Lotus Elise en Subaru WRX STI

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Alexsti » 20 dec 2023, 18:16

Emiel schreef: 20 dec 2023, 16:23 Prachtige wagen. Zolang het blok en de bak goed blijft zijn alle randzaken nog wel te behappen :)
Klopt, anders ga je zo een paar duizend achteruit...probleem bij sommige Subaru's is ook roest maar daar heeft deze ook geen last van.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Alexsti » 20 dec 2023, 18:24

SlowCo schreef: 20 dec 2023, 16:39
Alexsti schreef: 20 dec 2023, 15:20 Ga me best doen, beetje een luxe probleem maar in de lente/zomer is het ook heeeeeeeeeeerlijk rijden in de Elise dus dan staat de Soebaroe soms wekenlang werkeloos in de garage.
Daarom lekker in de herfst en winter rijden/glijden met de Sub als er niet gestrooid is! :df:
Klopt alleen als er pekel of zout ligt ligt blijft tie nu binnen, vroeger niet dan was het gewoon rijden heb ook ooit wel eens een set winterbanden eronder gehad toen het een woon-werk auto was, maar dat was vaak dwars rijden omdat die dingen nul grip hadden....ook wel leuk.
Eigenlijk moet er een set keiharde meukbanden eronder voor de meeste lol...... :df:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Emiel » 20 dec 2023, 18:51

Ja dat pekel en zout (sneeuw) was nou net het leukste van de Evo VI destijds. Ook die roesten. En flink.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door frank de jonge » 20 dec 2023, 19:18

We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door SlowCo » 20 dec 2023, 19:38


Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Andry » 20 dec 2023, 23:35

frank de jonge schreef: 20 dec 2023, 19:18 We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.
Controleer zeker de vulhals van de brandstoftank. Dat kan alleen als je de beschermschilden er helemaal vanaf haalt, dit is ook een berucht item dat (door)roest. Op de foto in het groen omcirkeld en standaard plekken van een CT9A chassis ter hoogte van het subframe/achterdiff.

Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door frank de jonge » 20 dec 2023, 23:49

Die delen zijn allemaal nog strak en geen roest. Maar dat punt bij die vulhals wel. Gaan we eruit slijpen en vernieuwen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door frank de jonge » 20 dec 2023, 23:53

Wagen in kwestie
IMG-20231220-WA0058.jpg
IMG-20231220-WA0058.jpg (167.75 KiB) 1611 keer bekeken

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Opa » 21 dec 2023, 00:28

Alexsti schreef: 20 dec 2023, 13:49 Tijd om even terug te kijken op een jaartje Soebaroe rijden, km's niet zo veel 2.500 ongeveer en daar komt dit jaar niet zo veel meer bij.
Ga maar niet uitrekenen wat de kosten per km zijn... :angel:
Toch wel een paar 'dingetjes' gehad dit jaar maarja voor een auto van 20 jaar kan/mag dat

Tussendoor nog ff naar de garage geweest voor een klein beurtje met verse olie enzo en een APK , ja noem me maar gek ieder jaar gaat er gewoon verse olie in al rij ik niet zo veel....kan mezelf wel voor me kop slaan :hammer: als er wat met het blok gebeurt omdat ik een paar tientjes bespaard heb.
Die hele supersnelle gele Cinquecento van ons is bijna 26 jaar oud en pas gewoon weer fluitend door de keuring heen.....heeft al een jaar of 4 geen verse olie of filters of zo gehad.
Als ik ga uitrekenen wat dat ding gekost heeft per kilometer dan stop ik niet meer met lachen....het lijkt bijna op die reclame van de Fiat Pinda van luttele jaren geleden. :lol: :rolling: :lol:

Het enige wat er aan mankeerde, net na de keuring, was dat de middenpijp begon te lekken, dus ander pijpje eronder en voor 2 geeltjes was het weer gepiept. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Alexsti » 21 dec 2023, 10:46

frank de jonge schreef: 20 dec 2023, 19:18 We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.
Ook de WRX is bekend om het roesten rond de achterspatborden en de subframes onder de auto, die laatste zijn goed te vervangen maar begint de roest eenmaal bij de spatborden is dat veel ellende, hetzelfde als de GTT vroeger...
Het voorste subframe is ook al vervangen trouwens van de STI 2 jaar geleden.
Opa schreef: 21 dec 2023, 00:28
Alexsti schreef: 20 dec 2023, 13:49 Tijd om even terug te kijken op een jaartje Soebaroe rijden, km's niet zo veel 2.500 ongeveer en daar komt dit jaar niet zo veel meer bij.
Ga maar niet uitrekenen wat de kosten per km zijn... :angel:
Toch wel een paar 'dingetjes' gehad dit jaar maarja voor een auto van 20 jaar kan/mag dat

Tussendoor nog ff naar de garage geweest voor een klein beurtje met verse olie enzo en een APK , ja noem me maar gek ieder jaar gaat er gewoon verse olie in al rij ik niet zo veel....kan mezelf wel voor me kop slaan :hammer: als er wat met het blok gebeurt omdat ik een paar tientjes bespaard heb.
Die hele supersnelle gele Cinquecento van ons is bijna 26 jaar oud en pas gewoon weer fluitend door de keuring heen.....heeft al een jaar of 4 geen verse olie of filters of zo gehad.
Als ik ga uitrekenen wat dat ding gekost heeft per kilometer dan stop ik niet meer met lachen....het lijkt bijna op die reclame van de Fiat Pinda van luttele jaren geleden. :lol: :rolling: :lol:

Het enige wat er aan mankeerde, net na de keuring, was dat de middenpijp begon te lekken, dus ander pijpje eronder en voor 2 geeltjes was het weer gepiept. :mrgreen:
Opa, dan heb je mzzl, hoop dat tie het nog een tijdje doet :wink:..... de Soebaroe is toch een soort 'hobby' hier en ben ik zuinig op en wil er nog wel ff in rijden, ieder ritje tovert tie nog steeds een glimlach op m'n gezicht. :D

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Opa » 21 dec 2023, 13:41

Zit je maar een beetje te stangen hoor Alex, die Cinq en die STi zijn niet echt vergelijkbaar natuurlijk. :mrgreen:
Maar het is wel zo dat we met die Cinq wat mazzel hebben, 14 à 15 jaar geleden gekocht voor €1400,- en geen hele gekke dingen die kapot zijn gegaan.....goedkoper kun je bijna niet rijden volgens mij. :blink:

Die STi zou ik lekker blijven koesteren als ik jou was en gewoon proberen om er nog zo'n 20 jaar mee te blijven rijden. :D
De GTT Stars25 die ik heb gehad blijft nog steeds m'n leukste auto, vooral vanaf het moment dat het DCCD erop zat. :df:
Jammer dat de roestduivel begon toe te slaan(naar wat ik gehoord heb zijn alle leuke onderdelen ervan verkocht en is wat er overbleef op de sloop beland), ik heb 'm toen eigenlijk net op tijd verkocht en eigenlijk was ik helemaal niet van plan om 'm te verkopen, maar ik kreeg een bod dat ik niet kon weigeren. :tooth:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Alexsti » 21 dec 2023, 16:51

Jij stangen... :mrgreen: haha
Die STI blijft zolang de kosten nog te behappen zijn en ze nog benzine verkopen voorlopig nog wel ff. :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39756
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door Arthur » 25 dec 2023, 13:50

frank de jonge schreef: 20 dec 2023, 19:18 We zijn net weer een Evo8 aant aanpakken. Maar die zag er aan de onderkant nog goed uit. Alleen bij de tankdop, das een vervelende plek zeg.
Wordt dat jouw auto, of ‘we’ in de zin van dat je iemand helpt?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI

Bericht door frank de jonge » 25 dec 2023, 13:56

Is de Evo van een vriend van mij. Heeft afgelopen week net zn Intrax dempers weggebracht voor revisie. Ding moet komende zomer klaar zijn voor leuke tochtjes 😊

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten