Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Het is weer dinsdag en we/ik ga weer even dagdromen. Ga je voor oud en vertrouwd of geef je de outsider een kans.
Laat ik maar even modellen nemen die in NL te koop staan. Dat er voor de een of ander in Duitsland een goedkopere te krijgen is, dat zien we tzt wel.
Golf VIII GTi Clubsport 300pk, 7-traps DSG, 2021, 14kkm, €48k, 1461kg rijklaar, Fabrieksgarantie tot: 01-10-2023
https://www.valleiautogroep.nl/volkswag ... t-33795029
i30N, facelift 280pk, met 8-traps DCT-bak, 2021, 29kkm, €46k, 1530kg rijklaar, Fabrieksgarantie tot: 01-06-2026
https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... et=unknown
M135i, 320pk, 8-traps , 2021, 10kkm, €50k, 1600kg rijklaar, Fabrieksgarantie 26-04-2024
https://www.kalfsbeekbmw.nl/bmw/bmw/1-s ... ne/1508092
JCW Countryman, 306pk, 8-traps, 2021, 30kkm, €50k, 1680kg rijklaar, Garantie bij te kopen
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... et=unknown
Focus ST, 280pk, handbak, 2021, 15km €48k, 1508kg rijklaar, Garantie tot 11-10-2025
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... r_bucket=0
Welke zou je kiezen en waarom de BMW ?
Laat ik maar even modellen nemen die in NL te koop staan. Dat er voor de een of ander in Duitsland een goedkopere te krijgen is, dat zien we tzt wel.
Golf VIII GTi Clubsport 300pk, 7-traps DSG, 2021, 14kkm, €48k, 1461kg rijklaar, Fabrieksgarantie tot: 01-10-2023
https://www.valleiautogroep.nl/volkswag ... t-33795029
i30N, facelift 280pk, met 8-traps DCT-bak, 2021, 29kkm, €46k, 1530kg rijklaar, Fabrieksgarantie tot: 01-06-2026
https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... et=unknown
M135i, 320pk, 8-traps , 2021, 10kkm, €50k, 1600kg rijklaar, Fabrieksgarantie 26-04-2024
https://www.kalfsbeekbmw.nl/bmw/bmw/1-s ... ne/1508092
JCW Countryman, 306pk, 8-traps, 2021, 30kkm, €50k, 1680kg rijklaar, Garantie bij te kopen
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mini- ... et=unknown
Focus ST, 280pk, handbak, 2021, 15km €48k, 1508kg rijklaar, Garantie tot 11-10-2025
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... r_bucket=0
Welke zou je kiezen en waarom de BMW ?
Laatst gewijzigd door JP op 18 apr 2023, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Mini van het lijstje af en de Focus ST erin.
En ipv de M135i de128ti?
En ipv de M135i de128ti?
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
De BMW vanwege het dashboard. Maar ik denk uiteindelijk de GTI, lichtste van de 4 en die 2.0 is wel echt een parel. Wel een ander kleurtje als het even mogelijk is.
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
JP, in al je dagdromerijen is de i30N nu al zo vaak langsgekomen dat je die natuurlijk moet kopen! En gewoon in die babyblauwe kleur
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Hoe kon ik de FoFo nu vergeten.. ...heb 'm toegevoegd.
Heb ik die al vaker genoemd dan ? Sorry
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
De MINI valt als eerste af. Ik heb het altijd gave auto's gevonden maar vind ze inmiddels wat te groot geworden. De sportiviteit is er ook wel uit als je het vergelijkt met de R53.
Dan de BMW. Geen rwd meer zijn en geen 6 cilinder is erg jammer. Nog steeds fijne en snelle auto's, maar ik zou er geen liefhebbers-spaarpotje op leeg slaan... daarvoor mist het speciale. Krijg er ook geen hothatch-gevoel bij.
Blijven over de i30 N en de Golf GTI. De i30 N lijkt mij een erg goede (ongewaardeerde) auto. Vergeleken met de Golf zal die misschien nog een tikkie sportiever zijn. Maar je koopt wel een sportieve Hyundai, afschrijving zal het iets hoger liggen. De GTI is altijd wel vraag naar, de i30 N-koper zal wat lastiger te vinden zijn. Dus liever de i30 N, maar de GTI kan ik ook goed begrijpen.
En verder wat SlowCo zegt; je hebt het al zo lang over de i30 N... doen en gewoon vooraf iets meer reserveren voor afschrijving
Dan de BMW. Geen rwd meer zijn en geen 6 cilinder is erg jammer. Nog steeds fijne en snelle auto's, maar ik zou er geen liefhebbers-spaarpotje op leeg slaan... daarvoor mist het speciale. Krijg er ook geen hothatch-gevoel bij.
Blijven over de i30 N en de Golf GTI. De i30 N lijkt mij een erg goede (ongewaardeerde) auto. Vergeleken met de Golf zal die misschien nog een tikkie sportiever zijn. Maar je koopt wel een sportieve Hyundai, afschrijving zal het iets hoger liggen. De GTI is altijd wel vraag naar, de i30 N-koper zal wat lastiger te vinden zijn. Dus liever de i30 N, maar de GTI kan ik ook goed begrijpen.
En verder wat SlowCo zegt; je hebt het al zo lang over de i30 N... doen en gewoon vooraf iets meer reserveren voor afschrijving
- Martijn M
- Berichten: 3280
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Denk dat de I30N je wat langer het gevoel geeft dat je echt in een andere auto rijdt. Omdat het anders rijdt en het er ook anders uit ziet.
Die Golf is tenslotte gewoon een opvolger met een slechter interieur.
Die Golf is tenslotte gewoon een opvolger met een slechter interieur.
-
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Eens met Tom vwb de 1-serie, dat is het allemaal net niet meer. Terwijl hij qua aandrijving en blok nu veel beter vergelijkbaar is met de rest van het rijtje.
2-serie geen optie? Die heeft nog wel RWD en zes cilinder (toch?). Wellicht niet zo mooi, maar dat vind ik de 1-serie ook al niet.
En iets van Audi of MB?
Uit dit rijtje zou ik voor de Golf gaan denk ik. De i30N doet mij wat minder, maar volgens mij moet jij vooral daar wél voor gaan aangezien je het er al tijden over hebt.
2-serie geen optie? Die heeft nog wel RWD en zes cilinder (toch?). Wellicht niet zo mooi, maar dat vind ik de 1-serie ook al niet.
En iets van Audi of MB?
Uit dit rijtje zou ik voor de Golf gaan denk ik. De i30N doet mij wat minder, maar volgens mij moet jij vooral daar wél voor gaan aangezien je het er al tijden over hebt.
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Zoals JeroenT aangeeft, zou ik bij BMW de 128ti ook verkiezen boven de M135i als je op zoek bent naar het hot hatch gevoel.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
No brainer... de Golf8 GTI.
-
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen; doe mij de VW maar...
Maar zou dan liever wat geld in de zak houden, en een F20 M140i nemen. Moet je het wel doen met max. 1 jaar garantie vermoed ik.
Maar zou dan liever wat geld in de zak houden, en een F20 M140i nemen. Moet je het wel doen met max. 1 jaar garantie vermoed ik.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Ben heel benieuwd wat de interieurbeleving van de golf 8 is ten opzichte van een 7,5.
I30N heb ik persoonlijk weinig mee, voor mij zou de m135i het dan misschien worden. Alhoewel, 1600kg is wel fors.
Kom ik toch weer terug op de golf 8, mits interieur te pruimen is.
I30N heb ik persoonlijk weinig mee, voor mij zou de m135i het dan misschien worden. Alhoewel, 1600kg is wel fors.
Kom ik toch weer terug op de golf 8, mits interieur te pruimen is.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26696
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Golf GTI of 128Ti
M135i zou ik niet doen, 6 pitter is het toch niet meer daardoor denk ik dat de 128Ti meer sweetspot is qua gewicht/pk's/kosten.
M135i zou ik niet doen, 6 pitter is het toch niet meer daardoor denk ik dat de 128Ti meer sweetspot is qua gewicht/pk's/kosten.
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Schrap alles maar van het lijstje en dan de Fiesta ST erin.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
i30N is natuurlijk super gaaf, maar zou ik geen 46k voor betalen. Die zou ik eerder een paar jaar oud kopen voor 30 a 35k, past voor mijn gevoel wat beter.
Golf GTI vind ik het interieur en infotainment echt dramatisch.
Mini. Nee.
Focus, zie i30N.
Blijft de BMW over, dat is de enige auto waar ik 50k voor over zou hebben. 128ti schijnt beter/leuker/speelser te zijn dan de M135i.
Golf GTI vind ik het interieur en infotainment echt dramatisch.
Mini. Nee.
Focus, zie i30N.
Blijft de BMW over, dat is de enige auto waar ik 50k voor over zou hebben. 128ti schijnt beter/leuker/speelser te zijn dan de M135i.
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Stoelen zijn erg mooi, rest is prut. 7,5 was echt een mooie Golf van binnen die klopte.Sabberjoch schreef: ↑18 apr 2023, 11:55 Ben heel benieuwd wat de interieurbeleving van de golf 8 is ten opzichte van een 7,5.
@JP Megane 4 RS evt? Wat te duur denk ik.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Jezus, die gewichten.. Alleen de golf blijft onder de 1,5 ton kg. De rest is allemaal zwaarder.. Ik zou niet eens een hot hatch meer kopen, stapje doorschuiven naar een dikke middenklasser, wellicht iets ouder dan..
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Martijn M
- Berichten: 3280
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Megane RS ook, maar die staat niet op de lijst.
Ook niet meer 'nieuw' te koop
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Moest even twee keer kijken, zowaar een positieve uiting over een VAG product.
Megane 4RS is een mooie auto om te zien overigens, zou dan ook mijn voorkeur hebben. Vooral in dat lekkere vage gele of oranje kleurtje.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Dat krijg je vanzelf wel als je even met Eeuwe meerijdt:)))
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Megane RS......qua looks wel maar ook dit valt onder wat anderen zeggen over > €40k voor een Hyundai, dat heb ik ook met Renault.
€30-32k voor 3 jaar oud, ja, maar zoek wat jongers (de auto heren....AUTO......)
Elk auto heeft wel een nadeel. De Golf zal eind dit jaar de facelift komen. Rij je weer een pfl. De Hyundai wat doe je daar met onderhoud? Die dealers zijn toch alleen maar i10's en Tucson's gewend? Voor de VAG heb ik juist een superadres, al doen ze ook andere merken, maar voor behoud fabrieksgarantie zul je vast bij de merkdealer moeten blijven bukken.
€30-32k voor 3 jaar oud, ja, maar zoek wat jongers (de auto heren....AUTO......)
Ik zag gisteren ook een Polestar II voor €44k.... https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/pol ... -675-maand
Elk auto heeft wel een nadeel. De Golf zal eind dit jaar de facelift komen. Rij je weer een pfl. De Hyundai wat doe je daar met onderhoud? Die dealers zijn toch alleen maar i10's en Tucson's gewend? Voor de VAG heb ik juist een superadres, al doen ze ook andere merken, maar voor behoud fabrieksgarantie zul je vast bij de merkdealer moeten blijven bukken.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Dilemma-dinsdag, EU tegen Korea
Gewoon die Golf 8 GTI halen, is vertrouwd, stapje nieuwer en wie zegt dat de LCI beter is/wordt... kijk naar BMW met die schermenplank, niemand wil het, ze willen juist de pre-LCI!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 210 gasten