Megane 2 RS - Yannik

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 09:28

Hallo allemaal,

mijn naam is Yannik en ik ben 25 jaar oud, woonachtig in het mooie zuid-zuid-zuid Limburg. Eigenlijk ben ik helemaal niet te vinden op fora, want mijn generatie (1998) speelde alleen op Habbo en erna ontstond Hyves, toen FB... de rest wijst zich. Laatst linkte een vriend mij hier naartoe omdat een mooie auto-aanhanger te koop stond die ik later ook nog kocht en zo bleef ik hier een beetje hangen om af en toe wat te lezen, uiteindelijk toch best verslavend om hier altijd up to date te blijven over verschillende auto's en hier en daar eens wat te gluren.

Dus bij deze... mijn Megane 2 RS Ring/Tracktool, die in z'n huidige status helaas kapot is, want de motor had er na 150k en 3 jaar tracktime geen zin meer in. Augustus dit jaar heeft die het na 250+ rondjes Nordschleife (waarvan 130+ dit jaar) helaas opgegeven, toen werd ik #weggelenzt.
IMG-20230927-WA0016.jpg
IMG-20230927-WA0016.jpg (105.29 KiB) 3482 keer bekeken
Ik heb de auto 2017 gekocht, toen is die best een tijdje m'n daily geweest maar toen ik er een paar keer mee op track was was snel duidelijk dat ik er meer uit wilde halen. Toen later overgestapt op een andere daily (gewoon een saaie VW Tiguan diesel) en sinds dien is de Megane eigenlijk alleen maar meer uitgebouwd tot full-tracktool. Hoofdzakelijk voor de Nordschleife, maar ook andere circuit's zoals Spa en Zolder vind ik erg leuk. Bilster Berg is ook nog wel een droom om heen te gaan.
IMG-20230927-WA0014.jpg
IMG-20230927-WA0014.jpg (120.32 KiB) 3482 keer bekeken
De speclijst is lang, eigenlijk is er ook helemaal niet meer veel over van de originele Megane 2 RS. Sommige mensen zouden me dood slaan omdat het ooit een ''Trophy'' was, maar behalve een nummertje op een plaatje en wat blauwe stoelen was er weinig bijzonders tegenover een normale Megane 2 RS.

De motor is (was, lol) gewoon standaard met wat bolt-on mods, zoals een Megane 3 RS turbo, een Forge hard-pipe kit en een Airtec intercooler.
Wel is de motor al jaren geleden door de vorige eigenaar gemapt bij Fastchip naar een mooie 280pk/400Nm koppel. Vermogen zat voor de auto, ik heb ook nooit per se meer gewilt, zolang het maar betrouwbaar is. Gekoppelt aan een enkelmassavliegwiel en een bak met een Quaife sper komt dat vermogen ook goed op de grond.

Het interieur is helemaal leeg, zelfs de kabelboom heb ik ooit half gestript van alle onnodigheden. Qua gewicht bespaar je er niks op, maar vond het gewoon leuk om eens te doen en te kijken hoe dat gaat. Samen met een setje Sparco Grid-Q kuipstoelen, Carbontec footplates en een ZPO Shifter zit dat wel goed zo. Ik ga wel een laskooi (laten) plaatsen als ik de motor opnieuw ga opbouwen, buiten de veiligheid is dat ook iets dat ik altijd al wilde hebben.

Qua onderstel en ophanging heb ik eigenlijk het meeste uit de auto gehaald, vind ik zelf. Zo heb ik een Megane 3 RS achteras geplaatst die enorm hielp met stevigheid en rotatie van de achterkant, in combinatie met een KW Competition 2-way met springrates en setup van Custom Racetec stuurt het echt enorm goed. Voren zitten sinds dit seizoen Clio 3 RS draagarmen en fusee's onder de auto die meer spoorbreedte geven en ook de draagarmen zijn vele malen steviger dan de originele Megane 2 RS draagarmen.
Een setje Megane 3 RS Brembo remklauwen met ø340mm remschijven helpt om het allemaal te vertragen.
WhatsApp Bild 2023-09-27 um 09.20.10.jpg
WhatsApp Bild 2023-09-27 um 09.20.10.jpg (133.43 KiB) 3482 keer bekeken
IMG-20230927-WA0010.jpg
IMG-20230927-WA0010.jpg (74.74 KiB) 3482 keer bekeken
IMG-20230927-WA0012.jpg
IMG-20230927-WA0012.jpg (85.74 KiB) 3482 keer bekeken
Uuuh, dit is dan de huidige staat van de auto. Ik weet helaas nog niet wat er met de motor aan de hand is, maar door drukte heb ik ook nog weinig tijd gehad er naar te kijken. Jammer dat het seizoen voor mij wat eerder is afgelopen, maar gelukkig heb ik wel enorm veel lol gehad en de jaarkaart ook terugverdient, laat maar zeggen.
jrckJPlnUinaJ8hg-PqV7TM-WO_3UmQeY2A_BVJzY68=_plaintext_638313949508964116.jpg
jrckJPlnUinaJ8hg-PqV7TM-WO_3UmQeY2A_BVJzY68=_plaintext_638313949508964116.jpg (145.7 KiB) 3482 keer bekeken
Verder heb ik met een vriend samen nog een webshop voor Renault Sport onderdelen. Samen hebben we ook nog een Racing Blue Clio 3 RS staan, maar deze is nog in de opbouw, wat een best langdradig projekt is, als je tegelijkertijd probeert je eigen auto fit te houden voor het trackseizoen, haha. Hopelijk kunnen we daar in 2024 van genieten.
Een YouTube kanaal met wat video's van de Nordschleife heb ik ook nog, mocht iemand daar belang bij hebben, neem graag een kijkje, dat waardeer ik!

Nou, bedankt voor het lezen van mijn spreekbeurt. Ik ben benieuwd naar jullie auto's en hoop ook wat Renault Sports tegen te komen, haha. Misschien hebben we elkaar wel al onbewust op of rondom de Nordschleife gezien? Heb best wat leuke laps samen met Nederlanders gehad die ik erna helaas niet meer off-track kon vinden.
Laatst gewijzigd door Yannik Schmidt op 29 sep 2023, 09:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Megane 2 RS Trophy Tracktool

Bericht door EvdP » 27 sep 2023, 09:33

Welkom!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Eeuwe » 27 sep 2023, 09:42

Ha Yannick, jij ook hier, welkom! :tooth:

Blijft een donders gave Megane. Heb zelf ook een Trophy gehad, en inderdaad ze zijn schaars, maar om 'm daar nou voor te sparen.. Lekker gas geven en fun beleven. Een R26 is bijvoorbeeld meer zonde om te verbouwen :protest: Succes met de rebuild, een F4RT uit de M2RS gaan niet vaak stuk dus er moet vast wel eenvoudig een motor te vinden zijn ;) En anders meteen een M3RS F4RT er in, kun je mooi door naar 400+pk.

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 09:48

Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 09:42 Ha Yannick, jij ook hier, welkom! :tooth:

Blijft een donders gave Megane. Heb zelf ook een Trophy gehad, en inderdaad ze zijn schaars, maar om 'm daar nou voor te sparen.. Lekker gas geven en fun beleven. Een R26 is bijvoorbeeld meer zonde om te verbouwen :protest: Succes met de rebuild, een F4RT uit de M2RS gaan niet vaak stuk dus er moet vast wel eenvoudig een motor te vinden zijn ;) En anders meteen een M3RS F4RT er in, kun je mooi door naar 400+pk.
Hey hoi :)

Dankjewel! En ja precies, een R26 zou meer zonde zijn. Daar zit ook meer speciale waarde aan, vind ik. Ik heb nog een M3RS onderblok staan, maar heb de kop helaas eens verkocht aan iemand die die nodig had. Ik hoop stiekem dat de kop van mijn motor het heeft overleeft, dan zou ik van die twee motoren samen met wat upgrade parts een motor kunnen bouwen. 400+pk streef ik niet per se naar, maar 300pk en 450Nm zou ik wel graag willen. :)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Martijn M » 27 sep 2023, 09:50

Hi Yannik! Welkom hier. Prachtige Megane in de enige juiste uitvoering! :lol:
Succes met de wederopbouw van de motor, jou kennende gaat dat vast helemaal goed komen!

Afbeelding

Volgens mij ben ik je wel eens tegen gekomen :tooth:

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 10:04

Martijn M schreef: 27 sep 2023, 09:50 Hi Yannik! Welkom hier. Prachtige Megane in de enige juiste uitvoering! :lol:
Succes met de wederopbouw van de motor, jou kennende gaat dat vast helemaal goed komen!

Afbeelding

Volgens mij ben ik je wel eens tegen gekomen :tooth:
Haha, dat zou goed kunnen!
Dankjewel, wat mis ik dit enorm zeg... :'(

Hsp
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Hsp » 27 sep 2023, 10:16

Welkom, bekende auto, blijft een mooi ding.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door HSR » 27 sep 2023, 10:29

Ha Yannik. Ik ben vaste klant bij jullie met mijn Megane R26. Ook mijn motortje ging vorig jaar over the fritz en dat was een kromme uitlaatklep. Dat wil kennelijk vaker voorkomen bij hoge kilometerstanden. Nu gereviseerd motortje met 3rs turbo, dikke intercooler en Dekker motorsport tune. 300pk en 400nm koppel en old school turbogat.

Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.

Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 10:36

Hsp schreef: 27 sep 2023, 10:16 Welkom, bekende auto, blijft een mooi ding.
Dankjewel! Uit je naam kan ik helaas niet halen om wie het gaat. :hmmm:
HSR schreef: 27 sep 2023, 10:29 Ha Yannik. Ik ben vaste klant bij jullie met mijn Megane R26. Ook mijn motortje ging vorig jaar over the fritz en dat was een kromme uitlaatklep. Dat wil kennelijk vaker voorkomen bij hoge kilometerstanden. Nu gereviseerd motortje met 3rs turbo, dikke intercooler en Dekker motorsport tune. 300pk en 400nm koppel en old school turbogat.

Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.

Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
Hey, leuk dat je altijd bij ons komt met je R26! Heerlijke auto's zijn het. Jammer van de motor, gelukkig wel beter erna teruggekomen. Het zou bij mij ook wel eens een klep kunnen zijn, de motor draait wel nog maar bouwt totaal geen compressie meer op helaas. Mooie waardes ook behaald, ik vond 400Nm altijd flink zat voor onze auto's.

Ja die C3RS vooras geeft inderdaad best wat caster, maar ik gok dat het vooral de spoorbreedte en draagarmen zijn die het ''speelse'' weghalen. Het induiken met remmen neemt namelijk enorm af door die constructie dus de auto voelt wat tammer. Voor mij ook wel prima, want op circuit is dat nooit misplaatst. Ik heb daar later nog Powerflex Black PU-rubbers met excentrische bussen voor meer negatieve camber en caster in geplaatst. Het was effe wennen maar ik vind die caster wel echt fijn!

De 3RS achteras heb ik geplaatst toen ik nog de GAZ-Gold set onder de auto had, dus dat was nog lang voordat de KW Competition 2a er onder kwam. De 3RS as is ongeveer 20mm breder (weet nu niet meer of dat per kant, of in totaal was) en een heel stuk steviger. Ook heb ik met shims de toe en camber aangepast, dit zal ook wel een van de redenen zijn dat de achterkant veel agieler voelt. De 3RS as is ook echt een stuk steviger, daar zit praktisch geen flex meer in.
Laatst gewijzigd door Yannik Schmidt op 27 sep 2023, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 10:45

.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Eeuwe » 27 sep 2023, 10:54

Martijn M schreef: 27 sep 2023, 09:50 Afbeelding
Pff :hot: durf rustig te zeggen dat nu na ca. 20 jaar de Megane 2, zeker als RS, mooi op begint te drogen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door JP » 27 sep 2023, 11:22

Welkom Yannik, geen BMW-rijder én Limbo. Dat is als dubbel 6 gooien..... :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Martijn_bmw » 27 sep 2023, 12:28

Welkom! Leuke posts schrijf je en mooie auto :df:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Opa » 27 sep 2023, 13:22

Welkom hier, leuke auto zo'n Megane RS, ik heb zelf een Clio 3 RS Cup gehad. :)

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Baboulah » 27 sep 2023, 18:07

Welkom Yannik, duidelijk dat je veel plezier uit de auto haalt, dat dat nog lang zo mag blijven :df:
Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 10:54 Pff :hot: durf rustig te zeggen dat nu na ca. 20 jaar de Megane 2, zeker als RS, mooi op begint te drogen.
Schijnt geweldig te rijden, maar ik blijf die achterkant echt heeeeel lelijk vinden nog altijd

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Franswa » 27 sep 2023, 21:07

Hee Yannik,
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! :) Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.

Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
Afbeelding
HSR schreef: 27 sep 2023, 10:29 Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.

Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
Grappig om te lezen. Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe set cupdempers gemonteerd icm. een set Cooksport veren en een R26 stabi. Om mee te rijden op het circuit best wel oke, maar daarmee is dat speelse,onnozele karakter helemaal verdwenen. En dat is echt jammer, er valt gewoon minder leuk mee te spelen nu. En de auto is zo enorm stug nu. Hiervoor zaten er Eibach veren op icm. cup dempers, toen was dat een stuk beter. Maar als een malle roteren? Dat heeft de mijne nooit gedaan.

De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Martijn M » 28 sep 2023, 08:08

Franswa schreef: 27 sep 2023, 21:07 Hee Yannik,
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! :) Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.

Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
Afbeelding
HSR schreef: 27 sep 2023, 10:29 Op de vooras nu ook de Clio 3rs draagarmen en swivel hubs geplaatst. Je merkt direct dat de vooras stabieler is. Moet wel zeggen dat het onozele, speelse karakter minder is. Ik denk dat het te maken heeft met het toegenomen caster maar daar moet ik nog wat onderzoek naar doen.

Ik lees dat je een megane 3rs achteras geplaatst hebt en dat de auto daardoor beter roteert. Kan je dit toelichten? Heb je dat onafhankelijk van de KW clubsport ervaren? Standaard R26 zonder onderstelaanpassingen roteert namelijk al als een malle. Nu met clio 3rs vooras is dat wel minder.
Grappig om te lezen. Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe set cupdempers gemonteerd icm. een set Cooksport veren en een R26 stabi. Om mee te rijden op het circuit best wel oke, maar daarmee is dat speelse,onnozele karakter helemaal verdwenen. En dat is echt jammer, er valt gewoon minder leuk mee te spelen nu. En de auto is zo enorm stug nu. Hiervoor zaten er Eibach veren op icm. cup dempers, toen was dat een stuk beter. Maar als een malle roteren? Dat heeft de mijne nooit gedaan.

De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.
Wellicht is die met de R26 stabi wat onderstuurd nu?
Ik weet niet of je huidige achteras een stabi heeft? Mijn Phase 1 had dat niet, heb een R26 achteras er op laten zetten en dat maakte echt veel meer verschil dan ik dacht. Roteert een stuk beter.

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Yannik Schmidt » 28 sep 2023, 08:17

JP schreef: 27 sep 2023, 11:22 Welkom Yannik, geen BMW-rijder én Limbo. Dat is als dubbel 6 gooien..... :tooth:
Haha, is dat echt zo'n zeldzaamheid hier? :D
Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 10:54
Martijn M schreef: 27 sep 2023, 09:50 Afbeelding
Pff :hot: durf rustig te zeggen dat nu na ca. 20 jaar de Megane 2, zeker als RS, mooi op begint te drogen.
You hate it or love it, zeggen ze dan. De achterkant van de auto is wel altijd waar mensen juist van houden, of juist door afhaken... haha.
Martijn_bmw schreef: 27 sep 2023, 12:28 Welkom! Leuke posts schrijf je en mooie auto :df:
Dankjewel. :)
Opa schreef: 27 sep 2023, 13:22 Welkom hier, leuke auto zo'n Megane RS, ik heb zelf een Clio 3 RS Cup gehad. :)
Heerlijke auto's zo'n Clio 3 RS! Wij hebben nog eentje in de garage staan, die wordt eigenlijk vanaf de grond nieuw opgebouwd. Motor, onderstel, achteras, fusees, nieuwe bak met diff., noem maar op. Helaas een erg langdradig projekt, maar dat komt wel goed.
Franswa schreef: 27 sep 2023, 21:07 Hee Yannik,
Welkom hier, heb je eergisteren nog gesproken bij de Ring! :) Hele gave Megane, en ook in de juiste kleur! Hoop dat de schade meevalt zodat je na de winter weer redelijk snel kunt rijden.

Omdat springende Meganes altijd leuk zijn, hier nog een foto van de mijne:
Afbeelding

Grappig om te lezen. Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe set cupdempers gemonteerd icm. een set Cooksport veren en een R26 stabi. Om mee te rijden op het circuit best wel oke, maar daarmee is dat speelse,onnozele karakter helemaal verdwenen. En dat is echt jammer, er valt gewoon minder leuk mee te spelen nu. En de auto is zo enorm stug nu. Hiervoor zaten er Eibach veren op icm. cup dempers, toen was dat een stuk beter. Maar als een malle roteren? Dat heeft de mijne nooit gedaan.

De 3RS wel overigens, die kont heeft mij al een keer enorm verrast. Gelukkig geen schade, had die auto toen pas 3 dagen.
Hey hoi! Ja, jij hebt inderdaad die leuke overstap gemaakt van Megane naar Clio op 't circuit dus jij was ook mijn bron van informatie wat dat betreft... ;)

Op stock onderstel (destijds wel met Cobra verlagingsveren) vond ik de rotatie altijd wel al oke, maar dat was vooral omdat ik niet per se iets anders gewend was. Maar je kunt @Martijn M vragen, die heeft ook al in die van mij gezeten, hoe die instuurt en dan mid corner om de apex heen gaat is echt heerlijk. Het zal een combinatie zijn van veel mods samen en de setup, dat weet ik wel zeker. Maar om dan precies die ene mod te vinden die daarvoor zorgt is lastig, ik gok dat het vooral door alles samen goed werkt. :)

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door HSR » 28 sep 2023, 11:21

Standaard R26 met dus het cup onderstel en de achteras met stabi is geweldig op het gaspedaal te sturen. Dat doen (deden) maar weinig auto's zo leuk out-of-the-box.

Dat de auto minder leuk wordt met cup dempers en Cooksport veren snap ik direct. Die veren zijn leuk voor op het circuit maar in geen enkele andere setting is het een verbetering. Ik zou dan ook altijd lekker OEM cup dempers + OEM veren kiezen. De dempers zijn inmiddels weer te koop. Duur zijn ze niet dus ik zou zeggen kopen voordat ze NLA zijn. OEM cup veren zijn volgens mij niet meer te verkregen maar daar kan Veban je mogelijk bij helpen.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door StefanW » 28 sep 2023, 11:50

Welkom Yannik! Leuk geschreven en serieus aangepakte auto.

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 294
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Franswa » 28 sep 2023, 14:57

Yannik Schmidt schreef: 28 sep 2023, 08:17 Hey hoi! Ja, jij hebt inderdaad die leuke overstap gemaakt van Megane naar Clio op 't circuit dus jij was ook mijn bron van informatie wat dat betreft... ;)
We zullen de volgende keer wat eerder afspreken, dan kunnen we ook ff rondje samen rijden. Ben nog steeds enorm blij met deze keuze, ik ga morgen weer die kant op. En dan nu écht voor de laatste keer dit jaar. :)

Denk ik :mrgreen:
Martijn M schreef: 28 sep 2023, 08:08 Wellicht is die met de R26 stabi wat onderstuurd nu?
Ik weet niet of je huidige achteras een stabi heeft? Mijn Phase 1 had dat niet, heb een R26 achteras er op laten zetten en dat maakte echt veel meer verschil dan ik dacht. Roteert een stuk beter.
Hee Martijn, geen idee of ik achter een stabi heb. Als een Phase 1 dat niet heeft, zal mijn Phase 2 dat denk ik ook niet hebben. Voorheen kon ik de auto gewoon wat makkelijker sturen/zetten met gewichtsverplaatsing, dat is er grotendeels uit. Heb zelf eigenlijk de aanname gedaan dat dit voornamelijk aan de veren lag, maar de andere stabi zou daar natuurlijk ook wel aan bij kunnen dragen.
HSR schreef: 28 sep 2023, 11:21 Standaard R26 met dus het cup onderstel en de achteras met stabi is geweldig op het gaspedaal te sturen. Dat doen (deden) maar weinig auto's zo leuk out-of-the-box.

Dat de auto minder leuk wordt met cup dempers en Cooksport veren snap ik direct. Die veren zijn leuk voor op het circuit maar in geen enkele andere setting is het een verbetering. Ik zou dan ook altijd lekker OEM cup dempers + OEM veren kiezen. De dempers zijn inmiddels weer te koop. Duur zijn ze niet dus ik zou zeggen kopen voordat ze NLA zijn. OEM cup veren zijn volgens mij niet meer te verkregen maar daar kan Veban je mogelijk bij helpen.
Hmmz, dat is wel precies wat ik zoek. :) En dat is ook het irritante aan mijn auto: je voelt gewoon dat die auto dat wil, maar hij doet het niet echt meer. Als deze auto blijft ga ik na de winter toch maar eens overwegen om de veren te vervangen.

R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door R.Wiggel » 28 sep 2023, 15:23

Mooie build en serieuze aanpassingen.
Als je eenmaal gereden hebt met een Renault Sport verbleekt iedere andere hothatch.
Succes met de reïncarnatie van het motorblok :D

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door Mark 320iS » 28 sep 2023, 17:01

Zuid-zuid Limburg nog wel, dan kun je nooit ver van mij vandaan wonen. Anyway, welkom en leuke RS heb je!

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door PeterM » 28 sep 2023, 20:30

Welkom hier, serieus opgebouwde RS. Hopelijk heb je snel weer een draaiend blok.

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Megane 2 RS - Yannik

Bericht door HSR » 29 sep 2023, 07:20

Leuk dat er hier op het forum nog zoveel 2RS danwel Renault Sport liefhebbers zijn. Misschien anders een apart topic aanmaken om technische aanpassingen etc. te bespreken? De helft van Yannik zijn topic gaat alweer over andere hun auto's :-D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertmans, Semrush [Bot] en 102 gasten