M240i nu met 19 inch
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
De automaatpook naar links, dan blijft ie de versnelling vasthouden (m1, m2 etc)
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Zou ik niet doen, dan lijkt het gelijk een US import zoals we die tegenwoordig helaas zo vaak zien in duitsland/EU, heb je gelijk de associate van een ex-schadekar, hoewel je de auto natuurlijk voor jezelf rijdt.MartijnGizmo schreef: ↑23 jul 2023, 12:41 Voor een agressiever neusje met minder grijs kun je ook nog de bumperroosters van de Amerikaanse versie monteren.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
@veejay, daar was ik ook al wel achter gekomen, maar ook weer vergeten en heb niet meer scherp of de flippers het dan nog doen.
@str8Six, voor wij rijd jij je auto dan? Dat anderen het associëren met een schade bak zou me niet interesseren.
@str8Six, voor wij rijd jij je auto dan? Dat anderen het associëren met een schade bak zou me niet interesseren.
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Dan gewoon de inserts bewaren, dan kun je ze bij verkoop altijd weer terug zetten. Vind die US ook wel fraaier.
Blijft een leuke auto om te zien, fijn dat hij ook goed bevalt na de M3.
Blijft een leuke auto om te zien, fijn dat hij ook goed bevalt na de M3.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Ik zou ook de originele wielen er weer onder zetten, straks denkt iemand dat je ooit een lekke band hebt gehad!
Ff opgeduikeld:
Zo'n €50 per stuk zie ik...Lufteinlassgitter USA links 51118056797
Lufteinlassgitter USA rechts 51118056798
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
voor het geld hoef je het niet te laten leuke update
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
MartijnGizmo schreef: ↑24 jul 2023, 10:26 Ik zou ook de originele wielen er weer onder zetten, straks denkt iemand dat je ooit een lekke band hebt gehad!
....
Dank, kreeg het gisteren al niet zo snel gevonden, kreeg alleen maar suggesties voor de nierenZo'n €50 per stuk zie ik...Lufteinlassgitter USA links 51118056797
Lufteinlassgitter USA rechts 51118056798
€ 46 om precies te zijn per kant, BMW clublid dan wordt het € 41,40
Even wachten met bestellen tot de andere componenten er op zitten en vrouwlief zelf opmerkt dat die horizontale streepjes niet niet mooi zijn. Tja dan moet ik wel
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Originele wielen doen het inderdaad vaak goed voor de restwaarde ipv aftermarket.MartijnGizmo schreef: ↑24 jul 2023, 10:26 Ik zou ook de originele wielen er weer onder zetten, straks denkt iemand dat je ooit een lekke band hebt gehad!
Begrijp me niet verkeerd, het is een hele gave auto, zou alleen niet in de eerste maand alle onderdelen die een M235/M240i uniek maken verwijderen. Ferric grey spiegelkappen en bumper inserts geven hem juist een herkenbare look. Toen de M235/M240i nieuw was zag je op de Amerikaanse fora mensen juist de kapjes met inserts (Euro versie) monteren.
Wees je er ook van bewust dat bovenstaand gestuurde roosters open zijn, terwijl je nu dichte roosters hebt. Zal vast niet veel uitmaken, maar vanuit BMW zit er ongetwijfeld een idee achter. Volgens mij heeft de Amerikaanse (hot-climate versie) aan beide zijde een extra koeler, terwijl de Europese er maar 1 rechts heeft.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Mooi dat de M240i eindelijk de weg op is! Ik blijf het wel zonde vinden van de M3, echt een heerlijke auto was dat als je de motor flink in de toeren jaagt met het dak open! Bedankt nog voor die ervaring!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
@marc: graag gedaan
Maar ik denk ook dat je overschat hoeveel mensen opmerken hetgeen je opnoemt. Kortom 99% van de mensen leggen niet de link die jij legt. Tussen schade en unieke features. Zo wist ik zelf niet eens dat Ferric grey en die inserts specifiek M zijn.
Aftermarket velgen kan idd wat doen met de waarde. Maar is ook echt afhankelijk van welke velg. Setje BBS zal niet heel negatief zijn.
Bij mij gaan eer OEM 19inch performance velgen onder, die nieuwe niet meer verkrijgbaar zijn. Dus dat zit wel goed.
Any hoe, ondertussen zijn we al weer wat verder.
1. Zoals ie was
2. Zwarte nieren
3. Zwarte spiegelkappen evo style
4. Evo style vervangen door normaal en ST XA Schroefset met ongeveer voor en achter 25 verlaagd.
Nu staat de auto veel beter op zijn wielen, nog voldoende vrijheid om zonder beperkingen over de drempels te gaan
en ingeleverd comfort is minimaal. Auto voelt in iig een stuk fijner en ook levendiger aan.
Was wel een f*cking k*t klus om de voorpoten er onder te krijgen.
De 'ring' waar de onderkant van de demper in moet is net te klein uitgevoerd, dus die klemt al heel goed zonder de bout die het aanspant.
Bij de oude modellen klimt die ring niet en komt de klemkracht enkel vanuit de bout.
Dus je moet nu de 'ring' spreiden met een tool, die ik natuurlijk niet heb.
Maar op basis van het plaatje dacht ik dat moet ook lukken met een brede platte schroevendraaier bit.
Die een kwart slag draaien en dan moet ie het spreiden.
Dat werkt in theorie. Het metaal vond het wat minder, want het metaal is zachter dan het bitjes.
Maar met wat pijn en moeite er in gekregen. want met het opkrikken gaat het niet echt goed recht omhoog en begon het wat te wringen.
Maar al met al ging het.
Dus met goede moed naar rechts.
Het wilde maar niet lukken, net niet genoeg spreiding, heel snel wringen van demper. Ik denk dat ik al met al wel 1.5h daar alleen al mee ben bezig geweest. Uiteindelijk met een stuk hout en een moker de boel in elkaar gekregen.
Maar goed het zit er onder en zal er voorlopig niet onderuit hoeven.
ST is dus een goedkopere versie van KW en alles maakt een kwalitiatief goede indruk. Ik heb de XA versie dus ingaande slag is instelbaar
Vind ik wel fijn om te zoeken naar een mooie balans dadelijk met 19inch. Eenmaal ingesteld doe je er niets meer mee.
Toch is het niet helemaal handig dat je achter er niet direct bij kunt. Bij de oudere modellen kun je er vanuit de kofferbak bij.
Nu wordt de topmount helemaal vanuit de wielkuip bevestigd. Dus om de demping te veranderen, moet je de topmount loskoppelen. demper indrukken en bijstellen en terugschroeven. Niet handig, maar het is wat het is.
Met bimmercode ook wat kleine dingetjes aangepast en inmiddels ook het active sound system.
Verschil valt mij reuze mee, kortom de performance uitlaat doet goed zijn werk. Wat klinkt dat lekker.
De koude start en beetje aso maar wel lekker en eenmaal onderweg en zeker met de kap open levert het een mooie soundtrack.
Het is anders dan een S54, maar niet per sé slechter. Gepast aanwezig, donkere toon en zeker in de lagere toeren meer aanwezig dan de M3, prettig aanwezig.
Maar feitelijk zijn de autos niet met elkaar te vergelijken. Vertrekpunt is anders en leeftijd is een te groot verschil.
Is de M240i de betere auto? Ja en Nee. De M3 is specialer, maar kan het leeftijd verschil niet goedmaken
Mis ik de M3? Nee, vinkje gezet en voldoende van genoten.
Vandaag voor het eerst in Dui op zomerbanden even doorgetrokken.
Wat een snelheid ontwikkeld deze auto,
Ik denk dat ik je niet verkeerd begrijp, voel me ook niet aangevallen of zo.Str8Six schreef: ↑27 jul 2023, 09:18Originele wielen doen het inderdaad vaak goed voor de restwaarde ipv aftermarket.MartijnGizmo schreef: ↑24 jul 2023, 10:26 Ik zou ook de originele wielen er weer onder zetten, straks denkt iemand dat je ooit een lekke band hebt gehad!
Begrijp me niet verkeerd, het is een hele gave auto, zou alleen niet in de eerste maand alle onderdelen die een M235/M240i uniek maken verwijderen. Ferric grey spiegelkappen en bumper inserts geven hem juist een herkenbare look. Toen de M235/M240i nieuw was zag je op de Amerikaanse fora mensen juist de kapjes met inserts (Euro versie) monteren.
Wees je er ook van bewust dat bovenstaand gestuurde roosters open zijn, terwijl je nu dichte roosters hebt. Zal vast niet veel uitmaken, maar vanuit BMW zit er ongetwijfeld een idee achter. Volgens mij heeft de Amerikaanse (hot-climate versie) aan beide zijde een extra koeler, terwijl de Europese er maar 1 rechts heeft.
Maar ik denk ook dat je overschat hoeveel mensen opmerken hetgeen je opnoemt. Kortom 99% van de mensen leggen niet de link die jij legt. Tussen schade en unieke features. Zo wist ik zelf niet eens dat Ferric grey en die inserts specifiek M zijn.
Aftermarket velgen kan idd wat doen met de waarde. Maar is ook echt afhankelijk van welke velg. Setje BBS zal niet heel negatief zijn.
Bij mij gaan eer OEM 19inch performance velgen onder, die nieuwe niet meer verkrijgbaar zijn. Dus dat zit wel goed.
Any hoe, ondertussen zijn we al weer wat verder.
1. Zoals ie was
2. Zwarte nieren
3. Zwarte spiegelkappen evo style
4. Evo style vervangen door normaal en ST XA Schroefset met ongeveer voor en achter 25 verlaagd.
Nu staat de auto veel beter op zijn wielen, nog voldoende vrijheid om zonder beperkingen over de drempels te gaan
en ingeleverd comfort is minimaal. Auto voelt in iig een stuk fijner en ook levendiger aan.
Was wel een f*cking k*t klus om de voorpoten er onder te krijgen.
De 'ring' waar de onderkant van de demper in moet is net te klein uitgevoerd, dus die klemt al heel goed zonder de bout die het aanspant.
Bij de oude modellen klimt die ring niet en komt de klemkracht enkel vanuit de bout.
Dus je moet nu de 'ring' spreiden met een tool, die ik natuurlijk niet heb.
Maar op basis van het plaatje dacht ik dat moet ook lukken met een brede platte schroevendraaier bit.
Die een kwart slag draaien en dan moet ie het spreiden.
Dat werkt in theorie. Het metaal vond het wat minder, want het metaal is zachter dan het bitjes.
Maar met wat pijn en moeite er in gekregen. want met het opkrikken gaat het niet echt goed recht omhoog en begon het wat te wringen.
Maar al met al ging het.
Dus met goede moed naar rechts.
Het wilde maar niet lukken, net niet genoeg spreiding, heel snel wringen van demper. Ik denk dat ik al met al wel 1.5h daar alleen al mee ben bezig geweest. Uiteindelijk met een stuk hout en een moker de boel in elkaar gekregen.
Maar goed het zit er onder en zal er voorlopig niet onderuit hoeven.
ST is dus een goedkopere versie van KW en alles maakt een kwalitiatief goede indruk. Ik heb de XA versie dus ingaande slag is instelbaar
Vind ik wel fijn om te zoeken naar een mooie balans dadelijk met 19inch. Eenmaal ingesteld doe je er niets meer mee.
Toch is het niet helemaal handig dat je achter er niet direct bij kunt. Bij de oudere modellen kun je er vanuit de kofferbak bij.
Nu wordt de topmount helemaal vanuit de wielkuip bevestigd. Dus om de demping te veranderen, moet je de topmount loskoppelen. demper indrukken en bijstellen en terugschroeven. Niet handig, maar het is wat het is.
Met bimmercode ook wat kleine dingetjes aangepast en inmiddels ook het active sound system.
Verschil valt mij reuze mee, kortom de performance uitlaat doet goed zijn werk. Wat klinkt dat lekker.
De koude start en beetje aso maar wel lekker en eenmaal onderweg en zeker met de kap open levert het een mooie soundtrack.
Het is anders dan een S54, maar niet per sé slechter. Gepast aanwezig, donkere toon en zeker in de lagere toeren meer aanwezig dan de M3, prettig aanwezig.
Maar feitelijk zijn de autos niet met elkaar te vergelijken. Vertrekpunt is anders en leeftijd is een te groot verschil.
Is de M240i de betere auto? Ja en Nee. De M3 is specialer, maar kan het leeftijd verschil niet goedmaken
Mis ik de M3? Nee, vinkje gezet en voldoende van genoten.
Vandaag voor het eerst in Dui op zomerbanden even doorgetrokken.
Wat een snelheid ontwikkeld deze auto,
- Arjan S.
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Complimenten voor de upgrades, mooi stijlvol geheel zo!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Dank je
Heb nog een Zaero onderspoiler klaar liggen
de 19 inch dus nog
en om het af te maken wil iig nog de M performance side skirt stickers, dat maakt de auto wat ranker
Dan is ie voorlopig af, of mss nog de USA roosters
Heb nog een Zaero onderspoiler klaar liggen
de 19 inch dus nog
en om het af te maken wil iig nog de M performance side skirt stickers, dat maakt de auto wat ranker
Dan is ie voorlopig af, of mss nog de USA roosters
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Zit de middendemper er nog op bij jou? Die is er bij mij tussenuit gehaald door de dealer bij het plaatsen van de performance einddemper.
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Zal wel een zeur zijn, maar voor het mooie staat de auto voor een tikje te laag.
Verder fijne upgrades!
Verder fijne upgrades!
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Lekker bezig met je nieuwe aanwinst! Aanpassingen zijn smaakgevoelig, mooi dat jij gewoon doet wat je mooi vindt ipv wat anderen vinden.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Knapt ie lekker van op!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
geen idee eigenlijk, heb daar niet zo goed naar gekeken. Wat me wel opviel is de behoorlijke dikke pijp die naar achteren loopt, flinke diameter. Ik zal de volgende keer beter kijken.
Nee hoor ieder zijn smaak en in dit geval ben ik het ook wel met je eens. Dan wel het beeld klopt nog niet helemaal.Zal wel een zeur zijn, maar voor het mooie staat de auto voor een tikje te laag.
Maar ik denk dat dit ook te maken heeft met dat de wielen nog wat ver naar binnen liggen. De carrosserie hangt er een beetje
als een vet kwab overheen. Ik denk voor 5mm en achter 10mm spacer. Maar ik wil eerst de 19inch er op hebben alvorens ik daar wat mee doe idem voor de hoogte.
Ik heb ook de centre speaker delete gedaan, maar ik kan de F40 equalizer niet vinden in de bimmercode setting.
Dus daar ga ik nu maar eens op googlen
update: ah je kunt blijkbaar muziek blijven luisteren terwijl je wisselt tussen de verschillende pre set. Dus pick je diegene die je zelf het mooiste vind. Velen gaan voor de F45.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Was er ruimte voor een bout erin aan de schroefdraad kant. En een stalen plaatje in de gleuf. Met de bout de boel lichtjes op spanning zetten?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Ik ben er niet zo van het zwarte en te laag maar de auto staat er zeker een stuk stoerder bij zo!
Wel slecht dat men de centerspeaker zo uitlevert als het eigenlijk enkel maar nadeel geeft.
Wel slecht dat men de centerspeaker zo uitlevert als het eigenlijk enkel maar nadeel geeft.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Alleen aan te passen in Expert-modus, dus kan zijn dat je eerst je Bimmercode-diploma moet halen!Milka schreef: ↑02 aug 2023, 21:44 Ik heb ook de centre speaker delete gedaan, maar ik kan de F40 equalizer niet vinden in de bimmercode setting.
Dus daar ga ik nu maar eens op googlen
update: ah je kunt blijkbaar muziek blijven luisteren terwijl je wisselt tussen de verschillende pre set. Dus pick je diegene die je zelf het mooiste vind. Velen gaan voor de F45.
F45 en F39 zijn geloof ik het populairst, maar idd smaakgevoelig.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Is het zoveel beter dan met HK en die center speaker eruit jetsen? Zag ook filmpje van een gast in M2 die heet deed..MartijnGizmo schreef: ↑03 aug 2023, 11:11Alleen aan te passen in Expert-modus, dus kan zijn dat je eerst je Bimmercode-diploma moet halen!Milka schreef: ↑02 aug 2023, 21:44 Ik heb ook de centre speaker delete gedaan, maar ik kan de F40 equalizer niet vinden in de bimmercode setting.
Dus daar ga ik nu maar eens op googlen
update: ah je kunt blijkbaar muziek blijven luisteren terwijl je wisselt tussen de verschillende pre set. Dus pick je diegene die je zelf het mooiste vind. Velen gaan voor de F45.
F45 en F39 zijn geloof ik het populairst, maar idd smaakgevoelig.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Proberen is gratisssss... dan weet je het!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
Weet niet of Arjan zo handig is, straks breekt ie dat halve dashbord eruit en staat ie alweer op marktplaats binnen een maand
-
Online
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange
center speaker kan zeker toegevoegde waarde hebben mits fatsoenlijk afgesteld. helaas heb je die mogelijkheden niet met de standaard versterker. dan zou je naar een Match Up7 of vergelijkbaar moeten gaan.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden