De nieuwe 5-serie ! en een i5
-
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Dat denk ik dus ook. Gaat meer verkopen dan een E klasse of A6.
Weet überhaupt niet welke van de Duitse drie het best verkoopt in NL/D/EU op dit moment.
Weet überhaupt niet welke van de Duitse drie het best verkoopt in NL/D/EU op dit moment.
-
- Berichten: 51451
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- JP
- Berichten: 31340
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
BMW M GmbH confirms development of a new BMW M5 Touring.
- e30touring1990
- Berichten: 2814
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Als touring lijkt die beter te pruimen dan als sedan. Als sedan is die achterkant (op de foto's) dusdanig hoog dat het bijna een 5 GT lijkt (bij wijze dan).
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Vandaag eentje zien rijden. Geen lelijke auto in tegenstelling tot de meeste nieuwe bmw’s nu.
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Ik gisteren. Viel enorm mee, alleen die gloeidraad langs de nieren is kitch.
Claimen enorme efficiency van de elektrische aandrijving, erg benieuwd of dat echt uitkomt (580km met 82kwh batterij grofweg). Laadsnelheid is niet erg indrukwekkend.
Overall top ding.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Nieuwe 5 serie met alleen nog 520i en 520d verbrandingsmotoren(530i en 540i in Europa niet leverbaar vanwege de CO2 uitstoot) en elektrisch als i5 eDrive40 en de i5 M60. Qua wegligging en aandrijving weer top, zoals we van BMW gewend zijn.
M5 met 4.4 V8 komt er gelukkig wel weer.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... erie-waar/
M5 met 4.4 V8 komt er gelukkig wel weer.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... erie-waar/
- sitechris
- Berichten: 4476
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Design went snel. Begin het te waarderen. Ben benieuwd hoe het rijdt. Plugin (50e) heb ik in X5 gereden. Dat belooft voor de 5-serie veel goeds.
-
- Berichten: 18533
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Ik vind 'm super.
En na in de I7 te hebben gezeten....... Als de 5 ook maar een beetje in de buurt komt van die fauteuils.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Ik vind hem ook mooi!
Blijf alleen de tellers van het scherm jammer vinden bij BMW, liever gewoon 2 ronde tellers ook al is het op een scherm geprojecteerd
Blijf alleen de tellers van het scherm jammer vinden bij BMW, liever gewoon 2 ronde tellers ook al is het op een scherm geprojecteerd
-
- Berichten: 18533
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Ik merk dan wel weer dat ik digitaal vele malen makkelijker vind.Martijn_bmw schreef: ↑10 okt 2023, 11:05 Ik vind hem ook mooi!
Blijf alleen de tellers van het scherm jammer vinden bij BMW, liever gewoon 2 ronde tellers ook al is het op een scherm geprojecteerd
Sinds de 6 moet ik bij andere auto's echt kijken hoe hard ik nou precies rijd. Bij de 6 zie je het eigenlijk zonder te kijken. (ook head up uiteraard)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Dat is zeker waar, in de EQE en Born staat het ook digitaal in beeld en sinds ik dat gewend ben is het aflezen van de snelheid in de Z4 maar onnauwkeurig Maar het tellerwerk van de Z4 vind ik wel het mooisteErikS schreef: ↑10 okt 2023, 11:06Ik merk dan wel weer dat ik digitaal vele malen makkelijker vind.Martijn_bmw schreef: ↑10 okt 2023, 11:05 Ik vind hem ook mooi!
Blijf alleen de tellers van het scherm jammer vinden bij BMW, liever gewoon 2 ronde tellers ook al is het op een scherm geprojecteerd
Sinds de 6 moet ik bij andere auto's echt kijken hoe hard ik nou precies rijd. Bij de 6 zie je het eigenlijk zonder te kijken. (ook head up uiteraard)
- JP
- Berichten: 31340
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Kun je in de menu's niet kiezen voor diverse layouts, zoals bij mijn Golluf?
- sitechris
- Berichten: 4476
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Nope. Helaas niet.
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Hier ook maar even:
Afgelopen zaterdag bij de dealerintroductie de nieuwe 5-serie kunnen uitproberen. Ze hadden de i5 eDrive40 als demo klaar staan.
Na eerst even rustig om de auto heen gewandeld te zijn met een bakkie koffie en wat lekkers heb ik de auto goed op kunnen nemen. In het echt geen verkeerde auto om te zien, echter buitenom hier en daar toch wel wat keuzes die me niet helemaal aan staan. Die zwarte dorpellijsten bij de M-sport uitvoering snap ik niet zo goed en doet wel afbreuk aan het zijprofiel van de auto. De knik bij de achterruit is visueel verlengd op het plaatwerk en geaccentueerd met een embossed 5-serie logo. Had voor mij ook niet gehoeven. Ik had het sterker gevonden als de Hofmeisterknik ook het portier volgt. Deze oplossing zal bij de Touring wel beter geslaagd zijn denk ik. De invulling van de grille gaat ook wel alle kanten op afhankelijk van de gekozen uitvoering. Die van de normale i5 en (denk ook de regulier benzine varianten) ziet er logisch uit, al is het radar centraal in de grille wel gek als die grille ook echt open is/gaat (bij de benzinemodellen). De grille van de i5 M60 blijft vreemd.
Interieur ziet er prima en echt luxe uit. Echt wel een stap boven de 3/4-serie. Dat afgeplatte stuurtje snap ik dan weer niet, die moet gewoon rond zijn. Is weer zo’n mode dingetje. Materialen zijn dik in orde ook al heeft het Veganistisch leder inmiddels ook zijn intrede gedaan bij BMW. Benieuwd hoe dat verouderd en mee gaat.
Dan sturen: achter het stuur die grote gebogen digitale plaat, die in alle huidige BMW’s wel terug te vinden is. Analoge klokken blijf ik mooier vinden, maar ik stoor me er eigenlijk niet zo aan. De huidige layout en styling van het nieuwe besturingssysteem vind ik nog niet zo heel top. Dan is het wat ik heb/had in de G2x modellen wel fraaier. Veel functies zijn ondanks de gebleven iDrive knop toch meer verhuisd naar het scherm. Al zijn het wel de functies die je niet zo zeer bij het rijden gebruikt gelukkig. Voorbeeld: een deel van de verstelmogelijkheden op de stoel zitten op de stoel en verlengen en kantelen er van de zitting zit weer in een menu weggestopt. Alles voelt daarentegen wel direct vertrouwd aan. Zitten en wegrijden. Wel top hoe BMW dat bij elk model voor elkaar krijgt (ongeacht het model).
Het is een EV dus op de snelweg is dat eigenlijk best comfortabel. De auto is ook stil zonder motorgeluid. Afhankelijk van de rijmodus kun je een ‘elektrisch’ geluidje bij zetten onder de noemer ‘iconic sounds’. Geluiden zijn wel goed bedacht en gelukkig geen nagemaakt motorgeluiden. De lange doordraaiers op de flyover A12/A30 gaat met speels gemak, ook met nat wegdek. De auto geeft geen krimp.
Overigens slaan ze met rijmodi een beetje door. Bij de relax modus (was het volgens mij) gaat ook de zwarte hemel open, zodat je helemaal één wordt met de omgeving. Dat is toch echt te zweverig voor mij. Snel terug naar Sport, want we gaan de snelweg af. Btw: In de Sportmodus verloopt de kleur op her dashboard van rood naar blauw paars in de M kleuren. Wel een geinig detail.
Eenmaal de snelweg af laat de auto zich op een bochtig landweggetje ook prima over gaan. De tussenacceleratie van het EV koppel is dan wel lekker. Snel gaat het wel rap te hard, maar ook hier voelt de auto kleiner en lichter aan dan hij is (5,07m lang en 2100kg). De achterwielsturing zal het dynamische deel wel ten goede komen, ik had het persoonlijk niet gemerkt, maar begreep dat het op deze auto zat. Afschudden van snelheid gaat het mooist in de sportstand en de bak in de B stand (ipv standaard D). Dan kun je auto me een pedaal rijden en hoef je nauwelijks bij te remmen. Dit systeem werkt weer mooier dan in de i4 als je het mij vraagt. Overigens merkte je daar ook wel meer van het gewicht.
Natuurlijk zijn er allerlei redenen om geen EV te pakken, maar de i5 is echt wel een fijne daily en af en toe een stukje boenderen (al zal het nooit een gooi en smijt auto worden). Het motorgeluid mis bij een dergelijk type auto ook niet en de EV aandrijflijn past er prima bij. Verbruik was denk ik niet bepaald representatief (>30 kWh/100km), dus die actieradius van 580km is wel te enthousiast en bovendien rijdt je de accu toch nooit helemaal leeg.
Ik heb me wel vermaakt en weer een EV ervaring rijker. Als geheel maakte de nieuwe 5 wel indruk en is naar mijn mening als geheel wel goed geslaagd.
Afgelopen zaterdag bij de dealerintroductie de nieuwe 5-serie kunnen uitproberen. Ze hadden de i5 eDrive40 als demo klaar staan.
Na eerst even rustig om de auto heen gewandeld te zijn met een bakkie koffie en wat lekkers heb ik de auto goed op kunnen nemen. In het echt geen verkeerde auto om te zien, echter buitenom hier en daar toch wel wat keuzes die me niet helemaal aan staan. Die zwarte dorpellijsten bij de M-sport uitvoering snap ik niet zo goed en doet wel afbreuk aan het zijprofiel van de auto. De knik bij de achterruit is visueel verlengd op het plaatwerk en geaccentueerd met een embossed 5-serie logo. Had voor mij ook niet gehoeven. Ik had het sterker gevonden als de Hofmeisterknik ook het portier volgt. Deze oplossing zal bij de Touring wel beter geslaagd zijn denk ik. De invulling van de grille gaat ook wel alle kanten op afhankelijk van de gekozen uitvoering. Die van de normale i5 en (denk ook de regulier benzine varianten) ziet er logisch uit, al is het radar centraal in de grille wel gek als die grille ook echt open is/gaat (bij de benzinemodellen). De grille van de i5 M60 blijft vreemd.
Interieur ziet er prima en echt luxe uit. Echt wel een stap boven de 3/4-serie. Dat afgeplatte stuurtje snap ik dan weer niet, die moet gewoon rond zijn. Is weer zo’n mode dingetje. Materialen zijn dik in orde ook al heeft het Veganistisch leder inmiddels ook zijn intrede gedaan bij BMW. Benieuwd hoe dat verouderd en mee gaat.
Dan sturen: achter het stuur die grote gebogen digitale plaat, die in alle huidige BMW’s wel terug te vinden is. Analoge klokken blijf ik mooier vinden, maar ik stoor me er eigenlijk niet zo aan. De huidige layout en styling van het nieuwe besturingssysteem vind ik nog niet zo heel top. Dan is het wat ik heb/had in de G2x modellen wel fraaier. Veel functies zijn ondanks de gebleven iDrive knop toch meer verhuisd naar het scherm. Al zijn het wel de functies die je niet zo zeer bij het rijden gebruikt gelukkig. Voorbeeld: een deel van de verstelmogelijkheden op de stoel zitten op de stoel en verlengen en kantelen er van de zitting zit weer in een menu weggestopt. Alles voelt daarentegen wel direct vertrouwd aan. Zitten en wegrijden. Wel top hoe BMW dat bij elk model voor elkaar krijgt (ongeacht het model).
Het is een EV dus op de snelweg is dat eigenlijk best comfortabel. De auto is ook stil zonder motorgeluid. Afhankelijk van de rijmodus kun je een ‘elektrisch’ geluidje bij zetten onder de noemer ‘iconic sounds’. Geluiden zijn wel goed bedacht en gelukkig geen nagemaakt motorgeluiden. De lange doordraaiers op de flyover A12/A30 gaat met speels gemak, ook met nat wegdek. De auto geeft geen krimp.
Overigens slaan ze met rijmodi een beetje door. Bij de relax modus (was het volgens mij) gaat ook de zwarte hemel open, zodat je helemaal één wordt met de omgeving. Dat is toch echt te zweverig voor mij. Snel terug naar Sport, want we gaan de snelweg af. Btw: In de Sportmodus verloopt de kleur op her dashboard van rood naar blauw paars in de M kleuren. Wel een geinig detail.
Eenmaal de snelweg af laat de auto zich op een bochtig landweggetje ook prima over gaan. De tussenacceleratie van het EV koppel is dan wel lekker. Snel gaat het wel rap te hard, maar ook hier voelt de auto kleiner en lichter aan dan hij is (5,07m lang en 2100kg). De achterwielsturing zal het dynamische deel wel ten goede komen, ik had het persoonlijk niet gemerkt, maar begreep dat het op deze auto zat. Afschudden van snelheid gaat het mooist in de sportstand en de bak in de B stand (ipv standaard D). Dan kun je auto me een pedaal rijden en hoef je nauwelijks bij te remmen. Dit systeem werkt weer mooier dan in de i4 als je het mij vraagt. Overigens merkte je daar ook wel meer van het gewicht.
Natuurlijk zijn er allerlei redenen om geen EV te pakken, maar de i5 is echt wel een fijne daily en af en toe een stukje boenderen (al zal het nooit een gooi en smijt auto worden). Het motorgeluid mis bij een dergelijk type auto ook niet en de EV aandrijflijn past er prima bij. Verbruik was denk ik niet bepaald representatief (>30 kWh/100km), dus die actieradius van 580km is wel te enthousiast en bovendien rijdt je de accu toch nooit helemaal leeg.
Ik heb me wel vermaakt en weer een EV ervaring rijker. Als geheel maakte de nieuwe 5 wel indruk en is naar mijn mening als geheel wel goed geslaagd.
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Leuke review!
Was vorige week ook bij een introductie aanwezig. Maar ik vind het ‘in the flesh’ zelfs echt een mooie auto geworden. Wat jij zegt, slechts enkele details zijn misschien mwhoa. Maar als geheel best een fraaie verschijning.
Ik ga pas rijden als er een hybrid (550e) beschikbaar komt. Ben benieuwd.
Daan…
Was vorige week ook bij een introductie aanwezig. Maar ik vind het ‘in the flesh’ zelfs echt een mooie auto geworden. Wat jij zegt, slechts enkele details zijn misschien mwhoa. Maar als geheel best een fraaie verschijning.
Ik ga pas rijden als er een hybrid (550e) beschikbaar komt. Ben benieuwd.
Daan…
- Arthur
- Berichten: 39814
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Zag gisteren ook eentje bij de dealer staan. Zo in het zwart viel hij me niks tegen. Niet in gereden en ook geen behoefte aan. Sedan spreekt me al niet aan en EV nog niet aan toe.
-
- Berichten: 51451
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Heel mooi ding toch nog, mag wel wat omlaag zo op de foto's(?)
-
- Berichten: 18533
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Ik vind 'm irl hartstikke kloppen.
Dikke bak & écht weer een generatie nieuwer qua feel ook.
Dikke bak & écht weer een generatie nieuwer qua feel ook.
- JP
- Berichten: 31340
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Topper in de dop voor de verplicht elektrisch leasende bedrijven. Particulieren kopen dit toch niet.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Geen verkeerd model, maar in het wit zoals ik hier boven heb geplaatst vind ik de achterbumper op de hoeken niet mooi.
Nederland is geen sedanland, dus particulieren kopen dit zeker niet.
Nederland is geen sedanland, dus particulieren kopen dit zeker niet.
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Dan ken je de gemiddelde rijder van een merk als BMW niet. Ze schatten bij Ekris zelfs in dat de sedan harder gaat lopen dan de Touring, ondanks dat daar nu ook weer een M5 variant van komt. Dat was bij het (inmiddels) vorige model ook zo.
- Arthur
- Berichten: 39814
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
Hmmm, ik ken de harde aantallen niet, maar als ik een 5 zie is het meestal een touring. Alleen de hybride en de EV’s zie ik als sedan.
- Baboulah
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: De nieuwe 5-serie ! en een i5
een vd mooiste business autos ooit in mijn ogen, en nu een vd lelijkste met de nieuwe generatie wat een gedrocht. Dat ze verwachten dat de sedan beter verkoopt dan een station is niet gek, buiten europa hebben mensen veelal geen stations, als ze dan ruimte willen kopen ze verstandig een SUV (wat ik overigens ook zou doen ipv een station)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Beemer730, Martijn 327i en 13 gasten