Oh! Dat is zeker indrukwekkend inderdaad. Van de motor, maar van de versnellingsbak al helemaal. Want als Renault ergens dan toch niet helemaal top in is, zijn het hun versnellingsbakken. Maargoed, dit is een goede prestatie.EG schreef: ↑08 sep 2023, 13:08Op facebook (jaja) zag ik op een groepspagina genaamd "mileage impossible" eentje met 900k en schijnbaar met originele blok en bak. Dat is pas indrukwekkend. Volgens die persoon waren deze extreem betrouwbaar. Maar goed dat is maar 1 bron en van horen zeggen. Wel met foto van teller met die km stand.Eeuwe schreef: ↑07 sep 2023, 09:27Renault is een van de weinige merken waar downsizen wél aardig gelukt is inderdaad. Geen idee of je 500.000 km zonder teveel gezeik kunt halen met een 0.9 (heb mijn bedenkingen er bij) maar je ziet ze op marktplaats ook wel geregeld met 300.000+ km dus moet goed komen.
PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4547
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
- Rogerb
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Alleen in praktijk gebeurd het ook als je je aan alle voorgeschreven intervallen en specificaties houd helaas….Rolf205 schreef: ↑07 sep 2023, 09:35Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.Eeuwe schreef: ↑02 sep 2023, 13:01 Toch zonde, want als ik bijvoorbeeld >deze occasion< bekijk, kan geen andere 'betaalbare' SUV-achtige bedenken die ik mooier vind dan deze auto. Maar als er van die prut motoren in liggen, houdt 't voor mij ook wel snel op. Je hebt als potentiële koper wel echt een lastige keuze in dit verhaal hedendaags.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Dat klopt, maar dan heb je in ieder geval je best gedaan als eigenaar...
Ik heb vanochtend nog gewoon onderdelen besteld bij de Peug dealer??
- veejay
- Berichten: 1823
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Laatst nog een buitenspiegel besteld inclusief spuiten bij de Peug magazijn ->
https://maps.app.goo.gl/2tGyMua89sJiWHJGA
Inmiddels is Davo gefuseerd met Wittebrug.
https://maps.app.goo.gl/2tGyMua89sJiWHJGA
Inmiddels is Davo gefuseerd met Wittebrug.
-
- Berichten: 4310
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
- Arthur
- Berichten: 39817
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Is dat zo? Praat eens met een (eerlijke) verkoper. Diesels zijn nog steeds goede handelswaar hoor. Het is de politieke/journalistieke mening die ons door de strot gedrukt wordt. Wellicht zal de afschrijving wat hoger zijn maar volgens mij niet iets om wakker van te liggen. En wat is afschrijving? Koop jij een nieuwe? Of koop je er eentje van 3-4 jaar oud met 150kkm en rijd je hem naar 300kkm? Nieuw kopen deed ik ook niet, maar ook benzine schrijft hard af, maar gebruikt zou ik het wel weer aandurven.EG schreef: ↑08 sep 2023, 13:08Op facebook (jaja) zag ik op een groepspagina genaamd "mileage impossible" eentje met 900k en schijnbaar met originele blok en bak. Dat is pas indrukwekkend. Volgens die persoon waren deze extreem betrouwbaar. Maar goed dat is maar 1 bron en van horen zeggen. Wel met foto van teller met die km stand.Eeuwe schreef: ↑07 sep 2023, 09:27Renault is een van de weinige merken waar downsizen wél aardig gelukt is inderdaad. Geen idee of je 500.000 km zonder teveel gezeik kunt halen met een 0.9 (heb mijn bedenkingen er bij) maar je ziet ze op marktplaats ook wel geregeld met 300.000+ km dus moet goed komen.
Probleem met de diesels is de restwaarde / het imago (slecht voor milieu mogen mss niet meer in milieuzones, terwijl dat NIET waar is voor euro 5 en nieuwer). Ik ben echt bang dat je ze bijna niet meer kwijt kan later. Terwijl het nog steeds interessant is om diesel te rijden, zeker voor autoliefhebbers (meer power, meer trekkracht, meer punch).Rolf205 schreef: ↑07 sep 2023, 09:35Dat zijn inderdaad mooie auto's. Maar als je een betrouwbare Peugeot wil, moet je toch aan de diesel en bij voorkeur de 2.0 HDIEeuwe schreef: ↑02 sep 2023, 13:01 Toch zonde, want als ik bijvoorbeeld >deze occasion< bekijk, kan geen andere 'betaalbare' SUV-achtige bedenken die ik mooier vind dan deze auto. Maar als er van die prut motoren in liggen, houdt 't voor mij ook wel snel op. Je hebt als potentiële koper wel echt een lastige keuze in dit verhaal hedendaags.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... -alcantara
Mijn recente Peugeot's (207/208/308jes) waren alle daarom HDI's.
Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Eens Arthur! Bij ons zie je zelfs afgelopen half jaar EV en benzine flink minder waard geworden en diesel gelijk aan vorig jaar…Arthur schreef: ↑09 sep 2023, 10:43Is dat zo? Praat eens met een (eerlijke) verkoper. Diesels zijn nog steeds goede handelswaar hoor. Het is de politieke/journalistieke mening die ons door de strot gedrukt wordt. Wellicht zal de afschrijving wat hoger zijn maar volgens mij niet iets om wakker van te liggen. En wat is afschrijving? Koop jij een nieuwe? Of koop je er eentje van 3-4 jaar oud met 150kkm en rijd je hem naar 300kkm? Nieuw kopen deed ik ook niet, maar ook benzine schrijft hard af, maar gebruikt zou ik het wel weer aandurven.EG schreef: ↑08 sep 2023, 13:08Op facebook (jaja) zag ik op een groepspagina genaamd "mileage impossible" eentje met 900k en schijnbaar met originele blok en bak. Dat is pas indrukwekkend. Volgens die persoon waren deze extreem betrouwbaar. Maar goed dat is maar 1 bron en van horen zeggen. Wel met foto van teller met die km stand.Eeuwe schreef: ↑07 sep 2023, 09:27
Renault is een van de weinige merken waar downsizen wél aardig gelukt is inderdaad. Geen idee of je 500.000 km zonder teveel gezeik kunt halen met een 0.9 (heb mijn bedenkingen er bij) maar je ziet ze op marktplaats ook wel geregeld met 300.000+ km dus moet goed komen.
Probleem met de diesels is de restwaarde / het imago (slecht voor milieu mogen mss niet meer in milieuzones, terwijl dat NIET waar is voor euro 5 en nieuwer). Ik ben echt bang dat je ze bijna niet meer kwijt kan later. Terwijl het nog steeds interessant is om diesel te rijden, zeker voor autoliefhebbers (meer power, meer trekkracht, meer punch).Rolf205 schreef: ↑07 sep 2023, 09:35
Dat zijn inderdaad mooie auto's. Maar als je een betrouwbare Peugeot wil, moet je toch aan de diesel en bij voorkeur de 2.0 HDI
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... -alcantara
Mijn recente Peugeot's (207/208/308jes) waren alle daarom HDI's.
Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.
Ik zou het wel aandurven qua afschrijving, er is weinig aanbod en voldoende vraag voor dat aanbod wat er nog is.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7044
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Daarom een dikke gebruikte diesel gekocht nu het nog kan,
Oude ML 2012 met 330.000km binnen 3 dagen verkocht voor €14.500
Gekocht in 2019 met 220.000km voor €22.500
110k mee gereden en 7k afschrijving in 4 jaar, niks mis mee wat mij betreft
Oude ML 2012 met 330.000km binnen 3 dagen verkocht voor €14.500
Gekocht in 2019 met 220.000km voor €22.500
110k mee gereden en 7k afschrijving in 4 jaar, niks mis mee wat mij betreft
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Is die ML ook voor export gegaan?
Had met mijn Volvo V40 D3 ook binnen een dag het geld wat ik wilde hebben, ging gelijk de volgende dag door naar Polen...
Had met mijn Volvo V40 D3 ook binnen een dag het geld wat ik wilde hebben, ging gelijk de volgende dag door naar Polen...
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Ik rij zelf een 6 cilinder diesel (gelukkig). Ben het absoluut met je eens.Arthur schreef: ↑09 sep 2023, 10:43Is dat zo? Praat eens met een (eerlijke) verkoper. Diesels zijn nog steeds goede handelswaar hoor. Het is de politieke/journalistieke mening die ons door de strot gedrukt wordt. Wellicht zal de afschrijving wat hoger zijn maar volgens mij niet iets om wakker van te liggen. En wat is afschrijving? Koop jij een nieuwe? Of koop je er eentje van 3-4 jaar oud met 150kkm en rijd je hem naar 300kkm? Nieuw kopen deed ik ook niet, maar ook benzine schrijft hard af, maar gebruikt zou ik het wel weer aandurven.EG schreef: ↑08 sep 2023, 13:08Op facebook (jaja) zag ik op een groepspagina genaamd "mileage impossible" eentje met 900k en schijnbaar met originele blok en bak. Dat is pas indrukwekkend. Volgens die persoon waren deze extreem betrouwbaar. Maar goed dat is maar 1 bron en van horen zeggen. Wel met foto van teller met die km stand.Eeuwe schreef: ↑07 sep 2023, 09:27
Renault is een van de weinige merken waar downsizen wél aardig gelukt is inderdaad. Geen idee of je 500.000 km zonder teveel gezeik kunt halen met een 0.9 (heb mijn bedenkingen er bij) maar je ziet ze op marktplaats ook wel geregeld met 300.000+ km dus moet goed komen.
Probleem met de diesels is de restwaarde / het imago (slecht voor milieu mogen mss niet meer in milieuzones, terwijl dat NIET waar is voor euro 5 en nieuwer). Ik ben echt bang dat je ze bijna niet meer kwijt kan later. Terwijl het nog steeds interessant is om diesel te rijden, zeker voor autoliefhebbers (meer power, meer trekkracht, meer punch).Rolf205 schreef: ↑07 sep 2023, 09:35
Dat zijn inderdaad mooie auto's. Maar als je een betrouwbare Peugeot wil, moet je toch aan de diesel en bij voorkeur de 2.0 HDI
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... -alcantara
Mijn recente Peugeot's (207/208/308jes) waren alle daarom HDI's.
Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.
Maar diesels gaan in waarde stijgen. Niet omdat ze gewilder worden maar omdat ze domweg zeldzamer worden.
1. Niemand koopt meer diesels nieuw.
2. Ze zijn toch nog relatief gewild.
3. Vraag en aanbod, dus ze houden nog hun waarde.
Iemand uit het buitenland vroeg of we nog Sharans/Alhambra's (ouwe model) met dieselmotor hadden. Ik flikker marktplaats open maar er het zijn er letterlijk op 1 hand te tellen. Voor Corona waren het er nog veel en veel meer (voor aantrekkelijke bedragen!). Kodiaq diesel: 7 stuks te koop op marktplaats van de 173 !!!!!! (gewoon een voorbeeld). Edit: even MP gechecked: Alhambra 4 stuks te koop en Sharan 2 stuks. Let op he, tot en met 2010 en ze waren te koop in overvloed tot een paar jaar terug!
Dus zeer zeker eens met je verhaal.
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Niet eens export, niet verwacht maar naar een auto handelaar die m zelf privé ging rijden, ook als trekauto voor zijn autohandel.Streamline schreef: ↑09 sep 2023, 20:46 Is die ML ook voor export gegaan?
Had met mijn Volvo V40 D3 ook binnen een dag het geld wat ik wilde hebben, ging gelijk de volgende dag door naar Polen...
-
- Berichten: 4662
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Kom de ML vaak tegen als auto trekker.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Voor de export zijn de diesels nog wel gewild inderdaad. Mijn 308 HDI is vorige week opgehaald en is onderweg naar Bosnië voor net geld. De benzine versies wilden ze niet. Wij rijden onze dagelijkse auto's doorgaans tot over de 3 ton, dus bang voor afschrijving ben ik niet en de opvolger is ook weer een diesel geworden.
-
- Berichten: 5009
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Dit laatste voorkomt de problemen niet hoor....... Zelfs met juist onderhoud gaan ze met bosjes.Rolf205 schreef: ↑07 sep 2023, 09:35Dat zijn inderdaad mooie auto's. Maar als je een betrouwbare Peugeot wil, moet je toch aan de diesel en bij voorkeur de 2.0 HDIEeuwe schreef: ↑02 sep 2023, 13:01 Toch zonde, want als ik bijvoorbeeld >deze occasion< bekijk, kan geen andere 'betaalbare' SUV-achtige bedenken die ik mooier vind dan deze auto. Maar als er van die prut motoren in liggen, houdt 't voor mij ook wel snel op. Je hebt als potentiële koper wel echt een lastige keuze in dit verhaal hedendaags.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... -alcantara
Mijn recente Peugeot's (207/208/308jes) waren alle daarom HDI's.
Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Vriend van me verkocht z'n 330d aan een Bulgaar, meteen export, maar bleef er wel mooi in Nederland mee rijden...Streamline schreef: ↑09 sep 2023, 20:46 Is die ML ook voor export gegaan?
Had met mijn Volvo V40 D3 ook binnen een dag het geld wat ik wilde hebben, ging gelijk de volgende dag door naar Polen...
-
- Berichten: 4662
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Mogen ze ook wel iets mee doen. De camera systemen hangen al op de snelweg, gewoon de kentekens red flaggen en in systeem zetten. Wordt sowieso tijd dat elke buitenlander die in NL wilt rijden een soort van vignet moet betalen.MartijnGizmo schreef: ↑15 sep 2023, 10:42Vriend van me verkocht z'n 330d aan een Bulgaar, meteen export, maar bleef er wel mooi in Nederland mee rijden...Streamline schreef: ↑09 sep 2023, 20:46 Is die ML ook voor export gegaan?
Had met mijn Volvo V40 D3 ook binnen een dag het geld wat ik wilde hebben, ging gelijk de volgende dag door naar Polen...
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Wordt zeker wat aan gedaan. Formeel mag je niet met een buitenlandse auto rijden als Nederlandse inwoner (uitgezonderd vrijstelling voor korte duur). Nationaliteit maakt niet uit. Al ben je Bulgaars, Roemens of buitenaards.Kadett schreef: ↑15 sep 2023, 17:48Mogen ze ook wel iets mee doen. De camera systemen hangen al op de snelweg, gewoon de kentekens red flaggen en in systeem zetten. Wordt sowieso tijd dat elke buitenlander die in NL wilt rijden een soort van vignet moet betalen.MartijnGizmo schreef: ↑15 sep 2023, 10:42Vriend van me verkocht z'n 330d aan een Bulgaar, meteen export, maar bleef er wel mooi in Nederland mee rijden...Streamline schreef: ↑09 sep 2023, 20:46 Is die ML ook voor export gegaan?
Had met mijn Volvo V40 D3 ook binnen een dag het geld wat ik wilde hebben, ging gelijk de volgende dag door naar Polen...
Recente uitspraak hierover:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... :2022:2351
Rechtsoverweging 14:
Als buitenlander mag je hier op grond van internationaal recht 6 maanden met buitenlands kenteken in Nederland rondrijden, zonder belasting te betalen. Wij hebben namelijk een houderschapsbelasting en geen wegenvignet of tolwegen (ja, dat laatste ergens in Zeeland wel).Het bovenstaande komt er kort gezegd en voor zover relevant op neer dat wanneer een inwoner van Nederland met een auto met buitenlands kenteken op de weg rijdt, deze in principe motorrijtuigenbelasting verschuldigd is. Deze belasting wordt berekend over de periode vanaf inschrijving van die persoon in de BRP tot de dag waarop het feitelijke gebruik is geconstateerd. De belastingplichtige kan deze belasting verminderen door aan te tonen dat hij de auto niet deze gehele periode ter beschikking had (zie ook Hoge Raad 5 april 2019, ECLI:NL:HR483).
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4547
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Dit staat dan weer haaks op het hele verhaal wat hier besproken wordt, best een mindblower. Hoeveel distributieriemen zou 'ie vervangen hebben?
-
- Berichten: 4662
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
De Citroen C1 en Peugeot 108 werden ook geleverd met het Toyota/Daihatsu 1KRFE 1.0 blok met 70pk. Misschien was het dat blok wel.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten