Lotus Elise en Subaru WRX STI
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Update's aan de Subaru
stralen is ook het mooiste, hup oude verflagen er af anders krijg je ook extra gewicht er bij bovenop bewijze van.
de kwaliteit zo op de foto's straalt er in elk geval wel vanaf
de kwaliteit zo op de foto's straalt er in elk geval wel vanaf
- Downforce Hans
- Berichten: 12545
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Update's aan de Subaru
Nummer twee soepkip, maar ik reed er dan ook mee..........Bram schreef:Dit is motorblok nummer 3 dat erin gaat?
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Update's aan de Subaru
Van de week de STI opgehaald bij Intrax waar hij 2 weken gelogeerd had, daar hadden ze een op maat en naar mijn wens afgesteld onderstel gemaakt.
Maar als eerste nog een grafiek welke ik nog had van ACE met een meting in de derde versnelling , de rode lijn is voor de afstelling de blauwe erna.
Verschil was zekers te merken voor mijn gevoel trekt tie nu langer en harder door wat ook te zien is op de grafiek.
In de vierde versnelling had tie wat minder vermogen maar wel weer meer koppel, maar daar heb ik geen grafiek van.
Over het onderstel wat eronder gekomen is, het is een 1K2 Black Titan onderstel ( zo noemt Intrax dat ).
Met een knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de compressie en rebound demping versteld worden, tevens kan de hoogte naar wens ingesteld worden.
Ook is het onderstel voorzien van een inwendig thermostaat , deze houdt de demping constant bij wisselende temperatuur.
Er zit ook een coating op de geleide en zuigerstang ( de Black Titan coating ) welke corrosie tegen gaat en de wrijving verminderd wordt wat beter schijnt te zijn voor de werking.
De set is door intrax zo afgesteld zodat ik op het circuit goed uit de voeten kan maar er ook naar toe kan rijden via de straat zonder dat je kunstgebit eruit rammelt...
In de 2 weken dat de STI daar stond hadden ze het oude onderstel verwijderd , het nieuwe onderstel ter plekke gemaakt en eronder gemonteerd , ook hadden ze verstelbare Swaybar links van whiteline gemonteerd welke ik nog had liggen maar nog niet gemonteerd had.
De STI is daarna uitgewogen en uitgelijnd, daarbij is de auto aan de voorzijde iets lager geworden als hoe die was.
Achter:
Voor:
En hoe die rijdt, toen ik bij intrax wegreed kon ik het verschil al op lage snelheid goed merken op het klinkerweggetje bij hun voelde ik dat deze mooi gladgestreken werd wel wat stugger als het oude onderstel maar wel nog genoeg comfort.
Bij het insturen van bochten en het nemen van rotondes is het verschil groter , waar het oude onderstel ligt met de neus dook stuurt het nu vlak de bocht door zonder een vorm van onder/overstuur je voelt de banden in het asfalt ‘bijten’.
De rest van de rit was niet echt spannend , lees : de A2....maar ik hoop volgende keer op het circuit meer plezier te hebben en dan met de afstelling te kunnen werken.
Op deze foto’s is te zien dat de STi nu mooi vlak ligt, vroeger lag tie voor wat hoger als achter , nu is dat mooi gelijk.
Maar als eerste nog een grafiek welke ik nog had van ACE met een meting in de derde versnelling , de rode lijn is voor de afstelling de blauwe erna.
Verschil was zekers te merken voor mijn gevoel trekt tie nu langer en harder door wat ook te zien is op de grafiek.
In de vierde versnelling had tie wat minder vermogen maar wel weer meer koppel, maar daar heb ik geen grafiek van.
Over het onderstel wat eronder gekomen is, het is een 1K2 Black Titan onderstel ( zo noemt Intrax dat ).
Met een knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de compressie en rebound demping versteld worden, tevens kan de hoogte naar wens ingesteld worden.
Ook is het onderstel voorzien van een inwendig thermostaat , deze houdt de demping constant bij wisselende temperatuur.
Er zit ook een coating op de geleide en zuigerstang ( de Black Titan coating ) welke corrosie tegen gaat en de wrijving verminderd wordt wat beter schijnt te zijn voor de werking.
De set is door intrax zo afgesteld zodat ik op het circuit goed uit de voeten kan maar er ook naar toe kan rijden via de straat zonder dat je kunstgebit eruit rammelt...
In de 2 weken dat de STI daar stond hadden ze het oude onderstel verwijderd , het nieuwe onderstel ter plekke gemaakt en eronder gemonteerd , ook hadden ze verstelbare Swaybar links van whiteline gemonteerd welke ik nog had liggen maar nog niet gemonteerd had.
De STI is daarna uitgewogen en uitgelijnd, daarbij is de auto aan de voorzijde iets lager geworden als hoe die was.
Achter:
Voor:
En hoe die rijdt, toen ik bij intrax wegreed kon ik het verschil al op lage snelheid goed merken op het klinkerweggetje bij hun voelde ik dat deze mooi gladgestreken werd wel wat stugger als het oude onderstel maar wel nog genoeg comfort.
Bij het insturen van bochten en het nemen van rotondes is het verschil groter , waar het oude onderstel ligt met de neus dook stuurt het nu vlak de bocht door zonder een vorm van onder/overstuur je voelt de banden in het asfalt ‘bijten’.
De rest van de rit was niet echt spannend , lees : de A2....maar ik hoop volgende keer op het circuit meer plezier te hebben en dan met de afstelling te kunnen werken.
Op deze foto’s is te zien dat de STi nu mooi vlak ligt, vroeger lag tie voor wat hoger als achter , nu is dat mooi gelijk.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Mooie update!
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Mooi spul Alex!
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Ik heb het ook op mijn STI. Op de weg word ik wel gek van het gebonk. Heb jij dat ook of heb je de topmounts niet laten vervangen? Op circuit voldoet het prima.
Groeten,
Rnd
Groeten,
Rnd
- sh00ks
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 20 jul 2012, 11:10
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Mooi spul!
Stance van de STI is ook
Stance van de STI is ook
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Rnd, heb de originele STI topmounts, rijdt zelfs op een klinkerweg geruisloos zonder gebonk/geklapper.
Daar heb ik bewust voor gekozen om nog enigszins comfort te hebben op de openbare weg...
Heb jij de set dan ook op z'n hardst staan kwa verstelling ?
Bram, had je hem nog maar he...........jij had toch ook Intrax de HDA versie ?
Daar heb ik bewust voor gekozen om nog enigszins comfort te hebben op de openbare weg...
Heb jij de set dan ook op z'n hardst staan kwa verstelling ?
Bram, had je hem nog maar he...........jij had toch ook Intrax de HDA versie ?
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Ik heb er met heel veel plezier in gereden Ontzettend woeste auto. Had er inderdaad een HDA set van Intrax onder zitten, prima spul.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Ah, dat verklaart het. Ik heb de topmounts ook laten vervangen door camberplaten. Verstelling staat op zijn hardst.Alexsti schreef:Rnd, heb de originele STI topmounts, rijdt zelfs op een klinkerweg geruisloos zonder gebonk/geklapper.
Daar heb ik bewust voor gekozen om nog enigszins comfort te hebben op de openbare weg...
Heb jij de set dan ook op z'n hardst staan kwa verstelling ?
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Intrax 1k2 onder de STI
De 20ste kijken wat het met je rondetijden doet?? Enige verwachtingen?
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Inderdaad donderdagmiddag kijken wat tie doet, ik verwacht wel sneller... hoeveel weet ik niet.
Rnd, dan geloof ik wel dat het meeste comfort eruit is ja.
Rnd, dan geloof ik wel dat het meeste comfort eruit is ja.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Àlex waar rij jij eigenlijk met de mini mee wat onderstel betreft?
Heb nu zelf Spax maar ben er niet geheel tevreden over.
Heb nu zelf Spax maar ben er niet geheel tevreden over.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Tim, onder de Mini zitten rode Koni's, en is redelijk verlaagd ,laagste punt van de auto is nog geen 10cm.
heb nog een foto hoe het er bij mij uitziet:
(als je klikt wordt tie groter)
Ben er wel tevreden mee , haakse bochten gaat tie vlak doorheen overhellen 0 met een licht onderstuur als het te hard gaat
Bij langere doordraaiers komt de kont langzaam om als het te hard gaat, wat wel goed controleerbaar is.
Waarom ben jij niet tevreden met de Spax dan ?
heb nog een foto hoe het er bij mij uitziet:
(als je klikt wordt tie groter)
Ben er wel tevreden mee , haakse bochten gaat tie vlak doorheen overhellen 0 met een licht onderstuur als het te hard gaat
Bij langere doordraaiers komt de kont langzaam om als het te hard gaat, wat wel goed controleerbaar is.
Waarom ben jij niet tevreden met de Spax dan ?
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Intrax 1k2 onder de STI
ik heb hem ook erg laag, heb een sumpguard en denk dat die 7cm boven weg hangt?
Spax zijn er stug voor mijn gevoel, (helaas is de verstelling lam/ vast) Vooral op klinkerwegen hobbel ik echt over de weg voor mijn gevoel.
Spax zijn er stug voor mijn gevoel, (helaas is de verstelling lam/ vast) Vooral op klinkerwegen hobbel ik echt over de weg voor mijn gevoel.
- Jim V.
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 08:32
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Rnd schreef:Ah, dat verklaart het. Ik heb de topmounts ook laten vervangen door camberplaten. Verstelling staat op zijn hardst.Alexsti schreef:Rnd, heb de originele STI topmounts, rijdt zelfs op een klinkerweg geruisloos zonder gebonk/geklapper.
Daar heb ik bewust voor gekozen om nog enigszins comfort te hebben op de openbare weg...
Heb jij de set dan ook op z'n hardst staan kwa verstelling ?
is dit altijd bij een schroefset als er camperplaten opkomen dat het dan gaat bonken??
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Jim , intrax had me er voor gewaarschuwd dat als ik camberplaten zou nemen er wel meer geluid zou zijn.
Wel logisch alle demping van het rubber is weg.. het metaal geeft nu alles door , is het nu een racer maakt het niet zo veel uit maar ik wil ook nog over straat kunnen rijden met enigszins comfort.
Tim, heb nooit met spax gereden dus zou niet weten hoe dat aanvoelt vergeleken met Koni, maar ik vindt het niet te oncomfortabel (voor Mini begrippen dan...)
Wel logisch alle demping van het rubber is weg.. het metaal geeft nu alles door , is het nu een racer maakt het niet zo veel uit maar ik wil ook nog over straat kunnen rijden met enigszins comfort.
Tim, heb nooit met spax gereden dus zou niet weten hoe dat aanvoelt vergeleken met Koni, maar ik vindt het niet te oncomfortabel (voor Mini begrippen dan...)
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Is het geen tijd voor een update hier?
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Nog niet , einde van de week hoop ik... , mare hoe weet jij het ..?
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Via een collega, die het weer van iemand uit nieuw-vennep weet.
Maar ik weet verder geen details, dus was ff nieuwsgierig.
Maar ik weet verder geen details, dus was ff nieuwsgierig.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Mag hoor, zodra die hier voor de deur staat en ik foto's heb zal ik m'n topic aanpassen...
Maar het is een S1 ,details volgen....klein wereldje trouwens zo via-via..
Alex,
Maar het is een S1 ,details volgen....klein wereldje trouwens zo via-via..
Alex,
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Elise gekocht?
Ik heb laatst gereden in een s1 origineel nl met 160 pk.
Op slag verkocht.
Auto staat ook te koop. Niet 'online'.
Ik heb laatst gereden in een s1 origineel nl met 160 pk.
Op slag verkocht.
Auto staat ook te koop. Niet 'online'.
- Alexsti
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Intrax 1k2 onder de STI
Yep, een Elise S1 uit Engeland is inmiddels RDW gekeurd wachten is nu op het kenteken....
Alex,
Alex,
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Intrax 1k2 onder de STI
nice, die rijden super (goede of course)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten