Even voorstellen - LJM330i
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 dec 2023, 13:22
- Auto: BMW E90 330i 2005
- Locatie: Breda
Even voorstellen - LJM330i
Hallo allemaal,
Ik lees hier al een tijdje mee op het forum, maar nu zal ik ook ff meedoen.
Ik ben Luuk en ik kom uit Breda.
Altijd al fan geweest van auto's aangezien het bij ons gelukkig in de familie zit.
Ik heb vanaf mijn 18e met mijn vader, oom en neef in de Squadra Italia geracet met een Alfa 75 TS met 210pk.
Na het stoppen met het racen met de Alfa's, heb ik samen met mijn neef een Birel Rotax Max Senior kart gekocht.
Hiermee rijden wij trackdays op Landsard.
Na al die tijd de leuke auto's van pa afgetrapt te hebben, was het nu tijd om zelf iets leuks te hebben.
Ik was er aan toe om mijn eerste eigen auto te kopen.
Sommige hebben het misschien al hier gelezen (viewtopic.php?t=17741&start=2225).
Uiteindelijk viel de keuze op een BMW E90 330i.
De betrouwbare N52, handbak, achterwielaandrijving en relatief simpele techniek (zodat zelfs ik er aan kan sleutelen ).
Ik was op zoek naar een exemplaar met niet al te veel kilometers (rond 200.000) en het liefst met weinig opties.
De bobbel op het dashboard met een verouderd navigatiesysteem vind ik niks.
Na een tijdje zoeken uiteindelijk een leuk exemplaar gevonden....in Oostenrijk.
Met 213.000km op de klok en de kaalste uitvoering die ik ooit gezien heb, was het voor mij de perfecte uitvoering.
Na een lange rit naar Oostenrijk, proef gereden en gelijk een leuk bod gedaan.
Het bod werd geaccepteerd en de week daarop heeft mijn collega de auto opgehaald (Was gelukkig toevallig in de buurt ).
Het invoeren stelde gelukkig niets voor en met een auto van 2005 was de BPM geen issue meer.
Nou blijft het natuurlijk een oude BMW en dan is het niet de vraag of er iets mis is, maar wat er mis is.
Na wat ritjes bleek dat 1 voorwiellager aan vervanging toe was.
Deze zijn nu vervangen (Gelijk besloten om de wiellagers rondom te vervangen).
Na een tijdje gaf de motor een storing.
De auto liep ook niet lekker en gelijk een OBDII-scanner besteld.
Deze gaf een misfire aan bij cilinder 5.
Het bleek de bobine te zijn, dus gelijk een nieuwe besteld met verse bougies.
Aangezien ik maar 10 minuten fietsen woon van werk, heb ik geen auto nodig voor woon-werkverkeer.
Hierdoor is het plan om er een leuke drivingfun auto van te maken.
Af en toe een leuke trackday meepakken en wat rondjes Nordschleife.
Hiervoor moet de auto wel aangepast worden, dus vandaar dat ik al druk bezig ben met een wensenlijstje samenstellen.
De huidige remmen zijn vrij op, dus die moeten vervangen worden.
Dat lijkt een goed moment om deze te vervangen voor een big brake set.
Daarnaast staat er ook een leuk schroefsetje, draagarmen en een sper op het programma.
Ik lees hier al een tijdje mee op het forum, maar nu zal ik ook ff meedoen.
Ik ben Luuk en ik kom uit Breda.
Altijd al fan geweest van auto's aangezien het bij ons gelukkig in de familie zit.
Ik heb vanaf mijn 18e met mijn vader, oom en neef in de Squadra Italia geracet met een Alfa 75 TS met 210pk.
Na het stoppen met het racen met de Alfa's, heb ik samen met mijn neef een Birel Rotax Max Senior kart gekocht.
Hiermee rijden wij trackdays op Landsard.
Na al die tijd de leuke auto's van pa afgetrapt te hebben, was het nu tijd om zelf iets leuks te hebben.
Ik was er aan toe om mijn eerste eigen auto te kopen.
Sommige hebben het misschien al hier gelezen (viewtopic.php?t=17741&start=2225).
Uiteindelijk viel de keuze op een BMW E90 330i.
De betrouwbare N52, handbak, achterwielaandrijving en relatief simpele techniek (zodat zelfs ik er aan kan sleutelen ).
Ik was op zoek naar een exemplaar met niet al te veel kilometers (rond 200.000) en het liefst met weinig opties.
De bobbel op het dashboard met een verouderd navigatiesysteem vind ik niks.
Na een tijdje zoeken uiteindelijk een leuk exemplaar gevonden....in Oostenrijk.
Met 213.000km op de klok en de kaalste uitvoering die ik ooit gezien heb, was het voor mij de perfecte uitvoering.
Na een lange rit naar Oostenrijk, proef gereden en gelijk een leuk bod gedaan.
Het bod werd geaccepteerd en de week daarop heeft mijn collega de auto opgehaald (Was gelukkig toevallig in de buurt ).
Het invoeren stelde gelukkig niets voor en met een auto van 2005 was de BPM geen issue meer.
Nou blijft het natuurlijk een oude BMW en dan is het niet de vraag of er iets mis is, maar wat er mis is.
Na wat ritjes bleek dat 1 voorwiellager aan vervanging toe was.
Deze zijn nu vervangen (Gelijk besloten om de wiellagers rondom te vervangen).
Na een tijdje gaf de motor een storing.
De auto liep ook niet lekker en gelijk een OBDII-scanner besteld.
Deze gaf een misfire aan bij cilinder 5.
Het bleek de bobine te zijn, dus gelijk een nieuwe besteld met verse bougies.
Aangezien ik maar 10 minuten fietsen woon van werk, heb ik geen auto nodig voor woon-werkverkeer.
Hierdoor is het plan om er een leuke drivingfun auto van te maken.
Af en toe een leuke trackday meepakken en wat rondjes Nordschleife.
Hiervoor moet de auto wel aangepast worden, dus vandaar dat ik al druk bezig ben met een wensenlijstje samenstellen.
De huidige remmen zijn vrij op, dus die moeten vervangen worden.
Dat lijkt een goed moment om deze te vervangen voor een big brake set.
Daarnaast staat er ook een leuk schroefsetje, draagarmen en een sper op het programma.
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Even voorstellen - LJM330i
Welkom mede Bredanaar!
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Even voorstellen - LJM330i
Welkom!
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Even voorstellen - LJM330i
+1, mede Breda + N52 eigenaar. Zal eens m’n ogen openhouden voor een hele kale 330 op veel te nieuwe platen. Hij ziet er erg netjes uit op de foto’s! Had deze nou ook al wat performance goodies?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Even voorstellen - LJM330i
Welkom! Mooie auto
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Even voorstellen - LJM330i
Welkom, leuk verhaal, prima auto(had er ook eentje, handbak)
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
Re: Even voorstellen - LJM330i
He he eindelijk aangemeld. Nu nog ff in het "mijn auto"-topic de plannen ontvouwen
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Even voorstellen - LJM330i
Welkom!
330i prefacelifts zijn zeker goede auto's voor op de ring! Big brake kit is helemaal niet nodig alleen de juiste remblokken en goede remvloeistof.
Ik rij zelf met textar pro+ remschijven en Hawk DTC70 remblokken maar dat is wel echt alleen op de ring. en de paar km naar de garage en weer terug dan.
330i prefacelifts zijn zeker goede auto's voor op de ring! Big brake kit is helemaal niet nodig alleen de juiste remblokken en goede remvloeistof.
Ik rij zelf met textar pro+ remschijven en Hawk DTC70 remblokken maar dat is wel echt alleen op de ring. en de paar km naar de garage en weer terug dan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], vester86 en 5 gasten