Roadtrip met de Elise

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door frankie » 09 jan 2023, 12:49

Eenmaal boven en dan richting Bormio is wel leuk om te rijden. Net als afslag Umbrail.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door allen » 09 jan 2023, 12:57

Zelf eens op een zondag onverwacht wat spullen ingeladen en vertrokken. Alles binnendoor. Dacht ik een leuke weg te zien dook ik er gewoon in. Niks gepland en buiten hoogseizoen altijd wel een slaapplek te vinden. In mijn geval eindigde ik ongepland in Reims. Leukste manier om een roodtrip te maken imho.

Overigens... in je eentje om je hoofd vrij te maken en daarna vragen of er iemand mee gaat? :tooth:

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door DFJEF » 09 jan 2023, 13:07

Ik heb nog een route "op de plank liggen" die we vorig jaar gemaakt hebben met een paar andere petrolheads. Deze was 3 dagen, 2 overnachting in Duitsland (Eiffel en Moezel). Alle dagen gemiddeld 350km (dag heen en dag terug wat meer natuurlijk). Leuke stops ingepland om te lunchen en tevens wat tijd ingepland om bij de Nürburgring te kijken / rondje te maken.

Bij de hotels moesten de auto's wel buiten slapen, maar krijg daar nooit het gevoel dat ze onveilig staan in die regio's.

Bij interesse kan ik je de route mailen. :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31175
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door JP » 09 jan 2023, 13:36

allen schreef: 09 jan 2023, 12:57 (...)
Overigens... in je eentje om je hoofd vrij te maken en daarna vragen of er iemand mee gaat? :tooth:
Precies, 6-8 ander adhd'ers met zware voeten en veel honger en dorst 's avonds. Een goed recept voor een rijbewijsroulette...... :coffee:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door tomgtr » 09 jan 2023, 13:43

Denk dat hoofd leeg maken van werk/familie beslommeringen de bedoeling is. Het domme gelul van de gemiddelde DFer zal weinig mentale schade aanrichten. 😇

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Opa » 09 jan 2023, 13:53

Eeuwe schreef: 09 jan 2023, 12:04 Je kunt ook Luxemburg nog een stuk overslaan want in België zelf heb je nabij Bastonge ook nog schitterende wegen. Ben hier zelf heel erg bekend en dit gebied verveelt nooit met een DF-auto. Echt een heerlijk stuk België. Luxemburg zelf, bovenzijde van het land heb je wel paar leuke rijderswegen maar onderste helft als het ware is veel drukker, dichtbevolkter en saaiere rechte wegen.
Ik zou zeker Luxemburg niet overslaan, wat een schitterende wegen heb je daar, zo goed als geen politie te zien en altijd heerlijk rustig op de weg.......soms denk je weleens dat de rest van de mensheid verdwenen is als je daar rond rijdt en je komt al een half uur helemaal niets of niemand tegen.
Zuiden van Luxemburg(waar ook Luxemburg stad ligt) moet je inderdaad niet zijn, maar het bovenste gedeelte maakt heel veel goed....onder Mersch moet je eigenlijk niet zijn.
Ben zeker wel een keer of 10 in Luxemburg geweest, waarvan ook een keer of 5 á 6 een toertocht, uitgezet door leden van Subaruclub Luxemburg, met een stuk of 60 Impreza's, 2 dagen door Luxemburg rijden. :D

Martijn M schreef: 09 jan 2023, 12:35
Elise schreef: 09 jan 2023, 12:17 Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:
Meest overrated bergpas in de regio. Enige dat mooi is, is het uitzicht.
Het is er druk, overal fietsers en rechtuit haarspeld rechtuit haarspeld is geen drol aan.
Klopt helemaal, het is er wel mooi, maar er rijden ook veel fietsers, touringcars en zondagsrijders.
Nou is soms wat rustiger en van de omgeving genieten niet zo heel erg, maar niet in een treintje van 30 auto's in een slakkengang achter een touringcar.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn_bmw » 09 jan 2023, 14:00

Eens met Opa dat noordelijke deel van Luxemburg is erg mooi evenals het deel Ardennen dat op dezelfde hoogte in België ligt.

wbt Stelvio toen ik er was begin juni was die net weer open, drukte viel gelukkig erg mee geen treintjes rijden of bussen gezien maar alsnog wel eens met Martijn het is bijna alleen maar stukje rechtdoor, haarspeld, stukje rechtdoor, haarspeld en dat zo smal dat je tempo gematigd moet zijn. Daar zijn veel leukere alternatieven voor :df: maar voor het uitzicht (en de naam van de pas) zou ik hem toch een keer rijden als je dat nog niet gedaan hebt :D

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Opa » 09 jan 2023, 14:39

Belgische Ardennen net daarboven, dus richting Spa is ook erg mooi en veel historie wat betreft WWII als je daarin geïnteresseerd bent.....veel tanks als monumenten in dorpjes(zelfs een Tiger II) en veel musea.
Wij zijn daar toevallig eind oktober nog een paar dagen geweest, erg mooie en rustige streek ook, zaten in een mooi hotel in Marcourt en daar vandaan wat uitstapjes gedaan. :D
Maar ook in Luxemburg heb je een mooi museum over WWII, in Diekirch, zeker de moeite van een bezoekje waard als je erin geïnteresseerd bent.
Je zou bijvoorbeeld via de Belgische en de Luxemburgse Ardennen en dan via Echternach binnendoor naar De Ring kunnen rijden of zo.....heel mooi gebied daar.


Kwam nog een foto tegen die ik een paar jaar geleden maakte van De Stelvio, niet heel druk, wel 2 touringcars en best wel wat fietsers:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 522
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Rolf205 » 09 jan 2023, 15:39

waarschijnlijk MA/DI/WOE/DO;
is VR/ZA/ZO/MA ook een optie voor je? Ik had ongeveer een zelfde plan met de 205 cabrio... (moet het wel mooi weer zijn)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Knot » 09 jan 2023, 16:23

Als je in de regenachtige maanden dat ie open is de Stelvio op nat wegdek met een goede rwd met sper doet heb je wel lol denk, elke keer vroeg de handrem erop, drift inzetten, uit de vangrail/muur houden al afremmend en rev-limit-bouncing eruit accelereren.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Elise » 09 jan 2023, 16:44

Martijn M schreef: 09 jan 2023, 12:35
Elise schreef: 09 jan 2023, 12:17 Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:
Meest overrated bergpas in de regio. Enige dat mooi is, is het uitzicht.
Het is er druk, overal fietsers en rechtuit haarspeld rechtuit haarspeld is geen drol aan.
Voor Elise owners is Stelvio dé pas.
https://www.bendsandcurves.com/lotus-el ... o-history/

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3275
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn M » 09 jan 2023, 16:48

Elise schreef: 09 jan 2023, 16:44
Martijn M schreef: 09 jan 2023, 12:35
Elise schreef: 09 jan 2023, 12:17 Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:
Meest overrated bergpas in de regio. Enige dat mooi is, is het uitzicht.
Het is er druk, overal fietsers en rechtuit haarspeld rechtuit haarspeld is geen drol aan.
Voor Elise owners is Stelvio dé pas.
https://www.bendsandcurves.com/lotus-el ... o-history/
Arme Elise eigenaren, zit je verplicht aan zo'n frot stuk asfalt vast. :tooth:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Joop » 09 jan 2023, 19:59

Eens met de Martijns… De Stelvio lekker laten liggen; tenzij je ‘m echt helemaal voor jezelf hebt van uit de Noordkant. De zuidkant naar Bormio en de Umbrail zijn vele malen leuker als rijdersweg.

Naar mijn mening is de Stelviopass enkel leuk om m af te kunnen vinken als een van de hoogste Alpenpassen.

Luxemburg is daarentegen dicht bij huis erg leuk. Mooie strak asfalt wegen (op een uitzondering na itt België) en zeker ter hoogte of net onder de Belgische Ardennen erg leuk rijden. Al eens een Hemelvaartweekend me daar prima vermaakt icm een stuk Belgische Ardennen en terug via de Eifel.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 09 jan 2023, 22:57

Rolf205 schreef: 09 jan 2023, 15:39
waarschijnlijk MA/DI/WOE/DO;
is VR/ZA/ZO/MA ook een optie voor je? Ik had ongeveer een zelfde plan met de 205 cabrio... (moet het wel mooi weer zijn)
Helaas! Daar ligt juist 1 vd problemen.

Mooi weer? Tja, ik ben niet van plan het dak vd Elise te monteren..... :crazy:

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 09 jan 2023, 23:01

tomgtr schreef: 09 jan 2023, 13:43 Denk dat hoofd leeg maken van werk/familie beslommeringen de bedoeling is. Het domme gelul van de gemiddelde DFer zal weinig mentale schade aanrichten. 😇
:mrgreen:
Ga je mee met de M3W? :headbang:

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 09 jan 2023, 23:06

allen schreef: 09 jan 2023, 12:57 Zelf eens op een zondag onverwacht wat spullen ingeladen en vertrokken. Alles binnendoor. Dacht ik een leuke weg te zien dook ik er gewoon in. Niks gepland en buiten hoogseizoen altijd wel een slaapplek te vinden. In mijn geval eindigde ik ongepland in Reims. Leukste manier om een roodtrip te maken imho.

Overigens... in je eentje om je hoofd vrij te maken en daarna vragen of er iemand mee gaat? :tooth:
Mee gaan als in; een tweede auto.
Aan de andere kant gaat dan de relaxt-heid er wat vanaf inderdaad. Maar eens over nadenken.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 09 jan 2023, 23:17

DFJEF schreef: 09 jan 2023, 13:07 Ik heb nog een route "op de plank liggen" die we vorig jaar gemaakt hebben met een paar andere petrolheads. Deze was 3 dagen, 2 overnachting in Duitsland (Eiffel en Moezel). Alle dagen gemiddeld 350km (dag heen en dag terug wat meer natuurlijk). Leuke stops ingepland om te lunchen en tevens wat tijd ingepland om bij de Nürburgring te kijken / rondje te maken.

Bij de hotels moesten de auto's wel buiten slapen, maar krijg daar nooit het gevoel dat ze onveilig staan in die regio's.

Bij interesse kan ik je de route mailen. :D
Graag delen/opsturen!👍👍

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door tomgtr » 10 jan 2023, 06:00

ErikS schreef: 09 jan 2023, 23:01
tomgtr schreef: 09 jan 2023, 13:43 Denk dat hoofd leeg maken van werk/familie beslommeringen de bedoeling is. Het domme gelul van de gemiddelde DFer zal weinig mentale schade aanrichten. 😇
:mrgreen:
Ga je mee met de M3W? :headbang:
Moet ik eens over nadenken, dinsdag heb ik kids dus midweek lastig verhaal. Plus 6 is iets meer roadtrip geschikt in elk geval.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 10 jan 2023, 08:59

tomgtr schreef: 10 jan 2023, 06:00
ErikS schreef: 09 jan 2023, 23:01
tomgtr schreef: 09 jan 2023, 13:43 Denk dat hoofd leeg maken van werk/familie beslommeringen de bedoeling is. Het domme gelul van de gemiddelde DFer zal weinig mentale schade aanrichten. 😇
:mrgreen:
Ga je mee met de M3W? :headbang:
Moet ik eens over nadenken, dinsdag heb ik kids dus midweek lastig verhaal. Plus 6 is iets meer roadtrip geschikt in elk geval.
Plus 6, ook gaaf! :tooth:
De rest van het bericht negeer ik hoor, kinderen kunnen prima thuis blijven. :mrgreen:

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door DFJEF » 10 jan 2023, 09:00

ErikS schreef: 09 jan 2023, 23:17
DFJEF schreef: 09 jan 2023, 13:07 Ik heb nog een route "op de plank liggen" die we vorig jaar gemaakt hebben met een paar andere petrolheads. Deze was 3 dagen, 2 overnachting in Duitsland (Eiffel en Moezel). Alle dagen gemiddeld 350km (dag heen en dag terug wat meer natuurlijk). Leuke stops ingepland om te lunchen en tevens wat tijd ingepland om bij de Nürburgring te kijken / rondje te maken.

Bij de hotels moesten de auto's wel buiten slapen, maar krijg daar nooit het gevoel dat ze onveilig staan in die regio's.

Bij interesse kan ik je de route mailen. :D
Graag delen/opsturen!👍👍
Ik stuur je een PB.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door martll » 10 jan 2023, 09:55

Ik zie heel veel de tip Stelvio langskomen, bijna niet te doen in 4 dagen want dan wordt het alleen maar reizen denk.

Maar ik wil toch even een tip geven.

In mijn leven al heel wat keren op de Stelvio gereden, ik vond het nooit zo super. Als kind achterin werd ik misselijk en later toen ik zelf mocht rijden was er niks aan vanwege de drukte, maar dat veranderde afgelopen roadtrip vakanties.

Op een zomer middag de Stelvio opgeklommen. Je denkt meteen is dit het nou, wat een teleurstelling. Een drukke weg waar je je kapot aan het ergeren bent vanwege de kruipende vakantiegangers dat omhoog gaat.

Blij aangekomen bij Berghotel Franzenshöhe. Je gaat meteen 60 jaar terug in de tijd. Het is zo'n hotel waarvan je gewoon weet dat het alleen om het slapen gaat. Het heeft een zwembad! Maar daar lijkt het water ook 60 jaar stilgestaan te hebben.
Eind van de middag ga je omhoog de berg op om wat te eten en op weg daarheen denk je ineens waar zijn al die vakantiegangers ondanks dat de avond nog niet aangebroken is. Je eet wat met uitzicht op de haarspeldbochten en een uurtje later zie je bijna geen auto's meer rijden. Dat motiveert om weer de auto in te kruipen. Het begint schemerig te worden en je komt niemand, maar ook echt niemand meer tegen. Je gaat klimmen en dalen, de volgende ochtend sta je op tijd op (extreem vroeg hoeft ook weer niet) en je rijdt nog wat op en neer en komt tot de conclusie dat je de tijd van je leven hebt gehad en dat je nu wel een beetje zuinig moet doen om de volgende benzinepomp te halen.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Ferdi » 10 jan 2023, 10:12

Knot schreef: 09 jan 2023, 10:19 Hoe zit het met controles daar, en evt flitspalen?
Mijn ervaring met Engeland/Schotland is dat er alleen wat flitspalen in de dorpen/steden staan.
Wordt er langs de weg gecontroleerd vallen die controles wel zo vreselijk op dat je alle kans hebt om daarvoor af te remmen.

Afbeelding

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door DFJEF » 10 jan 2023, 10:21

martll schreef: 10 jan 2023, 09:55 Ik zie heel veel de tip Stelvio langskomen, bijna niet te doen in 4 dagen want dan wordt het alleen maar reizen denk.

Maar ik wil toch even een tip geven.
Moet je inderdaad langer voor uittrekken en dan gelijk meerdere passen rijden als je toch in die omgeving bent.

En als je de Stelvio dan in alle rust wilt rijden, boek dan een overnachting in Hotel Madatsch, zet je wekker voor zonsopkomst en rijd dan een prachtige hillclimb als ontbijt :hungry: !

Misschien omdat het 2021 was en Corona nog wat naweeën had, maar ik ben toen maar maximaal een handvol andere "deelnemers" tegengekomen. De meesten waren locals, die ook behoorlijk doorreden.


https://www.google.nl/maps/dir/Hotel+Ma ... !3e0?hl=nl

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 04 mar 2023, 09:51

Binnenkort is het zo ver, een rondje België, dan naar Trier & dan via de Ring terug naar huis (met nog 1 tussenstop).

Nu euh is er af en toe wat kans op een buitje, wat natte schnee waarschijnlijk. temperaturen zijn wel wat hoger. (overdag ruim boven de 0)
Zouden jullie het aandurven om op verse semi's die kant op te gaan, ivm de regelgeving wat betreft winterbanden?

Dat is het lastige van vooruit plannen. :tooth: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn_bmw » 04 mar 2023, 10:10

Paar dagen van te voren bekijken, verder dan een paar dagen vooruit is het weerbericht toch niet te voorspellen met enige zekerheid
Is er flink sneeuw voorspeld dan niet gaan is het gewoon droog voorspeld dan kan je prima gaan :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Martijn M, Peter-Paul en 60 gasten