[XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
De XJ staat te koop voor 99.950 ....
Succes met bieden
Succes met bieden
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Dat is 1 cijfertje teveel.... hij staat nu op 9100 euro KOOP DAN!
Als je door de biedingen kijkt, denk ik 1 ding, daar heeft de eigenaar zelf op lopen bieden via een ander account, niemand die anders de sprong van €2100 naar €8000 bied in 1x....
Als je door de biedingen kijkt, denk ik 1 ding, daar heeft de eigenaar zelf op lopen bieden via een ander account, niemand die anders de sprong van €2100 naar €8000 bied in 1x....
-
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
€8000 is ook nog altijd veel te weinig voor die auto, dus zou mij verwonderen dat de eigenaar dit zelf als bod plaatst...
-
OnlineDimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Niks cijfertje teveel...- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
LOOOL 100k voor dat ding, ik had die advertentie op MP niet gezien (kom dr eigenlijk nooit op sinds het bijna alleen maar bedrijven zijn tegenwoordig) vandaar dat ik het zij, maar dit slaat nergens op natuurlijk die prijs
Ik had het nooit meer dan 15K aan waarde gegeven... en zelfs dan vind ik dat ik al enorm veel geld ervoor... ik dacht oprecht van o zn reserve zal rond die prijs liggen gezien de grote stap in biedingen
Ik had het nooit meer dan 15K aan waarde gegeven... en zelfs dan vind ik dat ik al enorm veel geld ervoor... ik dacht oprecht van o zn reserve zal rond die prijs liggen gezien de grote stap in biedingen
-
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
https://www.currieenterprises.com/dana-44-front-axle
De assen waarop hij gebouwd is komen ook al op +5000 dollar per stuks, dan nog is bijna 100k veels te veel.
Ik denk dat 30k realistischer is, ookal is hij mooi en met degelijke stukken opgebouwd...
De assen waarop hij gebouwd is komen ook al op +5000 dollar per stuks, dan nog is bijna 100k veels te veel.
Ik denk dat 30k realistischer is, ookal is hij mooi en met degelijke stukken opgebouwd...
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Gek vragen, gek geven.
Da's met al die ouwe zooi wat verherbouwd is en dan opeens goud waard zou moeten zijn.
Was jaren geleden al met ouwe Jags die opeens 120k moesten kosten en fiscaal aantrekkelijk te rijden waren in de lease.
Da's met al die ouwe zooi wat verherbouwd is en dan opeens goud waard zou moeten zijn.
Was jaren geleden al met ouwe Jags die opeens 120k moesten kosten en fiscaal aantrekkelijk te rijden waren in de lease.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Zit ook een nieuwe Crate-engine LS1 in. Dus opzich snap ik z'n vraagprijs wel. Maar dat gaat hij nooit krijgen.
- Baboulah
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
15K nu met 32 uur te gaan, die gaat nog geeneens de 40K aanraken lijkt mij (logisch ook in mijn ogen)
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Nou, waar waren we gebleven tussen al die gekkigheid over een XJ van 100.000 Euro. Owja, ik heb een project auto!
Allereerst beginnen we met een High-note; ik kreeg nog een foto van de carbagerun binnen:
En nu gaan we weer afdalen richting de harde realiteit die XJ Eigenaarschap heet!
Ja Rutger, mooie foto van de binnenkant? Is die schoon gemaakt?
Nee! Grotere plannen!
Teruglezend in de openingspost kun je namelijk het volgende vinden:
Tapijt was toch niet om aan te gluren, dus lekker rigoureus te werk:
Alle schroeven los, alle boutjes los, alle vastzittende meuk die niet of nader te bepalen vastplakte aan de bodem met een slijptol bewerken en alle kapjes weghalen met een hamer. Alle frustratie van 2 weken werken er even uit werken!
Na 10 minuten therapie, zag de voortgang er als volgt uit:
"maar Rutger, ik zie geen roest?"
Oh wees maar niet bang, komt er aan!
Hatseflats! Uitlaat controle gat ook gevonden onder het tapijt.
Even snel in de rondte met een lamellenschijf en een busje restauratiespray, zag het ter zo uit:
Voornaamste reden om het gelijk weer in te spuiten is omdat de auto tussentijds buiten wacht op de werkzaamheden. Dan maak ik het vooralsnog niet erger. Ook niet gek dat het zo hard rotte, het tapijt was zeiknat door allerlei redenen (komt nog goed ook!) en het was zo smerig dat we sowieso dat tapijt niet terug gaan plaatsen. Misschien wel helemaal geen tapijt weer terug ivm offroad etc.
Valt allemaal eerlijk gezegd nog wel mee. Ik had erger verwacht.
Ik had er al op voorgesorteerd door onlangs bij een sloop cherokee de gehele rechter vloer eruit te slijpen. Dus binnenkort is de vloer weer redelijk dicht.
Omdat roestreparatie niet heel leuk is, en ik dat uit ga besteden, ben ik begonnen aan de leuke dingen. Ik was de lasdelen vergeten mee te nemen naar het werk, dus had ik een mooi excuus om de voorkant van de XJ af te beunen zodat ik een start kon maken met de nieuwe lierbumper.
Oke oke, het lijkt allemaal redelijk goed te passen zoals jullie zien op de foto's.
Niet gek voor een idioot met een duimstok, touwtje en een solidworks licentie.
Maar dan de echte test; de lampen & grille:
Dit is toch gewoon een harde-porno-passing-momentje. FUCKING DIK!
Alle credits naar mijzelf uiteraard.
zoals op de laatste foto te zien is, is ook aan de cherokee zelf geslepen zodat de bumper het laagste punt is. De spatborden zijn voor wat ingekort en de verbreders ook. Is nog niet definitief zo, want de Lier is nog niet binnen. Dus weet niet hoe ver de bumper naar binnen kan komen, maar het staat wel echt goed (al zeg ik het zelf) en niet zo lomp als andere bumpers.
Nog even een front-shot op het af te leren! Had ik het al beschreven als een harde-porno-passing-momentje?
Nou, genoeg e-ejaculatie-momenten. Tijd voor afwerken!
En omdat ik elk spelletje waar ik kan valsspelen net iets interessanter vind als een spel waarbij ik het niet kan, speel ik hier ook even vals met plamuur:
Uiteraard vertel ik dat woordje nooit in een gesprek met een willekeurige offroad-rijder als die vraagt waar ik die bumper vandaan heb. Dan is het 100% mijn eigen kunde, zonder inmenging van hulpmiddelen.
In tussentijd dat ik aan het zwoegen was met al mijn kennis, kunde, vaardigheden en zelfoverschatting. Heeft mijn zus de hemel van de XJ eruit gehaald. Één van de meest voorkomende XJ kwalen is een hangende hemelbekleding. En voor een XJ van dit kaliber *kuch, hooikoorts, kuch* is dat natuurlijk niet mogelijk. Dus daar gaan we ook wat aan doen.
Let niet op dat sneue hoopje roest rechts onder de achterbumper. Dat is een stukje uitlaatbuis dat binnenkort verleden tijd is.
Anyway, back to the amazing front bumper.
Bovenloopkraan to the rescue!
Bumpersteuntjes in de hammerite
Eerste laag matt-zwart zit erop!
RVS bumper-roosters even met Korrel 320 opgeschuurd voor een mooie matte look. Deze blijven eerst ongespoten!
En toen was het Zondagmiddag 17:30 uur.
En omdat de F1 om 18.00 uur begon en ik 45minuten van m'n huis af sleutel, ben ik maar begonnen aan het volgende project: Custom beplating voor aan de Cherokee.
Het plan is om de XJ te gaan spuiten in een andere kleur (gaan we zelf doen, ik heb 0 ervaring maar we hebben 3 spuiterijen. Dus wil het graag een keer proberen maar dan wel op een auto waar het resultaat niet zo heel erg belangrijk is). En m'n zus vind mat-zwarte 'Body Armor" beplating op een XJ heel erg vet. Zeker als het in combinatie met een snorkel en dakrek is die ook mat-zwart zijn.
Dus een rolletje schilderstape erbij, wat stiften en een meetlint. En toen gingen we schetsen!
En nu zie je ook gelijk hoe ik dat lelijke uitlaatpijp-probleem ga oplossen.
Tijdens de F1 lekker aan het schetsen en tekenen gegaan met de beplating. Met het volgende als resultaat:
Wat je hier ziet is het rechter-achterpaneel voor een XJ, met daarin een uitlaatpijp van 63.5mm die onder een hoek van 20 graden uit de zijkant komt.
De RVS buis zit gelast op het plaatje, die vervolgens samen met de body-armor plaat op de carrosserie wordt bevestigd middels popnagels.
Een soort overfender, maar dan tegen deuken etc.
Het logo onderin is het front van de cherokee. Vond ik wel een leuke opvulling van de ruimte daar. M'n naam overal in laseren gaat ook vervelen na verloop van tijd.
Het "Hot" icoontje is puur voor de grap. Ik wou eerst: "No Urinal" er in laseren, maar dat lokt waarschijnlijk alleen maar meer mensen uit.
Voordeel van CAD is dat je ook gelijk de andere kant kunt ontwerpen.
Even gat voor de tankklep er in tekenen en klaar!
Vervolgens even je innerlijke basisschool-leerling loslaten en...
Paar kleine wijzigingen maken, omzetten naar STEP bestand en wegsturen om te laten laseren/kanten. Verwachting is dat het volgende week op de stoep ligt.
En om het komende weekend gelijk een begin te kunnen maken met de uitlaat, ook bij Turbozentrum wat delen besteld.
Daarnaast een handelslengte 2,5" RVS buis en diverse bochten en rondstaf, zodat we een dikke uitlaat kunnen maken.
Plan is om de huidige demper & katalysator + pijpen helemaal te verwijderen tot het spruitstuk. En vanaf daar van 57mm naar 63,5mm te gaan middels bochten etc.
Vervolgens 1 grote Simons demper naar achteren op de plek van de originele demper en vanuit daar door het chassis heen (gat zaag ligt al klaar) om aan de juiste kant te komen waar we door de carrosserie naar boven kunnen.
De hitteband en gouden tape is er voor zodat ik de uitlaat in de carrosserie maximaal in kan pakken en warmteontwikkeling tegen kan gaan. Het is niet ondenkbaar dat de hond achterin mee gaat, dus die mag zich zeker niet branden aan gebeun van mij. Dus wat extra voorzorgsmaatregelen is niet gek.
Uitlaat deel zal ter hoogte van het vak, achter de wielkast naar boven en naar buiten gaan. Dus we "verliezen" enkel wat opbergruimte aan de binnenzijde, die niet te gebruiken is omdat er geen voorziening is om daar wat in op te bergen.
Wordt alleen een kunst om de uitlaat spannings-vrij, trillingsvrij en demontabel in de carrosserie te krijgen. maar daarvoor vind ik vast wel een oplossing.
Dit was het weer even voor deze week. Deze week komt een hele hoop binnen, waar we hopelijk dit weekeinde mee aan de slag kunnen.
- Laatste verf voor de bumper (had niet genoeg)
- de lier
- de uitlaatdelen
- de hemelbekleding & lijm
En verder hoop ik dat ik genoeg tijd hem om alles af te maken Maar dat zal wel weer tegen vallen.
Allereerst beginnen we met een High-note; ik kreeg nog een foto van de carbagerun binnen:
En nu gaan we weer afdalen richting de harde realiteit die XJ Eigenaarschap heet!
Ja Rutger, mooie foto van de binnenkant? Is die schoon gemaakt?
Nee! Grotere plannen!
Teruglezend in de openingspost kun je namelijk het volgende vinden:
Nou, omdat we daar toch graag vanaf willen een begin gemaakt om de auto te strippen van binnen.Roest? : Ja
Tapijt was toch niet om aan te gluren, dus lekker rigoureus te werk:
Alle schroeven los, alle boutjes los, alle vastzittende meuk die niet of nader te bepalen vastplakte aan de bodem met een slijptol bewerken en alle kapjes weghalen met een hamer. Alle frustratie van 2 weken werken er even uit werken!
Na 10 minuten therapie, zag de voortgang er als volgt uit:
"maar Rutger, ik zie geen roest?"
Oh wees maar niet bang, komt er aan!
Hatseflats! Uitlaat controle gat ook gevonden onder het tapijt.
Even snel in de rondte met een lamellenschijf en een busje restauratiespray, zag het ter zo uit:
Voornaamste reden om het gelijk weer in te spuiten is omdat de auto tussentijds buiten wacht op de werkzaamheden. Dan maak ik het vooralsnog niet erger. Ook niet gek dat het zo hard rotte, het tapijt was zeiknat door allerlei redenen (komt nog goed ook!) en het was zo smerig dat we sowieso dat tapijt niet terug gaan plaatsen. Misschien wel helemaal geen tapijt weer terug ivm offroad etc.
Valt allemaal eerlijk gezegd nog wel mee. Ik had erger verwacht.
Ik had er al op voorgesorteerd door onlangs bij een sloop cherokee de gehele rechter vloer eruit te slijpen. Dus binnenkort is de vloer weer redelijk dicht.
Omdat roestreparatie niet heel leuk is, en ik dat uit ga besteden, ben ik begonnen aan de leuke dingen. Ik was de lasdelen vergeten mee te nemen naar het werk, dus had ik een mooi excuus om de voorkant van de XJ af te beunen zodat ik een start kon maken met de nieuwe lierbumper.
Oke oke, het lijkt allemaal redelijk goed te passen zoals jullie zien op de foto's.
Niet gek voor een idioot met een duimstok, touwtje en een solidworks licentie.
Maar dan de echte test; de lampen & grille:
Dit is toch gewoon een harde-porno-passing-momentje. FUCKING DIK!
Alle credits naar mijzelf uiteraard.
zoals op de laatste foto te zien is, is ook aan de cherokee zelf geslepen zodat de bumper het laagste punt is. De spatborden zijn voor wat ingekort en de verbreders ook. Is nog niet definitief zo, want de Lier is nog niet binnen. Dus weet niet hoe ver de bumper naar binnen kan komen, maar het staat wel echt goed (al zeg ik het zelf) en niet zo lomp als andere bumpers.
Nog even een front-shot op het af te leren! Had ik het al beschreven als een harde-porno-passing-momentje?
Nou, genoeg e-ejaculatie-momenten. Tijd voor afwerken!
En omdat ik elk spelletje waar ik kan valsspelen net iets interessanter vind als een spel waarbij ik het niet kan, speel ik hier ook even vals met plamuur:
Uiteraard vertel ik dat woordje nooit in een gesprek met een willekeurige offroad-rijder als die vraagt waar ik die bumper vandaan heb. Dan is het 100% mijn eigen kunde, zonder inmenging van hulpmiddelen.
In tussentijd dat ik aan het zwoegen was met al mijn kennis, kunde, vaardigheden en zelfoverschatting. Heeft mijn zus de hemel van de XJ eruit gehaald. Één van de meest voorkomende XJ kwalen is een hangende hemelbekleding. En voor een XJ van dit kaliber *kuch, hooikoorts, kuch* is dat natuurlijk niet mogelijk. Dus daar gaan we ook wat aan doen.
Let niet op dat sneue hoopje roest rechts onder de achterbumper. Dat is een stukje uitlaatbuis dat binnenkort verleden tijd is.
Anyway, back to the amazing front bumper.
Bovenloopkraan to the rescue!
Bumpersteuntjes in de hammerite
Eerste laag matt-zwart zit erop!
RVS bumper-roosters even met Korrel 320 opgeschuurd voor een mooie matte look. Deze blijven eerst ongespoten!
En toen was het Zondagmiddag 17:30 uur.
En omdat de F1 om 18.00 uur begon en ik 45minuten van m'n huis af sleutel, ben ik maar begonnen aan het volgende project: Custom beplating voor aan de Cherokee.
Het plan is om de XJ te gaan spuiten in een andere kleur (gaan we zelf doen, ik heb 0 ervaring maar we hebben 3 spuiterijen. Dus wil het graag een keer proberen maar dan wel op een auto waar het resultaat niet zo heel erg belangrijk is). En m'n zus vind mat-zwarte 'Body Armor" beplating op een XJ heel erg vet. Zeker als het in combinatie met een snorkel en dakrek is die ook mat-zwart zijn.
Dus een rolletje schilderstape erbij, wat stiften en een meetlint. En toen gingen we schetsen!
En nu zie je ook gelijk hoe ik dat lelijke uitlaatpijp-probleem ga oplossen.
Tijdens de F1 lekker aan het schetsen en tekenen gegaan met de beplating. Met het volgende als resultaat:
Wat je hier ziet is het rechter-achterpaneel voor een XJ, met daarin een uitlaatpijp van 63.5mm die onder een hoek van 20 graden uit de zijkant komt.
De RVS buis zit gelast op het plaatje, die vervolgens samen met de body-armor plaat op de carrosserie wordt bevestigd middels popnagels.
Een soort overfender, maar dan tegen deuken etc.
Het logo onderin is het front van de cherokee. Vond ik wel een leuke opvulling van de ruimte daar. M'n naam overal in laseren gaat ook vervelen na verloop van tijd.
Het "Hot" icoontje is puur voor de grap. Ik wou eerst: "No Urinal" er in laseren, maar dat lokt waarschijnlijk alleen maar meer mensen uit.
Voordeel van CAD is dat je ook gelijk de andere kant kunt ontwerpen.
Even gat voor de tankklep er in tekenen en klaar!
Vervolgens even je innerlijke basisschool-leerling loslaten en...
Paar kleine wijzigingen maken, omzetten naar STEP bestand en wegsturen om te laten laseren/kanten. Verwachting is dat het volgende week op de stoep ligt.
En om het komende weekend gelijk een begin te kunnen maken met de uitlaat, ook bij Turbozentrum wat delen besteld.
Daarnaast een handelslengte 2,5" RVS buis en diverse bochten en rondstaf, zodat we een dikke uitlaat kunnen maken.
Plan is om de huidige demper & katalysator + pijpen helemaal te verwijderen tot het spruitstuk. En vanaf daar van 57mm naar 63,5mm te gaan middels bochten etc.
Vervolgens 1 grote Simons demper naar achteren op de plek van de originele demper en vanuit daar door het chassis heen (gat zaag ligt al klaar) om aan de juiste kant te komen waar we door de carrosserie naar boven kunnen.
De hitteband en gouden tape is er voor zodat ik de uitlaat in de carrosserie maximaal in kan pakken en warmteontwikkeling tegen kan gaan. Het is niet ondenkbaar dat de hond achterin mee gaat, dus die mag zich zeker niet branden aan gebeun van mij. Dus wat extra voorzorgsmaatregelen is niet gek.
Uitlaat deel zal ter hoogte van het vak, achter de wielkast naar boven en naar buiten gaan. Dus we "verliezen" enkel wat opbergruimte aan de binnenzijde, die niet te gebruiken is omdat er geen voorziening is om daar wat in op te bergen.
Wordt alleen een kunst om de uitlaat spannings-vrij, trillingsvrij en demontabel in de carrosserie te krijgen. maar daarvoor vind ik vast wel een oplossing.
Dit was het weer even voor deze week. Deze week komt een hele hoop binnen, waar we hopelijk dit weekeinde mee aan de slag kunnen.
- Laatste verf voor de bumper (had niet genoeg)
- de lier
- de uitlaatdelen
- de hemelbekleding & lijm
En verder hoop ik dat ik genoeg tijd hem om alles af te maken Maar dat zal wel weer tegen vallen.
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Leest lekker weg, leuk!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Inderdaad leuk geschreven! Én gave update s en vorderingen weer
-
Online
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Goed bezig!
Mooi project en serieuze plannen.
Mooi project en serieuze plannen.
-
- Berichten: 7316
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Als je zo doorgaat is deze binnenkort ook 100k waard
-
OnlineFerdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Mooie plannen wederom!
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Lekker bezig weer, wordt weer een mooi project. Gelukkig pak jij dingen ook nooit half aan
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Gaaf project, geeft veel leesplezier!
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Kan de bumper/ de ogen het gewicht van de auto aan ??
Voordat je serieus gaat offroaden/ lieren en alles aan de voorkant loskomt behalve de auto ...
Voordat je serieus gaat offroaden/ lieren en alles aan de voorkant loskomt behalve de auto ...
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Thx voor de leuke reacties <3
Geen idee. Is een flinke dosis overbemeten materiaal en gevoel bij.
De blauwe 10mm dikke steun is waar alle kracht op komt. Zit met 6 M12 bouten vast aan de voorzijde van het chassis per kant, dus 12 totaal.
De lierbumper zelf, zit weer met 6 M14 10.9 bouten vast aan deze platen. en de lier zit met 4x M8 10.9 bouten vast op de bumper.
Ik verdenk dat het chassis van de XJ minder sterk is dan deze platen. Gezien de XJ een uni-body chassis heeft en geen ladder-chassis.
Wat er wel veel gedaan wordt is het versterken van het chassis doormiddel van frame-stiffeners. Maar dat vind ik vooralsnog een brug te ver. Eerst maar eens zien of dit het houdt.
En nu we het toch over de lierbumper hebben:
Vanmorgen om 7:30 werd ik verblijd met een grote doos.
HEUJ!
Novawinch 5460kg lier (of 12.500 pounds per bald eagle free miles and a diet coke-eenheid)
Afstandsbediening + ontvanger
Liertouw ipv kabel
Liertouw-geleiding.
Grote Blij!
Eerlijke antwoord?
Geen idee. Is een flinke dosis overbemeten materiaal en gevoel bij.
De blauwe 10mm dikke steun is waar alle kracht op komt. Zit met 6 M12 bouten vast aan de voorzijde van het chassis per kant, dus 12 totaal.
De lierbumper zelf, zit weer met 6 M14 10.9 bouten vast aan deze platen. en de lier zit met 4x M8 10.9 bouten vast op de bumper.
Ik verdenk dat het chassis van de XJ minder sterk is dan deze platen. Gezien de XJ een uni-body chassis heeft en geen ladder-chassis.
Wat er wel veel gedaan wordt is het versterken van het chassis doormiddel van frame-stiffeners. Maar dat vind ik vooralsnog een brug te ver. Eerst maar eens zien of dit het houdt.
En nu we het toch over de lierbumper hebben:
Vanmorgen om 7:30 werd ik verblijd met een grote doos.
HEUJ!
Novawinch 5460kg lier (of 12.500 pounds per bald eagle free miles and a diet coke-eenheid)
Afstandsbediening + ontvanger
Liertouw ipv kabel
Liertouw-geleiding.
Grote Blij!
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Vanmorgen om 7:30 werd ik verblijd met een grote doos.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
-
- Berichten: 7316
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Met het weer van vandaag had het ook zomaar een grote natte doos kunnen zijn.......
- Prutser
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
- Auto: Ford
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.4 - Und jetzt weiter!
Mooi vakwerk! Als ik het zo bekijk lijkt het mij zo dat je de eerder de auto in 2 stukken trekt dan dat er wat gebeurd met de bumper .