Gezocht, hal/loods Den Bosch

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 09 jan 2023, 21:51

Ik ben al tien maanden op zoek naar een nieuwe locatie voor mijn bedrijf. Waar ik nu zit moet ik eind februari weg zijn, en de 200 m2 wordt ook echt te klein. Het schiet totaal niet op. Wat er is, is of te klein, of heel veel te groot, of te laag, of compleet onbetaalbaar. Ik bel iedere drie weken met drie bedrijfsmakelaars en heb in die tien maanden drie bezichtigingen gehad.

Eisen:

Bedrijfshal in Den Bosch. De plaatsnaam zit verwerkt in mijn bedrijfsnaam, dus iets huren buiten Den Bosch is onwenselijk.
Minstens 300 m2, groter mag zeker. Kantoorruimte hoeft niet veel te zijn, ik ben nog alleen.
Vrije hoogte van minstens 6 meter. Buitenruimte is er meestal weinig en door deze hoogte kan er in de hal een stormbaan opgeblazen worden om te drogen.
Niet in buitengebied.
Huurprijs ex btw per jaar, als het even kan maximaal €25.000. Kan opgerekt worden naar €30.000, maar liever niet natuurlijk. Zou een verdubbeling zijn van wat ik nu betaal.

Wie weet iets, of heeft contacten die mij verder kunnen helpen? Het begint onderhand een beetje vervelend te worden.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Fabian » 09 jan 2023, 21:55

Klote man :( Geen leuke situatie! Ik kan je helaas niet helpen…

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door tomgtr » 09 jan 2023, 22:14

Is drama. Er is door alle steun nagenoeg niets failliet gegaan, wat er gebouwd wordt is al verkocht voor je er achter komt en de makelaars zijn luie honden. Als je een zoekopdracht uitzet zeggen ze doodleuk dat het zo niet werkt, je moet zelf maar af en toe bellen. En te lui om iets van Funda te halen. Al 3 jaar op zoek naar loodsje. No chance. Sterkte, is echt een waardeloze markt. Of mini of meteen 2000 m2 of de helft kantoorruimte waar je geen hol aan hebt.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door smiley » 09 jan 2023, 22:37

De Kasteleinenkampweg 4 is wel een hele mooie, als je je max nog eens met 250 per maand kunt rekken.
Misschien net te laag door de armaturen?
Maar de voorkant doorverhuren aan zzp'ers zal wel niet mogen.
https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... nkampweg-4

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Joy » 09 jan 2023, 22:57

tomgtr schreef: 09 jan 2023, 22:14 Is drama. Er is door alle steun nagenoeg niets failliet gegaan, wat er gebouwd wordt is al verkocht voor je er achter komt en de makelaars zijn luie honden. Als je een zoekopdracht uitzet zeggen ze doodleuk dat het zo niet werkt, je moet zelf maar af en toe bellen. En te lui om iets van Funda te halen. Al 3 jaar op zoek naar loodsje. No chance. Sterkte, is echt een waardeloze markt. Of mini of meteen 2000 m2 of de helft kantoorruimte waar je geen hol aan hebt.
Exact dat. Zoek ook al jaren. Het zijn of allemaal veredelde garageboxen waar je nauwelijks je kont kunt keren of gelijk enorme bedrijfshallen of oude autoshowrooms. En niks in de verkoop maar 90% is alleen te huur.

Elise
Berichten: 7311
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Elise » 09 jan 2023, 23:17

https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... e-beer-27/

€89 per meter, lijkt mij een hele nette prijs.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 10 jan 2023, 00:51

smiley schreef: 09 jan 2023, 22:37 De Kasteleinenkampweg 4 is wel een hele mooie, als je je max nog eens met 250 per maand kunt rekken.
Misschien net te laag door de armaturen?
Maar de voorkant doorverhuren aan zzp'ers zal wel niet mogen.
https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... nkampweg-4
Al wezen kijken, is inderdaad te laag. Plus, de ingang is via die inrit. Rijden alle klanten zichzelf vast, dus dat gaat niet werken. En is trouwens al verhuurd begreep ik gisteren van de makelaar.
Laatst gewijzigd door Bram op 10 jan 2023, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 10 jan 2023, 00:52

Elise schreef: 09 jan 2023, 23:17 https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... e-beer-27/

€89 per meter, lijkt mij een hele nette prijs.
Zou ik vrijdag gaan kijken maar afgezegd, komt op 40K ex btw per jaar. Daar komen nog servicekosten voor de VvE en nutscontracten bij. Dat ga ik dus niet doen, dan blijft er niks over om te investeren.

Woppa
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Woppa » 10 jan 2023, 10:59

Zoveel mensen die zoeken (mijzelf inclusief), je zou bijna denken dat we samen iets kunnen optuigen :coffee:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door tomgtr » 10 jan 2023, 11:23

Nou inderdaad.

Bombadil
Berichten: 702
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bombadil » 10 jan 2023, 11:27

Bram schreef: 10 jan 2023, 00:52
Elise schreef: 09 jan 2023, 23:17 https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... e-beer-27/

€89 per meter, lijkt mij een hele nette prijs.
Zou ik vrijdag gaan kijken maar afgezegd, komt op 40K ex btw per jaar. Daar komen nog servicekosten voor de VvE en nutscontracten bij. Dat ga ik dus niet doen, dan blijft er niks over om te investeren.
Tsja, je heb nog maar 6 weken. Hoeveel kans is er om wat anders te vinden? Heb je een back up of ligt straks de handel thuis in de woonkamer?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 10 jan 2023, 11:32

Ik mag sowieso wel een maand langer blijven waar ik nu zit, ik hoef er niet uit omdat er onmin is tussen de verhuurder en mij. Ik houd hem regelmatig op de hoogte, maar snap ook dat hij verder wil.

Elise
Berichten: 7311
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Elise » 10 jan 2023, 11:52

Bram schreef: 10 jan 2023, 00:52
Elise schreef: 09 jan 2023, 23:17 https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... e-beer-27/

€89 per meter, lijkt mij een hele nette prijs.
Zou ik vrijdag gaan kijken maar afgezegd, komt op 40K ex btw per jaar. Daar komen nog servicekosten voor de VvE en nutscontracten bij. Dat ga ik dus niet doen, dan blijft er niks over om te investeren.
Ik begrijp dat het veel geld is, maar zoals ik al zei, die m2 prijs lijkt me netjes en als je meer oppervlakte wilt dan zul je met een ander pand ook niet goedkoper uitkomen, hooguit kun je de kosten iets drukken door minder m2. Wellicht is je toegestaan, of je dwingt het af, dat je een deel van de kantoorruimte mag onderverhuren?
Ik weet niet hoe je e.e.a. nu zakelijk hebt geregeld, maar zo'n pandje huren zou ik altijd vanuit een BV doen en never nooit vanuit privé (eenmanszaak)....

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door WJ » 10 jan 2023, 15:58

tomgtr schreef: 09 jan 2023, 22:14 Is drama. Er is door alle steun nagenoeg niets failliet gegaan, wat er gebouwd wordt is al verkocht voor je er achter komt en de makelaars zijn luie honden. Als je een zoekopdracht uitzet zeggen ze doodleuk dat het zo niet werkt, je moet zelf maar af en toe bellen. En te lui om iets van Funda te halen. Al 3 jaar op zoek naar loodsje. No chance. Sterkte, is echt een waardeloze markt. Of mini of meteen 2000 m2 of de helft kantoorruimte waar je geen hol aan hebt.
Flakkee is zeker te ver uit de richting? :bag:
https://pg-bedrijfshuisvesting.nl/kanto ... ude-tonge/


Ik was met wat vrienden in Ridderkerk aan het kijken maar sinds Corona is er echt niks of heel veel duurder. Dus dat maar opgegeven voorlopig.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door tomgtr » 10 jan 2023, 17:24

Ik heb een huis in zeeland maar of een opslag halverwege handig is..

Maar mijn ervaring met dit soort projecten ? Als je belt : oh meneer al lang verkocht. Waarom staat dan nog te koop? Oh, ach ja moeten we nog veranderen. Doei!

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1502
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Baboulah » 10 jan 2023, 18:30

Klote situatie idd, hoop dat je snel wat vind voor je alles thuis hebt in de woonkamer...
Joy schreef: 09 jan 2023, 22:57 Exact dat. Zoek ook al jaren. Het zijn of allemaal veredelde garageboxen waar je nauwelijks je kont kunt keren of gelijk enorme bedrijfshallen of oude autoshowrooms. En niks in de verkoop maar 90% is alleen te huur.
Waarom zou je het als eigenaar verkopen als je weet dat met de schaarste van nu toch wel verhuurd, extra inkomsten waar je weinig tot niks voor hoeft te doen als eigenaar van het pandje...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 16 jan 2023, 09:44

Den Bosch gaat gewoon niet lukken, erg frustrerend. Ik ga zoals het er nu naar uitziet uitkomen in het buitengebied van Heeswijk Dinther. Gloednieuwe hal van 340 m2, bij een bedrijf (die daar ook wonen), er zijn daar meerdere nieuwe hallen geplaatst voor de verhuur. Grote poort met cijfercode zodat ik kan komen en gaan wanneer ik wil, hal is 7 meter hoog dus stormbaan binnen opblazen om te drogen geen probleem, net als de M3 en de vrachtwagen binnen parkeren in de winter.

Niet ideaal, maar ik begin er onderhand slecht van te slapen en dat is niet de bedoeling.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Martijn_bmw » 16 jan 2023, 09:51

Ik zou zeggen voor je bedrijfsnaam is het toch ook niet zo'n issue als de voorraad ergens anders ligt opgeslagen?
Daar komen de klanten niet.

En voor jezelf idd goede nachtrust is belangrijk, ik zou gewoon zoiets regelen en als er tzt wel iets vrij komt in den bosch voor normaal geld kan je altijd de switch nog maken als je dat echt wil :)

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Richardt. » 16 jan 2023, 09:55

Inderdaad. Heb even op Google Maps gekeken en ligt dicht genoeg bij elkaar dat die bedrijfsnaam niet zo'n issue is. Zeg ik uiteraard als buitenstaander.
Belangrijker is misschien de bereikbaarheid voor klanten (komen die er überhaupt) en je eigen reistijd, maar dat lijkt mij ook goed te doen.

Afgezien daarvan klinkt het qua afmetingen wel als de ideale locatie. Gloednieuw, voldoende ruimte om zelfs alles binnen te zetten, goed beveiligd etc.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31238
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door JP » 16 jan 2023, 10:32

Kun je de naam niet veranderen naar Brabant ipv Den Bosch of zitten er meer in de provincie ?

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door e30touring1990 » 16 jan 2023, 11:47

ik heb je vraag uitgezet bij bevriende ondernemers in den bosch maar ook nog niets concreets gehoord.

balen en al helemaal als je er onderhand van wakker begint te liggen. zoals hierboven aangehaald ligt het (in mijn ogen) dicht genoeg bij den bosch om 'den bosch' als bedrijfsnaam te hebben, immers de grootste dichtstbijzijnde stad.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 16 jan 2023, 11:57

Ik gok dat een 75% van mijn klanten zelf ophaalt. Ik denk dat ik de transportkosten gewoon blijf berekenen vanuit Den Bosch, anders wordt het voor klanten in Den Bosch veel duurder om alles te laten bezorgen dan wat ze gewend zijn.

We hebben ook vestigingen in Tilburg, Eindhoven en Breda JP, dus dat gaat niet werken helaas.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Bram » 16 jan 2023, 11:57

e30touring1990 schreef: 16 jan 2023, 11:47 ik heb je vraag uitgezet bij bevriende ondernemers in den bosch maar ook nog niets concreets gehoord.

balen en al helemaal als je er onderhand van wakker begint te liggen. zoals hierboven aangehaald ligt het (in mijn ogen) dicht genoeg bij den bosch om 'den bosch' als bedrijfsnaam te hebben, immers de grootste dichtstbijzijnde stad.
Attent van je :thumbup:

Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Kadett » 16 jan 2023, 12:01

Op 6-7km van Den Bosch is eigenlijk niets om over te klagen. Nu hopelijk weer goede nacht rust :)

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gezocht, hal/loods Den Bosch

Bericht door Richardt. » 16 jan 2023, 13:58

Ik denk dat het wel losloopt. Nogmaals als buitenstaander en stel potentiële klant zou ik de verklaring waarom je verhuist bent wel begrijpen. Dat het bezorgen dan iets duurder is of het ophalen meer tijd/geld kost, tsja hoort er bij maar zal op het totaal ook weer niet gigantisch zijn denk ik.

Korting geven/prijzen verlagen kan altijd nog hè ;)

Nieuwe klanten weten al helemaal niet beter natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Bokkepoot, erwin20vt, HarryC, jos_br, MatthijsL, RJK, RS-Ron, vigilante, wjt en 179 gasten