M340i Turbo Upgrade?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: M340i Turbo Upgrade?
Erg gaaf een m340i!
Let op qua mapping dat ze zorgen dat de gehele slag van het gaspedaal gebruikt wordt en niet bijna een aan uit schakelaar wordt.
Dat was bij Theo wel het geval en bij Rico ook (zonder turbo upgrade). Na de nieuwe mapping van Rico is dat echt verschrikkelijk veel beter geworden en veel beter te doseren. Ding van Theo was wel echt onmogelijk snel maar voor mij zou het zonder turbo upgrade snel zat zijn maar dat is persoonlijk.
@Theo Gaaf dat je ook al een set op de M3 hebt zitten!
Let op qua mapping dat ze zorgen dat de gehele slag van het gaspedaal gebruikt wordt en niet bijna een aan uit schakelaar wordt.
Dat was bij Theo wel het geval en bij Rico ook (zonder turbo upgrade). Na de nieuwe mapping van Rico is dat echt verschrikkelijk veel beter geworden en veel beter te doseren. Ding van Theo was wel echt onmogelijk snel maar voor mij zou het zonder turbo upgrade snel zat zijn maar dat is persoonlijk.
@Theo Gaaf dat je ook al een set op de M3 hebt zitten!
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M340i Turbo Upgrade?
Dan praten we wel over wat anders, Wouter. Een chip en uitlaat is niet zo ingrijpend. Wel leuk, dat welWouter81 schreef: ↑06 dec 2023, 11:47 Snap je beweegredenen. De bijtelling was voor mij ook altijd de reden om geen BMW M, Mercedes AMG of Audi RS modellen te rijden. Dan maar een segment lager shoppen en wat leuke tweaks doen die het plezier verhogen maar de bijtelling niet. Zo had ik mijn 440i Gran Coupé met eveneens een B58 ook voorzien van een andere chip en uitlaat. Deze ging van 326 PK origineel naar zo'n 430 PK en 600 Nm. Erg snel, vermakelijk en dezelfde prestaties als een F80 M3/M4.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: M340i Turbo Upgrade?
Eens hoor. Andere turbo (of zelfs brandstofpomp voor mijn eerste generatie B58) heb ik niet overwogen, dat ging me iets te ver. Wel geïnvesteerd in een sperdifferentieel en KW onderstel, om hem 'dichter' bij een echte M te krijgen.Arthur schreef: ↑06 dec 2023, 12:53Dan praten we wel over wat anders, Wouter. Een chip en uitlaat is niet zo ingrijpend. Wel leuk, dat welWouter81 schreef: ↑06 dec 2023, 11:47 Snap je beweegredenen. De bijtelling was voor mij ook altijd de reden om geen BMW M, Mercedes AMG of Audi RS modellen te rijden. Dan maar een segment lager shoppen en wat leuke tweaks doen die het plezier verhogen maar de bijtelling niet. Zo had ik mijn 440i Gran Coupé met eveneens een B58 ook voorzien van een andere chip en uitlaat. Deze ging van 326 PK origineel naar zo'n 430 PK en 600 Nm. Erg snel, vermakelijk en dezelfde prestaties als een F80 M3/M4.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: M340i Turbo Upgrade?
Voor een daily zou ik het daar ook bij laten snel zat, nog goed betrouwbaar en een mooi onderstelWouter81 schreef: ↑06 dec 2023, 13:02Eens hoor. Andere turbo (of zelfs brandstofpomp voor mijn eerste generatie B58) heb ik niet overwogen, dat ging me iets te ver. Wel geïnvesteerd in een sperdifferentieel en KW onderstel, om hem 'dichter' bij een echte M te krijgen.Arthur schreef: ↑06 dec 2023, 12:53Dan praten we wel over wat anders, Wouter. Een chip en uitlaat is niet zo ingrijpend. Wel leuk, dat welWouter81 schreef: ↑06 dec 2023, 11:47 Snap je beweegredenen. De bijtelling was voor mij ook altijd de reden om geen BMW M, Mercedes AMG of Audi RS modellen te rijden. Dan maar een segment lager shoppen en wat leuke tweaks doen die het plezier verhogen maar de bijtelling niet. Zo had ik mijn 440i Gran Coupé met eveneens een B58 ook voorzien van een andere chip en uitlaat. Deze ging van 326 PK origineel naar zo'n 430 PK en 600 Nm. Erg snel, vermakelijk en dezelfde prestaties als een F80 M3/M4.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: M340i Turbo Upgrade?
Zou zo'n m3 touring wat zijn na een visuele fix? Even ervan uitgaande dat die fix bestaat..
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2023, 16:30
- Auto: GR Yaris
Re: M340i Turbo Upgrade?
Bij autotopnl hebben ze hun getunede m340i al een keer vergeleken met de M3 Touring. Qua performance evenaart deze de M3 Touring absoluut en deze M340i is alleen stage 2 getuned! Loopt zo al ontzettend hard. Voor een daily zou ik niet meer wensen dan dit denk ikM340i Touring Xdrive schreef: ↑06 dec 2023, 11:04 Een M3 touring vind ik prachtig (behalve de voorkant, die vind ik bijna net zo erg als een fiat multipla), maar die zijn ook in aanschaf en bijtelling erg duur. Aangezien die stock 510PK en 700NM heeft lijkt het mij leuk om dat in ieder geval te kunnen evenaren (als dat ook "veilig" kan).
Het resultaat is dan een M340i touring, die 100kg lichter dan een M3 touring is, m.i. veel mooier van de voorkant is en ongeveer hetzelfde vermogen heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=6LqwGA3oLXk&t=1055s
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 16:47
- Auto: BMW M340i Touring Xdrive
Re: M340i Turbo Upgrade?
Dank dat je het laat weten. Ik zal het tzt specifiek aangeven bij de tuner!Jan Terwolde schreef: ↑06 dec 2023, 12:07 Erg gaaf een m340i!
Let op qua mapping dat ze zorgen dat de gehele slag van het gaspedaal gebruikt wordt en niet bijna een aan uit schakelaar wordt.
Dat was bij Theo wel het geval en bij Rico ook (zonder turbo upgrade). Na de nieuwe mapping van Rico is dat echt verschrikkelijk veel beter geworden en veel beter te doseren. Ding van Theo was wel echt onmogelijk snel maar voor mij zou het zonder turbo upgrade snel zat zijn maar dat is persoonlijk.
@Theo Gaaf dat je ook al een set op de M3 hebt zitten!
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 16:47
- Auto: BMW M340i Touring Xdrive
Re: M340i Turbo Upgrade?
Thanks zijn altijd leuke filmpjes (inmiddels al meermaals gezien )GRzep schreef: ↑06 dec 2023, 14:23Bij autotopnl hebben ze hun getunede m340i al een keer vergeleken met de M3 Touring. Qua performance evenaart deze de M3 Touring absoluut en deze M340i is alleen stage 2 getuned! Loopt zo al ontzettend hard. Voor een daily zou ik niet meer wensen dan dit denk ikM340i Touring Xdrive schreef: ↑06 dec 2023, 11:04 Een M3 touring vind ik prachtig (behalve de voorkant, die vind ik bijna net zo erg als een fiat multipla), maar die zijn ook in aanschaf en bijtelling erg duur. Aangezien die stock 510PK en 700NM heeft lijkt het mij leuk om dat in ieder geval te kunnen evenaren (als dat ook "veilig" kan).
Het resultaat is dan een M340i touring, die 100kg lichter dan een M3 touring is, m.i. veel mooier van de voorkant is en ongeveer hetzelfde vermogen heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=6LqwGA3oLXk&t=1055s
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 16:47
- Auto: BMW M340i Touring Xdrive
Re: M340i Turbo Upgrade?
Is er toevallig ook iemand die ervaring heeft met de 20 inch velgen, zie de eerdere vraag:
"De BMW staat nu op 791M 19 inch velgen met 225/255 rf pirelli zero banden. Ik overweeg om de velgen te gebruiken als winterset en een nieuwe 795 forged 20 inch (225/255) set aan te schaffen.
Ze zijn prachtig (en lichter), echter is het ook verstandig om deze eronder te zetten of gaat het teveel ten koste van grip (en comfort)? Eventueel met Continental Sport Contact 7 banden ipv de p- zero rf’s?"
"De BMW staat nu op 791M 19 inch velgen met 225/255 rf pirelli zero banden. Ik overweeg om de velgen te gebruiken als winterset en een nieuwe 795 forged 20 inch (225/255) set aan te schaffen.
Ze zijn prachtig (en lichter), echter is het ook verstandig om deze eronder te zetten of gaat het teveel ten koste van grip (en comfort)? Eventueel met Continental Sport Contact 7 banden ipv de p- zero rf’s?"
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M340i Turbo Upgrade?
'Richardt' rijdt met 20" onder een 330i touring volgens mij. Ik rijd op de 19" 791M en wilde eerst ook een 19" winterset. Je moet dan wel ff kijken of ze vrijgegeven zijn voor sneeuwkettingen, mocht je wintersporten. Ik kon geen geschikt (lees betaalbaar) setje in 19" vinden en ben daarom naar 18" gegaan. Dit keer een square setje omdat de breedset niet vrijgegeven is voor sneeuwkettingen, als ik het goed heb. Maar mocht dat geen probleem zijn voor jou dan heb je al een mooi 19" setje ter beschikking
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: M340i Turbo Upgrade?
Ik heb idd de 794M velg in 20” onder mijn G21.
Ik vind de auto comfortabeler dan mijn F36 4GC op 19” die ik hiervoor had.
Heb ook het adaptieve onderstel, maar weet niet of dat nog meer comfort geeft. In Sport wordt de auto wel flink straffer.
Ik vind de auto comfortabeler dan mijn F36 4GC op 19” die ik hiervoor had.
Heb ook het adaptieve onderstel, maar weet niet of dat nog meer comfort geeft. In Sport wordt de auto wel flink straffer.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M340i Turbo Upgrade?
Tja, Eeuwe is bijvoorbeeld idolaat van die voorkant, en ik vind 't wel wat hebben hoor!
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: M340i Turbo Upgrade?
Each to his own
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 16:47
- Auto: BMW M340i Touring Xdrive
Re: M340i Turbo Upgrade?
Goed om te weten. Met 225/35/20 en 255/30/20 (Y92) Runflats, of non runflats?
Ik las ergens dat de maximale belastbaarheid (achterkant) eigenlijk net te weinig is, maar dat het verschilt per dealer of ze er wel/niet onder gelegd worden.
Misschien kan dat met 225/35/20 en 265/30/20 (Y94) of zelfs 235/35/20 en 275/30/20(Y97) i.c.m. met spacers opgelost worden, maar geen idee of dat gaat passen en überhaupt fijn is om te doen/ mee te rijden.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 16:47
- Auto: BMW M340i Touring Xdrive
Re: M340i Turbo Upgrade?
Vooralsnog verwacht ik geen sneeuwkettingen te gaan gebruiken, maar dat kan veranderen, fijn dat je het aangeeft!Arthur schreef: ↑06 dec 2023, 16:28 'Richardt' rijdt met 20" onder een 330i touring volgens mij. Ik rijd op de 19" 791M en wilde eerst ook een 19" winterset. Je moet dan wel ff kijken of ze vrijgegeven zijn voor sneeuwkettingen, mocht je wintersporten. Ik kon geen geschikt (lees betaalbaar) setje in 19" vinden en ben daarom naar 18" gegaan. Dit keer een square setje omdat de breedset niet vrijgegeven is voor sneeuwkettingen, als ik het goed heb. Maar mocht dat geen probleem zijn voor jou dan heb je al een mooi 19" setje ter beschikking
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: M340i Turbo Upgrade?
M340i Touring Xdrive schreef: ↑07 dec 2023, 14:09Goed om te weten. Met 225/35/20 en 255/30/20 (Y92) Runflats, of non runflats?
Ik las ergens dat de maximale belastbaarheid (achterkant) eigenlijk net te weinig is, maar dat het verschilt per dealer of ze er wel/niet onder gelegd worden.
Misschien kan dat met 225/35/20 en 265/30/20 (Y94) of zelfs 235/35/20 en 275/30/20(Y97) i.c.m. met spacers opgelost worden, maar geen idee of dat gaat passen en überhaupt fijn is om te doen/ mee te rijden.
Idd 225/35/20 (Y90) en 255/30/20 (Y92). Pirelli P-zero's runflats met BMW stermarkering.
Met maximale belastbaarheid hebben we het dan over kg's? Lijkt mij doorgaans niet zo spannend of je moet je auto dagelijks afladen met zware spullen
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 16:47
- Auto: BMW M340i Touring Xdrive
Re: M340i Turbo Upgrade?
Ja de maximale belastbaarheid (in kg’s) per band. Wat ik zei geldt overigens voor de xdrive en hybride modellen, ivm de zwaardere belasting op de achteras.Richardt. schreef: ↑07 dec 2023, 14:17M340i Touring Xdrive schreef: ↑07 dec 2023, 14:09Goed om te weten. Met 225/35/20 en 255/30/20 (Y92) Runflats, of non runflats?
Ik las ergens dat de maximale belastbaarheid (achterkant) eigenlijk net te weinig is, maar dat het verschilt per dealer of ze er wel/niet onder gelegd worden.
Misschien kan dat met 225/35/20 en 265/30/20 (Y94) of zelfs 235/35/20 en 275/30/20(Y97) i.c.m. met spacers opgelost worden, maar geen idee of dat gaat passen en überhaupt fijn is om te doen/ mee te rijden.
Idd 225/35/20 (Y90) en 255/30/20 (Y92). Pirelli P-zero's runflats met BMW stermarkering.
Met maximale belastbaarheid hebben we het dan over kg's? Lijkt mij doorgaans niet zo spannend of je moet je auto dagelijks afladen met zware spullen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 47 gasten