[XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Martijn M » 17 nov 2023, 16:08

Mooi verhaal weer! Auto wordt er goed smerig van haha, heerlijk.
Die sperren zullen wel prettig zijn met dit off-road gebruik, zo is t net niks natuurlijk :P

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3045
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Ferdi » 17 nov 2023, 20:15

Gave post weer!
Met een baan als deze zou je haast nog de "echte" modder banden van BF Goodrich kunnen gebruiken.
Wel prettig dat de auto het na al dit werk zo goed heeft gehouden :D

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Estoque » 20 nov 2023, 07:32

Thanks voor de leuke reacties, 26 november gaan we weer rijden. Dus misschien slopen we dan iets :P
Martijn M schreef: 17 nov 2023, 16:08 Zo is t net niks natuurlijk :P
Ik heb je quote even aangepast en doorgestuurd naar m'n zus. Want eindelijk iemand die het sentiment van mij ondersteunt :P

Nu hopen dat de kerstman een 2-tal lockers onder de boom dropt, want als ze uit m'n eigen portemonnee moeten komen, duurt het nog wel even. :hot:
Ferdi schreef: 17 nov 2023, 20:15 Gave post weer!
Met een baan als deze zou je haast nog de "echte" modder banden van BF Goodrich kunnen gebruiken.
Wel prettig dat de auto het na al dit werk zo goed heeft gehouden :D
Ja dat zou voor dit soort dagen wel goed zijn, maar dan mag je er meestal de weg niet meer mee op.
En laten we niet vergeten dat in de basis deze auto voor de carbagerun is. Dus we mogen niet meer dan 500,- euro uitgeven... :ongeveer als:

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Elise » 21 nov 2023, 09:10

Estoque schreef: 17 nov 2023, 14:55 Bewegende beelden van die dag op m'n Instagram: https://www.instagram.com/stories/highl ... 726475391/
Heb geen Instagram, dus helaas geen bewegende beelden hier.
Zie wel foto's van hele leuke fietsen :thumbup:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Estoque » 21 nov 2023, 10:27

Elise schreef: 21 nov 2023, 09:10
Estoque schreef: 17 nov 2023, 14:55 Bewegende beelden van die dag op m'n Instagram: https://www.instagram.com/stories/highl ... 726475391/
Heb geen Instagram, dus helaas geen bewegende beelden hier.
Zie wel foto's van hele leuke fietsen :thumbup:
Hahahaha, dat zijn die andere uit de hand gelopen hobbies die ook nog aandacht nodig hebben deze winter..

In de stalling, uit het oog, uit het hart. Maar bedankt voor het helpen herinneren :P

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2023, 15:40

Heerlijke updates weer!

Ik zou met de positionering van de LED-bar wel even goed opletten dat je niet jezelf verblindt als het sneeuwt.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Estoque » 21 nov 2023, 16:00

MartijnGizmo schreef: 21 nov 2023, 15:40 Heerlijke updates weer!

Ik zou met de positionering van de LED-bar wel even goed opletten dat je niet jezelf verblindt als het sneeuwt.
Positionering van de LED-bar hangt ook nog samen met de (nog te bestellen) snorkel. Die komt namelijk aan de bestuurderszijde in lijn met de A-stijl en die neemt best wat ruimte in. Daarnaast wil ik ook graag de inlaat zelf ontwerpen, zodat die mooi het dak en dakrek meeloopt.

Om dat vraagstuk beter in beeld te krijgen, onlangs samen met m'n kameraad geinvesteerd in een stukje modern gereedschap:
Afbeelding

Een 3D-scanner. :hosanna:

Wat ik dus wil doen is:
- Snorkel monteren
- Voorruit + dak inscannen
- Ledbar inscannen

Dat digitaal bij elkaar brengen en m'n getekende dakrek projecteren op het ingescande dak.
Vervolgens montagesteunen voor de Ledbar op de A-stijl, om de snorkel heen. Met in het achterhoofd het nog te bouwen dakrek, waarna we een mooie inlaat kunnen ontwerpen die het geheel in elkaar laat overlopen.

Kortom, probleemje van paar tientjes oplossen met een oplossing van 1100,- :P

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2023, 16:28

De beste kill is overkill! :headbang:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Andry » 21 nov 2023, 17:07

Tof project!

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3045
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Ferdi » 21 nov 2023, 18:24

Estoque schreef: 20 nov 2023, 07:32
Ferdi schreef: 17 nov 2023, 20:15 Gave post weer!
Met een baan als deze zou je haast nog de "echte" modder banden van BF Goodrich kunnen gebruiken.
Wel prettig dat de auto het na al dit werk zo goed heeft gehouden :D
Ja dat zou voor dit soort dagen wel goed zijn, maar dan mag je er meestal de weg niet meer mee op.
En laten we niet vergeten dat in de basis deze auto voor de carbagerun is. Dus we mogen niet meer dan 500,- euro uitgeven... :ongeveer als:
Je hebt nog de Mud Terrain van BF Goodrich, net stapje grover dan waar je nu mee rijd.
Al schijnen die op asfalt wel een serieus kabaal te maken....
MartijnGizmo schreef: 21 nov 2023, 15:40 Heerlijke updates weer!

Ik zou met de positionering van de LED-bar wel even goed opletten dat je niet jezelf verblindt als het sneeuwt.
Dat gebeurd bij eventuele verkeersborden toch al wel.
Gok dat die ledbar een forse partij sterker is dan de led verstralers die ik op de auto heb zitten en daar gebeurd dat al mee vanaf een beetje afstand.

Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.7 - (98%) Klaar!

Bericht door Eric Z » 21 nov 2023, 19:59

Boven je raam is in de sneeuw niet fijn rijden inderdaad. Lijkt allemaal op je af te komen.
Borden enzo weinig last van gehad (in Zweden).
In het donker en een beetje tempo op de wegen is zelfs een dikke ledbalk niet voldoende om overstekende dieren op tijd te spotten. Je hebt alle ruimte nodig die er is om de auto op de weg te houden bij de elandproef op sneeuw. Hou daar een beetje rekening mee, voor het volgen van de weg is het heerlijk daarintegen als je naar het noorden gaat.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8- 2e Testrit

Bericht door Estoque » 28 nov 2023, 12:42

Afgelopen zondag beetje lopen spelen in Loon op Zand met de XJ. Weinig spannends te melden eigenlijk, behalve dat er wat speling in de voortrein zit. Maar dat is niets nieuws. Staat op de planning om voor januari te fixen.

Sfeerimpressie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Owja. en ik moet de bodemproppen erin doen. OEPS, vond m'n zusje niet zo leuk :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8- 2e Testrit

Bericht door Martijn_bmw » 28 nov 2023, 13:04

oeps dat is een behoorlijke laag modder binnen :tooth:

Geertmans
Berichten: 677
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8- 2e Testrit

Bericht door Geertmans » 28 nov 2023, 13:20

WTF!

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8- 2e Testrit

Bericht door Elise » 28 nov 2023, 15:21

En zo worden volwassen heren weer kleine jongens :hosanna:

Die blubber gaat echt overal zitten, kokerbalken vol, ventilatiekanalen remschijven vol, in de kleinste gaatjes gaat die rommel zitten.
Ik was altijd wel een dag of 2 bezig om de boel echt goed schoon te krijgen.
En ja, als je dan ook binnen een berg modder hebt liggen kun je wel een week uittrekken om de boel schoon te krijgen :lol:


Loon op zand wel leuk spelen trouwens, ben ik wel eens met Mercator geweest.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - Precies 1 jaar geleden

Bericht door Estoque » 15 dec 2023, 09:18

Google Photo's schotelde mij een herinnering voor van precies één jaar geleden:
Afbeelding

Één jaar geleden begon deze hel dus... toch een best eind gekomen!

Dus om dat te vieren, precies één jaar na aankoop de XJ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een XJ.. :ga weg:

Meer over de plannen binnenkort.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - Precies 1 jaar geleden

Bericht door EvdP » 15 dec 2023, 09:46

:lol:

Het spaarvarken kan op de kop!

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - Precies 1 jaar geleden

Bericht door Elise » 15 dec 2023, 13:00

Estoque schreef: 15 dec 2023, 09:18 Nog een XJ.. :ga weg:
Een 2e, voor reserveonderdelen, geldt toch alleen voor Defender owners? :tooth:

SlowCo
Berichten: 3546
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - Precies 1 jaar geleden

Bericht door SlowCo » 15 dec 2023, 13:55

Net als vroeger willen jij en je zus niet meer samen delen maar ieder je eigen speelgoed(auto) hebben...? :ongeveer als:
Laatst gewijzigd door SlowCo op 15 dec 2023, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - Precies 1 jaar geleden

Bericht door Arthur » 15 dec 2023, 13:56

Soms kun je dat ook beter scheiden :tooth:


Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - CarbageRun Stress

Bericht door Estoque » 02 jan 2024, 14:42

Kerstvakantie 2023 weer uitzonderlijk goed besteedt. De Carbagerun Stress slaat wel een beetje toe en dat heeft ook dit jaar weer geresulteerd in een kerstvakantie in de schuur.

Vorig jaar kochten we de XJ een 4-tal weken voor vertrek, en toen bleek er echt van alles aan te mankeren. DUS DAT NOOIT WEER!
12 maanden later staan we dan toch weer, met nog 4 weken te gaan, te stressen over de XJ en de start van de Carbagerun.

Na de bombshell van vorige keer, de aankoop van een tweede XJ, ben ik toch wel even verplicht om de redenering achter dit witte stuk verdriet te delen. Want wees gerust, deze blijft niet.

De blauwe staat in het voorjaar van 2024 een spuitbeurt te wachten, omdat de auto nu toch niet reflecteert hoeveel geld, bloed en zweet er in zit. Willen we dat iets beter naar uiten, in de vorm van een spuitbeurt.

Nu hebben wij het geluk dat binnen ons bedrijf we de beschikking hebben over 3 spuiterijen. Dus uitbesteden is heel goed mogelijk, maar ik wil het graag zelf doen. Ik heb 0 ervaring met auto's spuiten en strak maken. Maar ik wil het wel een keer gedaan hebben en wat is er dan beter dan een auto die toch niet heeeeeel netjes hoeft te zijn. Want we schuren toch wel weer langs een tak of boom in het terrein.

Kortom, de XJ gaan we zelf spuiten.
Maar onze deur bevat een deuk. De ramen zijn niet heel goed, de motorkap is gebutst. De kofferklep doorgezakt, de raamranden zullen vast iets van roest hebben als we de ruiten eruit halen en ook de dakrand achter is niet echt houdtbaar op deze manier.

Enter de witte XJ.
100.000km gelopen, van onderen snot verrot, maar nog wel erg nette deuren, kofferklep, motorkap, interieur, raamlijsten en voldoende harde stukken om de rotte plekken in de blauwe XJ op te vullen. En het mooie is, ik kan gewoon rustig beginnen met strak maken van de deuren, achterklep, motorkap etc, zonder de blauwe in gesloopte toestand neer te zetten en er dan achter te komen dat we toch geen tijd hebben om te spuiten.

En als we de blauwe dan kaal trekken, hoef ik mij alleen te focussen op de roestreparaties die aan het licht komen. tijdens het slopen. (famous last words)

Maar voordat het zover is, moet eerst de blauwe XJ af.
Dus, op de laatste werkdag van het jaar. Vanuit huis de XJ meegenomen naar het werk.

Ik moest 's ochtends wat prive zakelen regelen, vandaar dat we pas in het daglicht vertrokken. En uiteraard ben ik dan chauffeur, dus stoppen voor een broodje bal met 2 pompjes mayo bij de pomp.
Afbeelding

Na werktijd beide wrakken binnen gezet en de eerste spullen van de witte gedemonteerd. (Achterlichten, snorkel, interieurdelen)
Afbeelding

Vervolgens alle nieuwe onderdelen uitgelegd om plan de campagne te kunnen maken. Want echt weinig werk ging het niet worden.
Afbeelding

Wat we hier zien:
- Nieuwe langsliggers voor de vooras
- Nieuwe bumpstops achter
- Nieuwe bumpstops voor
- Nieuwe veer-isolatoren voor
- Nieuwe baksteun
- Nieuwe Motorsteunen
- Nieuwe fuseekogels
- Nieuwe PU bussen voor de achteras / achterveren
- Nieuwe PU bussen voor de vooras
- Nieuwe kogels voor de stuurstangen.
- Snorkel

Wat er niet op de foto staat:
- Nieuwe olie
- Nieuwe filters
- Nieuwe carterplug
- Nieuw slot voor m'n reservewielhouder

Om nog maar weer even het 1000,- euro budget te benadrukken van een carbagerun auto :P

Allereerst begonnen met de auto op de brug te zetten en alles te bekijken van 2 dagen offroaden.
Valt toch nog heel erg mee, hoe smerig hij was van onderen.
Afbeelding

oh wacht, dit lag op de grond tijdens die foto.
Afbeelding

En zo begon de eerste, van velen, keren dat ik tijdens de vakantie geveegd heb.
Even snelle overvlucht van de werkzaamheden in foto-vorm.

verlate-adventsviering gehouden:
Afbeelding

Nieuwe bussen in de veren en shackels:
Afbeelding
Afbeelding

Oude vs nieuwe baksteun:
Afbeelding

Oude vs Nieuwe reactiestangen:
Afbeelding

Slot in de reservewielhouder gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat de vorige eigenaar veel onderhoud aan de auto heeft gedaan......
Afbeelding
Afbeelding

Met het nodige geratelspan, de vooras in m'n eentje er weer onder gemanouvreerd:
Afbeelding

Vervolgens de positie bepaald van de snorkel:
Afbeelding
Afbeelding

En gemonteerd, afgekit en wel!
Afbeelding

Toen was het tijd voor de ledbalk. Jazeker, die zit hier gewoon met een houten balk onder het dakrek geklemd om de definitieve positie te bepalen.

Afbeelding

Ik kwam er met de 3D scanner nog niet helemaal uit (de tekening werd veel te zwaar voor in solidworks, dus dan maar oldskool met de hand werken).

Gewoon lekker CAD'en (Cardboard Aided Design voor de Niet-Project-Binky kijkers) en dat karton omzetten naar staal.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens de auto achteruit de brug afgereden, omdat we de 29e naar de crossbaan naar Heerde zouden gaan.
Ziet er toch wel goed uit zo:

Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk kregen we een berichtje dat Heerde niet door zou gaan, omdat er teveel regen is gevallen. Opzich wel logisch, maar toch wel beetje zuur.

Maar die teleurstelling werd automatisch, alsof hij het kon ruiken, omgebogen naar een geluksmomentje. Want de Cherokee was onder eigen kracht de brug afgereden. Maar vertikte het om daarna weer te starten.

Een harde klap op de startmotor deed ook geen wonderen, maar overbruggen met een schroevendraaier wel.
Dus een belletje naar de lokale automaterialenzaak later, was ook dat probleem weer opgelost.

Afbeelding

Gelijk ook de afgebroken O2-sensor meevervangen. Want die 89 euro is het verschil ook niet meer. En dan hebben we tenminste een poging gedaan om door de APK te komen qua uitstoot :P

Afbeelding

En alsof dat nog niet genoeg was, vond ik dat de auto bij het aanspringen een ontzettend harde metalen tik gaf dat uit het motorblok leek te komen.

Al spelend met het gas, kwam ik erachter, dat de auto vanaf 3k toeren bij gas los, ontzettende doffe klappen gaf. Alsof de krukaslagers er volledig uit lagen.

Omdat we toch de 29e al niet gingen halen, de carterplan er maar onderuit geschroefd om te kijken wat er gesneuveld was.
Afbeelding

Snelle inspectie wees niks uit.
De 4.0's staan erom bekend dat de zuigers door kantelende zuigers nog wel eens beschadigen aan de onderkant.
Maar die waren allemaal intact.

Axiale speling op de drijfstanglagers? Minimaal en gelijk over alle 6.
Radiale speling op de drijfstanglagers? Geen merkbare speling of geluid.
Alle lagerkappen nagetrokken met een momentsleutel, stonden ook allemaal keurig op moment.

De carterpan schoongemaakt, hier kon ik ook geen lagermateriaal of ander metaal ontdekken.
De oude olie die er af kwam door een fijne zeef gehaald. Niks te vinden.
De nieuwe olie, die er dus echt nog geen enkele km in zat, door een fijne zeef gehaald. Ook helemaal niks.
Zeef van de oliepomp ook brandschoon.

Daaruit geconcludeerd dat er geen motorschade is aan de onderkant van het blok. Dan kan het nog in de kleppen / klepstoters etc zitten.
Alvorens de boel uit elkaar te trekken, even de automaterialenzaak gebeld met de vraag of ze een kleppendekselpakking konden regelen.
Omdat dit niet meer te realiseren was in 2023, maar besloten de bovenkant niet uit elkaar te trekken en het gewoon even aan te zien.

Een eerdere compressietest dit jaar, had namelijk een mooi resultaat over alle 6 de cilinders. Dat ik het wel vertrouwde om er gewoon mee door te rijden. Want je wil toch kilometers maken alvorens je hem: "Betrouwbaar" acht.

's avonds kon ik niet echt slapen, want stress of de auto wel betrouwbaar zou zijn. En de reis richting Helsinki via de Poolcirkel vind ik te mooi om te laten schieten door een auto die niet functioneert.

Terwijl ik zit te Googlen en Youtuberen over mogelijke problemen met de cherokee's, kom ik op een filmpje terecht van iemand die het geluid beschrijft wat ik ook heb.

- Onder acceleratie geen geluid
- Geluid stevig hoorbaar tijdens starten
- Geen vermogensverlies
- Klinkt alsof je motor uit elkaar is geknalt.
- Geen lagerdelen in de pan.

Met als conclusie: "Veel voorkomend probleem met de 4.0's is dat ze tussen de 150.000 en 200.000 mijl last krijgen van lostrillende Flexplate bouten.

Terwijl het filmpje speelt, schiet de eerste interne gedachte mij door de kop:
JA GODVERDOMME IK GA DIE BAK NIET LOSHALEN

"Jeep has made it easy to inspect these bolts, by using the inspection cover on the underside of the bellhouse"..

Van hartslag 90 naar 180 en terug naar 90 in 2 seconden.
Toch maar even checken..

De volgende ochtend de Jeep op 2 bokjes gereden, inspectieplaat eraf en met de hand gevoeld...
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal zijn ze losgelopen. Niet heel ernstig, maar 2 bouten kijken toch echt al een stuk uit de starterkrans.
Stuk voor stuk er even uitgedraaid, schoongemaakt, locktite eraan en vastgezet op moment.

Zijn toch wel de momenten dat je dankbaar bent voor het internet en voor een brug, want mijn god wat is op de grond werken kut als je een brug gewent bent.

Nadat ze weer vast gezet zijn, alles weer dichtgemaakt is even geprobeerd. Weg geluid!

En nu is de stress weg?
Nee. Ik moet nog APK fixen. Pas daarna ben ik XJ-stressvrij. :P

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - CarbageRun Stress

Bericht door Martijn_bmw » 02 jan 2024, 15:05

Geweldige post weer, blijft boeiend om te lezen en mooi om te zien wat je allemaal aanpakt!

Moet toch goed komen met die run nu :D :df:

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - CarbageRun Stress

Bericht door Elise » 02 jan 2024, 15:08

Estoque schreef: 02 jan 2024, 14:42 Om nog maar weer even het 1000,- euro budget te benadrukken van een carbagerun auto :P
Ben je er al over heen dan? :tooth:


Lekkere update weer hoor :thumbup:

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.8 - CarbageRun Stress

Bericht door Baboulah » 02 jan 2024, 15:28

Ben benieuwd straks naar de verhalen met de run! we hebben nog even getwijfeld in te schrijven want poolcirkel wel heel gaaf natuurlijk, maar was zoals altijd al binnen no-time vol, de winter edities in scandinavie zijn toch het leukste vd runs die ze organiseren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cuprafan_123, Google [Bot], Mark, Philipoo en 107 gasten