VERKOCHT BMW 130i Cup 2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
VERKOCHT BMW 130i Cup 2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Sinds oktober 2016 in bezit.
Kilometerstand 192XXX. Loopt nog op. Volgend onderhoud over 18.000 volgens boordcomputer.
Sinds oktober 2016 in bezit. Geen circuit gezien.
De 130i staat bekend als een uitstekend sturende hothatch. Na de auto een tijdje standaard te hebben gereden merkte ik dat deze toch enkele upgrades nodig heeft om echt sportief te sturen. Met onderstaande upgrades is dat gelukt. Auto stuurt, schakelt en remt top. Ben geen circuitrijder/drifter. Voornamelijk snelwegkilometers. De auto heeft wat gebruikssporen die horen bij de leeftijd, hij is niet nieuw maar staat er netjes bij zoals te zien op de foto's.
Upgrades
Sper: torsen in een gereviseerd differentieel (Hardeman Motorsport)
M3 draagarmen voor
B12 onderstel
HR stabis
Performance stuur
Performance demper
Motec Nitro velgen (9kg)
De M208 velgen heb ik er ook bij maar die hebben wel wat liefde nodig.
Staal omvlochten remleidingen
Onderhoud:
Onderhoud is volledig aantoonbaar Hieronder een overzicht:
-191.836km 10-11-2023
Nieuwe accu
-190.565km 8-10-2023
4 nieuwe GoodYear Eagle F1 supersport 225/40/18, nieuwe bougies
-182.873km 3-6-2023
olie+oliefilter
-179.486km 15-3-2023
remschijven+blokken voorzijde, nieuwe remklauw linksvoor
-172.346km 12-10-2022
Nieuwe koplampunit rechtsvoor
-172.072 4-10-2022
Nieuwe rembokken achter
161.156 24-12-2021
Pakking oliefilterhuis vervangen, oliebeurt, Disa kleppen vervangen
150.249km 4-2-2021
Montage H&R stabilisatorstangen, M3 draagarmen voor, klein onderhoud
155.489km 27-8-2021
4 nieuwe GoodYear Eagle F1 supersport 225/40/18, remvloeistof
144.416km 28-5-2020
Hardyschijf achter, aircobeurt, nieuw Performance stuur
142.236 24-1-2020
Dynamo vervangen
141.325 25-12-2019
Bobines+bougies vervangen, olie beurt
19-4-2019
Revisie diff+inbouw MFactory torsen (Hardeman Motorsport), olie bak ververst.
131.412km 7-3-2019
Montage B12 onderstel+toplagers
119.XXXkm 2-1-2018
Waterpomp+thermostaat
DF vraagprijs €12.900
Optielijst
Editions And Packages
S337 M Sports Package
S339 Shadow-Line
S704 M Sports Suspension
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S7AY Comfort + Sport Package M
Comfort And Interior Equipment
S411 Window Lifts,Electric,Front/Rear
S420 Sun Protection Glazing
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S441 Smoker Package
S473 Armrest Front
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4MG Int. Mouldings Aluminium Glacier-Silver
Multimedia
S609 Navigation System Professional
Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S507 Park Distance Control (PDC), Rear
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S548 Kilometre Speedo
S563 Light Package
S5DC Rear-Seat Headrests, Folding
Wheels And Drive
S249 Multifunction F Steering Wheel
S2MH BMW Alloy Wheel, M Double Spoke 208
S235 Towing Hitch, Detachable
Environment And Safety
S302 Alarm System
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S863 Dealer List Europe
S868 Language Version, Dutch
S877 Omission Of Non-Combined Operation
S886 On-Board Literature, Dutch
S8S2 Coding, Alarm Signal
S8S3 Automatic Locking During Starting
S8SP Control Unit COP
Individual Equipment
S775 Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
SB070 Battery 70 Ah, Plant
Sinds oktober 2016 in bezit.
Kilometerstand 192XXX. Loopt nog op. Volgend onderhoud over 18.000 volgens boordcomputer.
Sinds oktober 2016 in bezit. Geen circuit gezien.
De 130i staat bekend als een uitstekend sturende hothatch. Na de auto een tijdje standaard te hebben gereden merkte ik dat deze toch enkele upgrades nodig heeft om echt sportief te sturen. Met onderstaande upgrades is dat gelukt. Auto stuurt, schakelt en remt top. Ben geen circuitrijder/drifter. Voornamelijk snelwegkilometers. De auto heeft wat gebruikssporen die horen bij de leeftijd, hij is niet nieuw maar staat er netjes bij zoals te zien op de foto's.
Upgrades
Sper: torsen in een gereviseerd differentieel (Hardeman Motorsport)
M3 draagarmen voor
B12 onderstel
HR stabis
Performance stuur
Performance demper
Motec Nitro velgen (9kg)
De M208 velgen heb ik er ook bij maar die hebben wel wat liefde nodig.
Staal omvlochten remleidingen
Onderhoud:
Onderhoud is volledig aantoonbaar Hieronder een overzicht:
-191.836km 10-11-2023
Nieuwe accu
-190.565km 8-10-2023
4 nieuwe GoodYear Eagle F1 supersport 225/40/18, nieuwe bougies
-182.873km 3-6-2023
olie+oliefilter
-179.486km 15-3-2023
remschijven+blokken voorzijde, nieuwe remklauw linksvoor
-172.346km 12-10-2022
Nieuwe koplampunit rechtsvoor
-172.072 4-10-2022
Nieuwe rembokken achter
161.156 24-12-2021
Pakking oliefilterhuis vervangen, oliebeurt, Disa kleppen vervangen
150.249km 4-2-2021
Montage H&R stabilisatorstangen, M3 draagarmen voor, klein onderhoud
155.489km 27-8-2021
4 nieuwe GoodYear Eagle F1 supersport 225/40/18, remvloeistof
144.416km 28-5-2020
Hardyschijf achter, aircobeurt, nieuw Performance stuur
142.236 24-1-2020
Dynamo vervangen
141.325 25-12-2019
Bobines+bougies vervangen, olie beurt
19-4-2019
Revisie diff+inbouw MFactory torsen (Hardeman Motorsport), olie bak ververst.
131.412km 7-3-2019
Montage B12 onderstel+toplagers
119.XXXkm 2-1-2018
Waterpomp+thermostaat
DF vraagprijs €12.900
Optielijst
Editions And Packages
S337 M Sports Package
S339 Shadow-Line
S704 M Sports Suspension
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S7AY Comfort + Sport Package M
Comfort And Interior Equipment
S411 Window Lifts,Electric,Front/Rear
S420 Sun Protection Glazing
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S441 Smoker Package
S473 Armrest Front
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4MG Int. Mouldings Aluminium Glacier-Silver
Multimedia
S609 Navigation System Professional
Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S507 Park Distance Control (PDC), Rear
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S548 Kilometre Speedo
S563 Light Package
S5DC Rear-Seat Headrests, Folding
Wheels And Drive
S249 Multifunction F Steering Wheel
S2MH BMW Alloy Wheel, M Double Spoke 208
S235 Towing Hitch, Detachable
Environment And Safety
S302 Alarm System
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S863 Dealer List Europe
S868 Language Version, Dutch
S877 Omission Of Non-Combined Operation
S886 On-Board Literature, Dutch
S8S2 Coding, Alarm Signal
S8S3 Automatic Locking During Starting
S8SP Control Unit COP
Individual Equipment
S775 Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
SB070 Battery 70 Ah, Plant
Laatst gewijzigd door Obbe op 01 dec 2023, 18:13, 10 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Geld
Maar denk dat jij er heerlijk dwars mee zou kunnen. Je kent de filmpjes wel van Thys in zijn 130i. Is hetzelfde type sper.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Wel een fraaie tijdlijn, degene voor jou heeft m ook 6 jaar gehad!
- Emiel
- Berichten: 3883
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Leuk voor op de trailer achter de x1 Rody!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Geen HiFi audio maar wel weer een afneembare trekhaak!
Ben benieuwd naar de foto's verder.
Ben benieuwd naar de foto's verder.
- Eeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Da's een mooi exemplaar zeg! GLWS
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Dat zou wel geniaal zijn idd, dat je met je circuitauto je trekker mee terug moet (en kunt) nemen
- Fabian
- Berichten: 7046
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Ben je al een ommetje wezen maken Rody? Dat helpt kennelijk in de aankoopbeslissing
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Werk gewoon in Rotterdam he....
Maar net de X1 gekocht voor o.a. de trekhaak....
Maar net de X1 gekocht voor o.a. de trekhaak....
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Die kan obbe vast weer kwijt bij de dealer.. kom op Rody
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Heb je een inruil mogelijkheid genomen?
Probleem is als ik ga kijken en rijden dat ik hem meeneem en dan moet ik in zo een antiek en onzuinig handgeschakeld hok helemaal naar Papenburg heen en weer…
Probleem is als ik ga kijken en rijden dat ik hem meeneem en dan moet ik in zo een antiek en onzuinig handgeschakeld hok helemaal naar Papenburg heen en weer…
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Inruil 130 is een mogelijkheid maar niet interessant. Als we een deal kunnen maken met de X1 is dat natuurlijk prima.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW 130i Cup 5-2007 (Nederlandse auto)
Verbruik staat bij mij overigens altijd op 1 op 10.7 dus dat zegt iets over mijn rijstijl.
- JP
- Berichten: 31390
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
Misschien goed om te vermelden of het diff de standaard eindvertanding nog heeft, dus de 3,46, of dat deze korter is, 3,64 van de automaat of custom 3,73 of 3,91.
Als je het niet weet volstaat een foto van 100km/u in de 6e versnelling ook, kan je het terugrekenen.
Die Portugees stopt er namelijk vaak 3,73 in en dat is mij te kort.
Als je het niet weet volstaat een foto van 100km/u in de 6e versnelling ook, kan je het terugrekenen.
Die Portugees stopt er namelijk vaak 3,73 in en dat is mij te kort.
-
OnlineDimitri
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
Ik rij ook met 3,73. Met 100km/h is het prima, pas als je lange stukken 160 gaat rijden wordt het toerental irritant. 3,73 maakt de auto echt stukken levendiger op lage snelheid.Knot schreef: ↑15 nov 2023, 13:21 Misschien goed om te vermelden of het diff de standaard eindvertanding nog heeft, dus de 3,46, of dat deze korter is, 3,64 van de automaat of custom 3,73 of 3,91.
Als je het niet weet volstaat een foto van 100km/u in de 6e versnelling ook, kan je het terugrekenen.
Die Portugees stopt er namelijk vaak 3,73 in en dat is mij te kort.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
Ik vind het met driften niet persé beter een heel kort diff, ietsje korter is wel fijn (zoals van 2,93 naar 3,15 op een E36 met een M3 sper) maar een 130i is bij mij 2,64 (automaat diff) de max. Met een 3,73 haal je de 160 niet eens zonder de redline te verhogen.
Maargoed, deze auto heeft de originele 3,46 vertanding heb ik begrepen en denk een Quaife ATB sper (wat ik ook in de E46 330i had).
Maargoed, deze auto heeft de originele 3,46 vertanding heb ik begrepen en denk een Quaife ATB sper (wat ik ook in de E46 330i had).
-
OnlineDimitri
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... i-346-188lKnot schreef: ↑15 nov 2023, 15:04 Ik vind het met driften niet persé beter een heel kort diff, ietsje korter is wel fijn (zoals van 2,93 naar 3,15 op een E36 met een M3 sper) maar een 130i is bij mij 2,64 (automaat diff) de max. Met een 3,73 haal je de 160 niet eens zonder de redline te verhogen.
Maargoed, deze auto heeft de originele 3,46 vertanding heb ik begrepen en denk een Quaife ATB sper (wat ik ook in de E46 330i had).
Theoretische topsnelheden in 6e versnelling met 6600rpm:
3,46 = 269km/u (standaard originele verhouding)
3,64 = 256km/u
3,73 = 249km/u
3,91 = 238km/u
4,10 = 227km/u
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
Een 3,64 zou (voor mij) de perfecte balans zijn, ook als je op een dag nog 2x 270km snelweg moet pakken. Voor trackdays is kort wel fijn door de acceleratie maar bij driften is het eigenlijk het belangrijkste dat hij op nat in 4 doorpakt, evt met een lang diff ook op te lossen met andere achterbanden.
- Emiel
- Berichten: 3883
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
Zwarte woud met 3,73 was prima te doen.
240+ op de gps ook overigens
240+ op de gps ook overigens
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i Cup 5-2007, sper, B12, H&R stabi's, Perf. demper en stuur
Gister de auto even bekeken en een rondje gereden, technisch echt top voor mekaar, motor loopt goed, onderstel strak, geluid uit de performance demper dik in orde, gewoon een goede basis om op straat te gebruiken met incidenteel een driftdagje, of verder door te pakken richting een tracktool.
Als 3e auto had ik m waarschijnlijk wel gekocht maar als 4e is hij voor mij persoonlijk niet perfect genoeg, heb niks met de wielen, stuurtje, geen dakje, ouderwetse CCC idrive, mijn bekende problemen.
Stapel facturen die erbij zitten kan je nog 2 auto's van kopen zo ongeveer, echt alles aangepakt wat nodig is, kmstand mooi onder de 2 ton nog, paar gebruikssporen moet je voor lief nemen, denk wel een van de betere 130i's die te koop staan met het onderstel, sper, en een hoop frisse onderdelen erop (remmen, banden, accu, bobines, bougies, oliefilterhuispakking enz enz..), org Nederlandse auto, 2 eigenaren die hem lang in bezit hebben gehad.
Als 3e auto had ik m waarschijnlijk wel gekocht maar als 4e is hij voor mij persoonlijk niet perfect genoeg, heb niks met de wielen, stuurtje, geen dakje, ouderwetse CCC idrive, mijn bekende problemen.
Stapel facturen die erbij zitten kan je nog 2 auto's van kopen zo ongeveer, echt alles aangepakt wat nodig is, kmstand mooi onder de 2 ton nog, paar gebruikssporen moet je voor lief nemen, denk wel een van de betere 130i's die te koop staan met het onderstel, sper, en een hoop frisse onderdelen erop (remmen, banden, accu, bobines, bougies, oliefilterhuispakking enz enz..), org Nederlandse auto, 2 eigenaren die hem lang in bezit hebben gehad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, krentenbol, wjt en 10 gasten