Proefritje WRX 2006
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Proefritje WRX 2006
Moest even in Apeldoorn zijn, en ben gelijk maar even gaan buurten bij de Subaru dealer (Eickhof te Apeldoorn). Ik had de demo WRX niet zien staan, dus maar even gevraagd of de demo beschikbaar was. Antwoord, ja hoor, ik zijn mooi dan, zou ik deze even aan de tand mogen voelen middels een korte proefrit. Geen enkel probleem, de sleutels werden gepakt, hij zij waar de auto stond en voor ik het wist was ik onderweg. Eerst even de stoel en spiegels goed zetten. Radio uit, en rustig de auto van de parkeerplaats af laten rollen. Eerste indruk, auto is enorm veel degelijker geworden, alles voelt goed en vertrouwd aan. Zit positie prima, Momo stuur ligt goed in de hand. Gas response bij lage toeren heerlijk direkt. Rustig de auto warm gereden, en toen even de souplesse van de auto bij lage toeren in 3e, 4e en 5e versnelling getest. Auto pakt vanaf 1500tpm prima op. Even de remmen getest, die bijten extreem veel beter dan een 99/00 GTT. Wat een verademing! Sturen gaat lekker direkt. Nu maar even wat bochtige wegen in de omgeving bij Hoenderloo getest, damn wat een heerlijk turbo weer is het toch bij deze buiten temparatuur Auto loopt lekker soepel door de toeren naar 6500tpm, hij blijft gaan, bochtengedrag is heerlijk, auto is prima te zetten en onderstuur blijft lang heel lang weg. Het standaard onderstel is een enorme vooruitgang t.o.v. de oer GTT. De communicatie met de bestuurder, houd je constant op de hoogte wat er gebeurt. Al met al was ik aangenaam verrast over de vooruitgang bij de Impreza. Ik denk dat er in deze prijsklasse geen auto is die qua rijeigenschappen kan concureren.
Michel
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Kwaliteits indruk ligt 2 a 3 nivo's hoger. Mooie bekleding die door de manier van weven, een soort carbon look genereerd.Rico v Velzen schreef:Mooi verslag ! Michel is de kwaliteits indruk van de auto ook vooruit gegaan ?
Power vergelijk met jou spec B ?
Spec B, is een andere auto, stiller, soepeler, more comfy. WRX blijft een brute ongefilterde rijdersauto. Spec B is voor zijn formaat en gewicht erg agiel. Verder ook in het stuur erg direkt, met een fijnere bak (STI 6bak).
WRX mist een 6bak, het enige minpuntje wat betreft de WRX.
Michel
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Was ook mijn indruk van het verschil tussen de WRX 2002 en de STI van een paar jaar terug. Oer GTT was en is dan nog steeds de fijnste van de Impreza's. Maar misschien dat er met ingang van het '06 model ineens iets veranderd was Subaru rijders hebben hun koplampen altijd al speciale gaven toegedicht 8)markk schreef:Volgens mij is het tijd om voor Pol weer eens in zo'n echt oer GTT te rijden. WRX06 haalt het er niet bij. Tenzij je voor rust/comfort etc. gaat.
Verder, stap in 06 STI met DCCD en daarna in een WRX en dan weet je niet hoe snel je uit moet stappen...
Mark.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Over kwaliteitsindruk en "meer" (stuk zwaarder, inderdaad) auto hoeven we geen discussie te hebben. Maar een uitspraak als "Het standaard onderstel is een enorme vooruitgang t.o.v. de oer GTT" roept bij mij wat vraagtekens op.
Maar zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen over auto's. Bij de introductie van de MY2001 was er ook een grote meerderheid die de nieuwe auto een heel stuk beter vond rijden. Voor mij zaten er destijds lichtjaren in het gevoel van beleving tussen die auto's. In het voordeel van de ouwe welteverstaan.
Maar zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen over auto's. Bij de introductie van de MY2001 was er ook een grote meerderheid die de nieuwe auto een heel stuk beter vond rijden. Voor mij zaten er destijds lichtjaren in het gevoel van beleving tussen die auto's. In het voordeel van de ouwe welteverstaan.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Hielke,
Ik heb zelf 2 nieuwe GTT's gehad, waarvan een qua onderstel en remmen behoorlijk aangepast. Een GTT is beter dan een 2001/2/3 WRX maar de 2006 is een grote stap vooruit t.o.v. een standaard GTT. Je zou voor je beeld eens proef moeten gaan rijden.
De Spec B is een Subaru Legacy met een 3.0 liter boxer 6 en een Bilstein onderstel en 25% sperdiff op een achteras, en een STI 6 bak.
Als de datum voor het karten bekend is, en je komt ook die kant op moet je er maar eens even in sturen.
Michel
Ik heb zelf 2 nieuwe GTT's gehad, waarvan een qua onderstel en remmen behoorlijk aangepast. Een GTT is beter dan een 2001/2/3 WRX maar de 2006 is een grote stap vooruit t.o.v. een standaard GTT. Je zou voor je beeld eens proef moeten gaan rijden.
De Spec B is een Subaru Legacy met een 3.0 liter boxer 6 en een Bilstein onderstel en 25% sperdiff op een achteras, en een STI 6 bak.
Als de datum voor het karten bekend is, en je komt ook die kant op moet je er maar eens even in sturen.
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
> Face it een nieuwe WRX is gewoon meer auto dan die 8 jaar oude GTT. (ik zeg bewust niet beter)
Helemaal eens. Als rijdersmachine / plezier generator heeft de WRX enkel ingeboed tov GTT. Minder bruut, meer geciviliseerd, meer gefilterd.
En ondanks Pol z'n review ben ik het niet met hem eens, WRX 06 is wat dat betreft IMHO niet anders dan z'n voorgangers.
STI 06 met DCCD is wel een heel andere auto.
Mark.
Helemaal eens. Als rijdersmachine / plezier generator heeft de WRX enkel ingeboed tov GTT. Minder bruut, meer geciviliseerd, meer gefilterd.
En ondanks Pol z'n review ben ik het niet met hem eens, WRX 06 is wat dat betreft IMHO niet anders dan z'n voorgangers.
STI 06 met DCCD is wel een heel andere auto.
Mark.
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
> Markk, jij al in de nieuwe 2006 wrx gereden?
Yep, in WRX 06 en STI06 met DCCD. Toen het koud, nat en glibberig was
(Overigens eerst met m'n GTT naar de dealer toe, toen in de STI 06 gestapt en daarna in de WRX 06. Laatste viel erg tegen tov STI. Vervolgens weer in GTT naar huis. En dat viel minder tegen...)
Mark.
Yep, in WRX 06 en STI06 met DCCD. Toen het koud, nat en glibberig was
(Overigens eerst met m'n GTT naar de dealer toe, toen in de STI 06 gestapt en daarna in de WRX 06. Laatste viel erg tegen tov STI. Vervolgens weer in GTT naar huis. En dat viel minder tegen...)
Mark.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Markk, vergeet niet dat jouw GTT niet standaard is, als het goed is rij jij met een PPP en anderen, veren/onderstel en remmen zijn ook niet standaard. Met ecutec en andere remmen, alsmede onderstel aanpassingen is een GTT door zijn 1235kg natuurlijk snel in het voordeel. Maar een compleet standaard GTT vs een 06 WRX zou ik wel eens willen zien.
Michel
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
> Waar blijven de rijverslagen Markk?
Zie http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0871702
<quote>
Zojuist even proefgereden in het nieuwe, 2006, model WRX en WRX Sti.
Eerst natuurlijk even de Sti.
Mooie auto, zwart, blauw alcantara van binnen. Voelde me direct thuis
280pk merk je. Wat je nog veel meer merkt is het verbeterde koppel onderin en de spoolup van de turbo bij zeg 2000-2500 rpm.
Zesbak met hele korte schakelwegen en ook kort op elkaar aansluitende versnellingen. Top.
Standaard DCCD. Dit maakt de auto echt speciaal. Weet nog niet precies hoe het werkt maar het werk wel. Van de auto stand afgehaald en in z'n meest open vorm is het al overstuur powerdriften. Gek genoeg gelocked was ie neutraler.
(Overigens perfect wegdek nu voor een proefrit).
Tegenvaller is prijs en afwerking. 51k en nog steeds heb je het gevoel in een tupperware auto te zitten. De Sti hadden ze 35k moeten prijzen en dan hebben ze weer net zo'n knaller als vroeger de 555. Nu is het m.i. gewoon te duur voor wat je krijgt.
WRX, non STI was tegenvaller erna. Het bekende onderstuur was er, koppel onderin van 2,5l was minder merkbaar en tupperware gehalte was nog hoger.
Zo, straks even naar de intro van de CaymanS ))))))))))))
Mark.
<unquote>
Zie http://www.gummen.org/newforum/forum_me ... id=0871702
<quote>
Zojuist even proefgereden in het nieuwe, 2006, model WRX en WRX Sti.
Eerst natuurlijk even de Sti.
Mooie auto, zwart, blauw alcantara van binnen. Voelde me direct thuis
280pk merk je. Wat je nog veel meer merkt is het verbeterde koppel onderin en de spoolup van de turbo bij zeg 2000-2500 rpm.
Zesbak met hele korte schakelwegen en ook kort op elkaar aansluitende versnellingen. Top.
Standaard DCCD. Dit maakt de auto echt speciaal. Weet nog niet precies hoe het werkt maar het werk wel. Van de auto stand afgehaald en in z'n meest open vorm is het al overstuur powerdriften. Gek genoeg gelocked was ie neutraler.
(Overigens perfect wegdek nu voor een proefrit).
Tegenvaller is prijs en afwerking. 51k en nog steeds heb je het gevoel in een tupperware auto te zitten. De Sti hadden ze 35k moeten prijzen en dan hebben ze weer net zo'n knaller als vroeger de 555. Nu is het m.i. gewoon te duur voor wat je krijgt.
WRX, non STI was tegenvaller erna. Het bekende onderstuur was er, koppel onderin van 2,5l was minder merkbaar en tupperware gehalte was nog hoger.
Zo, straks even naar de intro van de CaymanS ))))))))))))
Mark.
<unquote>
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Brutus the Legend, tomgtr, Will F. en 18 gasten