Meiden die rijden....

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Meiden die rijden....

Bericht door JP » 19 mar 2023, 18:01

Nee, nu gaat het niet alleen over het tv-programma op de publieke omroep. Het programma waar je veelal de vrouw met teveel mannelijke hormonen, rond ziet rijden met hele grote, lange en brede vrachtwagens. Het programma wat ik wel kijk, maar wat me doet verbazen dat de vrouwmens de ene keer snel hun charmes in de strijd gooien voor hulp, knoopje los, en de andere keer weer hun eigen mannetje willen staan en hulp afslaan. De vrouw toch best vaak in moeilijke situaties zie ontaarden in een traantje.... Zijn wij nu zo'n bikkels of kun jij in het verkeer ook wel eens emotioneel reageren? Nou, ik vraag mij vooral af waar de vrouw aan denkt onder het rijden.

De laatste tijd zie ik vaak kleine boodschappenkarretjes uit het formaat Aygo en 107, die toch graag op mijn achterbumper zitten. Hebben vrouwen tot een bepaalde leeftijd, zeg 60, dan helemaal geen idee van afstand, of hebben ze geen tijd? Ik durf al nauwelijks meer af te remmen voor drempels, want voor je het weet heb je een Picanto in je achterbak.
Tuurlijk als man denken we ook dat 12cm in onze verbeelding al snel 30cm is. Heeft de vrouw daar ook last van? Of houden zij nu eenmaal van kleven?

De man in het verkeer is meestal een vrouw. Nou was dat misschien wel zo in de 80'er jaren, maar nu krijg ik toch het gevoel dat de vrouwmensen de storende factor zijn op de weg. Zij zijn het die bumperkleven, of juist niet vooruit te branden zijn. Vaak is dit gecombineerd met het feit dat zij als enige geslacht gekend worden met de kunde om meerdere dingen tegelijk te doen. Althans, dat maken ze ons steeds wijs. Dus autorijden, app'en, lippenstift aanbrengen, TomTom commanderen en dan het liefste ook nog recht voor haar snufferd hangen. Dat is toch een kunst die de man nooit tegelijk voor elkaar gaat krijgen. Wij, de vroegere strijder, in ons hoofd hebben we een doel gezet, en wat dan links of rechts nog gebeurt, we zien het niet. Het integreert me hoe een vrouw het fileparkeren mijdt, nee ze vermijden het als de pest. Je ziet heel veel velgen opgelucht kijken als ze toch maar naast een ander parkeren, ipv er achter, boem is ho.

Voor onderhoud hebben ze lampjes, wat die lampjes betekenen is 2. Preventief iets vervangen, ze kijken je aan met bambi-ogen, alsof ze uit hun hoofd de stelling van pythagoras maal de helft van pi moeten calculeren. Als banden kaal zijn, gaat er dan ook een lampje branden? Ja in de bochten rijdt de auto iets meer rechtdoor, maar ach.....ze snijden de bocht toch al af, dus hebben ze genoeg ruimte over aan de buitenkant. Ik ken een vrouw die auto in 10jaar nog nooit gewassen heeft. Waarom zou je? Wit wordt grijs en na een paar jaar heb je gewoon een matzwarte...waarom zou je wassen? Krijg je toch alleen maar krassen van, en dan krijg je concurrentie met de parkeerkrassen.
Dan hebben we het nog niet over het interieur, zo geordend en netjes de meeste vrouwen zijn, de grootste vuilnisbelt hebben ze in de auto. Nee, mens het heeft geen toegevoegde waarde om parkeerkaartjes meer dan 5 jaar te bewaren, ook niet voor de belastingdienst.
Naast de stoelen, achter de stoelen, in de kofferbak. Ze creëren er hun eigen microcultuur. Of kweken ze er stiekem hun eigen groen wat weer past in hun vegetarisch, glutenvrij, natriumarm, koolhydraatarm, chocoladedieet?
Voor een garage moet het een groot surprise-ei zijn, met alle meuk die ze vinden in alle mogelijke gaten en kieren. Parkeermuntjes, snoepwikkels, bonuskaarten, en boodschappentassen.......heel veel lege boodschappentassen...... Tot dat ze in de winkel bij de kassa staan, dan zijn ze ze weer vergeten en wordt er voor een paar dubbeltjes weer een nieuwe aangeschaft voor in de rijdende collectie.

Terug naar hun unieke capaciteit om 1000-dingen(en doekjes) tegelijk te kunnen doen. Alleen ze zien niet wat er naast hun gebeurt. Veelal door de 2 speakers (want meer hebben ze niet in die schoenendoos) die staan altijd op standje burenruzie, ze horen niks, ze zien niks.
Als er een gele Sprinterdoos hun nadert van achter met zijn toeters en bellen, de blik vooruit en zich afvragend wat er voor vreemd geluid er door hun Miley Cyrus schalt. "like a wrecking ball", ja zo verplaatsen ze zich ook door het verkeer.

Alles is een tegenstander en de rit is een strijd. Daar kunnen wel eens slachtoffers vallen, vaak uitgedrukt in kromme velgen of deuken in het plaatwerk. Ach, dat blik is toch maar wat stuk dood staal. Wat maakt een man zich nu druk om, met zijn wekelijkse urenlange poetsbeurten, en ver weg parkeren van anderen om maar niemand naast zich te krijgen tijdens de verplichte gezamelijke supermarktbezoekrondes......Wees een man, rij als een vrouw :coffee:

Online
Crookie
Berichten: 4294
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Meiden die rijden....

Bericht door Crookie » 19 mar 2023, 20:09

Bij meiden die rijden denk ik hieraan JP
C70A338C-E1CA-4635-8462-B4B8150720F6.jpeg
C70A338C-E1CA-4635-8462-B4B8150720F6.jpeg (168.29 KiB) 1814 keer bekeken

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Meiden die rijden....

Bericht door Knot » 19 mar 2023, 21:40

Ik had eigenlijk een NSFW verwacht :blink:

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Meiden die rijden....

Bericht door Geertmans » 19 mar 2023, 23:24

Tjonge, ik hoop dat het opgelucht heeft… :)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Meiden die rijden....

Bericht door Ferdi » 20 mar 2023, 14:16

Zei hier laatst thuis nog dat ik de laatste tijd voornamelijk dames zo'n beetje op de achterbumper heb en of dat nu in de bebouwde kom is of met +30 op de snelweg, dat lijkt niet uit te maken.

Overigens het stukje wassen/interieur is héél herkenbaar :mrgreen:
Het is dat ik op een bepaald moment altijd denk bij de auto van de vrouw dat het wel weer genoeg is geweest want zelf ruimt ze misschien 1 keer per jaar het interieur een beetje op en dat is het wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten