Hoi allemaal!
Een tijdje geleden heb ik een voorstel post gemaakt over m'n Jaguar XKR 4.0 met daarbij mijn plan om deze te verwisselen voor een nog sneller scheurijzer, een Honda Jazz. Ik lijk een beetje van bejaardenauto naar bejaardenauto te springen, maar er is method to the madness: omdat ik wat meer wil gaan circuitrijden moest de comfortabele GT plaatsmaken voor een lichtgewicht Japans bakkie.
Zo gezegd, zo gedaan. De Jag te koop gezet, en (binnen een week!) voor een goede prijs aan een liefhebber verkocht. Ik had bij een garage een zilvergrijze Honda Jazz GD1 zien staan, één eigenaar, 160.000km, en na een testritje was het snel duidelijk dat dit mijn nieuwe aanwinst zou worden. Een eerste sessie op Zandvoort via RSZ maakte duidelijk voor me dat dit echt enorm lachen is! Hoog in de toeren wordt hij goed wakker, de schakelactie is des Honda's gewoon heel goed, en het stuurt ook nog best prima. Voor een eerste circuit-auto die ik ook als daily gebruik (bedankt Amsterdams parkeerbeleid) is hij perfect.
Ik wilde wel een aantal aanpassingen doen die ik veel teruglees op Fit Freak, zoals een BC Racing DS schroefset en een achterste stabilisatorstang. Ook gelijk een setje Konig Heliogram 15x7 met Toyo R888R semislicks aangeschaft, want waarom niet! Ook gevlochten remleidingen laten doen. En weer een keer terug naar Zandvoort geweest met de nieuwe setup. Helaas nog geen telemetrie, dus ik heb geen idee wat voor rondetijden ik rij, maar in de bochten kan ik wel aardig wat spul bijhouden.
Voor nu ben ik hier gebleven. In augustus ga ik wat rondjes rijden op TT Assen, en zit te dubben om grotere remschijven aan de voorkant te installeren. Wat denken jullie?
Van Jag naar Jazz
-
Anton rijdt roestbak
- Auto: Honda Jazz GD1 daily/track
-
SlowCo
Re: Van Jag naar Jazz
Leuke wagen en meteen het circuit op, doe je goed

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Van Jag naar Jazz
Met een dergelijke goedkope auto heb je in verhouding veel meer schik dan een dure sportauto. Denk ik althans, heb zelf nooit een dure sportauto gehad 
Veel plezier ermee!
Overigens is remmen upgraden altijd een goed idee en imo een eerste vereiste.
Veel plezier ermee!
Overigens is remmen upgraden altijd een goed idee en imo een eerste vereiste.