Hoeveel klassiekereigenaren zijn er hier eigenlijk?

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie

Met klassiekers moet je rijden

Ja, natuurlijk! Auto's zijn gemaakt om te rijden.
54
84%
Ja, tenzij ze erg zeldzaam zijn, dan horen ze in een museum.
10
16%
Nee, klassiekers zijn slecht voor het milieu!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 64

Gebruikersavatar
DownforceNico
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 apr 2008, 13:41
Locatie: Zolder (België)
Contacteer:

Bericht door DownforceNico » 11 apr 2008, 21:05

ik heb een VW kever van 1962

1200-Motor: Kever '1200' (1961 tot 1978 (Duitsland)) (1962)

4 cilinder luchtgekoelde boxermotor

De Kever 1200 is het standaard model Kever. Verreweg de meeste kevers zijn 1200's. 1200 staat voor de cilinderinhoud van 1192 cc. Deze motor heeft vanaf 1954 dienst gedaan. Een topsnelheid van 115 km/uur is hiermee haalbaar. De accelaratie van 0 naar 100 duurt 33 seconden.

[img:1280:1024]http://www.everyoneweb.com/WA/DataFiles ... o-0036.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 21 apr 2008, 14:24

Binnenkort weer 2 klassiekers erbij. Een daf YA66 en een 55. Niet voor lange tijd, want ik gebruik ze als donor voor mijn 66 Coupé waarmee de auto weer wat stugger, stijver en sterker wordt + een reservemotor (ietsjes sneller) en 2 reserve variomatics. De YA66 restanten verkoop ik daarna weer en de 55 gaat naar de oud ijzer boer.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Bericht door Niels v D » 21 apr 2008, 14:42

Heb 2 MGB GT's. waarvan een restauratieproject en een donorauto.
Verder staan er er hier nog een MGB V8 en een Landrover Series IIa uit 1964. Landrover is te koop, komt een RR Classic voor in de plaats.
Met een beetje mazzel komt er binnenkort nog een prewar racer, in de vorm van een Riley met Brooklands carosserie.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 21 apr 2008, 14:44

Riley special is cool!

RR van Jurriaan? Zo ja, gefeliciteerd, hele mooie kar!

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Contacteer:

Bericht door Jeroen van Emmerik » 21 apr 2008, 21:38

ehh,

Volkswagen Ruska Classica buggy uit 1966

verlaagd en een ietwat grotere motor erin gezet, een 2.0 luchtgekoelde uit een vw transporter camper "joker"
nu nog draaiend krijgen... 8)

zoiets dus.. maar dan in kleur:


[img:275:206]http://www.buggyvrienden.nl/images/bugg ... medium.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Contacteer:

Bericht door Jeroen van Emmerik » 21 apr 2008, 21:40

nico schreef:ik heb een VW kever van 1962

1200-Motor: Kever '1200' (1961 tot 1978 (Duitsland)) (1962)

4 cilinder luchtgekoelde boxermotor

De Kever 1200 is het standaard model Kever. Verreweg de meeste kevers zijn 1200's. 1200 staat voor de cilinderinhoud van 1192 cc. Deze motor heeft vanaf 1954 dienst gedaan. Een topsnelheid van 115 km/uur is hiermee haalbaar. De accelaratie van 0 naar 100 duurt 33 seconden.
ik heb nog iets wat um IETS sneller van 0-100 laat gaan... een 1300 AB motor.. met wel...... 44 (niet te houden) peekaas :P


moet je er alleen een 12 volt auto van maken! 6 volt doet ie het niet mee, dan krijg je maar 22 pk :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten