Klimmen!

IJs, sneeuw, asfalt, gravel of zand, als het met rally's te maken heeft kom je het hier tegen.
Plaats reactie
Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Klimmen!

Bericht door Tomaz » 01 feb 2006, 22:32

Peter en ik hebben in 2005 meegedaan aan de heuvelklim van Teuven. De organisatie was amateuristisch, de marshalls hadden geen bezems, het parcours was kort en het publiek liep over de baan toen we steeds naar onderen reden.

Maar, , ,

G*dverd*mme wat was het GAAF, ik ga in 2006 dus zeker weer. Is het wellicht om er een meeting van te maken of om te klimmen met wat meer forumleden? Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2006, 01:59

JA!

Als je het per kilometer uit gaat rekenen springen de tranen je in de ogen (€125 voor 6 klims van misschien 1200 meter per keer), maar het is zo ont-zet-tend gaaf om te doen, kan zelfs Papenburg of de Ring niet aan tippen, imho, een heuvelklim is veel specialer.

Als we het met een groepje hier doen zouden we het misschien ook klein kunnen houden, 20-30 man, dan is het misschien wel iets duurder, maar kun je wel vaker rijden dan 1x per uur.

Enige (grote) nadeel is dat je een heuvel moet hebben, een gemeentebestuur dat een weg af wil zetten (hierdoor zit je al bijna verplicht in België of Duitsland) en je toch wel veel marshalls moet hebben (als wat het maar om dat %&#*^% publiek van de weg af te houden; ook in Teuven, je zou zeggen dat als er een E30 met boos geluid en vol in de toerenbegrenzer in III op je af komt je wel een stap aan de kant doet, maar niks hoor, ben af en toe echt mensen bijna over de tenen gereden, ongekend wat een risico's die kijkers (waarschijnlijk onbewust) nemen).

Maar als dat lukt en er animo voor is, lijkt het me zeker super om zoiets eens te organiseren! :)

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 02 feb 2006, 13:37

Yo!

Een medeorganisator meld zich, je bent voor het organiseren van een klim zo´n beetje veroordeeld tot Belgisch Limburg omdat het niet te ver rijden is (voor de meesten al een heel eind) en de gemeenten daar wel voor te strikken zijn. Moeten we wel nog een geschikte heuvel vinden en een plan opstellen.

Een rallyproef(je) organiseren zou ook niet gek zijn, daar heb je geen hoogte verschil voor nodig en je kan onder het mom van puzzelrit (iedereen dezelfde notes) een heel eind komen, zie off-roadrit van EM.

Wie heeft intresse in rijden of organiseren?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten