[09-09-2023] DF @ Bilster Berg deel XVIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[09-09-2023] DF @ Bilster Berg deel XVIII

Bericht door Peter Tunissen » 24 mar 2023, 14:02

Afbeelding

Op zaterdag 9 september organiseert Driving-Fun.com voor de 18e keer een circuitdag op het Bilster Berg Drive Resort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 08:45 | Inschrijven
08:45 - 09:00 | Briefing (verplicht voor alle rijders die de hele dag rijden)
09:00 - 18:00 | Open pitlane

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 18:00) kost €795 per auto voor leden en €825 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking over een DFTrackdays lidmaatschapskaart heeft, betaalt de ledenprijs (een lidmaatschapskaart kost eenmalig €80, is een kalenderjaar geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Bilster Berg maximaal 120dB (dynamisch) geproduceerd worden; dit komt overeen met +/- 98dB op andere circuits en hier wordt streng op gecontroleerd.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Bilster Berg, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf te geschieden.

DF circuitdagen
Driving-Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Op 27 september 2011 werd begonnen met de bouw van het Bilster Berg Drive Resort. Na een klein jaar was het complex gereed, maar vanwege problemen met enkele milieuvergunningen, kunnen er pas vanaf 2013 circuitdagen georganiseerd worden.
Het circuit is ontworpen door Hermann Tilke met medewerking van Walter Röhrl en is 4,2 km lang. Het kenmerkt zich door blinde bochten en extreme stijgings- en dalingspercentages tot en met 23% en wordt nu al de kleine Nordschleife genoemd.

Rondje Bilster Berg

We gaan een rondje mee in een Radical SR3 SL, omdat je juist in zo'n lichte auto een perfecte indruk van het circuit krijgt:



Belangrijk op Bilster Berg
* Dit jaar worden de circuitdagen op het Bilster Berg Drive Resort, in tegenstelling tot de eerste edities, eveneens volgens het open pitlane principe verreden. Dat betekent echter ook dat we een stuk minder inschrijvingen kunnen accepteren, dus wacht niet te lang met inschrijven want vol is in dit geval helaas ook echt vol!

* Vanwege de vele hoogteverschillen en verkantingen is Bilster Berg een buitengewoon uitputtend circuit. Hou hier rekening mee en las voldoende pauzes in, want een klein foutje kan hier genadeloos afgestraft worden.

* Achteropkomend verkeer is om dezelfde reden ook niet altijd zichtbaar in je binnenspiegels, dus gebruik deze regelmatig en probeer de baan dan zo ver mogelijk achter je te overzien en de snelheidsverschillen met achterop komend verkeer zo vroeg mogelijk in te schatten.

* Goede algemene informatie over Bilster Berg vind je op http://www.bilster-berg-info.de

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Dirk Gerwig - BMW M3 - NIET
3. Terence Molnar - Porsche Cayman GT4
4. Attila Molnar - Porsche 911
5. Maarten Hooft - Porsche 911 GT3 Touring
6. Jeroen Mets - BMW E46 M3
7. Mike van Eck - Porsche 911 GT3 RS - (+1ui)
8. Marcel Vogelzang - BMW 325i Compact
9. Jake Ronsholt - Porsche 991 C4 GTS
10. Rutger Hoejenbos - BMW E46 323i
11. Jamie Flinterman - ?
12. Leo Cornelisse - BMW M240i Cup
13. HWM - BMW M240i Cup
14. HWM - BMW M240i Cup
15. HWM - BMW M240i Cup
16. HWM - BMW M240i Cup
17. HWM - BMW M240i Cup
18. HWM - BMW M240i Cup
19. HWM - BMW M240i Cup
20. HWM - BMW M240i Cup
21. HWM - BMW M240i Cup
22. HWM - BMW M240i Cup
23. Ted van der Lans - Corvette C5
24. Rogier van Epen - ?
25. Arjen Klok - ?
26. Laurens van Alphen - Porsche Cayman GT4 - (+2ui)
27.
28.
29.
30.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten