Zo, dit topic is actief geworden laatste paar dagen.
DFJEF schreef: ↑25 sep 2023, 10:11
Japans, coupe, 2,5 V6, origineel NL en binnen budget:
Die had ik ook gezien en staat op mijn unieke lijstje. De MX-6 is echt andere koek dan de MX-5'jes die je overal ziet.
Eentje om te overwegen.
BartMS schreef: ↑25 sep 2023, 11:39
Baboulah schreef: ↑25 sep 2023, 09:37
Dus ga je niks kopen? alle autos die nu tekoop zijn, waren paar jaar terug allemaal stuk voor stuk goedkoper... als voorbeeld, F430 Spider's kon je pre corona oppikken ruim onder de 100,000 euro voor goede exemplaren, onder de 100K vindt je nu niks waar ik mn geld op zou durven stukslaan (zelf diverse gekeken in onze zoektocht, dat was het originele budget namelijk). Zelfde geld voor al het andere leuke rijdende spul, helaas maar waar. Je zult gewoon echt dieper in de buidel moeten tasten om iets leuk te kunnen bemachtigen dan zeg <2020
De automarkt is inderdaad gewoon "verziekt" nu voor de "starter" een beetje vergelijkbaar met de huizenmarkt. Als je al wat hebt kan je het gunstiger verkopen dan voorheen dan kom je vaak nog wel goed weg. Echter denk ik, als je alle berichten leest van de topic starter, er enorm veel eisen liggen voor een 1e auto maar het budget gewoon niet toereikend is. Spreken over een droom auto en dan niet dat geld er aan uit willen geven tja... zo ken ik er wel meer.
Ik ben het er mee eens. De automarkt is in mijn ogen verpest nu. Toen ik nog geen rijbewijs had zag ik vaak zoveel leuke auto's voor goede prijzen, nu moet ik echt moeite doen of dan vind ik iets en is er toch vaak iets mis mee.
Ik heb wel veel eisen, maar er zijn nog opties te vinden, het is alleen goed zoeken. Zelf vind ik het wel een ok startersbudget. Vroeger was het nog tot de 2k, ik vind boven de 5k dat je al veel meer en modernere auto's kan vinden. Graag ga ik in stapjes over tot leukere auto's.
Baboulah schreef: ↑25 sep 2023, 13:28
BartMS schreef: ↑25 sep 2023, 11:39
Baboulah schreef: ↑25 sep 2023, 09:37
Dus ga je niks kopen? alle autos die nu tekoop zijn, waren paar jaar terug allemaal stuk voor stuk goedkoper... als voorbeeld, F430 Spider's kon je pre corona oppikken ruim onder de 100,000 euro voor goede exemplaren, onder de 100K vindt je nu niks waar ik mn geld op zou durven stukslaan (zelf diverse gekeken in onze zoektocht, dat was het originele budget namelijk). Zelfde geld voor al het andere leuke rijdende spul, helaas maar waar. Je zult gewoon echt dieper in de buidel moeten tasten om iets leuk te kunnen bemachtigen dan zeg <2020
De automarkt is inderdaad gewoon "verziekt" nu voor de "starter" een beetje vergelijkbaar met de huizenmarkt. Als je al wat hebt kan je het gunstiger verkopen dan voorheen dan kom je vaak nog wel goed weg. Echter denk ik, als je alle berichten leest van de topic starter, er enorm veel eisen liggen voor een 1e auto maar het budget gewoon niet toereikend is. Spreken over een droom auto en dan niet dat geld er aan uit willen geven tja... zo ken ik er wel meer.
Niet alleen voor starters hoor, voor iedereen die iets kleins/goedkoops erbij wilt kopen... ik heb een lange tijd geen auto nodig gehad meer voor dagelijks gebruik, dus verkocht, nu ik er wel weer 1 nodig heb, krijg ik het gewoon niet voor mezelf goed gepraat om bepaalde autos voor de huidige prijzen te kopen als cheapo daily... eindstand, ben al sinds april zoekende voor een daily wat nog beetje leuk is sub 4a5K, maar dat is echt drama om daar nog iets in te vinden dat je niet meteen te oud, te klein of voor lul rijdt vind ik zelf. Als voorbeeld dacht ik voor 3 a 4K koop ik wel een leuke Swift Sport ofzo, nou voor die prijs vind je alleen maar troep....
En iedereen wilt zoveel mogelijk droom auto voor hun budget als 1e auto, ik denk dat niemand hier echt anders was, ik heb toen ook echt mn hele rekening geplunderd (en wat bijgeleend) om op mn 18e een E46 M3 Competition te kopen, en nu ik ouder (en wijzer) zou moeten zijn, heb ik nu wederom weer alle rekeningen geplunderd om de F430 te kopen, sommige mensen leren niet
Dat het te oud of te klein of saai eruit ziet heb ik dus ook. Ik ben zelf helemaal niet van de hatchbacks, dan betaal ik liever wat meer of meer in gebruik voor een grotere wagen. Helaas is 3/4k niet zo toereikend op het moment.
Over de F430 gesproken, mooie wagen trouwens. Ik kijk ook soms naar sportwagens en supercars en de F430 was altijd geleidelijk rond de 80k vroeger, nu allang niet meer. Je kon ook 360 Modena's krijgen voor soms onder de 60k tot en met 3 jaar terug. Voor 100k koop je nu alleen nog California's of oude Ferrari's.
Jan Terwolde schreef: ↑25 sep 2023, 14:59
Niet bepaald relevant auto's van 100k bij de topicstarter zijn vraag lijkt mij.
Zonde dat je een sportief uitziende auto wil i.p.v. een leuk rijdende! Waarom trouwens geen Impreza?! (behalve het benzineverbruik dan)
Na je verhaal gelezen te hebben is onderstaand het eerste waar ik aan moest denken:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/toy ... 2000-blauw
Toevallig de eerste garage waar ik auto's ging kijken had een Impreza staan. De verkoper zag dat ik interesse had, het was zelfs de GTT Turbo, maar tegen de 10k was buiten mijn budget. Impreza's zijn leuk, hoewel ik eerder een Lancer fan ben. Ik zou wel een niet sportief model kunnen kopen en een beetje tunen/aanpassen. De stations zijn nog goedkoper, maar die zou ik alleen kopen voor de Subaru voorkant die je krijgt. Celica's zijn ok, maar zou ik niet teveel aan besteden.
Die Firebirds heb ik ook naar gekeken. Soms te vinden rond de €3000. Het onderhoud en onderdelen is misschien een dingetje, maar wel een grote, opvallende wagen. Alleen niet heel zuinig. Muscle is niet mijn nummer 1, Japans gaat voor, maar het is te overwegen. De Camaro is net wat te duur, dan zou ik eerder een modernere Camaro vinden.