Dwars willen ze zeker wel maar kunnen erg hufterig tankslappen. Ik kan je deze niet aanraden want een uur rijden is meteen 10 uur sleutelen als je pech hebt. De hele auto is een zwakke plek, helemaal met driften op droogwegdek.
[img:15:20]http://gathering.tweakers.net/global/sm ... ocrite.gif[/img]

hahahahah, je moet gewoon met beleid rijden, Peter :D



Op nat gaat het anders prima

http://www.youtube.com/watch?v=Tcg_gCm29AQ&NR=1

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 09 mei 2007, 01:47

Thanks voor de antwoorden tot dusver 8) ! In principe heb ik gewoon de pech dat E30 (op een enkele 316i na) het enkele honderden euro's tijdperk al weer een tijdje achter zich hebben gelaten waardoor je relatief veel geld kwijt bent voor een relatief oude auto (m'n daily driver zit momenteel lekker in het dal, gekocht voor 400 en al 38k mee gereden w.o. de ring bv.).

Anyhow, de komende week heb ik eerst een afstudeerverslag af te maken :shock: , daarna kijk ik weer verder 8) .

Al die wagens in Saarland (waar ik zo ongeveer woon) zijn trouwens eta's als ik het goed heb, dus een pk of 130. Iemand daar ervaring mee?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 09 mei 2007, 02:13

hugo schreef:Op nat gaat het anders prima

http://www.youtube.com/watch?v=Tcg_gCm29AQ&NR=1
Doet-ie knap, maar toch zie je nog dat die auto bij het allerlaatste stukje uit de drift komen listig is; hebben alle 75's die ik ooit gereden heb wel in meer of mindere mate last van, al was het met een 3.5 nog het makkelijkste (ietsje gas bij en hij gaat weer rustiger rechtuit).

Een 30 heeft niet de balans van een 75 en zeker minder tractie, maar om te driften is het gewoon een redelijk ideale auto.
Gaat vanzelf en redelijk gemoedelijk dwars en is bijna niet kapot te krijgen.

Opel Omega zou ik ook eens naar kijken, dat oude model.
Zijn volgens mij ook wel voor weinig geld te vinden en willen ook wel lekker dwars.
200SX S13 is volgens mij niet heel betrouwbaar, een Sierra is leuk voor een dag maar of die nou zo veel langer meegaat?

Als je er moeite voor wil doen, lijkt me de leukste en meest budget oplossing om een 320i met kapotte motor of zo te zoeken en daar een 3.5 uit een 535i en vers sper in te sleutelen.
Dan met je met wat andere kleine aanpassingen ook gauw 2500-3000 euro kwijt, maar dan heb je ook wat erg leuks. :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Bericht door Nutkees » 09 mei 2007, 09:14

wat ook ideaal is om te leren driften is een

Volvo 360DL Dat is met een variomatic aandrijving en driften gaat echt supermakkelijk. Dingen kosten volgens mij geen drol en zijn net zo betrouwbaar als een tank.
Laatst gewijzigd door Nutkees op 09 mei 2007, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mei 2007, 11:23

Als je in het honderden euro's budget blijft, dan zou ik voor een 3drs Volvo 360 gaan. 2.0, handbak, transaxle, na strippen lichtgewicht. En ook gehomologeerd voor de rallysport.

De 2 liter is krachtig genoeg voor driften op nat en droog (met 15 inch meukbanden helemaal). Wieluitslag voor is prima. Korte wielbasis + plus versnellingsbak gewicht achterin = leerzaam tijdens rijden/driften!

Ik had standaard onderstel. GLT dempers + veren voor met 1 afgeslepen ring. Auto lag daardoor lager en helde niet teveel over. Achter moet je voor driften niet verlagen (dmv blok tussen bladveren), want de mijne stond hoger en ik kon er perfect mee driften. Voor racen heb je wel die verlaging nodig.

Heb er onwijs veel lol mee gehad altijd.
Velgen van BMW, VW en Opel met 4x100 steek passen perfect. Lage ET waarde (ET 13 ofzo) en 7J velgen zijn een MUST. Ik had stalen ATS-jes. Wegen geen drol en daardoor heb je minder vermogenverlies. ;)

Oude site (vol popups): www.volvo360.tk
Ben inlog kwijt anders had ik hem allang offline gehaald. :lol:

Er is nog steeds een leuke Volvo 360 Cup in de zomeravondcompetitie, waardoor je aan onderdelen kunt komen zoals: camberaanpassing voor (eigenlijk alleen voor cuprijders), Koni Rood (voordempers), Koni Rood (achterdempers van Alfa Giulia etc.).
Stuurnaaf van Peugeot 205/309/405 en dan goedkoop deepdish erop plaatsen + een kuipstoel op de plek waar je de oude beugels van de originele stoel hebt weggeslepen = Prima werkplek voor bestuurder.

Incl aanschaf ben je zo'n 1500 euro kwijt als je zelf gaat prepareren (zonder rolkooi). Voor dat bedrag vind je soms ook wel een ex-cup auto.
Je hebt dan een auto die minder waard is (500 euro krijg je hooguit!). En dat is het grote verschil met een E30 325. Die blijft zijn waarde enigszins behouden.

It's Up2U!

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Re: 'Beste' beginnersdriftboot(je)

Bericht door Pescatore » 09 mei 2007, 17:56

G Kolkman schreef: Sierra:
+ lage aanschafkosten
+ loads of parts available
+ als ie z'n diensttijd er op heeft zitten kun je 'm strippen en als donor voor een kitcar gebruiken
- koppeling? Lees vaak dat die kapot zijn?
- Frot
- je komt er nooit weer vanaf
- vermogen?
Heb zelf een Sierra 2l, ding destijds gekocht met een half jaar apk voor 350 euro, met een hoop nieuwe onderdelen eronder. Puur voor de fun, een auto heb ik niet nodig (woon op het universiteitsterrein waar ik studeer).

Het ding gaat prima dwars in de regen maar door de standaard weke veren/dempers is het met droog weer wat moeilijker. Let wel, een Sierra moet stuurbekrachtiging hebben, zonder is de stuurrespons wel erg traag en kun je de wagen gewoon niet opvangen. Pluspunt is ook dat je niet opvalt want niemand verwacht dat je in een hok als een Sierra een beetje deviant gaat doen (driften) 8)

Die weekheid van het onderstel ben ik overigens aan het aanpakken door een koni-geel onderstel onder mijn wagen te zetten. Dit kostte ook de wereld niet en na deze aanpassing is het oprijden en dan zien we het wel weer. Goedkoper dan dit zal het niet gauw worden. :wink:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 09 mei 2007, 21:26

Hehe

Pescatore, zit jij op de UT? Dan zijn we nog een maand 'collega's' :wink: .

Zoals aangegeven heb ik nog wat dingetjes af te handelen, daarna eens serieus gaan kijken. Aanpassen moet ik inderdaad niet onderschatten want ging net ook eventjes dwars met de slet (apk-wielen zitten er weer onder, dus 13 in met veel te hoge banden & nohesie maar wel legaal) en voelde mezelf echt een cm of 10 opzij schuiven :? .

Die rode E36 is trouwens een automaat bedacht ik me later (best irritant, een automaat met sportuitlaat). Die E30 320 is bijna onweerstaanbaar trouwens 8) :wink: .

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 mei 2007, 09:50

Zonder stuurbekrachtiging kan je m ook prima opvangen hoor, oefening baart kunst :)

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 10 mei 2007, 13:18

G Kolkman schreef:Hehe

Pescatore, zit jij op de UT? Dan zijn we nog een maand 'collega's' :wink: .

Zoals aangegeven heb ik nog wat dingetjes af te handelen, daarna eens serieus gaan kijken. Aanpassen moet ik inderdaad niet onderschatten want ging net ook eventjes dwars met de slet (apk-wielen zitten er weer onder, dus 13 in met veel te hoge banden & nohesie maar wel legaal) en voelde mezelf echt een cm of 10 opzij schuiven :? .

Die rode E36 is trouwens een automaat bedacht ik me later (best irritant, een automaat met sportuitlaat). Die E30 320 is bijna onweerstaanbaar trouwens 8) :wink: .
Ha collega-student, ik zie hier dat je WB doet? Dan hoeft een beetje sleutelen niet al teveel problemen op te leveren? :wink:

Net zoals enkele anderen hier zeggen vind ik een goedkope wagen ideaal om mee te leren driften, zolang deze technisch goed is kom je een heel eind. Mocht er dan een keer iets fout gaan dan is het 'verlies' minimaal. Een E30 is zoals je zegt best prijzig tegenwoordig, je zit minimaal op 1500 euro en dat is toch best veel om 'per ongeluk' tegen een muurtje te driften oid.. Wanneer je met een wagen met weinig vermogen (120pk is niet bijster veel) dwars kunt gaan, is het makkelijker om dat (in een later stadium) met een meer vermogende wagen te doen dan andersom.
Zonder stuurbekrachtiging kan je m ook prima opvangen hoor, oefening baart kunst :)
Heb een donor-Sierra (voor de koni's, sportstoel, kooi en andere onderdelen) waar geen stuurbekrachtiging op zit, dat ding stuurt zó indirect dat ik me daar niet zo gauw in zie driften. Maar wie ben ik :P

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 10 jun 2007, 23:01

Peter Tunissen schreef:
hugo schreef:Inmiddels heb ik zelf weer een Alfa 75 TS gekocht. Echt de meest waanzinnige wagen waarmee ik ooit gereden heb. Helaas geen hardcore driftool, daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Dwars willen ze zeker wel maar kunnen erg hufterig tankslappen. Ik kan je deze niet aanraden want een uur rijden is meteen 10 uur sleutelen als je pech hebt. De hele auto is een zwakke plek, helemaal met driften op droogwegdek.
[img:15:20]http://gathering.tweakers.net/global/sm ... ocrite.gif[/img]
:lol: Bekend verhaal

En een Omega is idd ook erg makkelijk en fijn om mee te driften, maar dan moet je wel minimaal een 3000 hebben.... standaard sper en niemand verwacht het maar een heel goed onderstel. :)
Alleen vind er nog maar 1... voor weinig...

Driftreport.nl
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:08
Locatie: Nabij Rotterdam/Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Driftreport.nl » 22 jun 2007, 15:45

voor een e30 kan je misschien eens informeren bij Paul Vlasblom (www.driftking.nl). Die heeft ze regelmatig staan met een paar standaard aanpassingen: Hardere motorsteunen, carterberschermplaat en vast gelast Diff.

Meestal tussen de 1500 en 1800 ongeveer.

GRTZ

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten