M240i nu met 19 inch

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darudevampire
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jan 2023, 11:41

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Darudevampire » 12 mar 2023, 18:02

Mooi exemplaar, gefeliciteerd met de aankoop!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Arthur » 12 mar 2023, 18:09

Ferdi schreef: 12 mar 2023, 17:36 Tja hier kijken we zelfs uit op de grens :tooth:

Veel mensen zouden wel een import auto kopen, maar het hele traject met het importeren of in het buitenland kijken mooi laten voor wat het is.
Ik dacht ook dat er meer werk achter zat zodra de auto in Nederland is maar dat valt dus 200% mee.
Het is ook niet heel moeilijk idd, zoals je leest. Maar veel mensen zitten toch met inruil. En je auto online verkopen moet ook maar net (vlot) lukken. Ligt er ook heel veel aan wat voor soort auto en in welke klasse (waarde). Je kunt dus afhankelijk zijn van het eerst verkopen van jouw auto. Staat de gewenste auto er dan nog of ben je dan autoloos? En ben je dan wel of niet afhankelijk van een auto voor een aantal weken? Of kun je de auto al betalen voordat je eigen weg is? Met 20-30k alweer makkelijker dan bij bv 70-80k voor een dikke baffer:)
Al met al makkelijk zeggen om maar ff te importeren.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Milka » 12 mar 2023, 19:06

JeroenT schreef: 12 mar 2023, 17:53 Mooi exemplaar!
M'n Z4 had ik ook zelf in duitsland gehaald. Had de eigenaar gevraagd of ik op zijn platen naar huis mocht rijden.
Daarna de platen per post terug gestuurd.
Dat is wel uitzonderlijk en op basis van heel veel vertrouwen. je rijd dan nl de auto op zijn verantwoordelijkheid en verzekering.
Maar mooi als dat lukt.

@Arthur je hebt helemaal gelijk. Voor beide routes is wat te zeggen en heeft zijn voor en tegens.
Ik realiseer me dat het niet voor iedereen wat is. Voor mij is het een deel van de lol en heb de moeite en tijd er graag voor over
want zo kan ik net even een dikkere auto kopen dan ik NL zou kunnen. :blink:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Ferdi » 12 mar 2023, 19:25

Begrijp de keuze heel goed, zodra het kan zeker doen! :)
Meestal zit je inderdaad met een stukje inruil, vorige auto op laten halen voordat er een andere op de oprit stond maar toen niet buiten de grenzen gekeken omdat ik er vanuit was gegaan dat het RDW verhaal meer werk was.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Arthur » 12 mar 2023, 21:24

Dan is het zeker goed te doen, als je auto al weg is.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Knot » 12 mar 2023, 21:50

RDW moet ook nog tijd hebben, zijn wel eens mensen naar de andere kant van het land gereden om niet weken te hoeven wachten.

Dat kort kenteken was dat nou pas vanaf maart en in de winter niet te krijgen?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Arthur » 12 mar 2023, 21:53

Als je niet afhankelijk bent van de auto, of een 2e (of 3e) auto hebt dan maakt het niet heel veel uit. Jouw situatie is ideaal om eentje te importeren. En dan tijd zat om de perfecte auto te vinden. Voor weinig :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door JP » 12 mar 2023, 23:20

RDW valt ook reuze mee. Die van mij was op woensdag gehaald, donderdag gekeurd en vrijdag al kenteken. Kind kan de afwas doen.....

Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Frank_Sch » 13 mar 2023, 08:24

Gefeliciteerd! Dat een prachtige auto, veel plezier er mee. En met een leuke herinnering/verhaal er bij, mooi man.

Voor mij is auto uit Duitsland halen juist leuk. Heb dat al 4x gedaan. Een 540, Z4 en 2x een Alpina B3 cabrio. Elke keer een avontuurtje, nooit problemen gehad.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Richardt. » 13 mar 2023, 08:30

Mooi verhaal, prachtige auto :thumbup:

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Baboulah » 13 mar 2023, 09:55

Gefeliciteerd met de nieuwe wagen, daar zal vast van genoten worden

Ik wist niet dat je tegenwoordig niet meer op zaterdag export platen krijgen in Duitsland?

WBT import, altijd doen, autos zijn veelal beter gespecced in buitenland, en beter onderhouden dan in nederland, win win dus... ik heb nog nooit een neiging gehad om een auto in nl te kopen boven een budget van de carbagerun.... overigens houd ik absoluut niet vast aan Duitsland, ook al gehaald uit: Griekenland, Tjechie, Engeland, Polen verzin het maar. Invoeren kan je afsprak voor maken, of gwn de volgende ochtend om 6uur voor de poort staan en zonder afspraak keuren

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Arthur » 13 mar 2023, 10:08

Ook auto’s uit D gehad en ook uit Zweden maar die hadden hetzelfde onderhoud als hier in Nederland. De liefhebber hier doet dingen extra net als ‘daar’. En alle jonge auto’s krijgen gewoon regulier onderhoud, net als ‘daar’. Ik geloof d’r dus niks van, en uitzonderingen heb je altijd. En ook dat beter gespecced? Kijk eens naar de import G3x die er nu staan in NL, uit D. Zo flink gespecced zijn die niet. En vaak zit er iets niet eens op wat hier al standaard is, dus ook dat valt erg mee. Of tegen, zo je wilt :)

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Baboulah » 13 mar 2023, 10:21

Ik denk dat het ook afhankelijk is wat voor autos je kijkt... ik kijk nooit jonge autos (de klasse die ik wil kan ik jong niet betalen, en zowel had ik het zonde van mn geld gevonden ivm afschrijving) maar altijd tegen youngtimer of al youngtimer aan, dan valt me op dat de keuze kwa specs beter is buiten NL... en ik heb zelf jaren gewerkt in de autobranche en de hoeveelheid mensen die zeggen bij onderhoud: doe maar het minimale wat nodig is voor een stempel in het boekje, of als je ze belt van we hebben dit gevonden, is het 8/10x nee te duur ofzo... zeg niet dat iedereen het doet, maar heeft mij wel huiveriger gemaakt richting nederlandse autos

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door MartijnGizmo » 13 mar 2023, 11:50

Fraai exemplaar, mooi verhaal ook! :)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4462
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door sitechris » 13 mar 2023, 18:57

Prachtige bolide en heel veel plezier ermee! Keep us posted :)

Olaf dravit
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2022, 14:36

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Olaf dravit » 13 mar 2023, 21:03

Leuk verhaal zeg en een nog mooiere auto! Gefeliciteerd en veelplezier ermee :df:

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door vester86 » 13 mar 2023, 21:47

supertof en mooi einde van je zoekverhaal :thumbup:

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Milka » 14 mar 2023, 19:44

Baboulah schreef: 13 mar 2023, 09:55 ...

Ik wist niet dat je tegenwoordig niet meer op zaterdag export platen krijgen in Duitsland?
...
Dat kan volgens mij nog gewoon hoor, alleen niet in elke plaats is het Verkehrsamt op zaterdag open.
Wat ik nu geleerd heb, is dat je de export kentekens moet aanvragen bij het Verkehrsamt daar waar de auto staat.
Dus ik kan hier over de grens niet exportplaten regelen voor een auto die 270km verder staat. :wtf:
Nooit last van gehad, omdat ik tot nu toe altijd de auto die ik kocht direct meenam en het daar dus ook kon regelen.
Extra lastig is dat ik op zondag de auto ga ophalen, ik kan dus niet alsnog ter plekke kan gaan regelen.

Gelukkig kan de verkoper meer dan alleen benzine kannetjes regelen. Dus dit gaat goed komen :thumbup:


Dank voor de leuke reacties en idd die kleur hè :ken ik jou:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door EG » 16 mar 2023, 21:58

Milka schreef: 12 mar 2023, 15:12
Je gaat met papieren naar het gemeentehuis waar een Verkehrsamt balie is, geeft wat papieren af, betaald wat, krijgt wat papieren terug en daarmee kun je in de buurt naar de kentekenplaat boer. Papieren van het verkehsramt afgeven. Platen worden gemaakt en daar de verzekering afgesloten. Papieren en platen voor jou. Platen op de auto en naar huis rijden.
Vervolgens afspraak bij de rdw, duitse papieren laten zien, chassisnr wordt gecontroleerd en klaar.
Via belastingdienst BPM aangifte doen en paar dagen later krijg je de NL papieren in huis en kun je NL platen laten maken en rijden.
Ik heb gehoord dat je tegenwoordig niet meer zomaar naar het verkehrsamt kan gaan maar een afspraak moet maken, klopt dat?

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: M240i Cabrio F23 in aantocht

Bericht door Milka » 17 mar 2023, 06:42

Bij de 2 ambten waar ik heb gekeken las ik dat dit idd nu t geval is. Hoe streng dit is en of je altijd snel terecht kunt geen idee.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange

Bericht door Milka » 19 mar 2023, 20:34

Vandaag was het zover en konden we onze nieuwe auto gaan ophalen.
Dit keer extra vroeg vertrokken, want deze 'muppet' moest ook mee dus 180 en 2h aan 1 stuk rijden zou er niet in zitten.
Afbeelding

Ging allemaal perfect en om 11h waren we mooi volgens afspraak op locatie en stond de M240i ons op te wachten
Afbeelding

Gezellig kopje koffie, overdracht van de papieren en daarna was het starten maar.
Het was me de vorige keer al opgevallen, wat een burble bij het starten, geweldig.
Na een 30s-60s verdwijnt deze, ah dit is wss de koude start waar ik al meer over gehoord heb.
Lekkerrrr, maar niet zo lief voor de buren.

Eerst even richting een lunch locatie, dicht bij zee dus even die kant op. Daar even wat gewandeld, gegeten en daarna kon de 270km terugreis beginnen.
Afbeelding

Eerst wat stadsverkeer en daarna wat 120km trajecten, daarna 110km rechtdoor en onbegrensd.
Lekker met een gangetje van 160 op de cruise terug naar huis. Wat is de auto lekker stil, weinig wind geruis van de kap, nauw omsluitende stoelen, fijn leren stuur. Top.

Na de helft van de kms, stuur overgegeven aan vrouwlief die mag er ook even kennis mee maken.
Zelf weer terug in de M3 en kon ik mooi het vergelijk maken: het stuurgevoel in de M3 is vele malen beter, het heeft gewicht en geeft feedback. Die van de m240i is afstandelijker en te licht. Moet nog uitzoeken of je kunt instellen dat t zwaarder kunt instellen.
Het geluid verschil is mega, veel meer windgeruis en meer uitlaatgeluid. Interieur is gewoon gedateerd. cabine donker. Het verschil van 16 jaar is zichtbaar en voelbaar.
De m240i is 4cm korter en 4 cm hoger en binnen ruimer aan. Het idrive menu is duidelijk complexer geworden na de e89 die we hebben gereden. Dus dat vergt nog wat uitzoekwerk. Wel fijn DAB+, overzichtelijk display en iets van efficient dynamics :nana:
Daar doen we vandaag niet aan :tooth:

In duitsland een paar keer de auto laten zakken naar 100 om daarna gas er op te gooien, de ZF schakkelt snel terug en de auto schiet weg. Deze acceleratie, daar mag de M3 van dromen. De Perfomance uitlaat laat zich beschaafd maar mooi horen. Daarmee kom ik ook op een gevoelig punt. Ik wordt niet graag besodemieterd en heb een grote hekel aan mensen die zich beter of groter voor doen dan ander. Zo ook het versterken van motorgeluid over luidsprekers. Wat slecht, wat fout en wat wil ik dit haten. Maar heel eerlijk, dat lukt niet. Eigenlijk klinkt dit best wel lekker zo :bag: Geen idee wat er overblijft van het geluid zodra ik het uitzet, maar voor nu vind ik het lekker klinken. Deels nep of niet. :angel:

Zoals vermeld, de auto zet als een malle hele grote stappen. Maar is daarbij niet altijd even stabiel. Vol gas van 100-180 is de auto soms wat zoekerig / nerveus. Ook mijn vrouw merkte het op tijdens haar rit. De recht uit stabiliteit van de M3 is gewoon strakker en beter. De m240i staat nu nog op 17 inch winterbanden, de M3 op 18inch winterbanden. Mogelijk ligt het daaraan of het onderstel is gewoon niet zo strak, iets wat ik denk vaker te hebben gelezen. Idem voor het ontbreken van een LSD, maar dat lijkt me niet zo van invloed op het doortrekken van 100-180.

Wanneer je dit leest, zou je bijna denken dat ik er niet blij mee ben. Maar dat ben ik zeker wel, dit is de beste opvolger die ik nu voor de M3 kan kopen. De m3 ken ik na 7 jaar rijden en 200.000km volledig en het is gewoon een hele goede gebalanceerde auto en een echte M. Maar ben er ook op uitgekeken. De 240i is geen pure M auto en dat voel je. Maar daar is ook wat aan te doen. Dus daar moeten we aan gaan werken en ik moet de auto ook nog leren kennen, 'mijn teller' staat nu pas op 0,001% tov die van de M3.

En dan die kleur......
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
En dan is die hier nu nog smerig met een waas van zout water.

Eenmaal thuis de zomervelgen uit de auto geladen, kappie open en nog even een kort rondje rondom het huis. Effe de wind in de haren.
Bak in sport stand en even cruisen en paar op en afritjes nemen. Wanneer je snel van het gas af gaat, heb je de zgn. 'pops and bangs'; net als Active Sound Design, fout en kinderarchtig. Maar waarom zit ik dan elke keer te grinneken. :mrgreen:

Voor nu de auto in de garage gezet, wachten op mooier weer dan is de M3 makkelijker te verkopen en kan deze op kenteken worden gezet.
Afbeelding

Ondertussen lijstje met aanpassingen opstellen:
- Security set voor navi
- Zwarte hoogglans grill
- Zwarte hoogglans spiegel kappen
- Hoogglans splitter voor
- Performance dorpel stickers
- 19 inch velgen

Nu lekker een wijntje, ben een blij man

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange

Bericht door ErikS » 19 mar 2023, 20:46

Gaaf man, gefeliciteerd!!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange

Bericht door JP » 19 mar 2023, 20:49

Wat een leuke hond !

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange

Bericht door Martin* » 19 mar 2023, 20:53

Mooie auto in een prachtige kleur. Leuk geschreven verhaal.
Veel plezier er mee. :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: M240i Cabrio F23 Sunset Orange

Bericht door Arthur » 19 mar 2023, 20:56

Leuk verhaal en veel plezier straks, als ‘ie op kenteken staat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten