Investeren in autos

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Investeren in autos

Bericht door Bert ///M3 » 14 dec 2023, 09:58

Als je in auto's investeerd moet je IMHO iets kopen waar er maar een paar van gemaakt zijn, limited editions etc. Geen M3's waar er miljoenen van zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Investeren in autos

Bericht door Arthur » 14 dec 2023, 10:53

markm schreef: 14 dec 2023, 09:04
JP schreef: 13 dec 2023, 11:49 Investeren kost geld, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

We zitten vol in een ev-transitie, kan me niet indenken dat benzineauto's in de toekomst nog vrijheid hebben en dan blijven stijgen in waarde als je er nergens meer mee mag komen.

Ik zou meer/eerder in vastgoed investeren.
Waarom zou je er in de toekomst met je benzine auto nergens meer mee mogen komen?
het is echt niet zo dat je ineens van de een op de andere dag niet meer met je benzine auto mag rijden, benzine blijft ook gewoon voorhanden.
Niet van de 1 op andere dag, nee. Maar we hebben het hier over investeren en dat is dan voor de toekomst, toch? Ligt er dan aan over hoeveel tijd we het hebben. Want het komt er ooit van dat je ergens niet meer mag komen met je brandstofauto. Is nu toch al zo met bepaalde emissieklasses. Dat wordt steeds strenger.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Investeren in autos

Bericht door markm » 14 dec 2023, 11:30

Arthur schreef: 14 dec 2023, 10:53
markm schreef: 14 dec 2023, 09:04
JP schreef: 13 dec 2023, 11:49 Investeren kost geld, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

We zitten vol in een ev-transitie, kan me niet indenken dat benzineauto's in de toekomst nog vrijheid hebben en dan blijven stijgen in waarde als je er nergens meer mee mag komen.

Ik zou meer/eerder in vastgoed investeren.
Waarom zou je er in de toekomst met je benzine auto nergens meer mee mogen komen?
het is echt niet zo dat je ineens van de een op de andere dag niet meer met je benzine auto mag rijden, benzine blijft ook gewoon voorhanden.
Niet van de 1 op andere dag, nee. Maar we hebben het hier over investeren en dat is dan voor de toekomst, toch? Ligt er dan aan over hoeveel tijd we het hebben. Want het komt er ooit van dat je ergens niet meer mag komen met je brandstofauto. Is nu toch al zo met bepaalde emissieklasses. Dat wordt steeds strenger.
Klopt, maar niet voor deze euronorm. het gaat op dit moment enkel in nederland voor lagere euronorm en voor benzine is dat echt maar een enkele stad.
Waarom zouden ze dat strenger maken?
Het doel van een milieuzone is schone lucht, dus luchtvervuiling tegen gaan.
We weten allemaal dat nieuwe auto's enkel maar schoner worden, door het verstrijken van de jaren zal het wagenpark vanzelf verschoont worden, dat betekend dus ook dat de luchtvervuiling minder zal worden, ja er komen meer auto's want meer mensen, maar we weten ook dat de regeling nog steeds geld voor een toekomstig verbod op brandstofmotoren, de verschoning van het wagenpark gaat dus in een rap tempo de komende jaren.
Dan is toch de conclusie dat de luchtvervuiling door wegverkeer hard zal dalen? dan is er toch ook geen noodzaak meer om in de toekomst nog milieuzones in te voren of bestaande te handhaven?

je ziet bovenstaande verhaal toch ook nu al dat er de afgelopen periode geen nieuwe milieuzones meer zijn bijgekomen? gewoon omdat het probleem van vervuilde lucht in de steden door wegverkeer langzaam daalt en vanaf 2035 gaat daar gewoon een versnelling in komen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Investeren in autos

Bericht door Arthur » 14 dec 2023, 11:38

Nieuwe auto’s worden schoner… Oké, ik dacht dat het om investeren in auto’s ging die ouder worden/zijn. Niet die nieuw blijven. Als de normen aangescherpt worden, en ik geloof dat dat gaat gebeuren, vallen er vanzelf auto’s buiten de boot. En natuurlijk handhaven ze de milieuzones, alleen al om ervoor te zorgen dat jij met je MB190D niet meer langskomt.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Investeren in autos

Bericht door SlowCo » 14 dec 2023, 11:44

https://www.milieuzones.nl/vrijstelling ... theffingen

Oldtimers (NL: >40jr, DE: >30jr) hebben gewoon vrijstelling.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Investeren in autos

Bericht door markm » 14 dec 2023, 11:55

Arthur schreef: 14 dec 2023, 11:38 Nieuwe auto’s worden schoner… Oké, ik dacht dat het om investeren in auto’s ging die ouder worden/zijn. Niet die nieuw blijven. Als de normen aangescherpt worden, en ik geloof dat dat gaat gebeuren, vallen er vanzelf auto’s buiten de boot. En natuurlijk handhaven ze de milieuzones, alleen al om ervoor te zorgen dat jij met je MB190D niet meer langskomt.
Jij had het toch over mileuzones in reactie op kijn vraag? Dat houd toch verband met het landelijke wagenpark? Dat houd toch weer verband met de verkoop van nieuwe auto’s die schoner zijn ?
Hoeveel mb 190d zie je vandaag de dag nog dagelijks rijden?
Hoeveel zullen dat dr over 5 jr nog zijn? Over 10 jr? Oude auto’s vallen vanzelf weg uit het wagenpark. De liefhebbers uitgezonderd, maar die rijden er ook niet dagelijks mee.
Hoeveel bmw e46 zie vandaag de dag nog rijden in vergelijking tot 10 jr geleden is dat verschil gigantisch.
Dat is met ieder merk zo. We kunnen allemaal we een hele lijst maken met auto’s van 10-15 of 20 jr geleden die je toen veel zag en nu vrijwel compleet verdwenen zijn.
10 jr geleden waren de meeste benzine auto’s nog ongeblazen. Tegenwoordig is het grootste deel geblazen met kleine motoren.
Die paar hobbyisten met hun e46 m3 die nog geen 5.000 km per jaar rijden is kosten / baten gezien geen issue om meer milieuzones in te voeren.
De tijd doet het allemaal vanzelf.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Investeren in autos

Bericht door JP » 14 dec 2023, 12:11

Best vreemd als ze tussen 2025 en 2030 al in 30 gemeentes een zero-emissie zones gaan instellen. Weliswaar voor vrachtverkeer, maar we zijn toch nuchter genoeg om aan te zien komen dat personenauto's dan de volgende zijn? Het kromme dat die 40jarige oldtimer wel de stad in mag, dat zullen ze dan vast ook nog wel eens aanpassen.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Investeren in autos

Bericht door ErikS » 14 dec 2023, 12:26

Bert ///M3 schreef: 14 dec 2023, 09:58 Als je in auto's investeerd moet je IMHO iets kopen waar er maar een paar van gemaakt zijn, limited editions etc. Geen M3's waar er miljoenen van zijn.
+1.
en al die uitgemolken GT3, GT3 RS, volgende GT special.... Ja, ze zijn vet. Uniek? Ik zie ze vaal zat.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2069
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Investeren in autos

Bericht door frankie » 14 dec 2023, 12:29

Wel of geen zero-emissie zones is volgens mij helemaal geen issue. Ten eerste komen die verzamelobjecten die echt wat waard zijn vrijwel de weg niet op. Ten tweede gaat het ook om de vraag die er straks nog is naar dergelijke auto's. Wat anderen hiervoor ook al hebben gezegd, de echte petrolhead is een uitstervend ras. De huidige jeugd heeft al een stuk minder interesse in (klassieke) auto's, dat zal de komende generaties alleen nog maar verder toenemen want er zijn straks simpelweg te weinige liefhebbers om het stokje door te geven aan de volgende generaties.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Investeren in autos

Bericht door Robin » 14 dec 2023, 12:43

ErikS schreef: 14 dec 2023, 12:26
Bert ///M3 schreef: 14 dec 2023, 09:58 Als je in auto's investeerd moet je IMHO iets kopen waar er maar een paar van gemaakt zijn, limited editions etc. Geen M3's waar er miljoenen van zijn.
+1.
en al die uitgemolken GT3, GT3 RS, volgende GT special.... Ja, ze zijn vet. Uniek? Ik zie ze vaal zat.
Kijk mar eens in de spiegel: Zie je óók een échte limited edition. :kikker:

:tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Investeren in autos

Bericht door Arthur » 14 dec 2023, 13:14

markm schreef: 14 dec 2023, 11:55
Arthur schreef: 14 dec 2023, 11:38 Nieuwe auto’s worden schoner… Oké, ik dacht dat het om investeren in auto’s ging die ouder worden/zijn. Niet die nieuw blijven. Als de normen aangescherpt worden, en ik geloof dat dat gaat gebeuren, vallen er vanzelf auto’s buiten de boot. En natuurlijk handhaven ze de milieuzones, alleen al om ervoor te zorgen dat jij met je MB190D niet meer langskomt.
Jij had het toch over mileuzones in reactie op kijn vraag? Dat houd toch verband met het landelijke wagenpark? Dat houd toch weer verband met de verkoop van nieuwe auto’s die schoner zijn ?
Hoeveel mb 190d zie je vandaag de dag nog dagelijks rijden?
Hoeveel zullen dat dr over 5 jr nog zijn? Over 10 jr? Oude auto’s vallen vanzelf weg uit het wagenpark. De liefhebbers uitgezonderd, maar die rijden er ook niet dagelijks mee.
Hoeveel bmw e46 zie vandaag de dag nog rijden in vergelijking tot 10 jr geleden is dat verschil gigantisch.
Dat is met ieder merk zo. We kunnen allemaal we een hele lijst maken met auto’s van 10-15 of 20 jr geleden die je toen veel zag en nu vrijwel compleet verdwenen zijn.
10 jr geleden waren de meeste benzine auto’s nog ongeblazen. Tegenwoordig is het grootste deel geblazen met kleine motoren.
Die paar hobbyisten met hun e46 m3 die nog geen 5.000 km per jaar rijden is kosten / baten gezien geen issue om meer milieuzones in te voeren.
De tijd doet het allemaal vanzelf.
Zoveel vragen, verwacht je ook antwoord?
Ook.
Weet ik niet.
Niet veel.
Minder.
Nog minder.
Verder begrijp ik je hele relaas niet zo. Kun jij wel heel stellig doen met al je vraagtekens maar ik denk er anders over. Ik denk wel dat er strengere milieuzones komen en blijven. En dan heb je niks meer aan je ‘geïnvesteerde’ auto. Da’s mijn punt, eigenlijk.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Investeren in autos

Bericht door markm » 14 dec 2023, 13:44

Arthur schreef: 14 dec 2023, 13:14
markm schreef: 14 dec 2023, 11:55
Arthur schreef: 14 dec 2023, 11:38 Nieuwe auto’s worden schoner… Oké, ik dacht dat het om investeren in auto’s ging die ouder worden/zijn. Niet die nieuw blijven. Als de normen aangescherpt worden, en ik geloof dat dat gaat gebeuren, vallen er vanzelf auto’s buiten de boot. En natuurlijk handhaven ze de milieuzones, alleen al om ervoor te zorgen dat jij met je MB190D niet meer langskomt.
Jij had het toch over mileuzones in reactie op kijn vraag? Dat houd toch verband met het landelijke wagenpark? Dat houd toch weer verband met de verkoop van nieuwe auto’s die schoner zijn ?
Hoeveel mb 190d zie je vandaag de dag nog dagelijks rijden?
Hoeveel zullen dat dr over 5 jr nog zijn? Over 10 jr? Oude auto’s vallen vanzelf weg uit het wagenpark. De liefhebbers uitgezonderd, maar die rijden er ook niet dagelijks mee.
Hoeveel bmw e46 zie vandaag de dag nog rijden in vergelijking tot 10 jr geleden is dat verschil gigantisch.
Dat is met ieder merk zo. We kunnen allemaal we een hele lijst maken met auto’s van 10-15 of 20 jr geleden die je toen veel zag en nu vrijwel compleet verdwenen zijn.
10 jr geleden waren de meeste benzine auto’s nog ongeblazen. Tegenwoordig is het grootste deel geblazen met kleine motoren.
Die paar hobbyisten met hun e46 m3 die nog geen 5.000 km per jaar rijden is kosten / baten gezien geen issue om meer milieuzones in te voeren.
De tijd doet het allemaal vanzelf.
Zoveel vragen, verwacht je ook antwoord?
Ook.
Weet ik niet.
Niet veel.
Minder.
Nog minder.
Verder begrijp ik je hele relaas niet zo. Kun jij wel heel stellig doen met al je vraagtekens maar ik denk er anders over. Ik denk wel dat er strengere milieuzones komen en blijven. En dan heb je niks meer aan je ‘geïnvesteerde’ auto. Da’s mijn punt, eigenlijk.
Je denkt het maar je kunt t niet onderbouwen.
Ik probeer je enkel inzichtelijk te maken dat je onderbuikgevoel niet terecht is en dat zie je zelf nu ook wel in aan de hand van de stellige vraagtekens.

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Investeren in autos

Bericht door markm » 14 dec 2023, 13:48

JP schreef: 14 dec 2023, 12:11 Best vreemd als ze tussen 2025 en 2030 al in 30 gemeentes een zero-emissie zones gaan instellen. Weliswaar voor vrachtverkeer, maar we zijn toch nuchter genoeg om aan te zien komen dat personenauto's dan de volgende zijn? Het kromme dat die 40jarige oldtimer wel de stad in mag, dat zullen ze dan vast ook nog wel eens aanpassen.
Vrachtverkeer heb je gelijk in.
Maar het gaat hier over personenauto’s. Bij vrachtwagens zit naar mijn weten ook nog geen verbod op verbrandingsmotoren.
De regelgeving van vrijstelling 40 jr en ouder heeft te maken met cultuureel erfgoed. Bij 40 jr oud vallen ze hieronder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Investeren in autos

Bericht door Arthur » 14 dec 2023, 14:17

Je denkt het maar je kunt t niet onderbouwen.
Ik probeer je enkel inzichtelijk te maken dat je onderbuikgevoel niet terecht is en dat zie je zelf nu ook wel in aan de hand van de stellige vraagtekens.
Nee, ik kan het niet onderbouwen. Ik zeg dat ik dat denk. We zullen het meemaken, maar een overheid waarvan je verwacht wat ze doen is ver te zoeken. Dus ik zie zeker niet in waarom mijn, wat jij onderbuikgevoel noemt, gedachtengang niet uit zou komen. Zelfs niet met vraagtekens. En teruglezend zie ik ook niet dat jij het onderbouwt, ook jij denkt iets, althans zo lees ik jouw reactie(s).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Investeren in autos

Bericht door JP » 14 dec 2023, 14:17

Dieselvrachtwagens mogen vanaf 2040 niet meer gebouwd worden, maar steeds meer steden weren ze al vanaf 2025. Elektrische vrachtwagens zijn schaars en dubbel zo duur als de diesel-variant. Maakt het transport nog veel duurder en wie gaat dat uiteindelijk betalen ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Investeren in autos

Bericht door Arthur » 14 dec 2023, 14:18

De tijd doet het allemaal vanzelf :coffee:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Investeren in autos

Bericht door Bram » 14 dec 2023, 15:39

JP schreef: 14 dec 2023, 14:17 Dieselvrachtwagens mogen vanaf 2040 niet meer gebouwd worden, maar steeds meer steden weren ze al vanaf 2025. Elektrische vrachtwagens zijn schaars en dubbel zo duur als de diesel-variant. Maakt het transport nog veel duurder en wie gaat dat uiteindelijk betalen ?
Ik kom met mijn Euro5 Canter de stad al niet in. Nou ja ik kom er wel in, en ging er vervolgens weer uit met een prent van €300,- :tooth:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Investeren in autos

Bericht door Philipoo » 14 dec 2023, 16:02

Bram schreef: 14 dec 2023, 15:39
JP schreef: 14 dec 2023, 14:17 Dieselvrachtwagens mogen vanaf 2040 niet meer gebouwd worden, maar steeds meer steden weren ze al vanaf 2025. Elektrische vrachtwagens zijn schaars en dubbel zo duur als de diesel-variant. Maakt het transport nog veel duurder en wie gaat dat uiteindelijk betalen ?
Ik kom met mijn Euro5 Canter de stad al niet in. Nou ja ik kom er wel in, en ging er vervolgens weer uit met een prent van €300,- :tooth:
milieudelict, 2200E

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Investeren in autos

Bericht door Bram » 14 dec 2023, 16:03

Heus niet.

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Investeren in autos

Bericht door WillemBoer » 14 dec 2023, 16:09

Nee, dat zou eruit zien…

Vanaf 2025 tm 2030 moeten de trekkende eenheden euro 6 en ook minimaal bouwjaar 2018 zijn, dus een December 2017 euro 6 truck met precies dezelfde motor uitstoot etc mag er dan ineens niet meer in…

Na 2030 alleen volledig elektrisch, ook geen hybride dus.

Per categorie gelden er weer aparte regels uiteraard weer…

Vraag me alleen wel af of dit haalbaar is en niet voor 2025 als nog gedeeltelijk gedoogd gaat worden…

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Investeren in autos

Bericht door SlowCo » 14 dec 2023, 20:12

Verzekeraars gaan ervoor zorgen dat je niet meer verzekerd of slechts tegen zeer hoge premies nog kunt rijden met je oude wagen:



Geen idee hoeveel hiervan waar is of wordt maar vrolijk stemt het niet...

maurizio
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jul 2015, 07:53
Auto: AR75, AR105 spider, M336, 325d
Locatie: Z-limburg (160 km tot Ex-muhle)

Re: Investeren in autos

Bericht door maurizio » 15 dec 2023, 09:46

SlowCo schreef: 14 dec 2023, 11:44 https://www.milieuzones.nl/vrijstelling ... theffingen

Oldtimers (NL: >40jr, DE: >30jr) hebben gewoon vrijstelling.
De vraag is altijd: hoe lang zal deze regel stand houden....
Kijk naar de belasting vrijstelling van oldtimers eerst vanaf 25j, daarna 40j en nu misschien niet meer voor bouwjaar >1987
https://topgear.nl/autonieuws/belasting ... anaf-2028/

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3567
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Investeren in autos

Bericht door HJ2 » 15 dec 2023, 18:40

markm schreef: 14 dec 2023, 11:30
Arthur schreef: 14 dec 2023, 10:53
markm schreef: 14 dec 2023, 09:04

Waarom zou je er in de toekomst met je benzine auto nergens meer mee mogen komen?
het is echt niet zo dat je ineens van de een op de andere dag niet meer met je benzine auto mag rijden, benzine blijft ook gewoon voorhanden.
Niet van de 1 op andere dag, nee. Maar we hebben het hier over investeren en dat is dan voor de toekomst, toch? Ligt er dan aan over hoeveel tijd we het hebben. Want het komt er ooit van dat je ergens niet meer mag komen met je brandstofauto. Is nu toch al zo met bepaalde emissieklasses. Dat wordt steeds strenger.
Klopt, maar niet voor deze euronorm. het gaat op dit moment enkel in nederland voor lagere euronorm en voor benzine is dat echt maar een enkele stad.
Waarom zouden ze dat strenger maken?
Het doel van een milieuzone is schone lucht, dus luchtvervuiling tegen gaan.
We weten allemaal dat nieuwe auto's enkel maar schoner worden, door het verstrijken van de jaren zal het wagenpark vanzelf verschoont worden, dat betekend dus ook dat de luchtvervuiling minder zal worden, ja er komen meer auto's want meer mensen, maar we weten ook dat de regeling nog steeds geld voor een toekomstig verbod op brandstofmotoren, de verschoning van het wagenpark gaat dus in een rap tempo de komende jaren.
Dan is toch de conclusie dat de luchtvervuiling door wegverkeer hard zal dalen? dan is er toch ook geen noodzaak meer om in de toekomst nog milieuzones in te voren of bestaande te handhaven?

je ziet bovenstaande verhaal toch ook nu al dat er de afgelopen periode geen nieuwe milieuzones meer zijn bijgekomen? gewoon omdat het probleem van vervuilde lucht in de steden door wegverkeer langzaam daalt en vanaf 2035 gaat daar gewoon een versnelling in komen.
Volgens mij zit hier een foutieve aanname in, namelijk dat de besluitvormende organen vanuit de ratio worden aangestuurd. Maar ik ben bang dat de realiteit eerder allemaal (symbool) politiek zal zijn, met een navenant resultaat.

Ik zie mijn Evora als de slechtste, maar fijnste persoonlijke investering ooit. Mocht het rijden niet meer mogelijk zijn door de groene khmer, dan bouw ik ‘m wel om naar elektriek of liever: waterstof.

De investering is dan wel verdampt neem ik nu aan, dan kan ‘t alleen maar meevallen ;-)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Investeren in autos

Bericht door Niels » 16 dec 2023, 12:51

SlowCo schreef: 14 dec 2023, 20:12 Verzekeraars gaan ervoor zorgen dat je niet meer verzekerd of slechts tegen zeer hoge premies nog kunt rijden met je oude wagen:



Geen idee hoeveel hiervan waar is of wordt maar vrolijk stemt het niet...
Zonder het gezien te hebben en het te willen bekijken vraag ik me oprecht af wat het doel van een verzekering zou zijn om (nieuwe) oude auto’s te uit te willen roeien terwijl het in de praktijk gemakkelijk geld verdienen is voor ze. Net als met oude motoren, een oude racer is per maand goedkoper dan een snorscooter notabene…

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Investeren in autos

Bericht door Joop » 16 dec 2023, 13:42

Precies… Dan pakt het rekensommetje in de basis al veel te slecht uit voor EV’s. Zeker als men er vanuit blijft gaan dat bij schade rijden het accupakket al snel een herstelonderdeel gaat zijn.

Verder zit dezelfde techniek in zowel de ICE als de EV auto’s die bij schade rijden het herstellen de teller flink op laten lopen als je alleen al ziet wat er voor techniek er in en achter de voorbumper van een moderne auto zit. Dat zit er niet bij een oudere auto, dus voor een verzekeraar ook geen of nauwelijks risico.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], frank de jonge, Kasteel en 129 gasten