Roadtrip met de Elise

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 09 jan 2023, 08:11

Omdat fatsoenlijk vrij krijgen in de eerste maanden van het jaar nu al in rook is opgegaan...
(Vrouw werkt op school, ik wens je veel personeel etc etc, gezin kan dus niet mee door dat soort gezeur...)
Heb ik het plan om rond eind maart de Elise aan te slingeren & in mijn eentje een 3/4 daagse roadtrip te gaan maken.
Dit dus in mijn eentje, want een keer het hoofd leegmaken moet gewoon een keer gebeuren! (dit dus waarschijnlijk MA/DI/WOE/DO)

Het idee is om een stuk af te zakken naar het zuiden & ergens rond België van de hoofdwegen af te gaan & 3 dagen binnendoor richting Ring etc af te rijden. Van mij part via Frankrijk/Champagne/Alsace oid.
Verstand op 0, genieten van de mooie uitzichten & B wegen.
Dit allemaal op een heerlijk relaxt tempo, er valt niks te winnen!

Iemand ideeën waar & wat te doen? Hotel tips met garage? Routes die ik écht aan moet doen?

En:
Iemand misschien zin om mee te gaan? (eventueel ook met een leuke auto/zelfde idee)
Meer zielen, meer vreugd & dan valt er in de avond nog wat na te kletsen met een goed glas wijn of liters bier. :tooth: :lol:

Het idee is dus echt; 1 tasje mee (had ik maar geen Elise moeten kopen)
3 dagen sturen & leuk dingen bezoeken (max 3/400km per dag denk ik?)

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Knot » 09 jan 2023, 09:30

Leuk idee, vooraf in grote lijnen de wegen uitstippelen...

- ik heb geen leuke auto (meer)
- ik drink geen alcohol meer

Ben ik niet de juiste reisgenoot dan? :tooth:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Tom » 09 jan 2023, 09:32

Mooi plan, daar heb je tenslotte een Elise voor!

Ik heb vorig jaar deze trip gemaakt in 4 dagen:
viewtopic.php?p=1581565#p1581565
Dat was goed te doen, alleen wat veel snelweg op dag één en vier. Stukje Zwitserland zou je dan over moeten slaan, dat kostte mij wat teveel tijd. Sla je dat over dan kun je wellicht de eerste dag via de Eifel (en bezoekje Nurburgring) doen en meer binnendoor, en terug binnendoor via Luxemburg. Of andersom.

Zwarte Woud moet ik nog een keer terug, neem dat zelden mee in de planning maar verbaas mij elke keer hoe mooi rijden het daar is. Prachtige omgeving en goede wegen.

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Dimitri » 09 jan 2023, 10:11

Misschien wat kort voor 4 dagen, maar het zou kunnen.
Ik heb vorig jaar eind Maart de North Coast 500 gereden:
Afbeelding
Ik heb er toen -samen met mijn vriendin- 5 dagen over gedaan. Dat is dan incl. Isle of Skye (vond ik niet per se de moeite waard, het stuk ten Noorden van Skye vond ik mooier) en uitstappen om stadjes te bekijken e.d. Gemiddelde snelheid lag redelijk hoog omdat je goed kunt doorrijden.
Absoluut waanzinnig: omgeving, wegen, natuur..

Wat zou kunnen:
Zondagmiddag 17:30 de boot pakken in Ijmuiden naar Newcastle.
Maandagochtend arriveren in Newcastle en doorrijden tot aan Helsmdale. Ca. 500km op een dag. 80% snelweg.
Dinsdagochtend vanaf Helmsdale naar Durness of Scourie (ca. 200/250km 2-baans wegen en singletrack)
Woensdagochtend vanaf Scourie dorrrijden tot aan Inverness (Het stuk tussen Scourie en Lochcarron is het absolute hoogtepunt van de route, bijna alleen maar twisty single track)
Donderdagochtend vanaf Inverness naar Newcastle. Vooral snelweg, lekker meters maken. 17:00 de boot.
Vrijdagochtend arriveren in Ijmuiden.

Kosten voor de ferry zijn zo'n €380,-
Hotels hoef je rond deze tijd van het jaar niet vooruit te boeken in Schotland, dus je kunt redelijk 'op de bonnefooi' reizen. Ben je nog niet moe en wil je nog even door, even booking.com checken voor een hotel in het volgende stadje en door.

Paar foto's van mijn reis. Er staat een langer verslag in mijn 'mijn auto' topic.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Knot » 09 jan 2023, 10:19

Hoe zit het met controles daar, en evt flitspalen?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Peter Tunissen » 09 jan 2023, 10:22

DF organiseert zelf dit jaar ook weer twee reizen, eentje van een lang weekend en eentje van 8 dagen, met uiteraard spectaculaire wegen en gave programma's, misschien is zoiets ook leuk om te overwegen; het voordeel is dat als je je daarvoor opgeeft je ook een stok achter de deur hebt, want dan moet je ook wel mee... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Dimitri » 09 jan 2023, 10:28

Knot schreef: 09 jan 2023, 10:19 Hoe zit het met controles daar, en evt flitspalen?
Heb 0 controles of flitspalen gezien in de periode dat we er waren. Misschien dat dat in het hoogseizoen wel anders is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door JP » 09 jan 2023, 10:29

GB zou me ook nog wel eens trekken, maar bijvoorbeeld België, verschrikkelijk die wegen daar. Die badkuip breekt zo doormidden in al die stukjes weg tussen de gaten.......

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Knot » 09 jan 2023, 10:38

Ik kan me in zuid frankrijk altijd prima vermaken in de bergen daar als ik een avondje weg ben alleen, wel controles her en der op de bredere wegen helaas, daarom zoek ik de 1,5baans stukken op, als die verlaten zien heb je ook ruimte genoeg.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Wouter81 » 09 jan 2023, 11:01

Mooi topic :), hier ook plannen om met de GR86 één of meerdere mooie roadtrips te maken dit jaar. :) Wanneer en wat precies weet ik nog niet maar zie hier al mooi wat inspiratie. Wat mij ook leuk lijkt is De Grand Tour in Zwitserland rijden: https://www.myswitzerland.com/nl-nl/int ... road-trip/

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Tom » 09 jan 2023, 11:06

Die trips van DF zijn top!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn M » 09 jan 2023, 11:08

Tom schreef: 09 jan 2023, 11:06 Die trips van DF zijn top!
Heb even de Italie trip bekeken en het viel me op dat er maar 2 dagen rijdagen waren, waarvan ook dezelfde passen. Toch een gemiste kans.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Kasteel » 09 jan 2023, 11:17

Miss onterecht, maar ik heb altijd het idee dat Zwitserland altijd wel een heel groot rbw-risico is?


@Peter: kom maar op :)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Tom » 09 jan 2023, 11:35

Martijn M schreef: 09 jan 2023, 11:08
Heb even de Italie trip bekeken en het viel me op dat er maar 2 dagen rijdagen waren, waarvan ook dezelfde passen. Toch een gemiste kans.
Twee volle rijdagen inderdaad, maar tussendoor rij je genoeg kan ik je melden :) Hoeveel kilometer moet ik nazoeken maar in beide gevallen veel gereden, uiteraard ook veel gezien. En je doorkruist meerdere landen dus erg divers qua wegen/landschap. Eerste dag start je in de Eifel bij de Ring. Later op de dag is het autobahn knallen op hoge snelheid. Uiteindelijk rij je de bergen in voor een overnachting. Dag erna vermaak je je met haarspeldbochten op bergpassen. Tunnels kom je ook genoeg tegen (handig om te horen of een Nissan GTR met klappen uit de uitlaat nou voor of achter je rijd :tooth: ). De dagen erna in de binnenlanden van Italie waar je een combinatie hebt van snelweg, platteland en bergachtige wegen tussen Italiaanse dorpjes en rondom meren. Voor mij een mooie combinatie van rijden, dingen zien en gezelligheid met autominded mensen.

NAS
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 feb 2018, 16:12

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door NAS » 09 jan 2023, 11:40

Heb ooit in maart 2014 ook zo'n trip gedaan. M135i gehuurd bij Sixt en van Frankfurt naar Cannes gereden en terug. Ging erg goed.

Eerste dag rustig naar Grenoble
Tweede dag de hele N85/Route Napoleon afrijden, in Cannes omdraaien en een hotel zoeken aan de voet van de col de Turini
Derde dag in de ochtend die Col afrijden (en de vele andere weggetjes in de buurt) en na de lunch richting noorden. Slapen iets boven Lyon
Vierde dag relaxed terugrijden

Vooral de N85 was echt een eye-opener. Leeg, wat in de lente/zomer wel anders is. Had zelfs tijd om uit te stappen, terug te lopen en deze foto te nemen :)

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Eeuwe » 09 jan 2023, 12:04

ErikS schreef: 09 jan 2023, 08:11 Het idee is om een stuk af te zakken naar het zuiden & ergens rond België van de hoofdwegen af te gaan & 3 dagen binnendoor richting Ring etc af te rijden. Van mij part via Frankrijk/Champagne/Alsace oid.
Ja lekker man, via Maastricht even dwars door Luik, bij Chaudfontaine binnendoor gaan sturen richting Spa (prachtstad), Vielsalm, Gouvy, Luxemburg binnensteken richting Clervaux, naar beneden via binnendoorwegen (Luxemburg stad ook ff meepakken, mooie stad), stukje snelweg pakken via Dudelange (niet vergeten te tanken en evt tabak te halen, is goedkoop in Lux) naar Metz (Fr), vanuit daar ook plenty prachtige binnendoorwegen richting de Elzas. Ik ben er redelijk bekend, het is een prachtig gebied om met een DF waardige auto te rammen. Je kunt ook Luxemburg nog een stuk overslaan want in België zelf heb je nabij Bastonge ook nog schitterende wegen. Ben hier zelf heel erg bekend en dit gebied verveelt nooit met een DF-auto. Echt een heerlijk stuk België. Luxemburg zelf, bovenzijde van het land heb je wel paar leuke rijderswegen maar onderste helft als het ware is veel drukker, dichtbevolkter en saaiere rechte wegen.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door ErikS » 09 jan 2023, 12:11

Tom schreef: 09 jan 2023, 11:06 Die trips van DF zijn top!
Ja, maar de Auvergne trip ging mij te hard op de openbare wegen, was toen ook nog wat bleu daarin, gok ik.

Ik wil vooral lekker rijden, met een Elise hoeft het niet hard te gaan om schik te hebben.

Doel is echt inderdaad wat Eeuwe zegt, BE, FR terug via DE.
Knot schreef: 09 jan 2023, 09:30 Leuk idee, vooraf in grote lijnen de wegen uitstippelen...

- ik heb geen leuke auto (meer)
- ik drink geen alcohol meer

Ben ik niet de juiste reisgenoot dan? :tooth:
:tooth: :lol:
Wouter81 schreef: 09 jan 2023, 11:01 Mooi topic :), hier ook plannen om met de GR86 één of meerdere mooie roadtrips te maken dit jaar. :) Wanneer en wat precies weet ik nog niet maar zie hier al mooi wat inspiratie. Wat mij ook leuk lijkt is De Grand Tour in Zwitserland rijden: https://www.myswitzerland.com/nl-nl/int ... road-trip/
Nou, klein beginnen... Ga mee! :lol:

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Elise » 09 jan 2023, 12:17

Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door frankie » 09 jan 2023, 12:18

Eind maart is de Stelvio nog niet geopend. Sowieso zou ik rond die tijd opletten om niet te hoge passen te willen rijden ivm mogelijke sneeuw.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Eeuwe » 09 jan 2023, 12:20

Elise schreef: 09 jan 2023, 12:17 Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:
Het lijkt DF wel. Iemand die voor 10k een auto krijgt suggesties voor auto's van 25K en een ritje België + Noord FR wordt meteen Italië. :roflol:

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Eeuwe » 09 jan 2023, 12:20

frankie schreef: 09 jan 2023, 12:18 Eind maart is de Stelvio nog niet geopend. Sowieso zou ik rond die tijd opletten om niet te hoge passen te willen rijden ivm mogelijke sneeuw.
En fietsers :verveeld:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door smiley » 09 jan 2023, 12:21

De verwarming in een Elise is normaal ook een lachtertje, dus of dat nog zo leuk is..

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn M » 09 jan 2023, 12:35

Elise schreef: 09 jan 2023, 12:17 Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:
Meest overrated bergpas in de regio. Enige dat mooi is, is het uitzicht.
Het is er druk, overal fietsers en rechtuit haarspeld rechtuit haarspeld is geen drol aan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door JP » 09 jan 2023, 12:38

De pizza's boven waren ook niet geweldig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roadtrip met de Elise

Bericht door Martijn_bmw » 09 jan 2023, 12:45

Martijn M schreef: 09 jan 2023, 12:35
Elise schreef: 09 jan 2023, 12:17 Als Elise owner moet je eigenlijk wel een keertje de Stelvio gereden hebben, dus ik zou die kant op gaan als ik jou was :wink:
Meest overrated bergpas in de regio. Enige dat mooi is, is het uitzicht.
Het is er druk, overal fietsers en rechtuit haarspeld rechtuit haarspeld is geen drol aan.
Wel beetje mee eens idd, heb hem zelf ook gedaan want als petrolhead “moet” je hem eens gereden hebben maar qua rijden zijn er veel mooiere wegen. Het uitzicht is wel echt waanzinnig

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Google [Bot], RJK en 122 gasten