Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Richardt.
Berichten: 6496
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Richardt. » 15 apr 2024, 19:19

PeterB schreef: 15 apr 2024, 19:01 Nivea scheercrème, opschuimen met de kwast en de 6- blads mesjes van de Hema. Mesje tussendoor goed uitspoelen in heet water en na het scheren gezicht afspoelen met koud water.
Dag in dag uit, het is even een gedoe( maar max 5 minuten :) )geen irritatie meer itt scheren met een Braun/Philishave of welk ander wonderapparaat...

En geen gezeik over garantie :)
Als je dan toch zelf aan het opschuimen bent. Gebruik dan ook een double edge mesje in een juiste “krabber” of open mes.

Kwast het liefst van dassenhaar, maar de synthetische zijn tegenwoordig net zo goed. Stuk leuker geprijsd (en geeft ook wat minder dierenleed).

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door PeterB » 15 apr 2024, 19:27

Dit is om 3 uur s nachts een stuk veiliger en geeft uit eigen ervaring een beter, als in langer glad, resultaat.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door PeterB » 15 apr 2024, 19:32

JP schreef: 15 apr 2024, 19:04 Andere regionen van je lichaam kun je je shag laten weglaseren, kan dat niet in het gezicht ? :hmmm:
Tuurlijk kan dat.
Eerste de beste link via Google
https://www.solutionclinic.nl/laser-ont ... OAQAvD_BwE

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Robin » 16 apr 2024, 06:08

Elise schreef: 15 apr 2024, 16:53
Robin schreef: 15 apr 2024, 14:47 Dus binnen paar sec een tussen ding Philishave 5000 (87 euro) gekocht.

Kreeg ik de S5 voor 110 ipv 149 euro. Ik :Dank voor de korting
Dus je koopt voor €236 en krijgt €39 korting, dat is 16,5%.
Ik vind het karig voor een hele goede vaste klant/collega.

Kijk even wat de types die je hebt gekocht online kosten bij kieskeurig ofzo, dan weet je wat hij ongeveer had kunnen doen om je tegemoet te komen :wink:


t.a.v. dat hygiëne verhaal, coolblue verkoopt ze wel weer?
https://www.coolblue.nl/scheerapparaten ... tweedekans
Inderdaad, die korting. Krijg eigenlijk nooit vanuit hun korting(vraag ook niet, nu wel)
Maar wat coolblue doet, het kan dus wél. Naja ik heb m'n bedenkingen tov die gang van zaken. Ik heb 'n kapotte Braun van €279 van een half jaar oud onder garantie. Maandje of wat daarvoor die pomp wat ik later ook vreemd vond. Hun reactie op garantie en coulance en wat ik hierboven beschreef vind ik nog steeds raar en ze kennen me gewoon, komen bij me thuis de TV installeren etc. Ik dacht dat ik een makkelijke klant was. Niet als ze zo lauw doen. Ik ben ook niet de grootste fan van die verkoper(meer)

Kortom. Het zal wettelijk wel voor hun dichtgeplakt zitten en ik heb geen poot om op te staan, dat snap ik, maar ik vind DIT geval niet kosjer.

:coffee:

Elise
Berichten: 7343
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Elise » 16 apr 2024, 07:59

Robin schreef: 16 apr 2024, 06:08 Ik dacht dat ik een makkelijke klant was.
Makkelijk geld aan te verdienen bedoel je :wink:

De hamvraag in het geheel is natuurlijk, zijn zij ook klant bij jou?
Want als daar geen sprake van is, zou ik persoonlijk uit principe daar nooit meer iets kopen.

Ik vind dat je voor een goede vaste klant, die nooit zeurt om korting, alle registers open moet trekken in dit soort situaties.
Dus ik had je die Philips meegegeven voor kostprijs en later hetzelfde gedaan met die S5. Het moet er gewoon vanaf druipen dat de klant voelt dat je alles hebt gedaan om hem tegemoet te komen, dat verdien je later wel terug. Alleen al het feit dat jij de moeite neemt om het verhaal hier op te schrijven geeft aan dat die Expert "penny wise pound foolish" is.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26752
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Martijn_bmw » 16 apr 2024, 08:05

Elise schreef: 16 apr 2024, 07:59
Robin schreef: 16 apr 2024, 06:08 Ik dacht dat ik een makkelijke klant was.
Makkelijk geld aan te verdienen bedoel je :wink:

De hamvraag in het geheel is natuurlijk, zijn zij ook klant bij jou?
Want als daar geen sprake van is, zou ik persoonlijk uit principe daar nooit meer iets kopen.

Ik vind dat je voor een goede vaste klant, die nooit zeurt om korting, alle registers open moet trekken in dit soort situaties.
Dus ik had je die Philips meegegeven voor kostprijs en later hetzelfde gedaan met die S5. Het moet er gewoon vanaf druipen dat de klant voelt dat je alles hebt gedaan om hem tegemoet te komen, dat verdien je later wel terug. Alleen al het feit dat jij de moeite neemt om het verhaal hier op te schrijven geeft aan dat die Expert "penny wise pound foolish" is.
+1

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31271
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door JP » 16 apr 2024, 08:32

Waar is de grens van korting blijven geven en de definitie van een 'vaste' klant ?

Een goede recensie is altijd goed, dat vertelt zich door, hetzelfde geldt voor korting, alleen jij krijgt korting, dan verwacht een ander het straks ook. Dan kun je snel je voordeur gaan sluiten.

Elise
Berichten: 7343
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Elise » 16 apr 2024, 08:43

JP schreef: 16 apr 2024, 08:32 Waar is de grens van korting blijven geven en de definitie van een 'vaste' klant ?

Een goede recensie is altijd goed, dat vertelt zich door, hetzelfde geldt voor korting, alleen jij krijgt korting, dan verwacht een ander het straks ook. Dan kun je snel je voordeur gaan sluiten.
Als je ziet dat een stamgast een drankje van de zaak krijgt, verwacht jij dat ook?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31271
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door JP » 16 apr 2024, 09:10

Ik kom nooit in de horeca.....

Tom
Berichten: 21738
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Tom » 16 apr 2024, 09:56

De grap is dat veel mensen geloven dat ze betere service krijgen bij fysieke winkels. Mijn ervaring is ook ruk: altijd moeilijk doen, iets bestellen of ter reparatie opsturen en niet weten wanneer het (terug) komt etc.
Terwijl die grote internetjongens zoals Coolblue vaak goedkoper zijn én meer service geven. Terugsturen en niet moeilijk doen. Je kunt online de status volgen. Spul gaat desnoods afgeprijsd als 'tweede kans' online. Tijdje terug had ik iets ter reparatie, duurde ook lang. Echter heeft Coolblue zelf een grens ingesteld hoe lang het mag duren. Daar gingen ze over heen, dus ik kreeg het volledige aankoopbedrag (apparaat was 1,5 jaar oud) terug, stond een dag later op de rekening.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Robin » 16 apr 2024, 10:16

Martijn_bmw schreef: 16 apr 2024, 08:05
Elise schreef: 16 apr 2024, 07:59
Robin schreef: 16 apr 2024, 06:08 Ik dacht dat ik een makkelijke klant was.
Makkelijk geld aan te verdienen bedoel je :wink:

De hamvraag in het geheel is natuurlijk, zijn zij ook klant bij jou?
Want als daar geen sprake van is, zou ik persoonlijk uit principe daar nooit meer iets kopen.

Ik vind dat je voor een goede vaste klant, die nooit zeurt om korting, alle registers open moet trekken in dit soort situaties.
Dus ik had je die Philips meegegeven voor kostprijs en later hetzelfde gedaan met die S5. Het moet er gewoon vanaf druipen dat de klant voelt dat je alles hebt gedaan om hem tegemoet te komen, dat verdien je later wel terug. Alleen al het feit dat jij de moeite neemt om het verhaal hier op te schrijven geeft aan dat die Expert "penny wise pound foolish" is.
+1
Klopt! Paar medewerkers(niet die verkoper) zijn kleine klant bij mij(batterijtje bandje, meer niet)
Maar ik vertik het bijna om op Bol/Coolblue/Mediamarkt te bestellen. Er zit nog een 'goeie' wat verderop. Niet dat ik de deur bij Expert platloop hier, maar eensch dus.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Robin » 16 apr 2024, 11:24

Kreeg zojuist emailtje van Expert met feli met de aankoop en hoe goed van 0-10 ik was geholpen.

Maar niet ingevuld, olie op 't vuur. Helaas, want ik wilde wel even van leer trekken, maar ik ben nogal 'bekend' in dit dorp dus moet me in dit geval helaas even gedeisd houden, al weet de verkoper ook wel aan mijn houding hoe ik over de situatie dacht.
Zal 'm ook vertellen als ik de gerepareerde Braun ophaal dat dit de laatste keer is dat ik bij hun koop...

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door HansD » 17 apr 2024, 06:46

Tom schreef: 16 apr 2024, 09:56 De grap is dat veel mensen geloven dat ze betere service krijgen bij fysieke winkels. Mijn ervaring is ook ruk: altijd moeilijk doen, iets bestellen of ter reparatie opsturen en niet weten wanneer het (terug) komt etc.
Terwijl die grote internetjongens zoals Coolblue vaak goedkoper zijn én meer service geven. Terugsturen en niet moeilijk doen. Je kunt online de status volgen. Spul gaat desnoods afgeprijsd als 'tweede kans' online. Tijdje terug had ik iets ter reparatie, duurde ook lang. Echter heeft Coolblue zelf een grens ingesteld hoe lang het mag duren. Daar gingen ze over heen, dus ik kreeg het volledige aankoopbedrag (apparaat was 1,5 jaar oud) terug, stond een dag later op de rekening.
Als consument heel fijn en makkelijk alleen is het niet Coolblue die dit betaald. Ze maken er alleen goede sier mee.

Die eisen worden dwingend aan leveranciers opgelegd en die betaald het ook, niet Coolblue zelf.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door HansD » 17 apr 2024, 06:50

Er zit nog een 'goeie' wat verderop. Niet dat ik de deur bij Expert platloop hier, maar eensch dus.
Wil geen olie op het vuur gooien maar als je daarmee Joure bedoelt, die is van dezelfde eigenaar als Heerenveen.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Robin » 17 apr 2024, 07:28

HansD schreef: 17 apr 2024, 06:50
Er zit nog een 'goeie' wat verderop. Niet dat ik de deur bij Expert platloop hier, maar eensch dus.
Wil geen olie op het vuur gooien maar als je daarmee Joure bedoelt, die is van dezelfde eigenaar als Heerenveen.
Dat was de vorige, deze Expert heeft ook vestiging Gorredijk dacht ik. Zit ook op een ander adres.
Die vorige van >10-15j terug was toppie.

Nee er zit een Electro World en die staat goed bekend.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31271
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door JP » 17 apr 2024, 08:26

Nee, je mag niet alle elektraboeren en vestigingen over 1 kam scheren..... :coffee:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39770
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Garantie. Bol.com geeft geen thuis

Bericht door Arthur » 17 apr 2024, 09:00

Ivm de hygiëne? :coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], alt, Gert-jan, Haantje, MParallel, pj311, Will F. en 17 gasten