BMW 240i cabrio: jacht akte ingeleverd

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door JP » 02 mar 2023, 21:42

Bel ‘m eens op nu ? :coffee:

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Milka » 03 mar 2023, 06:11

Of nu :angel:

Deze staat bij een handelaar dus dat scheelt al wat

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Martijn_bmw » 03 mar 2023, 07:19

Milka schreef: 02 mar 2023, 21:40 zag em verschijnen, werd direct enthousiast. Mooie vraagprijs, mooi uitgevoerd.
Km's schaar ik niet onder 'boel', prima acceptabel.
Wanneer ik em dan vergelijk met die andere blauwe in dit draadje dan kost je 80k km minder op de teller 2k in euro.
Dan vind ik het verschil eigenlijk te weinig. Die 2k ga ik dan ook wel sneller kwijt zijn aan slijtage delen. Dus enthousiasme wat getemperd.
idd veel te weing, ik zou zeggen 80k km verschil moet minstens 5k prijsverschil zijn en eigenlijk nog wel ietsje meer...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Arthur » 03 mar 2023, 08:44

Milka schreef: 02 mar 2023, 21:40 zag em verschijnen, werd direct enthousiast. Mooie vraagprijs, mooi uitgevoerd.
Km's schaar ik niet onder 'boel', prima acceptabel.
Wanneer ik em dan vergelijk met die andere blauwe in dit draadje dan kost je 80k km minder op de teller 2k in euro.
Dan vind ik het verschil eigenlijk te weinig. Die 2k ga ik dan ook wel sneller kwijt zijn aan slijtage delen. Dus enthousiasme wat getemperd.
Dus ‘boel’ :)

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Milka » 03 mar 2023, 09:07

Ja als je t zo bekijkt idd boel hahahha

Online
Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Frank_Sch » 03 mar 2023, 22:46

Mwoah, als ie goed is onderhouden en je kunt mogelijk nog fors wat van de prijs afkrijgen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Arthur » 04 mar 2023, 09:42

Net online gekomen toch? Voorjaar komt er (langzaam) aan? Mwoah…

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Baboulah » 04 mar 2023, 10:21

Milka schreef: 25 feb 2023, 20:50 effe een update
wat is het toch lekker om het net af te struinen op zoek naar die ene auto.
Youtube filmpjes over ervaringen en Ebay voor de eerste mods :blink:

Paar dagen geleden kwam deze online
Afbeelding
Lekker een rode :ken ik jou:
M240i LCI maar 52k gelopen. Verder beetje karige info.
Aan de prijs, maar zal nog onderhandeling in zitten, dus met persen en meten net in de 35 grens.
Het verder aanpassen zal dan op zich moeten laten wachten.

Behoudens de velgen is dit toch wel een beetje de look die ik voor ogen heb
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ombouwen naar zwart leer zou al een hele verbetering zijn
[img]https://www.ar-cars.cz/cms-app/000/835/ ... s-default-
Ik zelf vind de rode met licht interieur juist heel mooi

Grappig ook wel, als het een rode Ferrari is met een licht interieur vind iedereen het mooi zowat, en omdat het een BMW is in ene niet meer.... :coffee:

Die blauwe is ook cool, maar meer door het mooie alcantara interieur in mijn ogen, ben benieuwd wat het gaat worden
Kadett schreef: 27 feb 2023, 19:44 Ik vind alles na 19:00 niet netjes om te bellen al is het voor auto verkoop. Mijn wekker staat dan ook om 3:15 maar al stond die om 6:00 is 19:00 ook laat genoeg.
Voor mijn auto die tekoop staat, mag je mij elk moment vd dag of nacht bellen, je wilt je auto toch verkopen of niet? anders moet je hem niet met nummer adverteren....

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Milka » 04 mar 2023, 11:00

Frank_Sch schreef: 03 mar 2023, 22:46 Mwoah, als ie goed is onderhouden en je kunt mogelijk nog fors wat van de prijs afkrijgen.
Ok tis al weer 13 jaar geleden, maar op een 1 serie van 30k bij de duitse bmw dealer heb ik veel moeite moeten doen om er 500,- van af te krijgen.
Het voorjaar komt er aan en is idd net online, dus flink er van af zie ik zo 123 niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Baboulah » 04 mar 2023, 11:05

Je merkt overigens met heel veel cabrios dat ze al de prijzen aan het verhogen zijn naarmate het voorjaar dichterbij komt (bij degene die ik kijk tenminste wel)

WBT verkoop, liever aan buitenlanders dan nederlanders, nederlanders zijn gewoon niet fijn om mee te handellen vind ik zelf vergeleken met buitenlanders, zijn toch bereid wat meer te betalen dan die NL-er die altijd alleen maar opzoek is naar het dubbeltje op de eerste rij....Ow, en buitenlanders hebben toch een drempel om bij je terug te komen als er achteraf iets kapot gaat ofzo (ja er zijn mensen die ondanks dat ze particulier een auto kopen verwachten dat er garantie opzit....)

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Milka » 04 mar 2023, 11:12

....Die blauwe is ook cool, maar meer door het mooie alcantara interieur in mijn ogen, ben benieuwd wat het gaat worden.....
Die Belgische Blauwe is nagenoeg perfect en ik denk dat als ik ga kijken ik verkocht ben. Maar doe het niet, heb geen zin in de aandachtspunten van de N55. Liever een B58 en dan door de tijd heen de modificaties maken die ik wil.

Die rode van onze boze duitser is al gezakt in prijs, even wat verder uitgezocht. Auto staat op een half uur van Salzburg. Ticket Dusseldorf Salzburg is 110,- voor een enkeltje. Dadelijk toch nog eens app je aanwagen wanneer het hem schikt om te bellen.

Tweede kanshebber is de blauwe in de buurt van Mannheim
Afbeelding
Iets duurder maar ook een mooie basis en bij een dealer, kan de afhandeling net even wat makkelijker maken en is minder een gedoe om em op te halen

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door FDD » 04 mar 2023, 13:02

Als het mijn centen waren zou ik voor de rode gaan met lastige eigenaar....

Daar heb je maar ijdelijk last van zodra je wegrijd is het de auto naar jouw wens...

Tenzij er een rode met cognacleder te koop komt :headbang: :headbang:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Arthur » 04 mar 2023, 13:58

Als het mijn centen waren… maar dat zijn het niet :)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6214
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Opa » 04 mar 2023, 15:20

Rood is nog goed te doen, maar dat lichte interieur vind ik geen porum, zelfs niet als het een Ferrari was geweest. :)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Robin » 04 mar 2023, 15:46

Opa schreef: 04 mar 2023, 15:20 Rood is nog goed te doen, maar dat lichte interieur vind ik geen porum, zelfs niet als het een Ferrari was geweest. :)
Nu vind ik een 308 überhaupt één der mooiste(ik zeg niet beste, want dat is ie niet en relatief nog 'traag' ook) auto's ever en die moet gewoon in red met tan interieur en een Aloha State kentekenplaat met ROBIN-1 matuurlijk:)
Afbeelding

Dit van die 240 is inderdaad wel erg licht....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door JP » 04 mar 2023, 15:50

Een licht interieur kan goed in een Ferrari want geen kind of hond. In een BMW is het wel ouwelijk…..

Gebruikersavatar
JessieJ
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
Auto: BMW M140i

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door JessieJ » 04 mar 2023, 15:57

Mooie uitvoering die rode, maar ik zou zelf toch voor de blauwe gaan bij Euler.
Toen ik zocht naar een m140/m240 heb ik er ook een paar bij die handelaar in Nurnberg gezien.
Zijn vaak auto's met schadeverleden uit de VS. Staat bij deze ook in de advertentie maar dat had je waarschijnlijk al gezien.
Staan ook best wat negatieve recensies op internet over het bedrijf.
Auto kan natuurlijk nog steeds goed zijn :D

Gebruikersavatar
JessieJ
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
Auto: BMW M140i

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door JessieJ » 04 mar 2023, 16:00

En als je voor die blauwe gaat wil ik wel ruilen van velgen :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door MartijnGizmo » 04 mar 2023, 17:51

Milka schreef: 04 mar 2023, 11:12 Die Belgische Blauwe is nagenoeg perfect en ik denk dat als ik ga kijken ik verkocht ben. Maar doe het niet, heb geen zin in de aandachtspunten van de N55. Liever een B58 en dan door de tijd heen de modificaties maken die ik wil.
Kleine kanttekening hierbij: zou zelf ook een B58 prefereren, maar heilig zijn ze niet, alleen wat jonger, dus problemen komen nu pas aan het licht op fora / FB-groepen. O.a. injectoren die stuk kunnen gaan <2018, levert meteen een kapot motorblok op.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: oriëntatie fase

Bericht door Milka » 04 mar 2023, 19:37

Robin schreef: 04 mar 2023, 15:46
Opa schreef: 04 mar 2023, 15:20 Rood is nog goed te doen, maar dat lichte interieur vind ik geen porum, zelfs niet als het een Ferrari was geweest. :)
....
Dit van die 240 is inderdaad wel erg licht....
Precies dat laatste off naam is Oyster, gaat meer naar vanille dan dat het licht bruin is.
...Zijn vaak auto's met schadeverleden uit de VS. Staat bij deze ook in de advertentie maar dat had je waarschijnlijk al gezien....
Ja gezien, maar ik heb ook geen interesse in die specifieke auto. Maar vind de looks wel gaaf.

Het gaat om deze
Afbeelding
Die ik dan graag van wat Performance goodies.
En als je voor die blauwe gaat wil ik wel ruilen van velgen :)
Goed te weten, maar met wat zou ik dan ruilen?

@Gizmo
Terecht punt, hoewel de B58 in veel modellen ligt is het nog een relatief jong blok en is het nog niet afgezakt tot het petjes volk zoals je die nu wel in een N55 ziet rijden ;-)
Op buitlenlandse fora ben ik niet actief, noch lees ik. Wel youtube uitgekeken en problemen met de injectoren had ik daar ook voorbij zien komen. De LCI van 2018 heeft idd een veel hoger inj. druk gekregen 75% hoger met 350bar. Trouwens niet opgeslagen dat het een heel blok kost.
Net als desintegrerende olie filters als probleem ben ik tegengekomen.
Ontsnappen van koelvloeistof omdat wss de dop onvoldoende sluit.

Ik houd er ook rekening mee dat bij 160k de lagers vervangen moeten worden en een vanos revisie.
Sommige dingen leert BMW niet echt.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: jacht fase

Bericht door Milka » 04 mar 2023, 19:40

Topic title mag trouwens naar jacht fase:-)

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: jacht fase

Bericht door Milka » 05 mar 2023, 15:44

Heb even wat belletjes gepleegd, ja ook naar die ene....

Gisteren gebeld met de BMW Dealer van deze
Afbeelding
Staat op 4.5h rijden.
Toen ik belde, kreeg ik de receptioniste: alle verkopers zijn in gesprek, ik zal iemand terug laten bellen.
Binnen 10 minuten werd ik al teruggebeld en de man had de informatie al voor zich op het scherm staan.
Bij deze geldt, niet zo zeer wat er in de advertentie staat, maar wat er niet staat. Unfallfrei.
Ik stelde de vraag maar wat subtieler, zijn er delen gespoten aan de auto?
Direct een duidelijk antwoord. Nee, auto heeft 2x schade gehad onafhankelijk van elkaar. 1x Achterbumper vervangen en gespoten: 2.400,- en 1x rechter portier vervangen en gespoten 2.700,-
Bumper achter, ach paaltje raken met sensoren is nog steeds mogelijk. Maar die deur ... :hmmm:
Is de auto bij jullie in onderhoud geweest en weten jullie hoe die schade ontstaan is. De auto is van ouders van één van onze medewerkers, dus dat kan ik voor u navragen. Kijk das mooi. Maar chassis schade zal er niet geweest zijn, want dan komt u al snel >10k.
Klopt ook wel weer. En tegenwoordig is het sneller / goedkoper om een hele deur te vervangen. Zeker bij een dealer die risico mijdend is.
Het vertelt mij ook nog iets. Niemand eerder heeft deze vraag gesteld.

Wanneer laatste service beurt was? Kan ik zo niet zien meneer, moet ik even de sleutel uit lezen. Doe ik maandag even en bel ik u terug met deze info en info over de schade. Kijk dat is een verkoper die het nog begrijpt. :thumbup:

Garantie op de auto is BMW Euro plus en gewoon ook geldig in NL.

Na het gesprek direct de fotos er bij gepakt en ingezoomd. Het zijn fotos binnen gemaakt en niet van groot formaat. Maar op de fotos zie ik niet een kleur verschil terug.
Auto interesseert me nog steeds.

En dan deze
Afbeelding
In de loop van de week was de prijs verlaagd met 1k naar een 30.900 en nog steeds bood hij aan nieuwe voorbanden en APK.
Dus 30k en zo meenemen lijkt haalbaar.
Nog eens goed gekeken waar die staat, hey zie nu dat Salzburg dichtbij ligt. Dusseldorf - Salzburg, goed uur vliegen a 100-150euro voor enkeltje. Kijk dat is goed te doen en maakt de afstand minder een probleem.
Dus deze man weer een appje gestuurd, joh vorig weekend maakte ik een valse start met u maar ik ben serieus geïnteresseerd dus wanneer zou het u uitkomen dat ik u bel mocht u daar nog open voor staan.
Vandaag tussen 9-12h kon wel.
maar vandaag is toch.... ach laat maar :tooth:

Beste man vanmorgen gebeld.
U heeft de auto gekocht in afwachting van een M4, ja klopt die heb ik vorige jaar juni geleverd gekregen en met 200km op de teller en winst weer door verkocht. Aaah u bent handelaar? Nu ik heb een verzameling van een 15 tal auto's en wissel graag snel. Heb nu een 991 cabrio gekocht. Hij heeft er een 3-4k mee gereden. Laatste beurtje was olie bij een algemene garage.
Waar heeft u de auto gekocht? Och ergens in het Noorden van Duitsland bij een handelaar, dat weet ik niet goed meer. Komt door de verschillende vele auto's.
Ok, is er gespoten aan de auto.
Ja de auto heeft ergens voor schade gehad en delen gespoten. Maar niets serieus.
Weet u wat er gebeurd is. Nee heb em zo gekocht.
Hier was ik al een beetje huiverig voor, want ik vermoed een kleur verschil met het linker voor scherm. Dat wordt hier min of meer bevestigd.
In het kort is de beste nu wel vriendelijke man me net te vaag. Weet niet meer waar die gekocht is, in de advertentie melden dat het een tussen auto is voor de M4, die hij al in juni ontvangen heeft en wat heb je als tussen auto nodig met een 15 tal autos in je verzameling.
Zeker bij verkoop van een auto zoek je even uit welke panelen ook al weer gespoten waren. Wil best geloven dat je het allemaal niet weet van 15 autos, maar voor verkoop zoek je dat net even uit en als je zo vaak wisselt riekt het toch naar een handelaar. Niets erg aan, maar wees concreter en duidelijker.
Had de auto op een paar uur rijden gestaan, was ik alsnog even wezen kijken denk ik. Maar nu die kant op vliegen om er achter te komen dat wat ik op de foto denk te zien idd zo is nl een kleur verschil.

Dit kleur verschil zie ik niet op de blauwe, die staat wel op een paar uur [4.5h is wel aan de max]
Het voordeel van de blauwe is, het meest in het oog springende gespoten deel zit aan de bijrijders kant.
Dus minde confronterend mocht je er iets van zien. Dat is bij de rode minder het geval.
to be continued,
bijzonder trouwens, toen ik wilde linken naar de foto van de rode kreeg ik de melding advertentie verwijderd.
Gelukkig had ik t zelf gedownload en daar naar gelinkt. Bevestigd een beetje mijn gevoel.

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW 240i cabrio: jacht fase

Bericht door Kadett » 05 mar 2023, 15:56

Bij de blauwe zie je duidelijk dat hele deur iets andere tint heeft tov voor en achterscherm. Heb je nog andere foto's van die kant dat dat minder is?

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: BMW 240i cabrio: jacht fase

Bericht door Zed240 » 05 mar 2023, 17:00

Bij die rode lijkt het linkerportier echt wel een andere tint te hebben.

De blauwe lijkt ook iets kleurverschil te hebben, maar dat kan ook de bredere wielkast zijn.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 240i cabrio: jacht fase

Bericht door Milka » 05 mar 2023, 17:15

Zed240 schreef: 05 mar 2023, 17:00 Bij die rode lijkt het linkerportier echt wel een andere tint te hebben.

De blauwe lijkt ook iets kleurverschil te hebben, maar dat kan ook de bredere wielkast zijn.
Ik vermoed eerder dat het een andere tint linker voorscherm is bij de rode, dan de deur.

Bij die blauwe zie ik het [nog] niet zo.
Ik zie wel een lijn, maar dit zit niet op de naad.
Afbeelding
Voor uitwaaieren bij het spuiten is het een te scherpe lijn. Lijkt mij
Op de overgang van de deur naad zie ik niet direct een kleur verschil
Maar kan zo maar zijn dat het in het zon licht een heel duidelijk verschil is

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, EmielS60, KoenM en 335 gasten