Lotus Elise 111
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Veel info over het halen van Elises uit de UK vind je hier:
http://www.lotusspecialist.nl/Werkplaat ... ombouw.htm
De ombouw van rechts naar links kost je 4k.
http://forums.seloc.org/classified.php? ... egory&id=1
Dat is de classifieds afdeling van een groot engels Lotus forum.
http://www.lotusspecialist.nl/Werkplaat ... ombouw.htm
De ombouw van rechts naar links kost je 4k.
http://forums.seloc.org/classified.php? ... egory&id=1
Dat is de classifieds afdeling van een groot engels Lotus forum.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Aan de Target Elise's zou ik niet beginnen, degene die er nu nog staan zijn stuk voor stuk schadegevallen, ook al doen de advertenties anders vermoeden. Hij koopt ze ongezien op ebay, voor weinig, en zet ze voor 2k meer hier weer te koop. Ze hebben geen idee wat ze in/verkopen. (op elise gebied iig)Stéphane schreef:Op Autotrader staan bij Target ook genoeg Elises met RHD. Voor 12,5k Euro ex. BPM kun je daar een Elise meenemen. Een S2 voor 17,5k ex. BPM geloof ik.
Heb daar nog wel over getwijfeld...probleem is dat ze daar niet inruilen, dus dan zou ik particulier moeten gaan verkopen
Er schijnen af en toe wel goeie bij te zitten maar die zijn na een dag al weg.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Dat idee had ik al eigenlijk er al achter gezocht. Elise is een auto waar alleen liefhebbers naar kijken. Als het dan niet goed is en de kennis tegenwoordig redelijk breed verspreid over Internet beschikbaar is, zou het gewoon niet kunnen dat een auto voor een lage prijs lang te koop staat.Mex schreef:Aan de Target Elise's zou ik niet beginnen, degene die er nu nog staan zijn stuk voor stuk schadegevallen, ook al doen de advertenties anders vermoeden. Hij koopt ze ongezien op ebay, voor weinig, en zet ze voor 2k meer hier weer te koop. Ze hebben geen idee wat ze in/verkopen. (op elise gebied iig)
Er schijnen af en toe wel goeie bij te zitten maar die zijn na een dag al weg.
Gewoon eentje op PH zelf zoeken.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Net met de Elise de bank op geweest, zeer mooie score, 140,4pk/204Nm (krukaspk's)
[IMG:640:479]http://i18.tinypic.com/3ywjqtd.jpg[/img]
[IMG:640:479]http://i18.tinypic.com/3ywjqtd.jpg[/img]
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Bedankt. Laat maar zitten dusTom schreef:Peter was ooit es bij Target wezen kijken voor een M3. 't Is daar net zoals bij Domeinen.... russische roulette... je kan er geluk mee hebben maar ik zou er niet aan beginnen.
Inderdaad. Hoeveel was het aan de wielen dan trouwens?Tom schreef:Wel nette 'score' op de bank trouwens
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Dat lijkt me best redelijk. 20% verlies is volgens redelijk normaal.Mex schreef:112.4pk/175Nm wielpk's.
Ik weet er het fijne niet van wat acceptabel is en wat niet. Ben je er zelf over te spreken of had je meer verwacht?
Mijn Brabus had 94,6pk/130Nm op de dyno aan de wielen en 101pk/130Nm standaard volgens de boekjes. Zwarte moet meer in de buurt komen van jouw cijfers Alhoewel het koppel een lastig verhaal wordt met zo'n kleine motor bij de mijne.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Het is totaal niet wat ik verwachte, standaard heeft het ding maar 118pk en 165Nm. Het enige wat ik aangepast heb is de gasklep (wat niet voor meer pk's zorgt) en de luchtfilter. Er is dus al ooit iets aan gedaan, alleen weet ik (nog) niet wat. Ik verwacht andere nokkenassen omdat dat een vrij vaak uitgevoerde mod is.Stéphane schreef:Dat lijkt me best redelijk. 20% verlies is volgens redelijk normaal.Mex schreef:112.4pk/175Nm wielpk's.
Ik weet er het fijne niet van wat acceptabel is en wat niet. Ben je er zelf over te spreken of had je meer verwacht?
Mijn Brabus had 94,6pk/130Nm op de dyno aan de wielen en 101pk/130Nm standaard volgens de boekjes. Zwarte moet meer in de buurt komen van jouw cijfers Alhoewel het koppel een lastig verhaal wordt met zo'n kleine motor bij de mijne.
Hoeveel cc is zo'n Smart? 700?
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Aha, alleen een ander luchtfilter. Dan vind ik het opgegeven vermogen toch een beetje aan de optimistische kant. 112pk aan de wielen is natuurlijk wel al heel mooi voor een standaard motor die 118pk aan de krukas moet hebben. Met 12% verlies kom je dan nog steeds aan 129pk wat een beste waarde is :idea:
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Ik denk zelf dat er al iets mee gedaan is, het is een geijkte bank bij een bedrijf wat gasinstallaties voor auto's ontwikkeld. Standaard civicjes, golfjes etc geven netjes de opgegeven waarde aan, aan de bank twijfel ik dus niet.Maik schreef:Aha, alleen een ander luchtfilter. Dan vind ik het opgegeven vermogen toch een beetje aan de optimistische kant. 112pk aan de wielen is natuurlijk wel al heel mooi voor een standaard motor die 118pk aan de krukas moet hebben. Met 12% verlies kom je dan nog steeds aan 129pk wat een beste waarde is :idea:
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Aan de bank hoef je niet te twijfelen, maar wel aan de gebruikte verliezen? Ik denk dat ze domweg "RWD" hebben aangevinkt voor de berekening van de krukas-pk's, terwijl ze gewoon "FWD" hadden moeten selecteren. Een klassieke RWD-auto heeft namelijk een motor in lengterichting met een haakse tandwieloverbrenging bij het diff. Een elise heeft gewoon een motor in dwarsrichting zonder een dergelijke inefficiente overbrenging.
Dat denk ik tenminste.
Dat denk ik tenminste.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
De bank berekend de aandrijfverliezen per auto, ik zal morgen de papiertjes even inscannen, daarop kun je het zien.Maik schreef:Aan de bank hoef je niet te twijfelen, maar wel aan de gebruikte verliezen? Ik denk dat ze domweg "RWD" hebben aangevinkt voor de berekening van de krukas-pk's, terwijl ze gewoon "FWD" hadden moeten selecteren. Een klassieke RWD-auto heeft namelijk een motor in lengterichting met een haakse tandwieloverbrenging bij het diff. Een elise heeft gewoon een motor in dwarsrichting zonder een dergelijke inefficiente overbrenging.
Dat denk ik tenminste.
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Krukaspk's
[IMG:800:758]http://i18.tinypic.com/30kehhv.jpg[/img]
Wielpk's inclusief aandrijfverliezen
[IMG:800:760]http://i18.tinypic.com/2llmsfc.jpg[/img]
[IMG:800:758]http://i18.tinypic.com/30kehhv.jpg[/img]
Wielpk's inclusief aandrijfverliezen
[IMG:800:760]http://i18.tinypic.com/2llmsfc.jpg[/img]
- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer: