Even dagdromen, wat zou jij doen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 08:08

Even dagdromen;

Ik ben nog steeds in de markt voor een Mini Cooper Cabrio als 3e auto ipv de good old 320i.
Aangezien de Good Old 320i de vakantie weer prima heeft weggewerkt, heeft het nog niet echt haast.
Daarnaast dit jaar naar een BV gegaan ed, dus ik wil eigenlijk eerst dit eerste jaar weer lekker afronden.

De 6GC bevalt me zo extreem goed, dat ik die eigenlijk nog wel een jaar of 2 wil rijden, maar;
Ik ben wéér door mijn rug gegaan op vakantie & de vrij lage instap voor een daily begin ik toch wat irritant te vinden. (Tja, behoorlijke rugklachten op mijn leeftijd inderdaad.) En toch, elke keer als ik autoscout oid openklik dan hangt er gelijk een zweem van; Ik wil de 6GC nog helemaal niet weg doen omheen. Zeldzaam fijne wagen & het blijft gewoon een jongensdroom voor vele. (ook te merken aan de grote hoeveelheid complimentjes....)

De 320i Staat al langer op de schopstoel, maar doet het eigenlijk ook elk jaar weer zó ontzettend goed dat ik 'm vrijwel elk jaar toch weer doorrij. Dit jaar gekozen om hem op te laten halen na 4mnd geen gebruik & deze helemaal klaar te laten maken door een garagebedrijf. Slechts €400,- en de auto was gepoetst, nieuwe APK & volledige aankoopkeuring doorgelopen & het lijstje afgevinkt & wat kleine dingetjes laten vervangen. Een lachertje om te rijden dus eigenlijk & ik geniet er nog steeds van.

De Elise.
Echt Engels. Vorig jaar helemaal op & top laten maken & dan toch bij de eerste ritten elke keer weer kleine problemen & dingetjes. Geniet ik er van? JA! Wat een heerlijk gevoel om met die auto te rijden. Maar je rug dan? Ach, als je 10 keer instapt op jaarbasis dan is dat niet echt een probleem. :tooth:

Wat zou jij doen;
Stel ik ruil de 6GC, de 320i in & ik doe de Elise weg. Doe het budget erbij wat ik eventueel aan een nieuwe Mini Cooper S Cabrio zou uitgeven & het geeft al snel een leuke +/- 120K budget (incl DF oprek) om mee te gaan shoppen voor een andere samenstelling van het wagenpark.

Ik rijd alles privé, maar zou ook zo weer een nieuwe auto kopen op de zaak.... Maar dit jaar doe ik nog niks. :tooth: vandaar het dagdromen. Want dat blijft toch het leukste wat er is.

Wat zou jij doen?
Terug naar 2 4/5-zitters ipv de huidige samenstelling, of gewoon lekker een mini'tje uitzoeken?

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Martijn M » 31 jul 2023, 08:30

De 320 Cabrio geniet je van, kost niet veel. Lekker met dakje open rustig cruisen oid.
De Elise kun je ff de hooligan mee uithangen en heb je t gevoel van karten op de openbare weg.

Zou eerder de 6GC en t Cooper geld gebruiken voor een x3/x5 of wellicht een Macan/Cayenne als je een hogere instap wilt.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 08:36

Martijn M schreef: 31 jul 2023, 08:30 De 320 Cabrio geniet je van, kost niet veel. Lekker met dakje open rustig cruisen oid.
De Elise kun je ff de hooligan mee uithangen en heb je t gevoel van karten op de openbare weg.

Zou eerder de 6GC en t Cooper geld gebruiken voor een x3/x5 of wellicht een Macan/Cayenne als je een hogere instap wilt.
Het geld 'hoeft niet op' natuurlijk.
Een Macan/Cayenne of een veel duurdere X5 zie ik niet zitten. Een 'oudere' X5 zou het prima doen voor me, en daar hoeft niet zo veel geld bij. (2019 oid)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Martijn M » 31 jul 2023, 08:48

Heb je dan je antwoord niet al? :P

Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Richardt. » 31 jul 2023, 08:52

Ja, dan blijft er weinig over volgens mij :lol:

Als je een 5-serie oid neemt dan ga je er qua lage instap niet heel veel op voorruit tov een 6GC lijkt mij. Dus wordt het al snel iets van een X3/X5 of hetzelfde van een ander merk.
Vind een Macan ook erg gaaf. De Q5 en tegenhangers bij MB heb ik minder mee.

Uitstraling naar de buitenwacht cq klanten is geen/minder een issue inmiddels?

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Emiel » 31 jul 2023, 08:54

Elise voor de dagen dat je rug prima is en je echt wil rijden. De bestuurders stoel vervangen door een betere wel.

Mooie X5 aanschaffen en genieten.

Ik vond de combinatie elise en x5 (en 130i) echt top. Van vracht auto naar kart. X5 is echt een geweldige auto en na 6 weken de F11 ergens toch het gevoel dat ik een X5 had moeten kopen. (Volgend jaar)

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 09:00

Richardt. schreef: 31 jul 2023, 08:52 Ja, dan blijft er weinig over volgens mij :lol:

Als je een 5-serie oid neemt dan ga je er qua lage instap niet heel veel op voorruit tov een 6GC lijkt mij. Dus wordt het al snel iets van een X3/X5 of hetzelfde van een ander merk.
Vind een Macan ook erg gaaf. De Q5 en tegenhangers bij MB heb ik minder mee.

Uitstraling naar de buitenwacht cq klanten is geen/minder een issue inmiddels?
Ja, merk dat ik op de 6GC ook eigenlijk alleen maar complimenten krijg.
Al moet ik denk ik nog steeds geen Porsche of Range Rover oid neerzetten.
Martijn M schreef: 31 jul 2023, 08:48 Heb je dan je antwoord niet al? :P
Het antwoord is voor nu; Lekker blijven rijden voorlopig. De rug gaat wel vaker fout in de vakantie, misschien maar eens gaan kijken of ik daar niet nóg wat gerichter wat mee kan gaan doen. :tooth:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 09:01

Emiel schreef: 31 jul 2023, 08:54 Elise voor de dagen dat je rug prima is en je echt wil rijden. De bestuurders stoel vervangen door een betere wel.

Mooie X5 aanschaffen en genieten.

Ik vond de combinatie elise en x5 (en 130i) echt top. Van vracht auto naar kart. X5 is echt een geweldige auto en na 6 weken de F11 ergens toch het gevoel dat ik een X5 had moeten kopen. (Volgend jaar)
Dus jij geniet wel genoeg van een X5 naast de Exige?
Ik ben er een beetje bang voor dat ik dat niet speciaal & leuk genoeg vind. :hmmm:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 09:03

Ik gooi hem er toch even in;

Deze 640i Cabrio staat nu al laaaaang te koop

Zoiets zou misschien ook wel perfect zijn als vervanger van de 320i & 6GC in een klap.
Dan de Elise weg voor wat dagelijks /simpelers.........

Deze spookt al erg lang door mijn hoofd.
Ik vind 'm echter veels te duur & dat is ook te merken, hij staat al een eeuwigheid.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door JP » 31 jul 2023, 09:06

ErikS schreef: 31 jul 2023, 08:36 (...)
Het geld 'hoeft niet op' natuurlijk.
(...)
....en dan durf je advies te vragen op DF :kikker: :tooth:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ADV » 31 jul 2023, 09:11

ErikS schreef: 31 jul 2023, 08:08 Even dagdromen;

Ik ben nog steeds in de markt voor een Mini Cooper Cabrio als 3e auto ipv de good old 320i.
Aangezien de Good Old 320i de vakantie weer prima heeft weggewerkt, heeft het nog niet echt haast.
Daarnaast dit jaar naar een BV gegaan ed, dus ik wil eigenlijk eerst dit eerste jaar weer lekker afronden.

De 6GC bevalt me zo extreem goed, dat ik die eigenlijk nog wel een jaar of 2 wil rijden, maar;
Ik ben wéér door mijn rug gegaan op vakantie & de vrij lage instap voor een daily begin ik toch wat irritant te vinden. (Tja, behoorlijke rugklachten op mijn leeftijd inderdaad.) En toch, elke keer als ik autoscout oid openklik dan hangt er gelijk een zweem van; Ik wil de 6GC nog helemaal niet weg doen omheen. Zeldzaam fijne wagen & het blijft gewoon een jongensdroom voor vele. (ook te merken aan de grote hoeveelheid complimentjes....)

De 320i Staat al langer op de schopstoel, maar doet het eigenlijk ook elk jaar weer zó ontzettend goed dat ik 'm vrijwel elk jaar toch weer doorrij. Dit jaar gekozen om hem op te laten halen na 4mnd geen gebruik & deze helemaal klaar te laten maken door een garagebedrijf. Slechts €400,- en de auto was gepoetst, nieuwe APK & volledige aankoopkeuring doorgelopen & het lijstje afgevinkt & wat kleine dingetjes laten vervangen. Een lachertje om te rijden dus eigenlijk & ik geniet er nog steeds van.

De Elise.
Echt Engels. Vorig jaar helemaal op & top laten maken & dan toch bij de eerste ritten elke keer weer kleine problemen & dingetjes. Geniet ik er van? JA! Wat een heerlijk gevoel om met die auto te rijden. Maar je rug dan? Ach, als je 10 keer instapt op jaarbasis dan is dat niet echt een probleem. :tooth:

Wat zou jij doen;
Stel ik ruil de 6GC, de 320i in & ik doe de Elise weg. Doe het budget erbij wat ik eventueel aan een nieuwe Mini Cooper S Cabrio zou uitgeven & het geeft al snel een leuke +/- 120K budget (incl DF oprek) om mee te gaan shoppen voor een andere samenstelling van het wagenpark.

Ik rijd alles privé, maar zou ook zo weer een nieuwe auto kopen op de zaak.... Maar dit jaar doe ik nog niks. :tooth: vandaar het dagdromen. Want dat blijft toch het leukste wat er is.

Wat zou jij doen?
Terug naar 2 4/5-zitters ipv de huidige samenstelling, of gewoon lekker een mini'tje uitzoeken?
Ik ben echt enorm blij met de X5, het is niet per se snel, maar zeker niet langzaam, het is super comfortabel, zo erg zelfs dat ik bij 100km/h moet uitkijken dat ik niet in slaap val :slapen: Massage op de comfortstoelen aan, bmw copilot bende aan met adaptive, lane keeping etc en het is prima 100km/h tuffen.. 45e voor in de buurt is heerlijk, ik trek energie van mn dak, kan 85km elektrisch rijden onder de 110km/h en dat haalt hij ook echt. De b58 springt aan op het moment dat je gas wil geven. Zelfs mijn vrouw zegt elke keer weer: och ik vind dit zo'n heerlijke auto. Voor reizen en gedoe is het echt gewoon heerlijk. Gisteren van het noorden in NL naar iets onder Nijmegen gereden, gemiddeld 1 op 16.5, dus ook dat dikke prima.

Had ik zelf wellicht liever een 5 gehad? Ja, als hybride, touring, met een 68L tank wel ja, maar die zijn er niet. Maar goed, jij wil juist naar een hoge instap toch?

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Andry » 31 jul 2023, 09:14

Ik zou er van dromen dit jaar lekker af te sluiten met de BV , eventuele vaste lasten minimaliseren en dan lekker verder kijken naar een mooie bolide.

Al m'n vaste lasten van de objecten zijn geminimaliseerd en dat geeft naast financiële vrijheid ook heel veel rust. Dat is misschien wel het belangrijkst.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Emiel » 31 jul 2023, 09:17

ErikS schreef: 31 jul 2023, 09:01
Emiel schreef: 31 jul 2023, 08:54 Elise voor de dagen dat je rug prima is en je echt wil rijden. De bestuurders stoel vervangen door een betere wel.

Mooie X5 aanschaffen en genieten.

Ik vond de combinatie elise en x5 (en 130i) echt top. Van vracht auto naar kart. X5 is echt een geweldige auto en na 6 weken de F11 ergens toch het gevoel dat ik een X5 had moeten kopen. (Volgend jaar)
Dus jij geniet wel genoeg van een X5 naast de Exige?
Ik ben er een beetje bang voor dat ik dat niet speciaal & leuk genoeg vind. :hmmm:
X5 is gewoon praktisch. Auto’s die dansen over de weg met staand water, niet de X5. Zee van ruimte. Hoge instap.
Is het speciaal? Ja op andere manier. Gewoon onthaasten en accepteren dat het van A naar B is. Geen 1000cc racer, geen Elise, Gewoon een rijdende huiskamer. Comfortabel.

De F11 is echt geweldig. 3 liter 6 cylinder benzine, Volledig M, comfort stoelen, nul olie verbruik, helemaal bij met onderhoud en kwaaltjes aangepakt (injectoren, koplampen, etc) maar de lage instap ga ik niet nog 2-3 jaar doen.

Elise is en blijft speciaal, iedere andere auto is minder leuk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door JP » 31 jul 2023, 09:41

Als de zaken goed gaan moet je je als CEO ook eens wat kunnen gunnen. Alleen maar kromliggen (no pun) en investeren houdt ook wel eens op. Heb je wel zo'n grote stadsbus nodig a la X5, dan vind ik de keuze voor een dikke X3 ook niet verkeerd.
ErikS schreef: 31 jul 2023, 07:40 Wat vinden jullie dan van een X3M?
480/510PK en voor een 75/80K al héél makkelijk te koop uit 2019/2020.
Dat is toch niet gek....?!

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 11:14

Andry schreef: 31 jul 2023, 09:14 Ik zou er van dromen dit jaar lekker af te sluiten met de BV , eventuele vaste lasten minimaliseren en dan lekker verder kijken naar een mooie bolide.

Al m'n vaste lasten van de objecten zijn geminimaliseerd en dat geeft naast financiële vrijheid ook heel veel rust. Dat is misschien wel het belangrijkst.
Dat is inderdaad ook een hele belangrijke.
Druk mee bezig :tooth: :thumbup:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 11:15

JP schreef: 31 jul 2023, 09:41 Als de zaken goed gaan moet je je als CEO ook eens wat kunnen gunnen. Alleen maar kromliggen (no pun) en investeren houdt ook wel eens op. Heb je wel zo'n grote stadsbus nodig a la X5, dan vind ik de keuze voor een dikke X3 ook niet verkeerd.
ErikS schreef: 31 jul 2023, 07:40 Wat vinden jullie dan van een X3M?
480/510PK en voor een 75/80K al héél makkelijk te koop uit 2019/2020.
Dat is toch niet gek....?!
Ja, ik moet zeggen dat dat wel een optie is die me écht wat doet.
Opzich met de X3 niet zoveel, ik vind het interieur ook vele malen minder mooi van de 6.
Maar een M heeft dan toch dikke stoelen ed om het wat aan te kleden. ;-)

Online
Wimo
Berichten: 2065
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Wimo » 31 jul 2023, 14:13

De X3 is toch eigenlijk een 3 serie? Ik vond de algehele afwerking t.o.v. de X5 erg tegenvallen...

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Tom » 31 jul 2023, 14:23

Je hebt nu een dagelijkse auto, een cabrio om te toeren en iets speciaals om je uit te leven.
Als ik je bericht zo lees wil je vooral de dagelijkse auto vervangen. Ik zou niet alles eruit doen, tenzij je prioriteiten nu anders liggen. Gewoon de 6GC vervangen door iets met hogere instap?

Frank_Sch
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Frank_Sch » 31 jul 2023, 14:34

Ik zou de cabrio en de 6GC wegdoen en deze Alpina er voor terug halen:

https://link.mobile.de/diexo7EidJ2ptq6y6

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door ErikS » 31 jul 2023, 14:55

Tom schreef: 31 jul 2023, 14:23 Je hebt nu een dagelijkse auto, een cabrio om te toeren en iets speciaals om je uit te leven.
Als ik je bericht zo lees wil je vooral de dagelijkse auto vervangen. Ik zou niet alles eruit doen, tenzij je prioriteiten nu anders liggen. Gewoon de 6GC vervangen door iets met hogere instap?
Het geinige is;
Alle 3 wil ik ze niet kwijt.
Alle 3 hebben ze een nadeel.

:tooth:
Ze vullen elkaar echter wel goed aan. :lol:

Ik had een maandje of 2 geleden 3 auto's (van de 4) in de garage staan, en maar 1 op de dam.
Dan ga je toch denken aan; Kan ik van 3 2 maken & die beide gewoon lekker weer in de garantie rijden.

Het gaat echter alle kanten op, dus voorlopig zie ik écht helemaal niks gebeuren. :tooth:

Wel geinig om te weten wat jullie zouden doen. Misschien komt er ineens iets voorbij waarvan ik denk; BAM, dat is 'm wel. :lol:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Martijn M » 31 jul 2023, 15:03

Frank_Sch schreef: 31 jul 2023, 14:34 Ik zou de cabrio en de 6GC wegdoen en deze Alpina er voor terug halen:

https://link.mobile.de/diexo7EidJ2ptq6y6
Wel tof, kun je zelf nog kiezen in welke kleur ze em moeten spuiten.

Dit is de grondlak toch?

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6011
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door matthyssie » 31 jul 2023, 15:08

Van een 6GC moet je absoluut niet naar een X3 gaan. Het interieur voelt dan zo ondermaats en van goedkope kwaliteit. Vanuit een 3 serie zou je een stap opwaarts qua kwaliteit verwachten in een X3, maar da is nie.

X5 is de ultieme 'king of the road' in alle comfort.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Zed240 » 31 jul 2023, 20:20

Lotus en 6er eruit voor een mooie M550i?

Het dorp kan denken dat je een 520d rijdt, en lijkt me als laatste normale e-segmenter met V8 een heerlijke auto. Chippie naar 700pk.

Voor de zonnige dagen dan de E36; betrouwbaar en goedkoop.

Of evt. een mooie W222 S-Klasse, of een Range Rover Velar als daily. :love: Denk dat op het dorp daar echter snel wat van gedacht wordt.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Roy RS » 31 jul 2023, 22:24

Ik zou een ftype r rwd kopen, een open kart style sport auto en een relatief goedkope daily (heb zelf een nieuwe niro besteld)
Oh wacht dit heb ik gedaan…nou onderstreept wel hoe goed het idee is zou ik zeggen

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Even dagdromen, wat zou jij doen?

Bericht door Roy RS » 31 jul 2023, 22:25

Roy RS schreef: 31 jul 2023, 22:24 Ik zou een ftype r rwd kopen, een open kart style sport auto en een relatief goedkope daily (heb zelf een nieuwe niro besteld)
Oh wacht dit heb ik gedaan…nou onderstreept wel hoe goed het idee is zou ik zeggen
Mezelf kennende kun je ze alledrie kopen tegen de tijd dat je zover bent🤪, alleen heb je incl atom dan wel de df verdubbelaar nodig, dus die zou ik vervangen door een honda elise ofzo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual en 17 gasten