Porsche 924 S gekocht
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
Porsche 924 S gekocht
Ben nieuw hier. Heb een Porsche 924 S gekocht om in Nederland trackdays mee te gaan rijden en als het zo uitkomt wellicht een keertje op de Nordschleife. Woensdag ga ik hem ophalen. Hij is nog in originele staat. Heeft iemand hier een idee wat de zwakke punten zijn die aangepakt kunnen worden voordat je er het circuit mee opgaat? Ik kom niet zo heel veel informatie tegen op diverse Porsche fora.
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
Hey amigo. Je Avatat loopt drie auto's achterAernoudt schreef:Welkom Bassie

De Porsche specialist in Uithoorn heeft het zoooo druk dat hij alleen nog 911's doet. Jammer, want het is praktisch in de straat. Er is nog een tweede, maar die werkt slechts vijf dagen per week, dus die ga ik wel polsen als de 924 er is.
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
Welkom,
Voor een circuitdagje zul je al snel de behoefte hebben om het onderstel aan te pakken, in welke mate hangt van je budget af.
Ken je het forum op www.porsche-944.nl al, ze hebben een specifieke 924 hoek en voor het onderstel zijn de oplossingen voor de 944 bijna identiek aan de 924.
Groeten
mark
Voor een circuitdagje zul je al snel de behoefte hebben om het onderstel aan te pakken, in welke mate hangt van je budget af.
Ken je het forum op www.porsche-944.nl al, ze hebben een specifieke 924 hoek en voor het onderstel zijn de oplossingen voor de 944 bijna identiek aan de 924.
Groeten
mark
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
Thx. Zie dit draadje: http://www.porsche-944.nl/forum/showthread.php?t=7539mark dikken schreef:Welkom,
Ken je het forum op www.porsche-944.nl al, ze hebben een specifieke 924 hoek en voor het onderstel zijn de oplossingen voor de 944 bijna identiek aan de 924.
mark
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
Inderdaad. Een 222 SE uit 1991. Dit is hem in actie op de ring:Joep schreef:Naast Porsche ook Maserati owner...of niet??
[img:250:167]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 222_SE.jpg[/img]
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
thx voor de tips. Ben toch al geen showmaster, maar gewoon meer iemand die lekker vlot de baan over wil. Burnouts mogen de mensen van de Corvette meeting houden waar ik morgen eventjes ga kijken.Knot schreef:Welkom!
Blijft leuk, zo'n 924, maar als het tegenzit moet je toch wel een hoop aan onderhoud doen. Doe voorzichtig met de versnellingsbak, geen burnouts, donuts en ff straatje keren acties.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
Na een stevige rit vanuit Hoogeveen staat hij voor de deur. Ziet er allemaal netjes uit. Als je door het 1 jaar vies garagestof buiten en binnen heenkijkt. De motor en remmen zijn perfect. Leuk nieuwtje is ook dat er een origineel 944 blok in ligt. Dus geen 924 of 924 S. Een blok dat origineel 163pk heeft, in plaats van de 125 voor een 924 of 150 voor een 924 S. Tevens is het prettig dat hij geen stuurbekrachtiging en airco heeft. De koper in 1988 heeft destijds goed aan mij gedacht.
Hoewel hij stuurt als een kart, is het weggedrag nu verre van ideaal. Bij accelereren trekt hij naar rechts en bij gas los weer naar links. Mijn idee is dat het een versleten draagarm rubber of ophangrubber van het motorblok is. Hij zal toch niet krom zijn? Iemand een suggestie? Ik zal er in ieder geval een specialist naar moeten kijken. Zou Bas Roos hier verstand van hebben?
En natuurlijk de foto's (wasstraat Loogman in Aalsmeer was zo vriendelijk om de wasstraat voor mijn neus te sluiten, daar kom ik dus ook nooit meer):
[img:240:180]http://farm1.static.flickr.com/194/4727 ... 786d_m.jpg[/img]
[img:240:180]http://farm1.static.flickr.com/177/4726 ... bf80_m.jpg[/img]
Hoewel hij stuurt als een kart, is het weggedrag nu verre van ideaal. Bij accelereren trekt hij naar rechts en bij gas los weer naar links. Mijn idee is dat het een versleten draagarm rubber of ophangrubber van het motorblok is. Hij zal toch niet krom zijn? Iemand een suggestie? Ik zal er in ieder geval een specialist naar moeten kijken. Zou Bas Roos hier verstand van hebben?
En natuurlijk de foto's (wasstraat Loogman in Aalsmeer was zo vriendelijk om de wasstraat voor mijn neus te sluiten, daar kom ik dus ook nooit meer):
[img:240:180]http://farm1.static.flickr.com/194/4727 ... 786d_m.jpg[/img]
[img:240:180]http://farm1.static.flickr.com/177/4726 ... bf80_m.jpg[/img]
- Joltcan
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 apr 2007, 21:02
Op een of andere manier kan ik de juiste informatie in de Porsche forums niet vinden. Wel veel info over Targa dakjes die niet sluiten, ombouwkits met spoilers of over welke radio het beste klinkt. Helaas heeft de plaatselijke Porsche dealer Kraan de komende maand geen tijd (waren wel supervriendelijk over de telefoon) en heb ik geen zin om half Nederland af te bellen of weer met de auto naar Hoogeveen te rijden.
Daarom ik val terug op een oude bekende, waarvan ik weet dat het goed zit. De auto gaat woensdag dus via Cartrans.nl naar Bas Roos. Die kijkt er naar als het hem uitkomt. Kan hij gelijk een vierpuntsgordel installeren als het probleem met de wegligging is opgelost. Als het de rubbers zijn, dan kan hij gelijk iets als Powerflex gebruiken.
Zaterdag komen de professionele autopoetsers langs om de auto van binnen eens helemaal netjes te maken. Er zit een dikke laag garagestof op echt alles en hij ruikt naar een opslagplaats voor schuimrubber. Zet ik hem tegen die tijd zelf wel in de Swissvax.
Daarom ik val terug op een oude bekende, waarvan ik weet dat het goed zit. De auto gaat woensdag dus via Cartrans.nl naar Bas Roos. Die kijkt er naar als het hem uitkomt. Kan hij gelijk een vierpuntsgordel installeren als het probleem met de wegligging is opgelost. Als het de rubbers zijn, dan kan hij gelijk iets als Powerflex gebruiken.
Zaterdag komen de professionele autopoetsers langs om de auto van binnen eens helemaal netjes te maken. Er zit een dikke laag garagestof op echt alles en hij ruikt naar een opslagplaats voor schuimrubber. Zet ik hem tegen die tijd zelf wel in de Swissvax.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dit niet wat? Gaat over 944s maar zit er veel verschil tussen een 924 of een 944?
http://www.944-basic.nl/forum/index.php
http://www.944-basic.nl/forum/index.php
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten