Nu een huis huren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Nu een huis huren

Bericht door JP » 01 apr 2023, 09:46

Dacht dat dit draadje er al was, over huren, maar kon het niet meer vinden.

Met het huis in de actieve verkoop, een buslading aan gegadigden die volgende week komen kijken, toch maar wat actiever gestort op de huurmarkt. Zijn toch wel wat dingen die me opvallen in deze markt.

Zie om me heen toch wel wat sociale huurwoningen die toegekend worden, waarbij je denkt (lees; ik dacht) dat mensen die door welke omstandigheid dan ook in de problemen komen, ze eerder een huis toebedeeld krijgen. Blijkbaar is het meer wie het eerst komt. Ook al verdien je meer dan modaal en heb je een flink bedrag gespaard. Zo kan een woning zo maar in handen komen van een alleenstaande?
Is toch zonde, zou ik denken? Had meer verwacht de mensen die met een gezin in de sh*t zijn geraakt. Of wil zo'n woningbouw ook gewoon zekerheid van betalen? Ja is ook wat voor te zeggen, winstaspect.

Nu is een woning voor mij te groot, dus zoek een leuk appartement. Voor €800 heb je een uitgeleefd hondenhok, maar als je eenmaal boven de €1000-1100 gaat zitten, is er iets meer ruimte, moderner, energiezuiniger. Zag zelfs appartementen waar je een vast bedrag (zeg €100) aan energie betaalt, en geen afrekening achteraf plaats vindt. Is wat voor te zeggen/vinden, al heb ik liever meer transparantie en een eigen meter. Kun je zien of je langer kan douchen....

België is voor mij al 20jaar een optie, maar een collega gaf me wat nadelen. Zo moet je bij huren een controle door de Politie toelaten (zie het probleem niet) dat je er daadwerkelijk woont. Ziekenfonds betaal je al/nog in NL, maar je moet voor de Belgische mutualiteit ook iets van €50 afsluiten. Daarbij werken de belastingdiensten tussen B en NL niet heel erg samen. Lijkt me dan toch iets om uit te besteden bij een adviseur. Dan kost dat ook maar wat. Auto moet je binnen 6 maanden oversluiten naar B kenteken. Misschien kun je bij verhuizen dat hok al verkopen of op kenteken ouders zetten en dan verkopen.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Nu een huis huren

Bericht door Emiel » 01 apr 2023, 10:46

Ik denk dat Belgie een verstandige keuze is. Huurprijzen zijn gunstiger en zeker in vergelijk met wat je er voor krijgt qua afwerking niveau en ruimte.

Politie is probleem niet en Belgische auto is zo gekocht. Zou wel iemand zoeken die je daar weg wijs kan maken in de papier winkel. Kentekenplaat is persoons gebonden en is allemaal net even anders.

Zorg verzekering is lachertje qua kosten. Je wil dan niet eens meer naar NL. Al eens op Zaterdag voor een reguliere afspraak in NL in het ziekenhuis geweest? Belgie wel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nu een huis huren

Bericht door Arthur » 01 apr 2023, 11:15

Kun je wel wat huren, of is alles ‘vol’? Of is dit een tip&tricks draadje?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nu een huis huren

Bericht door smiley » 01 apr 2023, 11:22

Het zal voor jouw functie toch wel nodig zijn geloof ik, maar toch:
Ik heb wat collega's die in Belgie wonen, en alle 5 de dagen op de zaak aanwezig moeten zijn en niet van thuis kunnen werken.
Het gaat om een belastingregel waar ik de fijne randjes niet van ken, alleen dat het om een flink bedrag gaat als je het aan je laars lapt.

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 372
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Nu een huis huren

Bericht door De fiscalist » 01 apr 2023, 12:22

België is een mooi land, als je in België woont, in NL werkt, zijn daar regelingen voor (grensarbeiders).

Huren laag,
Gezondheidszorg beter
Benzine goedkoper
Persoonlijke kentekenplaat mogelijk ;)
Belachelijke belastingen op auto’s met hoge CO2 uitstoot, maar geen bpm ;)

Politie die komt kijken is eenmalig om te zien of je er echt woont. Zouden ze hier ook eens moeten doen ….

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nu een huis huren

Bericht door Tom » 01 apr 2023, 15:29

JP schreef: 01 apr 2023, 09:46
Zie om me heen toch wel wat sociale huurwoningen die toegekend worden, waarbij je denkt (lees; ik dacht) dat mensen die door welke omstandigheid dan ook in de problemen komen, ze eerder een huis toebedeeld krijgen. Blijkbaar is het meer wie het eerst komt. Ook al verdien je meer dan modaal en heb je een flink bedrag gespaard. Zo kan een woning zo maar in handen komen van een alleenstaande?
Is toch zonde, zou ik denken? Had meer verwacht de mensen die met een gezin in de sh*t zijn geraakt. Of wil zo'n woningbouw ook gewoon zekerheid van betalen? Ja is ook wat voor te zeggen, winstaspect.
Mensen in de problemen staat er nog even los van, dat is urgentie. Dan krijg je sneller een woning, maar het moeten meestal wel serieuze problemen zijn (vrijwillig ergens weg gaan is dat over het algemeen niet). Die regels verschillen per gemeente/regio. Soms mag je een woning bijvoorbeeld niet weigeren als je urgentie hebt.

Sociale huurwoningen zijn aan regeltjes van de landelijke overheid (en aanvullende regeltjes van gemeenten) gebonden. Ze moeten 85% toewijzen aan lagere inkomens. De manier van toewijzen verschilt per woning, staat er wel altijd bij vermeld. Het merendeel van de woningen doen ze op basis van inschrijfduur, hoe langer je ingeschreven bent hoe meer kans je maakt. En vaak gaat een deel via loting; hoe minder populair die woning, hoe groter je kans is (want daar komen minder reacties op, elke reactie maakt dezelfde kans). Soms hebben corporaties nog wat andere varianten bedacht (bijv. mensen die werken in de desbetreffende regio die hoger op de lijst komen).
Qua inkomen kijken ze naar je inkomensverklaring (en van andere meeverhuizenden m.u.v. je kinderen) dat je via de belastingdienst kunt opvragen.

De overige (maximaal) 15% is vrije sector. Dat is niet gebonden aan dergelijke regels en hetzelfde als particuliere huren. Dat is meestal ook een hogere prijsklasse. Vroeger had je grote wijken met enkel sociale huurwoningen. Bij veel nieuwbouw is het vaak een mix omdat gebleken is dat overlast afneemt. Dan heb je koop, vrije sector huur (de luxere appartementen/woningen) en sociale huur meer door elkaar. Voor corporaties is het makkelijker bouwprojecten maken als ze een deel ook op die manier kunnen verhuren.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 01 apr 2023, 16:38

Arthur schreef: 01 apr 2023, 11:15 Kun je wel wat huren, of is alles ‘vol’? Of is dit een tip&tricks draadje?
Aanbod is er wel, en soms ook wel een tijdje maar ze geven geen reactie. Je moet je inkomen opgeven op zoveel plekken, maar vind het dan frapant dat je niets hoort.
smiley schreef: 01 apr 2023, 11:22 Het zal voor jouw functie toch wel nodig zijn geloof ik, maar toch:
Ik heb wat collega's die in Belgie wonen, en alle 5 de dagen op de zaak aanwezig moeten zijn en niet van thuis kunnen werken.
Het gaat om een belastingregel waar ik de fijne randjes niet van ken, alleen dat het om een flink bedrag gaat als je het aan je laars lapt.
Ik werk (ben aanwezig) 19-21 dagen per maand. Het moet niet teveel vrije tijd gaan kosten. Nee, mijn functie is niet vanuit thuis uit te oefenen. Alhoewel ik nu op een nieuw project zit waar we meer :coffee: drinken dan mijn lever lief is.
Emiel schreef: 01 apr 2023, 10:46 Ik denk dat Belgie een verstandige keuze is. Huurprijzen zijn gunstiger en zeker in vergelijk met wat je er voor krijgt qua afwerking niveau en ruimte.

Politie is probleem niet en Belgische auto is zo gekocht. Zou wel iemand zoeken die je daar weg wijs kan maken in de papier winkel. Kentekenplaat is persoons gebonden en is allemaal net even anders.

Zorg verzekering is lachertje qua kosten. Je wil dan niet eens meer naar NL. Al eens op Zaterdag voor een reguliere afspraak in NL in het ziekenhuis geweest? Belgie wel.
Je zou een zorgverzekering (iets van €50) per maand moeten hebben naast je eigen uit NL. Ja dat zijn extra kosten maar als je uit zorg kan kiezen is er inderdaad wat voor te zeggen, daarbij, als je op het meeste al bespaart, wat maakt die €50 dan uit.
Ik vraag me wel eens af of een Belgische verkoopmakelaar (doen vaak ook financiële zaken) je ook kan helpen met papierkraam om in te burgeren. Zou ik eens kunnen navrgaen maar dat is net zoiets als de dealer bellen wat een beurt kost, als je het ook hier na kan vragen :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 01 apr 2023, 16:42

Tom schreef: 01 apr 2023, 15:29
JP schreef: 01 apr 2023, 09:46
Zie om me heen toch wel wat sociale huurwoningen die toegekend worden, waarbij je denkt (lees; ik dacht) dat mensen die door welke omstandigheid dan ook in de problemen komen, ze eerder een huis toebedeeld krijgen. Blijkbaar is het meer wie het eerst komt. Ook al verdien je meer dan modaal en heb je een flink bedrag gespaard. Zo kan een woning zo maar in handen komen van een alleenstaande?
Is toch zonde, zou ik denken? Had meer verwacht de mensen die met een gezin in de sh*t zijn geraakt. Of wil zo'n woningbouw ook gewoon zekerheid van betalen? Ja is ook wat voor te zeggen, winstaspect.
Mensen in de problemen staat er nog even los van, dat is urgentie. Dan krijg je sneller een woning, maar het moeten meestal wel serieuze problemen zijn (vrijwillig ergens weg gaan is dat over het algemeen niet). Die regels verschillen per gemeente/regio. Soms mag je een woning bijvoorbeeld niet weigeren als je urgentie hebt.

Sociale huurwoningen zijn aan regeltjes van de landelijke overheid (en aanvullende regeltjes van gemeenten) gebonden. Ze moeten 85% toewijzen aan lagere inkomens. De manier van toewijzen verschilt per woning, staat er wel altijd bij vermeld. Het merendeel van de woningen doen ze op basis van inschrijfduur, hoe langer je ingeschreven bent hoe meer kans je maakt. En vaak gaat een deel via loting; hoe minder populair die woning, hoe groter je kans is (want daar komen minder reacties op, elke reactie maakt dezelfde kans). Soms hebben corporaties nog wat andere varianten bedacht (bijv. mensen die werken in de desbetreffende regio die hoger op de lijst komen).
Qua inkomen kijken ze naar je inkomensverklaring (en van andere meeverhuizenden m.u.v. je kinderen) dat je via de belastingdienst kunt opvragen.

De overige (maximaal) 15% is vrije sector. Dat is niet gebonden aan dergelijke regels en hetzelfde als particuliere huren. Dat is meestal ook een hogere prijsklasse. Vroeger had je grote wijken met enkel sociale huurwoningen. Bij veel nieuwbouw is het vaak een mix omdat gebleken is dat overlast afneemt. Dan heb je koop, vrije sector huur (de luxere appartementen/woningen) en sociale huur meer door elkaar. Voor corporaties is het makkelijker bouwprojecten maken als ze een deel ook op die manier kunnen verhuren.
Dank je voor de uitleg :thumbup: Zag om me heen, in korte tijd, mensen die hun huis nog flink verkopen en dan met een berg overwaarde in een sociale huurwoning wat huurtoeslag staan op te strijken. Zou niet moeten mogen kunnen, dat noem ik geen noodzaak.
Nu is een woning voor mij veel te groot, heb otch geen vrienden en hoe midner ruimte, hoe minder rotzooi ik hoef op te ruimen.

Heb wel geschreven nu op een leuk "penthouse" in de buurt, dat is wel nog Nederland, maar kwam pas online en dicht bij mijn werk....."waar is het elektrische fietsen-draadje" ?

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nu een huis huren

Bericht door SlowCo » 01 apr 2023, 17:20

Klein appartementje met grote garage of schuur dus. Voor de autocollectie! :df:

DFJEF
Berichten: 853
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Nu een huis huren

Bericht door DFJEF » 01 apr 2023, 17:28

JP schreef: 01 apr 2023, 09:46 Auto moet je binnen 6 maanden oversluiten naar B kenteken. Misschien kun je bij verhuizen dat hok al verkopen of op kenteken ouders zetten en dan verkopen.
Juist een kans om goedkoper een auto in B te kopen en mocht je later weer richting NL gaan als verhuisgoed meenemen zonder BPM.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 01 apr 2023, 17:51

DFJEF schreef: 01 apr 2023, 17:28
JP schreef: 01 apr 2023, 09:46 Auto moet je binnen 6 maanden oversluiten naar B kenteken. Misschien kun je bij verhuizen dat hok al verkopen of op kenteken ouders zetten en dan verkopen.
Juist een kans om goedkoper een auto in B te kopen en mocht je later weer richting NL gaan als verhuisgoed meenemen zonder BPM.
Ja kijk wel eens naar de BIVen rijtax in Vlaanderen. Valt me nog mee. Een Golf 8 Clubsport met 300pk doet.... :coffee:
BIV Vlaanderen : 854 €
Rijtax Vlaanderen : 445 € Brussel en Wallonië €4900 (geen typefout)
BIV is eenmalig, direct bij aankoop, je betaalt je alleen blauw als je in Brussel of Wallonië woont, en de rijtax is per jaar. Die "mrb" betaal ik nu in NL een €170 per kwartaal.

DFJEF
Berichten: 853
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Nu een huis huren

Bericht door DFJEF » 01 apr 2023, 18:11

JP schreef: 01 apr 2023, 17:51 ...... als je in Brussel of Wallonië woont, ......
Goede reden in het goede gedeelte van Vlaanderen te blijven. :wink:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Nu een huis huren

Bericht door Emiel » 01 apr 2023, 20:31

JP schreef: 01 apr 2023, 16:38

Je zou een zorgverzekering (iets van €50) per maand moeten hebben naast je eigen uit NL. Ja dat zijn extra kosten maar als je uit zorg kan kiezen is er inderdaad wat voor te zeggen, daarbij, als je op het meeste al bespaart, wat maakt die €50 dan uit.
Ik vraag me wel eens af of een Belgische verkoopmakelaar (doen vaak ook financiële zaken) je ook kan helpen met papierkraam om in te burgeren. Zou ik eens kunnen navrgaen maar dat is net zoiets als de dealer bellen wat een beurt kost, als je het ook hier na kan vragen :tooth:
Van wat ik van Belgische vrienden begrijp is een bank beter. Daar zit vaak iemand die helpen je dan met alles omdat je daar auto onder brengt en alle andere zaken.

Meerdere vrienden van mij wonen er of zijn NL maar de grens over gestoken. Heb er ook vaak aan gedacht.

Cultuur is echt anders. Belgisch Limburg is wel een prettige regio. Werk cultuur is heel anders. 2 jaar 30u pw in Zaventem, Kortrijk en Brussel gewerkt. Heeft allemaal plussen en minnen.

Basis zorgverzekering in NL nemen en 50 euro in Belgie, moet je wel overal terecht kunnen denk ik? :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 01 apr 2023, 23:35

België blijft een noodsprong als ik binnen 4-6weken niets in nl vind. Ben toch wel trots op Nl’se Limburger te zijn. Zo slecht is het nog niet in dit land.

Dit gaat ook meer om huren in het algemeen. Omdat de rentes langzaam stijgen, ze invers zijn en de huizen wat zakken in prijs was ook een reden om te verkopen.
Mijn financieel adviseur gaf ook al aan dat het niet heel verkeerd gedacht is om even te huren. Kopen kan altijd nog en het liefst op een laag instapmoment. Dat hebben we in 2013 ook gedaan. Huren is geen weggegooid geld, zoals wel eens gedacht wordt. Een huis is een investering, maar je moet er ook bij tijd en wijle in investeren. Huren geeft wat meer zekerheid maar ook minder vrijheid. En vaak duurder dan je aan een hypotheek mag uitgeven. Voor alles is iets te vinden.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nu een huis huren

Bericht door Zed240 » 02 apr 2023, 14:39

Duitsland dan, zit je toch ook vlak bij?

Dorpen/steden als Herzogenrath zijn wel lelijk met hoofdletter L, maar ook spotgoedkoop. Met niet te veel eisen zul je daar voor 500 euro p/m wel iets vinden. Als je dan in NL werkt, en dus in NL loonbelasting en zorgverzekering betaalt, kan het financieel wel eens heel interessant worden als tussenstap. Voor de rest is Dld namelijk vrij goedkoop.

Zo heeft een ex-collega van mij het ook een tijdje gedaan toen hij uit huis ging. Vorig jaar wat in NL gekocht en toen weer terugverhuisd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 02 apr 2023, 14:58

Nee, niet Duitsland. Spreek het vloeiend maar de rest, met hun ringel-s, puntjes op de U en elk 3e geschreven woord met hoofdletters. :nah:
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland
Daar zijn ze zo streng

Paul S
Berichten: 463
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Nu een huis huren

Bericht door Paul S » 03 apr 2023, 07:47

Zelf vanwege dezelfde situatie een aantal jaren geleden in België gaan wonen.
Moest binnen 6 weken wat anders hebben. In Nederland was er nagenoeg niets te krijgen en in België was er veel meer keuze en tenminste ook fatsoenlijke huurwoningen/appartementen. Voor de kosten hoef je het niet te doen ten opzichte van Nederland. Beetje lood om oud ijzer. Het 1 is goedkoper in Nederland en het ander in België en vice versa.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Nu een huis huren

Bericht door HJ2 » 03 apr 2023, 13:48

Herzogenrath... Als youngster heb ik daar 5 jaar gewoond, daar zou ik toch niet graag weer terug gaan!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 06 apr 2023, 12:39

Toch wel begonnen met wat appartementen in NL. Elke verhuurder, niet particulier, heeft toch weer zijn eigen regels. Veelal de regel 3.5-4x de brutohuur moet je bruto ook verdienen elke maand. Als alleenstaande iets boven modaal is dan €1000 al te veel. Toeslagen (onregelmatigheid) mag je ook nog niet eens bijtellen, ondanks dat ik die al jaren heb. Maakt toch 30% uit...... :coffee:
Soms als je wat spaargeld hebt wijken ze wel eens af, maar heel vel grijze gebieden. Overal moet je toch redelijk bloot geven en maar loonbriefjes, jaaropgaves en de hele ships uploaden, om uiteindelijk toch maar geen antwoorden te krijgen.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Nu een huis huren

Bericht door matthyssie » 06 apr 2023, 12:51

Ik heb in het Noorden nog wel een huisje te huur voor je :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 06 apr 2023, 12:55

Is dat op de San Jild 69 ? :tooth:

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Nu een huis huren

Bericht door EvdP » 06 apr 2023, 13:55

Vast niet op kniepstuver nr 1.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nu een huis huren

Bericht door Crookie » 06 apr 2023, 14:13

De fiscalist schreef: 01 apr 2023, 12:22 Politie die komt kijken is eenmalig om te zien of je er echt woont. Zouden ze hier ook eens moeten doen ….
Gemeente doet adresonderzoek bij aanleiding.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nu een huis huren

Bericht door JP » 29 apr 2023, 10:47

Mag je een gedeelte van je huis verhuren, zonder eigen huisnummer? Ik kon een gedeelte van een boerderij huren maar moest me dan inschrijven op het nummer van de eigenaar. Geen eigen adres, geen eigen brievenbus, geen mogelijkheid tot eigen internetaansluiting. Alleen tussenmeters voor energie en gas. Water werd gedeeld.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Nu een huis huren

Bericht door EvdP » 29 apr 2023, 15:34

Zonder eigen nummer heb je geen recht op bepaalde toeslagen en dergelijke. Je hebt dan een gedeeld huishouden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, dave van marion, Fabian, frank de jonge, Kadett, KoenM, krentenbol, MarcF, Martijn M, maurizio, Paul76, TLRS, Wout309t en 199 gasten