RX7('s) en de rest verse lak :)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Geertmans
Berichten: 677
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Geertmans » 07 okt 2023, 21:46

Leuke updates!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Martijn_bmw » 08 okt 2023, 06:39

Leuke update weer! Blijft leuk weg lezen de auto update topics :D

Zelf helaas weinig te updaten afgelopen jaren maar doet wel altijd denken aan mijn jongere jaren dat ik ook elk weekend met auto’s, updates en aanpassingen/onderhoud bezig was :D

Online
Paul S
Berichten: 465
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Paul S » 08 okt 2023, 13:57

Die caddy is ook erg gaaf :df:

Met een 1.9tdi met dat vermogen zul je wel veel auto's kunnen bijhouden.

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 08 okt 2023, 23:04

Paul S schreef: 08 okt 2023, 13:57 Die caddy is ook erg gaaf :df:

Met een 1.9tdi met dat vermogen zul je wel veel auto's kunnen bijhouden.

Eigenlijk is t een hok, maar wel erg handig en het rijdt inderdaad erg leuk :mrgreen:

Het is jammer dat het lastig gemaakt word hier met diesels, want er zijn best wel dikke diesels om mee te spelen.
Misschien is een nieuwer model caddy met een 6-cil en rwd wel een leuk project ooit. Als zeer onverstandige opvolger

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Kadett » 09 okt 2023, 07:39

Doe dan een RS3 drivetrain swap :(

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 09 okt 2023, 19:58

Nah, te voor de hand liggend. Doet me niet zo veel eerlijk gezegd. Kun je net zo goed een vr6 pakken als je het mij vraagt, als je er toch een benzine conversion van gaat maken.

Zo'n oude 6-cil diesel van mercedes, OM606 denk ik? Daar doen ze ook wel wat gekke dingen mee maar die is een keer zo lang dan een V6 dus word dan weer uitdagend.

Zoek maar eens filmpjes van zo'n OM606 :)

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Martin* » 09 okt 2023, 22:51

Leuke updates idd. Die folie op de lampen van de range rover vind ik wel geslaagd en mooi subtiel.
Zo’n vr6 ombouw voor de caddy gaat nog vrij makkelijk zonder al te veel aanpassingen itt een RS3 motor.

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 16 okt 2023, 20:49

Onbedoeld wat vertraging op gelopen met de lexus...

Na 3 a 4 mailtjes om een kleur wijziging door te krijgen bij crop hadden ze alsnog de verkeerde geleverd. Daarna was het wederom moeilijk allemaal dus alles is retour gegaan en heb het maar elders besteld.

Klauwen zijn iig netjes ingekleurd nu, hele verbetering.


Wiellager achter blijkt een ramp te zijn. Hele fusee is gedemonteerd, kan de naaf er niet uit persen dus dat moet met een trekker en dat gaat weer niet omdat er een abs sensor vast zit. Morgen maar eens een kanon van een inductie heater er op zetten, kijken of ik via die weg nog +/- 200,- (en nog langer wachten) kan besparen.

Rechter abs sensor is er gelukkig wel uit gekomen....


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 22 okt 2023, 22:51

Nou het wiellager fiasco is opgelost.

Ik kreeg van het amerikaanse forum nog de tip om een slagtrekker te gebruiken, maar niet alleen moet het fusee daarvoor nog gemonteerd zitten, ik heb de juiste adapter niet in huis.

Voor ik dat antwoord kreeg, kreeg ik zelf nog een ingeving: Het gebruikt van een mestrekker. Echter had ik die ook niet in huis. Had er op redelijk korte termijn voor gekozen deze te bestellen in het juiste formaat zodat ik hem een dag later in huis zou hebben.

Ding eenmaal in huis, was het alweer bijna voor niks. Door het ontwerp van het fusee kon ik de mestrekker niet onder het lagerhuis krijgen voor een goede ondersteuning. Gelukkig zit er een conisch gedeelte op het uiteinde van het lagerhuis waardoor ik voldoende grip heb kunnen krijgen om de flens er uit te persen. Daarna was het peanuts! :)

Spul zit weer in elkaar, heb alleen nog geen foto van het totaal plaatje met de gespoten remmen



Afbeelding

Afbeelding




En voor wie de truuk niet kent van het achtergebleven stuk lager: Inslijpen en met een bijtel breken. Schuift ie er zo vanaf :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3567
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door HJ2 » 23 okt 2023, 12:18

Van die klussen....
Netjes opgelost weer :-)

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 31 okt 2023, 21:00

Nou ik had gehoopt dat de olie lekkage verholpen was. Afgelopen weekend remvloeistof ververst en toen zag ik de druppels weer hangen.....

Ik kan maar niet vinden waar het vandaan komt dus ik ben bang dat ik de hele klerezooi uit elkaar kan schroeven. Word er niet echt gelukkig van.

Dus ik de caddy maar weer uit het parkeervak getrokken, wil ik daar wat achterin gooien gister, zie ik dit

Afbeelding


Gelukkig zat er een tintje op die alle stukjes bij elkaar hield.... Vanmiddag ander ruitje gehaald en vanavond er in gezet. De rest van de week bezig met een andere klus en dan volgende week graven in de lexus

*zucht*

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 18 nov 2023, 19:13

Ik heb de Lexus even aan de kant moeten schuiven maar vandaag ben ik er weer een groot deel van de dag mee bezig geweest.

Ik had inmiddels al het eea los getrokken rond de distributie om beter te kijken. Na het los halen van de nokkenas sensor zat daar wat nattigheid tussen terwijl er verder vooral vettigheid ipv nattigheid zichtbaar was.

Na het eea wat ik op de amerikaanse fora heb gelezen was mijn best bet dat de vvti unit op de nokkenas lekt. Daar zit een o-ring tussen en net zoals al het rubber word dat bikkel hard.

Dus ik heb o-ringen opgezocht, besteld, en daarna met tegenzin de hele bende los geschroefd.

Nu het los ligt kom ik er achter dat terug monteren nagenoeg onmogelijk is. Ik heb een video gevonden waar iemand ze los had en toen viel het zo in elkaar dus het lijkt er op dat ik dat ook maar moet gaan doen. Dit betekend dat de nokkenassen er uit moeten. Ik wil ook gelijk de keerringen vervangen. Los van dat het stom is om het niet doen als de nokkenassen er uit moeten, ik vertrouw ze ook niet helemaal dus alles valt een beetje samen. Het een kan niet zonder het ander door de geweldige constructie.

Maar gezien ik +/- 1.5 jaar geleden de riem heb vervangen en klepspeling gecontroleerd heb, voelt dit extra zuur omdat ik toen een kleine stap verwijderd was van dit zelfde werk.

Riem los halen van zo'n ding is behoorlijk omslachtig. Hiermee heb ik ook besloten de stuurbekrachtigingspomp te demonteren voor een re-seal. Ding is ook zo vet als bagger.



Al met al loopt het weer lekker uit de klauwen. En dat voor een olie lekkage.

Ik heb maar 1 brug, die is dus bezet en ik heb alweer een ML AMG staan met een kapotte veerpoot dus ik ben bang dat dat rommelen op een krik word :hmmm:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest

Bericht door Nivek » 24 nov 2023, 21:34

Na heeeeel lang wachten ligt er eindelijk aluminium in de CNC machines :headbang: :headbang:

Hopelijk snel passen en laten anodiseren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 05 dec 2023, 21:09

Kleine lexus update, na een hoop ellende heb ik het voor elkaar gekregen om alles weer terug te monteren op de juiste manier. De VVTI unit heeft inwendig geen markeer tekens dus dus dat was super. Motor handmatig rond gedraaid en alles bekeken en vergeleken, ik kan niks anders concluderen dan dat alles goed staat en toch zijn er 2 kleppen krom geraakt in het proces.

Dus ik kan een kop liften :'(
Net waar ik op zit te wachten...

Alles maar in de kofferbak gegooid, moet eerst andere dingen doen. Vrees geen lexus meer dit jaar.



Goede nieuws is dat ik alle remdelen binnen heb. Ik ben dit nu aan het passen om te zien of alles goed is en waar correcties moeten plaatsen vinden voor eventuele reproductie. Daarna (denk ik) stralen en naar de anodiseerder.

Afbeelding

Afbeelding

Hsp
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Hsp » 05 dec 2023, 21:25

Poh, blijft altijd gaaf, zulke gefreesde custom onderdelen. Zijn die klauwen van een Giulia Q?

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 592
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Dimitri » 05 dec 2023, 22:18

Bling bling.. wat een mooie spullen! Bijna zonde om te gaan gebruiken.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Andry » 06 dec 2023, 18:17

Mooi spul, wat voor aluminium heb je gekozen?

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 06 dec 2023, 21:40

Hsp schreef: 05 dec 2023, 21:25 Poh, blijft altijd gaaf, zulke gefreesde custom onderdelen. Zijn die klauwen van een Giulia Q?
Ze komen van een maserati af, ik weet niet waar deze specifieke klauwen nog meer gebruikt zijn, maar een variatie die er op lijkt zie je op veel auto's zoals nissan GTR, AMG, etc. Maar ik weet niet of er onderhuids verschillen zijn (zuigerdiameter).
Andry schreef: 06 dec 2023, 18:17 Mooi spul, wat voor aluminium heb je gekozen?
voor de bell's 6061 en de brackets zijn 6082

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 23 dec 2023, 18:00

Ik heb het aluminium nog even gestraalt en het ligt inmiddels bij de anodiseerder. Helaas is het ze niet meer gelukt en nu zijn ze gesloten tot januari. Jammer, anders had ik v.d. week mooi het spul kunnen monteren...


Er is een mazda rx8 binnengekomen voor motor revisie, en bij demontage bleek dat er een verkeerde motor in zat. Leuk verhaal weer :rolling:
Nu dat spul allemaal uit elkaar ligt heb ik tijd gevonden om de lexus weer even de brug op te worstelen. De kop is er af, 2 kleppen en een setje klepseals staan in bestelling, word over een week of 2 denk ik dat ik daar weer mee verder kan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Martijn M » 08 jan 2024, 08:21

Verkeerde motor? Niet de motor die er in hoort of? Leg eens uit :tooth:

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 08 jan 2024, 22:55

Jaa, mooi verhaal weer...

De rx8 is verkocht als 192pk en 230pk, ofwel de 4-poorts of de 6-poorts motor.
De auto die ik heb staan is van oorsprong een 4-poorts, maar zou zijn omgebouwd naar een 6-poorts motors. Zo heeft de klant de auto gekocht en zo zag het er ook naar uit. Tot ik het blok uit elkaar ging halen, toen bleek het toch een 4-poorts motor te zijn.

Inlaatspruitstuk: 6-poorts
Kabelboom: 6-poorts
ecu: 6-poorts
Bak: 6-bak (wat bij de 6-poorts motor zat)
Blok zelf: 4-poorts :stom:

Iemand is er opgelicht, of dat dat mijn klant is of de vorige eigenaar, dat valt niet te achterhalen. Maar iemand is of zo doel bewust bezig geweest, of zo onbenullig geweest dat er zelfs onderdelen van het inlaatspruitstuk afgehaald zijn om het pas te maken....

Maargoed, klant heeft een ander blok gebracht en ik heb inmiddels alles klaar liggen voor de wederopbouw, er moet alleen nog een definitieve beslissing genomen worden of dat ik de poorten nog moet vergroten.



Ander nieuws: Het aluminium is terug van de anodiseerder, dus zodra ik een gaatje vind kunnen we de remmen op de rx7 gaan monteren. En de cilinderkop van de lexus is ook weer gemonteerd, die moet ik alleen nog afbouwen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 17 feb 2024, 20:55

Eindelijk tijd om de remmen te monteren, uiteraard toen pas besloten andere wheel studs te gaan monteren en die waren vanzelfsprekend weer nergens te vinden.

Vrijdag de laatste paar ontvangen dus gelijk tijd gemaakt. Waarschijnlijk morgen nog even aan de hobby de achterkan volledig af te monteren. Voor zit ik alleen nog met een slinger in de schijf wat ik nog op moet zien te lossen.


Oh, en let niet op de modder. Boeren maken er een zooitje van als ze bezig zijn in de regen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 29 feb 2024, 21:41

Ik heb een week geleden de mazda even naar buiten gedrukt, even gekeken of er nog leven in zat. Gelijk de straat op en neer gereden, en je raad het nooit.... De remmen waren niet thuis :lol:

Bij nader onderzoek ben ik er achter gekomen dat ik met m'n stomme kop de hoofdrem cilinders verkeerd gemonteerd heb. De grootste zit op de voor remmen, en die moet juist op de achter remmen. Binnenkort even wisselen dus.

Nu heb ik een klein beetje vrije tijd tussendoor en ik zit me al lang te storen aan doffe plekken / spuitnevel banen op m'n auto. Mijn eigen schuld, ik wilde perse m'n auto zelf spuiten. Dus ik ben aan het schuren en polijsten.

Best wel eng want het zit er niet super dik op en er is een aannemelijke kans dat ik er door ga op de oude lak met als gevolg dat na een tijd de lak weer bleek word. Tenzij een glas coating daar tegen helpt want dat gaat er wel weer overheen.
1 klein randje achteraan het dak ben ik er wel doorheen tot op de grondverf. Misschien kan ik het wat bij spuiten met een airbrush, even kijken.

Het word niet perfect, wellicht beter als het was



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Nivek » 29 mar 2024, 22:11

Ik heb besloten dat ik de mazda maar gewoon over laat spuiten. Ik heb een sample gekregen en dat was toch te verleidelijk haha. Daarna weer verder met remmen afstellen.

Om mezelf toch weer even bezig te houden, heb ik besloten lucht(hulp)veren te monteren op de caddy. Hier bestaat niks voor dus zelf aan de knutsel gegaan. Wederom weer veel te veel geld voor dat hok maar goed :tooth:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: RX7('s) en de rest Remmen update :D

Bericht door Baboulah » 30 mar 2024, 10:06

Lekker bezig Kev! word de RX7 weer een rode tint of dit keer wat anders?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paul S, R728i, Redis en 81 gasten