Klopt Rody, volgens mij hadden ze ook een 2L met een 6 cylinder....bij BMW hadden ze ook een 2L met 6 cylinder, al was dat wel wat later, maat van mij had een 320i 4 cylinder toen ik een 323i met 6 cylinder had, heb het dan over de E21.
Leukste decennium qua auto's
-
OnlineOpa
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Leukste decennium qua auto's
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Leukste decennium qua auto's
Altijd wel een zwak voor de capri gehad, dikste volgens mij de 2.8 V6 al staat me ook wat bij van enkele 3 liters in het laatste bouwjaar
-
OnlineOpa
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Leukste decennium qua auto's
Snelste productie Capri was volgens mij inderdaad de Capri 2800 injection(160 pk).
Je had ook een Capri 3.0L(138 pk), maar die had minder vermogen dan de 2800 injection en de (oudere) RS2600(150 pk).
Je had ook een Capri 3.0L(138 pk), maar die had minder vermogen dan de 2800 injection en de (oudere) RS2600(150 pk).
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Leukste decennium qua auto's
Die Gr 2 Capri atmo versies (mid/late 70s) waren er in 3.1 en 3.4 liter 9000rpm screamers. Skitterend.
En de DRM Capri Turbo's (Zakspeed etc) waren dik 1.4 liter 4 pot turbo's met '500pk'
Hier maar even: Nog meer Ford, maar ook de rest komt aan bod. Keywords: Gen X + NOSTALGIA +wat ze vroeger nieuw niet konden betalen, willen ze nu ze 't wel kunnen betalen, terugkopen, maar het aanbod wordt steeds kleiner(want niet meer geproduceerd doh) en de vraag groter..
Dan het tegenovergestelde, bij Aston en McLaren had ik de beleving wel. Afschrijven....
Maar ook vele jonge Ferrari's. Geldt dit ook voor Europa?
Ik vind die(ook nieuwe) exoten nogal duur:)
Interessant filmpje, ook even geabonneerd.
Kijk ook even de laatste 5 minuten.
En de DRM Capri Turbo's (Zakspeed etc) waren dik 1.4 liter 4 pot turbo's met '500pk'
Hier maar even: Nog meer Ford, maar ook de rest komt aan bod. Keywords: Gen X + NOSTALGIA +wat ze vroeger nieuw niet konden betalen, willen ze nu ze 't wel kunnen betalen, terugkopen, maar het aanbod wordt steeds kleiner(want niet meer geproduceerd doh) en de vraag groter..
Dan het tegenovergestelde, bij Aston en McLaren had ik de beleving wel. Afschrijven....
Maar ook vele jonge Ferrari's. Geldt dit ook voor Europa?
Ik vind die(ook nieuwe) exoten nogal duur:)
Interessant filmpje, ook even geabonneerd.
Kijk ook even de laatste 5 minuten.
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Leukste decennium qua auto's
Zero's. De rally subaru's en mitsu's. Die kon je op straat ook gewoon tegen komen.
Super gave tijd.
Super gave tijd.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: Leukste decennium qua auto's
Ford maakte de V6 toegankelijk voor een breed publiek. In de Taunus als 2.0 (90pk) en 2.3 (108pk). In de Capri als toevoeging inderdaad de 3.0 Essex motor en de legendarische RS2600 met kugelfischer einspritzanlage meen ik. In de Consul en de Granada ook nog de 2.6V6.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Leukste decennium qua auto's
Toch wel de '90's...
Toen werd de 205 GTI nog verkocht en kwam de Impreza GTT, Clio Williams, Mx5, Supra Mk4, Lancia Delta,...
Toen werd de 205 GTI nog verkocht en kwam de Impreza GTT, Clio Williams, Mx5, Supra Mk4, Lancia Delta,...
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Leukste decennium qua auto's
Tot 1994....
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Leukste decennium qua auto's
Ik ben vooralsnog de enige die de zeventiger jaren heeft gekozen en de Stratos behoort ook tot de 70'er jaren
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Leukste decennium qua auto's
Mijn favoriet ligt aan het gebruik van de auto.
Voor een daily/km vreter het liefst jong mogelijk. Ik kan genieten van het comfort, de stilte, goede multimedia, goede audio, zalige automaten etc
Voor de nostalgie kies ik voor de '90's en '00's. Gave auto's, meer dan eens gebaseerd op cq basis voor racers en rally auto's, redelijk lichtgewicht en vaak een prima vermogen.
Voor een daily/km vreter het liefst jong mogelijk. Ik kan genieten van het comfort, de stilte, goede multimedia, goede audio, zalige automaten etc
Voor de nostalgie kies ik voor de '90's en '00's. Gave auto's, meer dan eens gebaseerd op cq basis voor racers en rally auto's, redelijk lichtgewicht en vaak een prima vermogen.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Leukste decennium qua auto's
Same, met de voorkeur voor '00's. Wel de betrouwbaarheid/comfort/vermogen/prestaties maar zonder het milieu en veiligheidsgezeik.
Hoog plezier, maar ook nog mee te rijden zonder dat je bang bent dat het onderweg uit elkaar valt.
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Leukste decennium qua auto's
Vaak informatief hele goede filmpjes, maar wat zijn die gasten toch ONTIEGELIJK SAAI om aan te horen en te gluren, ik heb ze beide weer na 5 min afgezetRobin schreef: ↑23 mar 2023, 06:10 Die Gr 2 Capri atmo versies (mid/late 70s) waren er in 3.1 en 3.4 liter 9000rpm screamers. Skitterend.
En de DRM Capri Turbo's (Zakspeed etc) waren dik 1.4 liter 4 pot turbo's met '500pk'
Hier maar even: Nog meer Ford, maar ook de rest komt aan bod. Keywords: Gen X + NOSTALGIA +wat ze vroeger nieuw niet konden betalen, willen ze nu ze 't wel kunnen betalen, terugkopen, maar het aanbod wordt steeds kleiner(want niet meer geproduceerd doh) en de vraag groter..
Dan het tegenovergestelde, bij Aston en McLaren had ik de beleving wel. Afschrijven....
Maar ook vele jonge Ferrari's. Geldt dit ook voor Europa?
Ik vind die(ook nieuwe) exoten nogal duur:)
Interessant filmpje, ook even geabonneerd.
Kijk ook even de laatste 5 minuten.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Leukste decennium qua auto's
Mijn hele persoonlijke top 10 komt uit de 2e helft van de 80s, dus dit was voor mij niet echt een twijfelgeval
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Leukste decennium qua auto's
Ik bespeur btw sowieso wel een duidelijke parallel naar dit eerdere leuke topic van Tom (auto uit je jeugd) :
viewtopic.php?t=41742&start=25
Mijn persoonlijke 80s lijstje op p2, met de eigen 911 (3.2 van laatste bouwjaar) natuurlijk op 1
Hierbij aansluitend: Ik heb laatst een linksgestuurde '87er Aston V8 saloon op NL kenteken gezien, wat een prachtig ding blijft dat ook...
viewtopic.php?t=41742&start=25
Mijn persoonlijke 80s lijstje op p2, met de eigen 911 (3.2 van laatste bouwjaar) natuurlijk op 1
Hierbij aansluitend: Ik heb laatst een linksgestuurde '87er Aston V8 saloon op NL kenteken gezien, wat een prachtig ding blijft dat ook...
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Leukste decennium qua auto's
Voor mij de 10's. De periode waar de hothatch echt wel op zijn piek zat qua Performance en techniek.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Leukste decennium qua auto's
Toch jaren '90 vooral mid/eind en dan ook racerij. Nostalgische Gran Turismo 3 gevoelens.
Castrol Supra GT500/JTCC en de R33/34 equivalenten
Impreza GC en Evo 6 WRC
Auto's als een NSX, Civic en Integra Type R, de Mclaren F1 en R33/34. Eind jaren '90 maakte BMW zijn mooiste wagenpark met de E46/E39 en E38. Honda komt 1999 met de S2000 met meeste PK per liter voor productie auto.
Castrol Supra GT500/JTCC en de R33/34 equivalenten
Impreza GC en Evo 6 WRC
Auto's als een NSX, Civic en Integra Type R, de Mclaren F1 en R33/34. Eind jaren '90 maakte BMW zijn mooiste wagenpark met de E46/E39 en E38. Honda komt 1999 met de S2000 met meeste PK per liter voor productie auto.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Leukste decennium qua auto's
Ik denk toch ook de 90’s. Wss omdat ik ‘89 m’n rijbewijs gehaald heb en toen een auto/auto’s aan kon schaffen. Al vind ik oude Mustangs, Jaguars etc ook erg mooi. Maar blijven toch mijn Escort XR3i/RS2000, Golfjes GTI (16V) en VR6 bij. Impreza GTT gehad, dat zijn toch auto’s die me meer aanspreken. Zelfs een Volvo 850GLT
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Leukste decennium qua auto's
Ook de 90s, het was elke keer als ik bij de garage was een verrassing voor de ouders waar ik nu weer mee thuis kwam. Weinig speciaals maar er waren momenten dat ik ging voor onderhoud en naar huis ging met een nieuwe auto die besteld was.
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
- Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
- Locatie: Rhoon
Re: Leukste decennium qua auto's
Op de 90's gestemd, maar eigenlijk wil ik daar toch wel een beetje de 80's bij hebben, want 288 GTO en de F40 en zo...
Vanaf de 00's werd het allemaal steeds saaier en saaier op een aantal modellen na en ook nog eens duurder!
Vanaf de 00's werd het allemaal steeds saaier en saaier op een aantal modellen na en ook nog eens duurder!
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Leukste decennium qua auto's
De 70ties leverde niet de allermooiste auto's misschien, zelfs hele lelijke, maar wel:
- De BMW 323i (E21), echt de eerste bereikbare, begeerlijke alledags niet directie 6-cilinder. (Ja Taunus en wat grotere Opels hadden ook 6 cilinder, maar was meer D dan C-segment.
De Citroen SM (ook als Cabrio!) kwam op de markt, fantastisch design!
De Lancia Gamma coupe kwam op de markt!
De Aston Martin Lagonda werd geïntroduceerd. Technisch een ramp, maar qua design zijn tijd 10 jaar vooruit.
Pas in de jaren 80 werd dat design opgevolgd, dus misschien toch jaren 80?
- De BMW 323i (E21), echt de eerste bereikbare, begeerlijke alledags niet directie 6-cilinder. (Ja Taunus en wat grotere Opels hadden ook 6 cilinder, maar was meer D dan C-segment.
De Citroen SM (ook als Cabrio!) kwam op de markt, fantastisch design!
De Lancia Gamma coupe kwam op de markt!
De Aston Martin Lagonda werd geïntroduceerd. Technisch een ramp, maar qua design zijn tijd 10 jaar vooruit.
Pas in de jaren 80 werd dat design opgevolgd, dus misschien toch jaren 80?