Roy’s Jaguar F-Type R coupe, RESULTAAT WINTERPROJECTJES

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Roy’s Jaguar F-Type R coupe, RESULTAAT WINTERPROJECTJES

Bericht door Roy RS » 14 jul 2023, 08:55

:df: :coffee: De opvolger van de Yaris is al weer een goede week binnen, maar was erg druk zakelijk en prive (meteen tripje Parijs gemaakt) dus nog geen tijd gehad om wat te schrijven.

Het is een origineel Nederlandse Kroymans geleverde RWD F-Type R Coupe geworden in British racing green pearl. Een prachtige kleur met erg veel parel effect in de zon wat het echt bijzonder maakt.
Ze hebben deze RWD precies 1 jaar gemaakt en toen zijn ze voor alles op AWD overgegaan omdat het gewoon erg veel is voor het type klant dat ze hebben/hadden.
Ik heb uiteraard alleen op deze versie gezocht en dat viel nog niet mee.

Hij is eigenlijk als nieuw met 44dkm en is altijd ongelofelijk vertroeteld door de vorige eigenaar, dat merk je aan alles. Zelfs het leder is bij de wangen nog niet een beetje gesleten (staan ze wel om bekend)

Hij heeft alle mooie opties zoals panorama dak en groot leder pakket, werkelijk alles is met dat lekker zachte en gladde Aston Martin leder incl diamantkleur stiksels bekleed. Zelfs het dak en de zonneklep 🤪.
Lekkere performance stoelen met veelzijdige verstelling enz

Hij heeft de machtige 5.0 V8 met supercharger met 550pk en bijna 700nm (vanaf 2800rpm geheel beschikbaar, maar al 80% op 1500 toeren😮) en dat rijdt niet normaal gaaf.

Het is zo een rare combinatie, zo’n sjieke vertoning en dan zo’n extreem luide brul af fabriek. Echt bizar hoe het klinkt, mega knallen als een ak47 on steroids als je van het gas gaat. Gewoon helemaal standaard. Volgens rdw doet ie een nette 96db STATIONAIR!

Het rijden is een feest, wie had ooit gedacht dat dat uit mijn mond zou komen over een 1700kg wegende truck! Maar de combi met de Atom is natuurlijk goud.
Het grappige is dat op de weg naar Parijs met mn vrouw heb ik gewoon lekker 150km/h cruise control en zoeft ie over de weg en is iedereen uitgerust als je aankomt, maar kom je dan een f12 tegen en een tunnel dan is het werkelijk een wild beest.
Echt 2 gezichten dus.

Wat me opvalt dat hij echt wel lekker stuurt en makkelijk glijdend te controleren is, je kunt hem echt geweldig dwars op het gas sturen, voor zo’n heavyweight best bijzonder. Allemaal vooral door de instant power van de supercharger natuurlijk, man wat is dat toch veel leuker dan turbo’s.

Ik had het voor looks, comfort, maar vooral geluid en power gekocht, maar het blijkt dus echt wel een leuk stuurding te zijn!

Zo’n interieur is natuurlijk nieuw voor mij, dus ik ben snel onder de indruk. Maar echt zo lekker die performance stoelen die je met luchtzakken echt werkelijk 3 miljoen standen kunt geven en dan met memory op kunt slaan, bizar eigenlijk.

Wat ik erg waardeer is dat je een scherm hebt voor alle in depth settings, maar dat je vervolgens bijna alles met echte tuimelschakelaars en fysieke (draai) knoppen kunt bedienen, super intuïtief. Lekker gewoon een draaiknop voor het audiovolume en draai/drukknoppen voor de airco en stoelverwarming en heel leuk gedaan om zo’n mooie grote knop een displaytje te geven en het 2 functies op te spelden👌🏻



Hier nog wat plaatjes voor bij de praatjes, heb nog geen tijd gehad wat fatsoenlijke te laten knippen.




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn iPhone
Laatst gewijzigd door Roy RS op 09 mar 2024, 08:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Martijn_bmw » 14 jul 2023, 08:58

Heel gaaf! Gefeliciteerd :D inderdaad een waanzinnige combi die brute power en sound i.c.m. het chique sportief van een Jag :D :df:

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door DFJEF » 14 jul 2023, 09:11

Een aan de compleet andere kant van het spectrum, maar niet minder om van te watertanden. Een tijdloze beauty. :clap:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Martijn M » 14 jul 2023, 09:36

Heerlijk Roy! Vind dit qua design echt een fraaie auto, moest er eerst aan wennen maar hij is erg lekker.
Zo'n bult koppel en dat V8 geluid moet heerlijk zijn, mooie hooligan.

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Tom » 14 jul 2023, 09:55

Heel vet, dat geluid is zo ontzettend bruut en hard van die wagens.
Was die af-fabriek uitlaat nou eigenlijk door Akrapovic (voor Jaguar, dus wel OEM) gemaakt?

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Baboulah » 14 jul 2023, 10:15

Persoonlijk heb ik hier veel meer mee dan die GR Yaris. Schitterend ook in dat BRG! en wat klinken deze dingen geweldig in de toeren, op stationair is het net een boot om te horen vond ik altijd! Als er dan toch een kritiek puntje is, interieur kleur, BRG had met een caramel achtige kleur echt super geweest, maar of dat uberhaupt te kiezen was? Ga je nog iets aanpassen aan de auto? of gewoon vooral genieten?

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Eeuwe » 14 jul 2023, 12:07

Heerlijke auto zo zeg! Bijzondere spec ook. BRG is echt fantastisch. Veel DF toegewenst, lijkt mij echt een top ding!

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Sabberjoch » 14 jul 2023, 12:34

Geweldige wagen Roy, prachtige spec ook! Wel eens de 510pk versie in een XJ mogen proeven, dat was ook al echt een beul van een motor!
Dit kan niet anders dan een feestje zijn!

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Kadett » 14 jul 2023, 12:54

Gave bak Roy!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door JP » 14 jul 2023, 14:02

Heel fraai Roy ! Benieuwd wat hierna komt :coffee:

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door WillemBoer » 14 jul 2023, 14:30

Das toevallig! Van het weekend nog een ritje mee gemaakt, ook een RWD.
310kmh op de teller :df:

Geluid is niet normaal voor een standaard auto, mooie is dat ie alleen knalt op commando door her gas een keer aan te tikken. :tooth:


Geeft wel een speciaal gevoel zo’n kar, sound, zit lekker laag, mooi interieur.

En verbruik is verassend gunstig op lange afstanden! Niet gek ook, draait praktisch stationair.

Afbeelding


Afbeelding

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door SlowCo » 14 jul 2023, 14:37

Heul gaaf! :df:
Gefeliciteerd. Wel erg moedig om er meteen mee door het Franse verkeer in Parijs te durven rijden... :shock:

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Baboulah » 14 jul 2023, 14:38

WillemBoer schreef: 14 jul 2023, 14:30 En verbruik is verassend gunstig op lange afstanden! Niet gek ook, draait praktisch stationair.

Afbeelding
Jeez, dat loopt haast zuiniger dan de nieuwe Kia Ceed van mijn vriendin, en die heeft geen 5liter V8 in het vooronder... maar dit zal natuurlijk met veel start stop meteen omhoog schieten... (wij zitten met een gemiddeld verbruikt van 6.5l/100km in de Ceed)

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Robin » 14 jul 2023, 15:59

Geweldige kar. Feli Roy.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door HJ2 » 14 jul 2023, 16:55

Timeless beauty. Doe maar een appje als hij weer weg gaat 😁

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Joop » 14 jul 2023, 20:37

Hele fraaie auto Roy… Persoonlijk vind ik dit wel veel gaver dan zo’n GR Yaris, desondanks dat het de ‘leukere’ rijdersauto zou ‘moeten’ zijn.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Roy RS » 14 jul 2023, 20:48

Tom schreef: 14 jul 2023, 09:55 Heel vet, dat geluid is zo ontzettend bruut en hard van die wagens.
Was die af-fabriek uitlaat nou eigenlijk door Akrapovic (voor Jaguar, dus wel OEM) gemaakt?


Dat weet ik eigenlijk niet, 1 ding is zeker, een aftermarket uitlaat is écht niet nodig!

Baboulah schreef: 14 jul 2023, 10:15 Persoonlijk heb ik hier veel meer mee dan die GR Yaris. Schitterend ook in dat BRG! en wat klinken deze dingen geweldig in de toeren, op stationair is het net een boot om te horen vond ik altijd! Als er dan toch een kritiek puntje is, interieur kleur, BRG had met een caramel achtige kleur echt super geweest, maar of dat uberhaupt te kiezen was? Ga je nog iets aanpassen aan de auto? of gewoon vooral genieten?
Hmm, ik vind het wel bruut klinken, ook stationair maar zeker als je een dotje gas doet, bizar hoe die dan gilt en in toeren klimt alsof ie geen vliegwiel heeft👌🏻

JP schreef: 14 jul 2023, 14:02 Heel fraai Roy ! Benieuwd wat hierna komt :coffee:

Ik zei het van de week nog tegen iemand, zo van “dit is toch wel echt ultiem he, ben zo benieuwd wat ik over 6 maanden toch bedacht heb wat nog cooler is…”

SlowCo schreef: 14 jul 2023, 14:37 Heul gaaf! :df:
Gefeliciteerd. Wel erg moedig om er meteen mee door het Franse verkeer in Parijs te durven rijden... :shock:
Tja tis een auto op de eerste plaats…de parkeergarage was alleen niet zo geschikt…werkelijk waar mn vrouw uit laten stappen om te zien of ik de zijkanten niet raakte…mn voorganger deed dat niet en die had de 30cm stoeprand meermaals te pakken…

WillemBoer schreef: 14 jul 2023, 14:30 Das toevallig! Van het weekend nog een ritje mee gemaakt, ook een RWD.
310kmh op de teller :df:

Geluid is niet normaal voor een standaard auto, mooie is dat ie alleen knalt op commando door her gas een keer aan te tikken. :tooth:


Geeft wel een speciaal gevoel zo’n kar, sound, zit lekker laag, mooi interieur.

En verbruik is verassend gunstig op lange afstanden! Niet gek ook, draait praktisch stationair.

Afbeelding


Afbeelding
Weet je welk bouwjaar deze is? Dat display oogt net anders qua layout als de mijne…is zeker een awd?

Dat verbruik van 5.8 is wel héél extreem, ik had 8.6/100 na op en neer parijs met 140/150 km/u cruise control. Dat was al echt lachwekkend zuinig vond ik.

Joop schreef: 14 jul 2023, 20:37 Hele fraaie auto Roy… Persoonlijk vind ik dit wel veel gaver dan zo’n GR Yaris, desondanks dat het de ‘leukere’ rijdersauto zou ‘moeten’ zijn.
Ik kan dat niet bevestigen, deze vind ik veel leuker rijden ondanks “boot”. Gaat tenminste dwars en bij meekabbelen met verkeer klinkt het gaaf.
Yaris was erg snel door bochten, maar weinig spannend
HJ2 schreef: 14 jul 2023, 16:55 Timeless beauty. Doe maar een appje als hij weer weg gaat 😁

Stuur je nummer maar, app ik je over paar weken🤪

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door WillemBoer » 14 jul 2023, 22:45

Is een 2017, ook RWD.
Eigenaar is 60 plus, maar wegens gezondheidsredenen rijd hij er nooit meer meer, dus mogen wij m af en toe uitlaten :)

Vanuit een M4 is het een hele andere ervaring in ieder geval!
Dat verbruik van 5.8 is wel héél extreem, ik had 8.6/100 na op en neer parijs met 140/150 km/u cruise control. Dat was al echt lachwekkend zuinig vond ik.
Ja dat red ik met de M4 niet eens!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Roy RS » 14 jul 2023, 23:51

WillemBoer schreef: 14 jul 2023, 22:45 Is een 2017, ook RWD.
Eigenaar is 60 plus, maar wegens gezondheidsredenen rijd hij er nooit meer meer, dus mogen wij m af en toe uitlaten :)

Vanuit een M4 is het een hele andere ervaring in ieder geval!
Dat verbruik van 5.8 is wel héél extreem, ik had 8.6/100 na op en neer parijs met 140/150 km/u cruise control. Dat was al echt lachwekkend zuinig vond ik.
Ja dat red ik met de M4 niet eens!
Dat is wel vreemd want alleen in 2014 en vroeg 2015 is rwd gemaakt, daarna alles awd behalve V8s

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Knot » 15 jul 2023, 00:23

Prachtige auto, fantastische kleur! Ook een echte rijders auto maar op een compleet andere manier.

Wimo
Berichten: 2065
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Wimo » 16 jul 2023, 01:07

Classy!

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2027
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Godspeed » 16 jul 2023, 08:54

Mooi Roy!

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Thomasss » 16 jul 2023, 09:31

Wat een rammer weer zeg :df:

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door Gisae » 16 jul 2023, 10:42

Gaaf! Een stuk imposanter dan de Yaris.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Roy’s Jaguar F-Type R coupe 😎

Bericht door sitechris » 18 jul 2023, 12:50

Nu al een klassieker. Hele gave auto. Zeker de versie die jij hebt! Superveel plezier ermee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed, Joël D., KoenM en 94 gasten