BMW E46 M3
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
BMW E46 M3
Te koop:
BMW E46 M3
Toekomstige klassieker; of is het er al één? In ieder geval door velen gezien als de ultieme M3. Deze is ook nog eens in de juiste spec:
- Topas blauw (73% van de Europe LHD M3's is grijs of zwart)
- Handbak
- Geen schuifdak
- Subtiele aanpassingen om de beleving nóg beter te maken
De lak is in een uitzonderlijk goede staat, zeker gezien de kilometerstand. Her en der heeft de auto gebruikerssporen, maar niets geks.
De voorbumper heeft enkele plekjes waar voorheen een frontsplitter gemonteerd heeft gezeten.
De auto heeft geen roest op de typische E46 plekken, zoals achterste wielkasten.
Vraagprijs: XXXXX
Auto is te bekijken in Breda.
Algemene gegevens
Tellerstand: 193.500
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: december 2000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Topas blauw
Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig + facturen
Technische gegevens
Motorinhoud: 3.246 cc
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 252 kW (343 PK)
Topsnelheid: 250 km/u
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Historie:
De M3 is op 11 december 2000 geproduceerd in de BMW fabriek in Regensburg. Daarna is deze op 28 maart 2001 verkocht door De Smeth in Overijse (B) aan Dhr. en Mevr. Clement. De auto is netjes volgens schema onderhouden. Na het overlijden van Dhr. Clement is de auto naar zijn zoon gegaan die de auto ook jaarlijks heeft laten onderhouden. De laatste Belgische stempel in het boekje dateert van 29 maart 2015, bij km-stand 148.289.
In 2015 is de auto verkocht aan Joost, hier ook bekend op DF. Hij heeft de auto nooit op NL kenteken gezet. Deze heeft de auto tot 2019 in zijn bezit gehad waarna deze bij kilometerstand 161.500 verkocht is aan Philip, ook hier bekend op DF.
De vorige eigenaar heeft op 20 mei 2019 de auto op NL kenteken gezet. Ook zijn direct alle bekende kwalen aangepakt bij The Engineers Garage, één van de specialisten voor deze auto's.
16-11-2019 bij km-stand 168.193:
- Drijfstanglangers vervangen
- Motorsteunen vervangen
- Vanos gereviseerd incl. geupgrade oliepompschijf, anti rattleset en S62 diafragma veren
- Nieuwe bougies
- Kettinggeleider vervangen
- Multiriemen vervangen
- Verstelbare camberarmen achter gemonteerd
- Hulpcilinder koppeling vervangen
- Klepspeling gecontroleerd
26-3-2020 bij km-stand 173.298
- Draagarmen incl. rubbers voorzijde vervangen
- Stabilisatorstang voorzijde vervangen
16-5-2020 bij km-stand 176.304
- Differentieel vervangen (gebruikt exemplaar)
- Hardyschijf vervangen
- Topmounts achter vervangen
- Remvloeistof vervangen
31-5-2021 bij km-stand 184.610
- Remslang & remvloeistof vervangen
2-7-2021 bij km-stand 184.727
- Subframe verstevigingsplaten ingelast (Foto's beschikbaar)
Winter 2022
- Remvloeistof vervangen
10-8-2022 bij km-stand 188.000
Auto door mij overgenomen. Ik heb kortstondig met de auto gereden, wat kleine puntjes aangepakt en hem daarna gestald voor de winterperiode.
3-5-2023 bij km-stand 192.771
- 4x nieuwe Michelin Pilot Sport 4 *-codering
25-5-2023 bij km-stand 193.200
- Nieuwe APK
- Nieuwe waterpomp & thermostaat
- Nieuwe binnenste achterlichten in klep en zijknipperlichten (foto's zijn nog met de oude)
- Nieuwe remslangen LV & RV
- Nieuwe remvloeistof
13-7-2023 bij km-stand 193567
- Compleet schakelmechanisme vervangen (Lager schakelhefboomarm vervangen voor Powerflex, schakelhefboom vervangen voor kortere variant van een 545i)
- Versnellingsbakolie ververst
Daarnaast is de auto ieder jaar voorzien van nieuwe en juiste motorolie, zo ook dit voorjaar.
Bovenstaande is goed voor ca. 12.000,- aan rekeningen in de afgelopen 3,5 jaar/25.000 kilometer. Dat is bijna €0,50 per kilometer aan onderhoud.
Daarnaast kent de auto de volgende aanpassingen:
- TEIN euro schroefset
- Supersprint midpipe (unresonated)
- Eisenmann race demper
- Eventuri inlaat
Alle originele delen zijn erbij, maar ik zou niet weten waarom je die zou willen monteren.
Volledige buildsheet incl. opties:
Prod. Date 2000-12-11
Type M3 (EUR)
Series E46 (3 Series)
Body Type COUPE
Steering Left Hand Drive
Engine S54
Displacement 3.20
Power 252kw / 343hp
Drive HECK
Transmission Manual
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery LEDER W.N.SCHWARZ (N5SW)
Editions And Packages
S710A M Leather Steering Wheel
S785A White Direction Indicator Lights
Comfort And Interior Equipment
S428A Warning Triangle And First Aid Kit
S434A Interior Trim Finishers
S441A Smoker Package
S464A Ski Bag
S473A Armrest Front
S431A Interior Mirror With Automaticdip
S459A Seat Adjuster Electric With Memory
Multimedia
S662A Radio BMW Business CD
S672A CD Changer For 6 CDs
S676A HiFi Speaker System
Driver Assistance And Lightning
S520A Fog Lights
S534A Automatic Air Conditioning
S548A Kilometercalibrated Speedometer
S550A Onboard Computer
Wheels And Drive
S210A Dynamic Stability Control
S249A Multifunction F Steering Wheel
Environment And Safety
S302A Alarm System
S354A Green Windscreen Green Shade Band
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete Crosspattern Operation
S881A Onboard Vehicle Literature French
S832A Battery In Luggage Compartment
S851A Language Version German
Individual Equipment
S775A Headlining Anthracite
Minpunten:
- Het differentieel is al eens vervangen voor een gebruikt exemplaar maar hij heeft nog steeds (minimaal) last van de 'diff clunk'. Om dit probleem voor eens en altijd op te lossen zou je de sperklok van een E39 M5 kunnen laten monteren.
- Bestuurdersstoel heeft wat instapschade. Leer is niet gescheurd.
- Verticale verstelling spiegel passagierszijde werkt niet.
- Deuractuator passagierszijde hapert. Deur gaat wel op slot, maar niet altijd open.
- Lak heeft enkele plekjes; er is op een zijscherm een doffere plek door ingebeten vogelpoep en er zitten wat bubbeltjes in de blanke lak op het rechterzijscherm. Daarnaast enkele putjes op de stootstrip passagiersdeur
- 'Sagging bumpers', typisch E46 kwaaltje. De bumpers zijn op de hoeken wat gaan hangen.
BMW E46 M3
Toekomstige klassieker; of is het er al één? In ieder geval door velen gezien als de ultieme M3. Deze is ook nog eens in de juiste spec:
- Topas blauw (73% van de Europe LHD M3's is grijs of zwart)
- Handbak
- Geen schuifdak
- Subtiele aanpassingen om de beleving nóg beter te maken
De lak is in een uitzonderlijk goede staat, zeker gezien de kilometerstand. Her en der heeft de auto gebruikerssporen, maar niets geks.
De voorbumper heeft enkele plekjes waar voorheen een frontsplitter gemonteerd heeft gezeten.
De auto heeft geen roest op de typische E46 plekken, zoals achterste wielkasten.
Vraagprijs: XXXXX
Auto is te bekijken in Breda.
Algemene gegevens
Tellerstand: 193.500
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: december 2000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Topas blauw
Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig + facturen
Technische gegevens
Motorinhoud: 3.246 cc
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 252 kW (343 PK)
Topsnelheid: 250 km/u
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Historie:
De M3 is op 11 december 2000 geproduceerd in de BMW fabriek in Regensburg. Daarna is deze op 28 maart 2001 verkocht door De Smeth in Overijse (B) aan Dhr. en Mevr. Clement. De auto is netjes volgens schema onderhouden. Na het overlijden van Dhr. Clement is de auto naar zijn zoon gegaan die de auto ook jaarlijks heeft laten onderhouden. De laatste Belgische stempel in het boekje dateert van 29 maart 2015, bij km-stand 148.289.
In 2015 is de auto verkocht aan Joost, hier ook bekend op DF. Hij heeft de auto nooit op NL kenteken gezet. Deze heeft de auto tot 2019 in zijn bezit gehad waarna deze bij kilometerstand 161.500 verkocht is aan Philip, ook hier bekend op DF.
De vorige eigenaar heeft op 20 mei 2019 de auto op NL kenteken gezet. Ook zijn direct alle bekende kwalen aangepakt bij The Engineers Garage, één van de specialisten voor deze auto's.
16-11-2019 bij km-stand 168.193:
- Drijfstanglangers vervangen
- Motorsteunen vervangen
- Vanos gereviseerd incl. geupgrade oliepompschijf, anti rattleset en S62 diafragma veren
- Nieuwe bougies
- Kettinggeleider vervangen
- Multiriemen vervangen
- Verstelbare camberarmen achter gemonteerd
- Hulpcilinder koppeling vervangen
- Klepspeling gecontroleerd
26-3-2020 bij km-stand 173.298
- Draagarmen incl. rubbers voorzijde vervangen
- Stabilisatorstang voorzijde vervangen
16-5-2020 bij km-stand 176.304
- Differentieel vervangen (gebruikt exemplaar)
- Hardyschijf vervangen
- Topmounts achter vervangen
- Remvloeistof vervangen
31-5-2021 bij km-stand 184.610
- Remslang & remvloeistof vervangen
2-7-2021 bij km-stand 184.727
- Subframe verstevigingsplaten ingelast (Foto's beschikbaar)
Winter 2022
- Remvloeistof vervangen
10-8-2022 bij km-stand 188.000
Auto door mij overgenomen. Ik heb kortstondig met de auto gereden, wat kleine puntjes aangepakt en hem daarna gestald voor de winterperiode.
3-5-2023 bij km-stand 192.771
- 4x nieuwe Michelin Pilot Sport 4 *-codering
25-5-2023 bij km-stand 193.200
- Nieuwe APK
- Nieuwe waterpomp & thermostaat
- Nieuwe binnenste achterlichten in klep en zijknipperlichten (foto's zijn nog met de oude)
- Nieuwe remslangen LV & RV
- Nieuwe remvloeistof
13-7-2023 bij km-stand 193567
- Compleet schakelmechanisme vervangen (Lager schakelhefboomarm vervangen voor Powerflex, schakelhefboom vervangen voor kortere variant van een 545i)
- Versnellingsbakolie ververst
Daarnaast is de auto ieder jaar voorzien van nieuwe en juiste motorolie, zo ook dit voorjaar.
Bovenstaande is goed voor ca. 12.000,- aan rekeningen in de afgelopen 3,5 jaar/25.000 kilometer. Dat is bijna €0,50 per kilometer aan onderhoud.
Daarnaast kent de auto de volgende aanpassingen:
- TEIN euro schroefset
- Supersprint midpipe (unresonated)
- Eisenmann race demper
- Eventuri inlaat
Alle originele delen zijn erbij, maar ik zou niet weten waarom je die zou willen monteren.
Volledige buildsheet incl. opties:
Prod. Date 2000-12-11
Type M3 (EUR)
Series E46 (3 Series)
Body Type COUPE
Steering Left Hand Drive
Engine S54
Displacement 3.20
Power 252kw / 343hp
Drive HECK
Transmission Manual
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery LEDER W.N.SCHWARZ (N5SW)
Editions And Packages
S710A M Leather Steering Wheel
S785A White Direction Indicator Lights
Comfort And Interior Equipment
S428A Warning Triangle And First Aid Kit
S434A Interior Trim Finishers
S441A Smoker Package
S464A Ski Bag
S473A Armrest Front
S431A Interior Mirror With Automaticdip
S459A Seat Adjuster Electric With Memory
Multimedia
S662A Radio BMW Business CD
S672A CD Changer For 6 CDs
S676A HiFi Speaker System
Driver Assistance And Lightning
S520A Fog Lights
S534A Automatic Air Conditioning
S548A Kilometercalibrated Speedometer
S550A Onboard Computer
Wheels And Drive
S210A Dynamic Stability Control
S249A Multifunction F Steering Wheel
Environment And Safety
S302A Alarm System
S354A Green Windscreen Green Shade Band
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete Crosspattern Operation
S881A Onboard Vehicle Literature French
S832A Battery In Luggage Compartment
S851A Language Version German
Individual Equipment
S775A Headlining Anthracite
Minpunten:
- Het differentieel is al eens vervangen voor een gebruikt exemplaar maar hij heeft nog steeds (minimaal) last van de 'diff clunk'. Om dit probleem voor eens en altijd op te lossen zou je de sperklok van een E39 M5 kunnen laten monteren.
- Bestuurdersstoel heeft wat instapschade. Leer is niet gescheurd.
- Verticale verstelling spiegel passagierszijde werkt niet.
- Deuractuator passagierszijde hapert. Deur gaat wel op slot, maar niet altijd open.
- Lak heeft enkele plekjes; er is op een zijscherm een doffere plek door ingebeten vogelpoep en er zitten wat bubbeltjes in de blanke lak op het rechterzijscherm. Daarnaast enkele putjes op de stootstrip passagiersdeur
- 'Sagging bumpers', typisch E46 kwaaltje. De bumpers zijn op de hoeken wat gaan hangen.
Laatst gewijzigd door Dimitri op 09 aug 2023, 10:30, 4 keer totaal gewijzigd.
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW E46 M3
Net wat voor Knot!
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW E46 M3
Heel mooi ding! Dit is het 18 inch OEM wiel, had ik ook, maar ik had hem in anthractiet/grijstint. Deze is wat lichter lijkt 't?
GLWS!
GLWS!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E46 M3
Heel mooi ding idd! Glws
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW E46 M3
Vraagprijs verlaagd!
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW E46 M3
Zojuist de auto weer opgehaald bij de garage waar het complete schakelmechanisme is vervangen en een shortshifter 545i pook is gemonteerd. Schakelt weer beter dan nieuw!
En weer een sloot(je) geld in de auto gestopt. Wie maakt me los?!
En weer een sloot(je) geld in de auto gestopt. Wie maakt me los?!
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW E46 M3
Foto van de 545i pook?
GLWS!
GLWS!
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW E46 M3
Is toch alleen de schakelstang, dus in de auto blijft het er uit zien zoals het was. Maar het voelt wat directer.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 11 mar 2021, 17:37
Re: BMW E46 M3
Links is de 545i e60 schakelstang. Rechts is e46 330ci
- Bijlagen
-
- schakelstang.jpg (141.71 KiB) 2274 keer bekeken
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW E46 M3
Gereserveerd, mag dicht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten