Het moest er toch een keer van komen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Het moest er toch een keer van komen

Bericht door markk » 05 jul 2023, 15:25

Met de auto op vakantie. Helaas vroeger nooit met een echte heftige fun auto. Vroeger ging dochterlief mee en was het dus altijd de 206gti. Later werd dit al beter doordat die uiteindelijk werd vervangen door een 130i met Drexler sper. Ook wel eens met de peugeot 306 1.6 cabrio (toenmalige lease auto) op stap geweest. Ook feest uiteraard.

Maar kleine meisjes worden ouder en gaan niet meer mee. Dus eindelijk gaf dat mogelijkheden. Met de BoxsterS naar Oostenrijk, vorig jaar zelfs naar Italie en vorig jaar ook de m3 naar de Harz gepakt. Heerlijk genoten en ook de 130i heeft nog veel dienst gedaan als reisauto naar diverse Europese bestemmingen. Om de aanhangwagen te trekken met de motor erop (of zonder omdat ik het eind van de reis over de passen van Oostenrijk naar Italie de motor pakte en vrouwlief met de 130i en lege aanhanger haar best deed om me bij te houden. Kansloos natuurlijk maar wel heel veel (driving) fun.

Tijd voor de volgende fase. Vaak over gehad, we pakken de Peugeot 107. Achterbank plat en back to basics gezellig samen el cheapo op reis. Alleen vaak op het laatste moment zei ik vaak, fuck it we pakken de BoxsterS of m3 of minstens de 130i ... yolo ...

Maar nu dan toch voor het eerst gedaan. Met de P107 naar de Harz. Net zoals vorig jaar met de M3. Alleen ipv van 65 km per kwartier aantikken nu ongeveer cruisen op datzelfde maar dan in een half uur.

En eigenlijk best veel lol gehad Geen gejakker op de Duitse Autobahn met continue 220+, gemiddeld 1:19 gedraaid, achterbank plat en dan genoeg bagaggeruimte voor 2. En op de plaats van bestemming lekker klein stadscarretje die je overal tussen propt en parkeert zonder ruimtegebrek en zorgen voor parkeerdeukjes enzo. Vrouwlief zit zich niet te ergeren dat ik op bergweggetjes auto's inhaal (kan niet in p107). En tenslotte hard gelach. Bergweg omhoog, 15% ofzo, bordjes max. 100 maar dat haalde ie niet tenzij ik terug ging naar 2.

Binnenkort 2 tripjes naar Italie. Eerst lang weekend met schoonzoon en aanhanger plus twee motoren. Wordt dus sowieso weer 130i die we dan ergens in Oostenrijk achterlaten met aanhanger en op weg terug weer oppikken. Later dit jaar 2 weken met vrouwlief. P107 is dan zeker weer een optie. Of toch, aanhanger en scooter mee ? Hmmmmm......

Anyway, ik heb genoten, met de P107, driving fun zit tussen de oren !

Mark.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2023, 15:29

Leuk stukje Mark, blijft mooi weglezen jou posts en je diversiteit aan auto’s!

Ook absoluut eens met je laatste zin DF kan je in heel veel auto’s hebben :df:

Tom
Berichten: 21737
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door Tom » 05 jul 2023, 15:31

Leuk verhaal en je blijft een onwijs gaaf wagenpark hebben, daar zit echt elk concept wel tussen (enkel de Evo is weg?).

Ik moet zeggen dat ik met de Up! ook plezier kan hebben, maar wel voornamelijk in Nederland. Beetje rotondes pakken. De wielen staan best ver in de hoeken. En zonder vermogen hoef je ook niet bang te zijn voor je rijbewijs. Jaar of drie terug een keer meegepakt richting München (tripje naar BMW Museum) en terugweg door Oostenrijk, maar daar in de Alpen mistte ik toch een leuke auto onder kont :)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door markk » 05 jul 2023, 15:51

Tom schreef: 05 jul 2023, 15:31 Leuk verhaal en je blijft een onwijs gaaf wagenpark hebben, daar zit echt elk concept wel tussen (enkel de Evo is weg?).

Ik moet zeggen dat ik met de Up! ook plezier kan hebben, maar wel voornamelijk in Nederland. Beetje rotondes pakken. De wielen staan best ver in de hoeken. En zonder vermogen hoef je ook niet bang te zijn voor je rijbewijs. Jaar of drie terug een keer meegepakt richting München (tripje naar BMW Museum) en terugweg door Oostenrijk, maar daar in de Alpen mistte ik toch een leuke auto onder kont :)
Evo is er ook nog steeds maar is nooit een optie als reisauto. Vrouwlief wordt na 30 min.gek. Verste wat die heeft gezien is Ardennen / Eiffel en dan rij ik alleen daar naartoe, met oordoppen :)

Up lijkt me ook prima stuur/reisauto overigens voor 2. Net ff luxer dan de P107 ...

Serieus genoten met de P107. Misschien ligt het aan mij maar als ik in wat heftigers op vakantie ga trap ik gewoon echt wat harder. Hang ergens achter met 130, dan terug naar 3 en vol door. Hang ergens op een berg weggetje achter een file van 3 auto's omhoog met caravan met een gangetje van 50-60, dan terug naar 2 en er vol langs. Part of the fun natuurlijk maar geeft ook wel wat onrust en vergt natuurlijk veel alertheid. Komt misschien ook wel omdat ik relatief weinig in die auto's rij. Altijd motorfiets/scooter voor woon werk enzo. Dus als ik erin rij dan ga je trappen ...

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door Emiel » 05 jul 2023, 16:02

Zo herkenbaar. Naast de Lotus en nog een aantal wagens, is er nog een 2004 Citroen Berlingo. En stom, daar rij ik het liefste in. Overal neerzetten, hoef nergens naar te kijken, goede wijk, slechte wijk, onthaasten op de snelweg want 130km/h is te veel lawaai. Cruise control aan en beetje Bob Marly'n. Heb er half Nederland, half Belgie en stuk van Duitsland al mee gezien.
Ding stuurt een partij scherp overigens, sodeju.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door Knot » 05 jul 2023, 16:04

Auto's met meer vermogen nodigen idd uit om in te trappen, tenzij de motoren erachter hangen natuurlijk.

Vind het zelf altijd wel fijn met de auto op pad, heb niks met trein en vliegtuig, gewoon tasje inpakken en een (half) uur later stap je in de auto en knorren maar.

Er zijn hier mensen die het levensgevaarlijk vinden dat ik met een (ncap 4*) Cuore 30km naar kantoor ga en deze man doet met een 107 gewoon even een dikke 530km enkele reis :ongeveer als:

Daar komt voor mij de Audi A3 met kleinste motor in beeld, alles langer dan 2 uur pak ik die auto, je zit er prima in, stil, comfortabel, luxe en nodigt niet uit om 200+ te gaan rijden.

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3443
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door Joël D. » 05 jul 2023, 19:54

Klinkt een beetje als de Heysteria Twingo run naar Frankrijk. Precies dezelfde ervaring. Hartstikke veel lol gehad van zo'n klein, langzaam autootje helemaal uitpersen en daarbij de maximale snelheid niet overschrijden.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het moest er toch een keer van komen

Bericht door JeroenT » 05 jul 2023, 21:15

Joël D. schreef: 05 jul 2023, 19:54 Klinkt een beetje als de Heysteria Twingo run naar Frankrijk. Precies dezelfde ervaring. Hartstikke veel lol gehad van zo'n klein, langzaam autootje helemaal uitpersen en daarbij de maximale snelheid niet overschrijden.
Jij had dit jaar ook mee moeten gaan met je eigen Z4. Ik heb in ieder geval weer genoten!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bjeffindividual, JdBn en 107 gasten