Door rijden na een ongeluk....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Baboulah » 06 jul 2023, 16:38

het artikel: https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlan ... uk-3517981

Mij verbaasd dit persoonlijk niks, gezien wij zelf al meermaals deze ervaring hebben binnen de familie helaas. maar toch blijft het natuurlijk hufterig, meest bizarre voor mij is die regel dat je 12 uur de tijd hebt om je te melden, als je idd onder invloed was is dat er wel uit dan natuurlijk...

Wie hier hebben er ook ervaring mee?

Online
Crookie
Berichten: 4304
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Crookie » 06 jul 2023, 16:45

Geen ervaring mee, wel zie ik wel eens beschadigde auto’s langs de weg staan. Waarschijnlijk van een weggerende persoon oid

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Martijn M » 06 jul 2023, 17:26

Gelukkig ook geen ervaring mee. Maar die 12 uur regel slaat inderdaad nergens op.
Na 2 uur na een aanrijding ben je ook al wel gekalmeerd... (al ben ik van mening dat doorrijden altijd strafbaar moet zijn)

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door HJ2 » 06 jul 2023, 23:34

Ik heb wel eens assistentie verleend bij een eenzijdig ongeval. Kar de sloot in gereden Vrouw en kinderen in paniek manlief ook ernaast.
ik heb 112 gebeld en de doorweekte vrouw en kinderen van de bestuurder toen naar huis gereden (half uurtje)
Daarna kreeg ik enorm op mijn lazer van de politie.

Dank zij mijn naïviteit doe ik nu of ik geen enkel ongeluk meer zie en rijd door, want ik wil niet nog eens gelazer met de politie natuurlijk :-)

vester86
Berichten: 2723
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door vester86 » 07 jul 2023, 00:00

wat was het gelazer dan?

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door HJ2 » 07 jul 2023, 00:03

Een enorme preek dat de vrouw wel eens de bestuurder had kunnen zijn, onder invloed van dit of dat, en dat ik iemand zou helpen vluchten van de plek van het ongeval.
Nooit bij stil gestaan in de adrenaline. De agent had wel een punt, maar het is de toon die de muziek maakt. Ik heb er wel van geleerd iig

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Robin » 07 jul 2023, 06:53

Wat een lullig verhaal idd HJ2. Dan leer je 't wel af.

Bij mij niet zo spannend, maar wel zwaar irritant:
Met m'n E90 M3 toendertijd parkeer ik hier op het McDonalds parkeerterrein, in een bocht/hoek van dat blok(gewoon parkeerplaats!)
Ik met gezin naar binnen en bestellen.
Komen er twee '16 jarige jongens' op me af: Mneer Mneer! er heeft iemand tegen uw auto aan gezeten! Ze is weggereden. Een jonge vrouw in een zware Corsa! (kenteken onbekend)

Ik had een zware zwarte diepe veeg op m'n achterbumper, moest gespoten worden. Dan ben je wel even klaar:)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Emiel » 07 jul 2023, 08:40

Robin schreef: 07 jul 2023, 06:53 Wat een lullig verhaal idd HJ2. Dan leer je 't wel af.

Bij mij niet zo spannend, maar wel zwaar irritant:
Met m'n E90 M3 toendertijd parkeer ik hier op het McDonalds parkeerterrein, in een bocht/hoek van dat blok(gewoon parkeerplaats!)
Ik met gezin naar binnen en bestellen.
Komen er twee '16 jarige jongens' op me af: Mneer Mneer! er heeft iemand tegen uw auto aan gezeten! Ze is weggereden. Een jonge vrouw in een zware Corsa! (kenteken onbekend)

Ik had een zware zwarte diepe veeg op m'n achterbumper, moest gespoten worden. Dan ben je wel even klaar:)

Ik heb paar weken terug een 5 serie touring gekocht uit 2011, 6 cylinder, 150dkm, volledig M, super mooi ding.
Binnen 3 dagen heeft iemand langs de voorbumper en stukje voorscherm afgeschaafd en is doorgereden. Schat toch weer een 1000 euro schade om het echt netjes te laten spuiten beide delen.

Wat een gezeiks weer. Resultaat is dat ik mijn klus bus(ivm verbouwing van huis en onderdelen halen Lotus) erbij ga houden en die ga gebruiken voor alles lokaal onder 30-40 minuten.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26744
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Martijn_bmw » 07 jul 2023, 09:40

Emiel schreef: 07 jul 2023, 08:40
Robin schreef: 07 jul 2023, 06:53 Wat een lullig verhaal idd HJ2. Dan leer je 't wel af.

Bij mij niet zo spannend, maar wel zwaar irritant:
Met m'n E90 M3 toendertijd parkeer ik hier op het McDonalds parkeerterrein, in een bocht/hoek van dat blok(gewoon parkeerplaats!)
Ik met gezin naar binnen en bestellen.
Komen er twee '16 jarige jongens' op me af: Mneer Mneer! er heeft iemand tegen uw auto aan gezeten! Ze is weggereden. Een jonge vrouw in een zware Corsa! (kenteken onbekend)

Ik had een zware zwarte diepe veeg op m'n achterbumper, moest gespoten worden. Dan ben je wel even klaar:)

Ik heb paar weken terug een 5 serie touring gekocht uit 2011, 6 cylinder, 150dkm, volledig M, super mooi ding.
Binnen 3 dagen heeft iemand langs de voorbumper en stukje voorscherm afgeschaafd en is doorgereden. Schat toch weer een 1000 euro schade om het echt netjes te laten spuiten beide delen.

Wat een gezeiks weer. Resultaat is dat ik mijn klus bus(ivm verbouwing van huis en onderdelen halen Lotus) erbij ga houden en die ga gebruiken voor alles lokaal onder 30-40 minuten.
Dit soort dingen verpest voor mij ook enorm de hobby om nog een dure daily te hebben...
Het lompe klote gedrag van mede weggebruikers die je auto beschadigen zonder briefje erbij overigens zie ik het ook heel veel gebeuren door bejaarden die niet meer kunnen rijden maar wel blijven rijden, zien niks horen niks maar rijden met (uit)parkeren wel even langs je achterscherm/bumper... :bag:

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Robin » 07 jul 2023, 09:46

Idd Emiel en Martijn.:-(
Peugeootje van de MdV of de 2005 116i van Jr. die 5 weken op vakantie is. Keuzestress:)
Maar dan blijft de M2 mooi in de garage!

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Andry » 07 jul 2023, 09:53

Een jaar of 4 geleden is er een auto tegen mijn geparkeerde auto aangereden en vervolgens doorgereden. Een oplettende overbuurman zag het en nam het kenteken/merk/type op en belde de politie en belde vervolgens bij mij aan. Kennelijk reden ze in de straat, na een paar minuten stond de politie al op de stoep. Via het portoverkeer van de politie ter plekke was te horen dat een andere eenheid de auto op de korrel had en nog geen 10 minuten later is de veroorzakende auto staande gehouden en terug gebracht naar de plek van de aanrijding. Stonden er 2 politie auto's in de straat voor 'slechts' doorrijden na aanrijding.

Toen is alles geregeld en de overbuurman heb ik bedankt met een tegoedbon van de Gall&Gall, zonder zijn handelen was dit niet zo snel opgelost :)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Emiel » 07 jul 2023, 10:10

Martijn_bmw schreef: 07 jul 2023, 09:40
Emiel schreef: 07 jul 2023, 08:40
Robin schreef: 07 jul 2023, 06:53 Wat een lullig verhaal idd HJ2. Dan leer je 't wel af.

Bij mij niet zo spannend, maar wel zwaar irritant:
Met m'n E90 M3 toendertijd parkeer ik hier op het McDonalds parkeerterrein, in een bocht/hoek van dat blok(gewoon parkeerplaats!)
Ik met gezin naar binnen en bestellen.
Komen er twee '16 jarige jongens' op me af: Mneer Mneer! er heeft iemand tegen uw auto aan gezeten! Ze is weggereden. Een jonge vrouw in een zware Corsa! (kenteken onbekend)

Ik had een zware zwarte diepe veeg op m'n achterbumper, moest gespoten worden. Dan ben je wel even klaar:)

Ik heb paar weken terug een 5 serie touring gekocht uit 2011, 6 cylinder, 150dkm, volledig M, super mooi ding.
Binnen 3 dagen heeft iemand langs de voorbumper en stukje voorscherm afgeschaafd en is doorgereden. Schat toch weer een 1000 euro schade om het echt netjes te laten spuiten beide delen.

Wat een gezeiks weer. Resultaat is dat ik mijn klus bus(ivm verbouwing van huis en onderdelen halen Lotus) erbij ga houden en die ga gebruiken voor alles lokaal onder 30-40 minuten.
Dit soort dingen verpest voor mij ook enorm de hobby om nog een dure daily te hebben...
Het lompe klote gedrag van mede weggebruikers die je auto beschadigen zonder briefje erbij overigens zie ik het ook heel veel gebeuren door bejaarden die niet meer kunnen rijden maar wel blijven rijden, zien niks horen niks maar rijden met (uit)parkeren wel even langs je achterscherm/bumper... :bag:
Idem, heb al tegen vriendin gezegd dat als het nog een keer gebeurd ik een oude MPV koop, helemaal klaar mee.

Het concept klopt ook niet meer in mijn ogen, je zet 20k / 40k / 60k of meer gewoon in het openbaar en andere mensen interesseert het niet als er iets mee gebeurd. Vroeger was men voorzichtiger maar nu is het free for all en veel egoisme.


@Robin, Keuze is nooit vervelend, behalve als het teveel is. Misschien de fiets ? :lol:

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door PeterB » 07 jul 2023, 10:26

HJ2 schreef: 06 jul 2023, 23:34 Ik heb wel eens assistentie verleend bij een eenzijdig ongeval. Kar de sloot in gereden Vrouw en kinderen in paniek manlief ook ernaast.
ik heb 112 gebeld en de doorweekte vrouw en kinderen van de bestuurder toen naar huis gereden (half uurtje)
Daarna kreeg ik enorm op mijn lazer van de politie.

Dank zij mijn naïviteit doe ik nu of ik geen enkel ongeluk meer zie en rijd door, want ik wil niet nog eens gelazer met de politie natuurlijk :-)
Naja, niet meer zien en doorrijden is ook weer extreem. ;)


Als je maar niet de fout maakt om "slachtoffers" in jouw auto te laten zitten.
Dat kan je nog wel eens een dak kosten...( en een auto)

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Robin » 07 jul 2023, 10:37

Andry schreef: 07 jul 2023, 09:53

Toen is alles geregeld en de overbuurman heb ik bedankt met een tegoedbon van de Gall&Gall, zonder zijn handelen was dit niet zo snel opgelost :)
De overbuurman a few hours later... :P

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door JP » 07 jul 2023, 10:38

Dat laatste is dubbel want een extractie uit een auto waarbij het dak verwijderd moet worden, dat zo’n wervelplank werkt is nooit bewezen….;)

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door EvdP » 07 jul 2023, 10:54

Ik ken het...

https://112groningen.nl/37571/brandweer ... iddeburen/

Afbeelding

Mijn auto werd de heg in geduwd, bestuurder van de mini spoorloos.... De pliesie had hem redelijk snel (zat bij zijn broer op de bank). Volgens mij moest hij wel voorkomen. Zijn baan bij Veiligheidsregio Groningen heeft ie volgens mij nog steeds.

Elise
Berichten: 7338
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Elise » 07 jul 2023, 10:57

Baboulah schreef: 06 jul 2023, 16:38 Wie hier hebben er ook ervaring mee?
Mijn vrouw werd in 2019 op een voorrangsrotonde rechtsachter aangereden door een sukkel die de rotonde opreed. Zij gelijk een zijweggetje in waar ze stopte, maar meneer reed vrolijk door. Ze had wel het kenteken en dat het een Toyota was onthouden.
De volgende morgen heb ik op diezelfde rotonde even gepost of ik die auto voorbij zag komen, maar helaas voor mij en gelukkig voor die meneer kwam die niet voorbij.
Bij het natrekken van het kenteken bleek die ook niet helemaal te bestaan en mijn vrouw twijfelde over een klein deel van wat ze onthouden had. Na wat rondsnuffelen op rdwdata voor 99,9% zekerheid het juiste kenteken gevonden (lang leve het internet) en daarmee naar de politie gegaan voor aangifte.
Die hebben in bijzijn van mijn vrouw even de eigenaar opgebeld en die vroeg gelijk of het over de parkeergarage ging. Wat bleek, deze meneer had diezelfde dag 's avonds zelf aangifte gedaan bij de politie dat hij zijn auto in een parkeergarage had gevonden met schade linksvoor (en wilde zo zijn eigen schade nog even claimen via waarborgfonds ofzo?). De politie gaf hem de keuze uit schuld bekennen en meewerken aan de aangifte of hij zou vervolgd worden voor doorrijden na aanrijding, hij koos ervoor om mee te werken.

Nog wel even op het schadeformulier vermeld dat meneer is doorgereden na aanrijding, hopelijk heeft zijn verzekeringsmaatschappij daar nog wat mee gedaan.
Laatst gewijzigd door Elise op 08 jul 2023, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Knot » 07 jul 2023, 11:04

Zo gaat het tegenwoordig, vluchten als het kan voordat je premie omhoog gaat.

Audi is niet eens duur maar gaat altijd terug de garage in en niet naar de supermarkt etc

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Baboulah » 07 jul 2023, 11:14

Tja, is idd voor mij ook de reden dat ik geen mooie auto meer als daily hoef, de hoeveelheid schades die je telkens weer op je auto terugvind van die alleenstaande bakfietsmoeders die een x de auto van pa en ma konden lenen, en niet opletten wat hun kroost doet als voorbeeld, vreselijk, en maakt ook niet uit of je hem ver weg parkeerd, er is altijd wel een idioot die er precies naast moet staan ondanks 30+ vrije plaatsen etc.

Met de hobby autos altijd enorm opgelet met parkeer gelegenheid, en het liefst in zicht parkeren zodat als er iets gebeurd je er zosnel mogelijk op af kan gaan...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Knot » 07 jul 2023, 12:33

Is toch ook geen leven als je dermate scherp moet/wil blijven eigenlijk.

Met de Cuore is het jammer dan maar zelfs daar blijft elke kras onnodig en zonde. Vandaar dat ik die bijna altijd pak in de omgeving.

Maar het doorrijden na een aanrijding is wel laf, altijd kentekens noteren (als die al kloppen) en ik geef me als getuige op, waar je kunt helpen doe ik het, anderen hebben mij (met scooter ongeluk) ook geholpen.

vester86
Berichten: 2723
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door vester86 » 07 jul 2023, 15:01

HJ2 schreef: 07 jul 2023, 00:03 Een enorme preek dat de vrouw wel eens de bestuurder had kunnen zijn, onder invloed van dit of dat, en dat ik iemand zou helpen vluchten van de plek van het ongeval.
Nooit bij stil gestaan in de adrenaline. De agent had wel een punt, maar het is de toon die de muziek maakt. Ik heb er wel van geleerd iig
check :thumbup: is inderdaad wel wat voor te zeggen.
desondanks netjes (uit goeie bedoelingen) dat je hebt geholpen

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door HJ2 » 07 jul 2023, 15:13

PeterB schreef: 07 jul 2023, 10:26
HJ2 schreef: 06 jul 2023, 23:34 Ik heb wel eens assistentie verleend bij een eenzijdig ongeval. Kar de sloot in gereden Vrouw en kinderen in paniek manlief ook ernaast.
ik heb 112 gebeld en de doorweekte vrouw en kinderen van de bestuurder toen naar huis gereden (half uurtje)
Daarna kreeg ik enorm op mijn lazer van de politie.

Dank zij mijn naïviteit doe ik nu of ik geen enkel ongeluk meer zie en rijd door, want ik wil niet nog eens gelazer met de politie natuurlijk :-)
Naja, niet meer zien en doorrijden is ook weer extreem. ;)


Als je maar niet de fout maakt om "slachtoffers" in jouw auto te laten zitten.
Dat kan je nog wel eens een dak kosten...( en een auto)

Duh! Maar wat selectiever ben ik wel geworden!
Ik ben altijd wel van het handelen ipv toekijken.

Mini vs BMW.... bizar! En dan weglopen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dat doen.
Nou ja, ik ben dan ook een heuse ouwe lul aan het worden ;-)

Overigens is mijn meisje anderhalf jaar geleden aangereden van achteren toen ze stond te wachten bij het rode licht, aan het einde van de snelweg (knooppunt Ypenburg) en dat maar liefst 3x (de hele rij zat te suffen). Degene die het meeste vaart had met een bedrijfsbus is ook doorgereden, gelukkig had ze mij foto's genomen, ook van het kenteken. De politie had ook deze bestuurder zo te pakken.

Letselschade advocaat, hoop gedoe en nu 2 jaar revalideren. Uitkomst nog ongewis :kotsen:

Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Gisae » 09 jul 2023, 15:51

Een niet echt nette auto heeft mijn ogen wel geopend. Mijn laatste 2 auto's rijden prima maar zijn opties niet echt netjes (voor mijn doen, andere mensen vinden de auto heel netjes). Ik durf de auto vrijwel overal te parkeren. Ik baal alsnog wel van de kleine schades die ontstaan door spelen kinderen hier in de straat, maar het zou zuurder zijn op een hele nette hobby auto. Het geeft een hoop rust.

Overigens is mij vroeger geleerd niet tussen auto's te spelen. Schijnbaar hoeft dat tegenwoordig niet meer gezien de kinderen hier met loopfietsen tussen de auto's door gaan waar de ouders bij staan te lachen. De parkeerplaats zit naast de huizen in een doodlopend stuk met een groot speelveld 20 meter verderop. Mijns inziens hebben de kinderen niks te zoeken tussen de auto's.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door TLRS » 09 jul 2023, 16:10

Heb nog nooit gehoord dat iemand een veeg op een ander z'n auto heeft gezet. Ik vraag me serieus af of je dat merkt. Het is kunststof en lak.. heeft niet veel nodig. Met de geluidisolatie/muziek/andere afleidingen merk je het misschien gewoon echt niet. En denkt misschien degene die het veroorzaakt heeft, dat het een ander is geweest..

Online
Crookie
Berichten: 4304
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Door rijden na een ongeluk....

Bericht door Crookie » 10 jul 2023, 14:34

Knot schreef: 07 jul 2023, 12:33 Is toch ook geen leven als je dermate scherp moet/wil blijven eigenlijk.

Met de Cuore is het jammer dan maar zelfs daar blijft elke kras onnodig en zonde. Vandaar dat ik die bijna altijd pak in de omgeving.

Maar het doorrijden na een aanrijding is wel laf, altijd kentekens noteren (als die al kloppen) en ik geef me als getuige op, waar je kunt helpen doe ik het, anderen hebben mij (met scooter ongeluk) ook geholpen.
Ik vermijd vak parkeren ook het liefste, zeker bij van die smalle vakken.

Ik ging net even wat eten ergens… maar een beetje ruimte om uit te stappen nam deze persoon niet de moeite voor met als gevolg mogelijke parkeerdeukjes
IMG_0360.jpeg
IMG_0360.jpeg (143.43 KiB) 706 keer bekeken
Maar blijkbaar was er zat ruimte
IMG_0361.jpeg
IMG_0361.jpeg (144.93 KiB) 706 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BartMS, Bing [Bot], EmielS60, Google [Bot], Mark 320iS, Will F. en 18 gasten