PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Alles van PSA is al jaren de 1.2 of de 1.6 THP. Je hebt de non turbo 1.2 met iets van 80 pk en 1.2 met turbo tussen 110-130pk.
Dus van een C1 met 82pk non turbo tot de C5 Aircross gebruikt wel 1 of andere 1.2 versie.
Dus van een C1 met 82pk non turbo tot de C5 Aircross gebruikt wel 1 of andere 1.2 versie.
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Las net een auto review op Autoweek. C4 Grand Picasso uit 2016:
Historie: Onder Citroen coulance op 77K (2019) een nieuwe motor incl nieuwe distributieriem. Nu 73K verder distributieriem. Garantie/Coulance Citroen.nl --> 0. De verkopende dealer en de dealer die de reparatie heeft uitgevoerd (Vandermaat Enkhuizen) verdienen een grote pluim, maar Citroen.nl..... Uiteindelijk incl het nodige onderhoud en APK een schade dichterbij de 2.000 EUR dan bij de 1.000 EUR.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Heb je een nieuwe motor en alsnog ellende.. manmanman... doe mij maar een cuore.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Die 1KRFE gaat gewoon lang mee als je netjes beurt geeft en niet aftrapt. Worst case zoek je er 1 op marktplaats/demontage bedrijf voor 500-700 euro en in 5 uur heb je een ander blok erin.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Holy shit 2019 ook nog eens. Met alle respect maar 73k is schandalig... Zo een riem hoort echt wel 120k mee te gaan imo.Kadett schreef: ↑04 sep 2023, 13:28 Las net een auto review op Autoweek. C4 Grand Picasso uit 2016:
Historie: Onder Citroen coulance op 77K (2019) een nieuwe motor incl nieuwe distributieriem. Nu 73K verder distributieriem. Garantie/Coulance Citroen.nl --> 0. De verkopende dealer en de dealer die de reparatie heeft uitgevoerd (Vandermaat Enkhuizen) verdienen een grote pluim, maar Citroen.nl..... Uiteindelijk incl het nodige onderhoud en APK een schade dichterbij de 2.000 EUR dan bij de 1.000 EUR.
Jammer maar Peu/Citro is dus een grote no go.
Iemand een idee hoe het met Renault blokken zit?
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Renault is goed. Sowieso de diesels zijn super maar die benzinemotoren (1.3 is een aanrader!) zijn ook goed. Van die 0.9 hoor je nog wel eens dat een ketting rekken wil maar lang niet zo’n horrorverhaal als de TSI’s en Puretechs.
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Klopt. en de 1.2tce wil nog wel eens een oliezuiper worden. De 1.3 is top,de 1.6 is top, de diesels zijn super.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Die 1.3 ligt ook in de A180 toch?
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Klopt.
1.2tce met een grote boog omheen lopen inderdaad.
1.2tce met een grote boog omheen lopen inderdaad.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Mwoah, die 1.2 tce is niet echt een langloper maar ook weer geen dramablok verder. Als het even kan wel beter de 1.3 tce nemen ja.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Nou, genoeg verhalen van opgerekte ketting/verrotte kettingspanner bij de 1.2 tCe. Was een terugroepactie voor. Beste voor de 1.3 en 0.9 gaan dan hoewel die laatste dan weer vaak doorgetrapt wordt bij koude motor en dan alsnog olie gaat gebruiken. 1
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Op werk hebben ze laatste model Clio als pool auto. Zit de 0.9 in. Moest een x de auto gebruiken. Maar ding is zo geisoleerd (tov wat ik gewend ben misschien) dat ik amper doorhad dat ie toeren maakte en voordat ik het wist zat ik al rond de 4k. Terwijl ik zelf normaliter wel netjes ben met dit soort dingen. Of het nu eigendom is of niet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Receptioniste had zo’n ding, was niet mee in te voegen op de snelweg volgens haar
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
0.9 had ik gehoord (dat het goed is) maar uiteraard van horen zeggen.
Goed om te horen dat er nog hoop is in deze wereld. Want alles is gedownsized.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Renault is een van de weinige merken waar downsizen wél aardig gelukt is inderdaad. Geen idee of je 500.000 km zonder teveel gezeik kunt halen met een 0.9 (heb mijn bedenkingen er bij) maar je ziet ze op marktplaats ook wel geregeld met 300.000+ km dus moet goed komen.EG schreef: ↑06 sep 2023, 21:430.9 had ik gehoord (dat het goed is) maar uiteraard van horen zeggen.
Goed om te horen dat er nog hoop is in deze wereld. Want alles is gedownsized.
- Rolf205
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Dat zijn inderdaad mooie auto's. Maar als je een betrouwbare Peugeot wil, moet je toch aan de diesel en bij voorkeur de 2.0 HDIEeuwe schreef: ↑02 sep 2023, 13:01 Toch zonde, want als ik bijvoorbeeld >deze occasion< bekijk, kan geen andere 'betaalbare' SUV-achtige bedenken die ik mooier vind dan deze auto. Maar als er van die prut motoren in liggen, houdt 't voor mij ook wel snel op. Je hebt als potentiële koper wel echt een lastige keuze in dit verhaal hedendaags.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... -alcantara
Mijn recente Peugeot's (207/208/308jes) waren alle daarom HDI's.
Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Ik heb zo'n 3008 1.2 handbak hier gehad, 150.000km zonder problemen mee gereden en bestuurder wist het gaspedaal altijd wel te vinden, was een 2019 auto.
- Opa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Hij zal bedoelen een collega met leaseauto bij zijn werkgever
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Dat kan ook zijn vrouw zijn geweest, veelal te herkennen aan de lage profieldiepte….
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Ik moet inderdaad geen Franse meuk en liever ook geen Lise auto
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: PSA 1.2 Puretech blok, vanaf welke bj geen problemen?
Op facebook (jaja) zag ik op een groepspagina genaamd "mileage impossible" eentje met 900k en schijnbaar met originele blok en bak. Dat is pas indrukwekkend. Volgens die persoon waren deze extreem betrouwbaar. Maar goed dat is maar 1 bron en van horen zeggen. Wel met foto van teller met die km stand.Eeuwe schreef: ↑07 sep 2023, 09:27Renault is een van de weinige merken waar downsizen wél aardig gelukt is inderdaad. Geen idee of je 500.000 km zonder teveel gezeik kunt halen met een 0.9 (heb mijn bedenkingen er bij) maar je ziet ze op marktplaats ook wel geregeld met 300.000+ km dus moet goed komen.
Probleem met de diesels is de restwaarde / het imago (slecht voor milieu mogen mss niet meer in milieuzones, terwijl dat NIET waar is voor euro 5 en nieuwer). Ik ben echt bang dat je ze bijna niet meer kwijt kan later. Terwijl het nog steeds interessant is om diesel te rijden, zeker voor autoliefhebbers (meer power, meer trekkracht, meer punch).Rolf205 schreef: ↑07 sep 2023, 09:35Dat zijn inderdaad mooie auto's. Maar als je een betrouwbare Peugeot wil, moet je toch aan de diesel en bij voorkeur de 2.0 HDIEeuwe schreef: ↑02 sep 2023, 13:01 Toch zonde, want als ik bijvoorbeeld >deze occasion< bekijk, kan geen andere 'betaalbare' SUV-achtige bedenken die ik mooier vind dan deze auto. Maar als er van die prut motoren in liggen, houdt 't voor mij ook wel snel op. Je hebt als potentiële koper wel echt een lastige keuze in dit verhaal hedendaags.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/peu ... -alcantara
Mijn recente Peugeot's (207/208/308jes) waren alle daarom HDI's.
Wat betreft die Puretech riemen; ze lopen door de olie voor lagere wrijving en dus lager verbruik/uitstoot. Bij verkeerde/oude olie lost de riem op en begint de ellende; nooit een oliebeurt missen en altijd de voorgeschreven olie gebruiken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten