BMW i8, wel of niet doen?
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
BMW i8, wel of niet doen?
De i8 heeft voor mij altijd een hoog ‘hebben-hebben’ gehalte gehad. De laatste tijd bent ik me wat serieuzer aan het oriënteren. Ik heb er een paar keer in gereden en dat beviel prima. Wel valt me op dat gebruikte exemplaren vaak ook echte gebruikerssporen hebben. Stoeprandschade, slijtage aan de stoelen, kleine lakschades. Er wordt niet heel zuinig mee omgegaan blijkbaar. Op Youtube zijn filmpjes met gebruikerservaringen in ruime mate voorhanden. Vaak Amerikaans, waarbij je telkens op het hart wordt gedrukt om alleen een i8 onder ruime garantie aan te schaffen. Of anders minimaal 10.000,- dollar per jaar te reserveren voor onverwachte reparaties. Tegelijkertijd wordt de auto betrouwbaar genoemd. En daar slaat de twijfel toe. Want jaarlijks 10.000,- uitgeven om de auto op de weg te houden, daar heb ik geen trek in. Zijn er mensen op dit forum die hier iets zinnigs over kunnen zeggen? En oh ja, ik zou mijn 1M er voor moeten inruilen
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ik heb vanaf de introductie altijd een i8 “beschikbaar” gehad, elk jaar een nieuwe. Als laatste een Roadster. Allemaal probleemloos geweest, maar ook max een 20k km’s in dat jaar. Wel 1x schade gereden aan de bodem door een klant (was in 1e productiejaar), herstel van de carbontub was toen probleematisch, heeft maanden geduurd voordat de carbon delen maar vooral de juiste lijm besxhikbaar was. Zal nu wel beter zijn. 1x schade gehad aan de bodem die niet herstelbaar was, dat werd een nieuwe carbon carosserie……
Ik vond het een hele fijne auto, lekkere GT. Comfi op de comfort setting en beste sportief op de sport-plus setting. Snel genoeg, bijzonder uiterlijk (in de juiste kleur dan wel).
Stoelen beschadigen allemaal, kippeleer en door het laste instappen ontkom je er niet aan….
Het wad uiteindelijk ook onze trouwauto
Ik vond het een hele fijne auto, lekkere GT. Comfi op de comfort setting en beste sportief op de sport-plus setting. Snel genoeg, bijzonder uiterlijk (in de juiste kleur dan wel).
Stoelen beschadigen allemaal, kippeleer en door het laste instappen ontkom je er niet aan….
Het wad uiteindelijk ook onze trouwauto
- Martijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Kan je vraag ook niet beantwoorden maar vind het wel een heel gaaf model en rijdt ook goed!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i8, wel of niet doen?
3-pitter, altijd goed!
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ik blijf de i8 een gave auto vinden. Rijdt ook gewoon goed vind ik. Een kennis van mij heeft er ca. 60kkm in gereden. Geen problemen mee gehad zover ik weet.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ja dat is -naast eventuele onzekerheid over hoge gebruikskosten- ook wel een dingetje in de overweging. Tegelijk geeft de i8 ook veel rijbeleving, alleen op een andere manier dan de 1M.
Grappig is wel dat 1 specialist in bijzondere auto’s zei dat ik de 1M eigenlijk niet weg zou moeten doen. Slecht advies voor de eigen business gaf hij toe, maar zijn inschatting was dat de 1M nog in waarde zal stijgen.
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Dit is DF, daar moet en-en ook minimaal een optie zijn….
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ik heb er mee gereden. Ik vind het niks.
- Arjan S.
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
Re: BMW i8, wel of niet doen?
i8 inderdaad erg funky uiterlijk, maar ik mis er toch echt de beleving bij. Ik zou zelf, zonder naar prijs te kijken, de 1M boven een i8 verkiezen. Destijds had ik een 335i met wat Performance parts, en die vond ik al ruiger in de beleving.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ik denk dat je spijt krijgt van de 1M verkoop, al is het maar voor de restwaarde.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Je kunt niet in iemands portemonnee kijken, maar ik zou die 1M ook houden. Maar snap ook dat het niet en en kan. Keuzes
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ik zou die 'i' in een 'r' veranderen, veel mooiere zoektocht.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Het is maar net wat je zoekt. Rijbeleving in TOTAAL anders, beide hebben hun charme op andere vlakken.
Ik hoef geen I8 (en ook geen 1M meer), het is maar net wat je zoekt in een auto op welke moment van je leven. Ik zou de 1M niet houden om maar te houden. Ik zou met een I8 prima kunnen leven als moder(ere) GT, heb me er altijd prima mee vermaakt. Breed inzetbare auto eigenlijk (ondanks weinig ruimte enzo) die altijd ook een speciaal gevoel geeft. Maar een sportauto zoals de 1M wordt het nooit natuurlijk.
Ik hoef geen I8 (en ook geen 1M meer), het is maar net wat je zoekt in een auto op welke moment van je leven. Ik zou de 1M niet houden om maar te houden. Ik zou met een I8 prima kunnen leven als moder(ere) GT, heb me er altijd prima mee vermaakt. Breed inzetbare auto eigenlijk (ondanks weinig ruimte enzo) die altijd ook een speciaal gevoel geeft. Maar een sportauto zoals de 1M wordt het nooit natuurlijk.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW i8, wel of niet doen?
no brainer, i8 is leuk maar ga je voor beleving dan overtreft de 1m dit ruimschoots.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW i8, wel of niet doen?
1M schop geven en door.
Geen geld over voor 2 auto's dan gewoon wisselen.
Geen geld over voor 2 auto's dan gewoon wisselen.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Het is inderdaad wat je in een auto zoekt.
Ik heb nooit met een i8 gereden. Het lijkt mij een auto die is ontwikkeld om kennis op te doen voor elektrisch/hybride systemen en gericht op zuinigheid, maar dan in een hip en opvallend jasje om het een cool imago mee te geven.
Zou het overwegen als je veel kilometers maakt (en profijt hebt van zuinigheid) en dat niet graag in een (zuinige-)grijze-muizen-auto wilt doen. Qua uiterlijk is het wel een gaaf ding maar ergens ook een mismatch met wat het lijkt te zijn en wat het is (maar ik heb er nooit mee gereden).
Zou zelf liever een 6-in-lijn willen die door mannen van M is ontwikkeld. Of even verder kijken dan BMW als het sportief moet zijn.
Ik heb nooit met een i8 gereden. Het lijkt mij een auto die is ontwikkeld om kennis op te doen voor elektrisch/hybride systemen en gericht op zuinigheid, maar dan in een hip en opvallend jasje om het een cool imago mee te geven.
Zou het overwegen als je veel kilometers maakt (en profijt hebt van zuinigheid) en dat niet graag in een (zuinige-)grijze-muizen-auto wilt doen. Qua uiterlijk is het wel een gaaf ding maar ergens ook een mismatch met wat het lijkt te zijn en wat het is (maar ik heb er nooit mee gereden).
Zou zelf liever een 6-in-lijn willen die door mannen van M is ontwikkeld. Of even verder kijken dan BMW als het sportief moet zijn.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Dat is gewoon het probleem van alle lease autos, de bereiders gaan er gewoon slecht mee om want tis toch hun auto niet, en merken er financieel niks van als ie slecht van staat is, helaas maar waar.
En een 1M inruilen voor een halve Duracell, je zou in mijn ogen stapel gek zijn, en opgenomen mogen worden in een gekken tehuis
Overigens zou ik ook de zoektocht veranderen, en vd I(8), een R(8) maken in de zoektocht, maar dat is persoonlijk
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ik heb ooit een stukje in een i8 gereden, vond het zwaar tegenvallen. Kunstmatig geluid van zo'n grasmaaiermotortje, smalle bandjes met (dus) weinig grip, niet heel snel. Dat hoeft allemaal niet erg te zijn (zijn ook een beetje de eigenschappen van mijn GR86 ) maar het ziet eruit als een supercar maar dat is het niet. Een beetje een schaap in wolfskleren dus. Als je dan voor een auto gaat met het uiterlijk van een supercar, dan moet het ook de prestaties leveren van een supercar, met een speciale motor erin zoals bijv. bij een Audi R8 wel het geval is. Tenminste, zo sta ik erin.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW i8, wel of niet doen?
i8, de supercar, die helemaal geen supercar is.
Een keer ingezeten. Met veel moeite. Rijden geen eens behoefte aan.
Een keer ingezeten. Met veel moeite. Rijden geen eens behoefte aan.
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Heb hem toen hij uitkwam ook even een dag geprobeerd , maar het in en uitstappen alleen al was een no go , dan die smalle wielen die de auto geen goed doen en het artificieele geluid binnen van de driepitter maakte het voor mij zeker geen 150k waard toendertijd .
Neemt niet weg dat hij er nu nog modern ziet hedentendage .
Neemt niet weg dat hij er nu nog modern ziet hedentendage .
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 13:21
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Ben normaal geen poster, maar door een blessure nu teveel tijd op de bank...
Grootste fout van de i8 is dat BMW hem als sportwagen in de markt heeft gezet, want dat is het in mijn ogen niet. Een sportwagen heeft namelijk een hoogtoerige NA achterin liggen. 1M doet het voor mij ook niet (want turbo en zwaar) en de pure df heeft-ie mijn ogen ook niet.1M is te goed qua onderstel, te brede banden, waardoor de snelheid veel te hoog ligt als je een beetje sportief gaat rijden en je dus meteen je rijbewijs kwijt bent. Dan liever een e30 325i.... die kan je in Nederland op de openbare weg nog uitwringen en is qua grip en handling ook veel speelser.
i8 doet het nog steeds voor mij (had eerst een coupe, nu roadster); geweldig design, als ze hem vandaag zouden onthullen dan nog is ie zn tijd vooruit, ik vind het echt een spaceship! In de juiste kleurstelling (dus niet dat duffe sophistograu waarin 90% van de autos in Nederland is afgeleverd) is het nog steeds een echte nekkendraaier. Technisch gezien ook aansprekend , carbon tub, (welke auto heeft dat nog meer, behalve de echte exoten), en echt zichtbaar carbon, vleugeldeuren, onderzijde ook helemaal dicht voor de stroomlijn,etc. Aandrijflijn is ook prima, en goed doordacht (op basis van navigatiebestemming bepaald de auto of er elektrisch of op de ice wordt gereden, om in stedelijke gebieden de uitstoot te minimaliseren, en optimaal van de acculading gebruik te maken), en in sportstand heb je dus wel 374pk , op een lager gewicht dan de 1M !
Bij mij 100% betrouwbaar gebleken, maar dat zal ook aan de voorgeschiedenis van de auto liggen, ook nergens gebruikssporen oid te vinden. Koop je de goedkoopste van Marktplaats dan zal dat anders liggen....
O ja, een R8 is dus echt geen sportwagen..... e-gear, quattro en een underpowered V8....
Grootste fout van de i8 is dat BMW hem als sportwagen in de markt heeft gezet, want dat is het in mijn ogen niet. Een sportwagen heeft namelijk een hoogtoerige NA achterin liggen. 1M doet het voor mij ook niet (want turbo en zwaar) en de pure df heeft-ie mijn ogen ook niet.1M is te goed qua onderstel, te brede banden, waardoor de snelheid veel te hoog ligt als je een beetje sportief gaat rijden en je dus meteen je rijbewijs kwijt bent. Dan liever een e30 325i.... die kan je in Nederland op de openbare weg nog uitwringen en is qua grip en handling ook veel speelser.
i8 doet het nog steeds voor mij (had eerst een coupe, nu roadster); geweldig design, als ze hem vandaag zouden onthullen dan nog is ie zn tijd vooruit, ik vind het echt een spaceship! In de juiste kleurstelling (dus niet dat duffe sophistograu waarin 90% van de autos in Nederland is afgeleverd) is het nog steeds een echte nekkendraaier. Technisch gezien ook aansprekend , carbon tub, (welke auto heeft dat nog meer, behalve de echte exoten), en echt zichtbaar carbon, vleugeldeuren, onderzijde ook helemaal dicht voor de stroomlijn,etc. Aandrijflijn is ook prima, en goed doordacht (op basis van navigatiebestemming bepaald de auto of er elektrisch of op de ice wordt gereden, om in stedelijke gebieden de uitstoot te minimaliseren, en optimaal van de acculading gebruik te maken), en in sportstand heb je dus wel 374pk , op een lager gewicht dan de 1M !
Bij mij 100% betrouwbaar gebleken, maar dat zal ook aan de voorgeschiedenis van de auto liggen, ook nergens gebruikssporen oid te vinden. Koop je de goedkoopste van Marktplaats dan zal dat anders liggen....
O ja, een R8 is dus echt geen sportwagen..... e-gear, quattro en een underpowered V8....
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW i8, wel of niet doen?
Hey Paul! Eens, we zitten hetzelfde in de wedstrijd denk ik. Als Roadster echt een lekkere auto, die paar keer dat ik hem mee had echt van genoten.
En beterschap!
En beterschap!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 03 jan 2021, 19:52
- Auto: Mercedes C43 Amg estate
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 344 gasten