[XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3044
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.9 - Carbagerun: "Rollercoaster van Emoties"

Bericht door Ferdi » 01 feb 2024, 18:58

Mooi avontuur weer met een paar herinneringen die je over 10 jaar nog weet :)

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.9 - Carbagerun: "Rollercoaster van Emoties"

Bericht door Baboulah » 02 feb 2024, 13:02

Estoque schreef: 30 jan 2024, 12:29 Ik ga niet op een openbaar forum alles toelichten, want beide partijen zijn niet vrij van fouten. Maar een hele toestand was het wel. Beide partijen zijn er zonder kleerscheuren af gekomen (belangrijkste).

Op het internet is wel een filmpje te vinden van het einde van dit hele scenario, maar die ga ik niet delen. Want ik ben er echt niet trots op, en ben ook wel een beetje geschrokken van mijn eigen adrenaline/paniek keuzes. Mijn co-piloot was wel de rationele in deze situatie.

Nogmaals, blij dat het allemaal geen gevolgen heeft gehad voor beide partijen.
Moet de rest nog lezen, maar ben nu direct opzoek naar de beelden gegaan hiervan :tooth: fijn dat je er goed vanaf gekomen bent wat er ook gebeurd is! zonder te weten wat er gebeurd is moet die dame wel een ultieme droeftoeter van een Karen zijn dat ze op iemands auto klimt...

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.9 - Carbagerun: "Rollercoaster van Emoties"

Bericht door MVB » 02 feb 2024, 14:32

Misschien was het wel terecht dat ze boos was maar de uiting van de boosheid (op een motorkap gaan liggen) niet zo handig.
Maar jij als ultieme petrolhead en succesvolle Ferrari eigenaar zal wel een iets ander wereldbeeld hebben.

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.9 - Carbagerun: "Rollercoaster van Emoties"

Bericht door Eric Z » 02 feb 2024, 14:52

In Zweden en Noorwegen geweest, weleenswaar met een andere run. Maar vooral hele vriendelijke mensen tegen gekomen die kant op. Ze zijn vooral verbaasd over wat er allemaal door hun dorpje heen komt.
Zijn niet direct de mensen die ik op een motorkap verwacht, maar goed. Was er niet bij en filmpje niet opgezocht dus geen idee van de aanleiding.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1405
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.9 - Carbagerun: "Rollercoaster van Emoties"

Bericht door Oof » 03 feb 2024, 15:20

Geweldig leuk om weer bij te lezen!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.9 - Carbagerun: "Rollercoaster van Emoties"

Bericht door Estoque » 05 feb 2024, 09:31

Eric Z schreef: 02 feb 2024, 14:52 In Zweden en Noorwegen geweest, weleenswaar met een andere run. Maar vooral hele vriendelijke mensen tegen gekomen die kant op. Ze zijn vooral verbaasd over wat er allemaal door hun dorpje heen komt.
Zijn niet direct de mensen die ik op een motorkap verwacht, maar goed. Was er niet bij en filmpje niet opgezocht dus geen idee van de aanleiding.
MVB schreef: 02 feb 2024, 14:32 Misschien was het wel terecht dat ze boos was maar de uiting van de boosheid (op een motorkap gaan liggen) niet zo handig.
Nou, dat ze boos werd is wel terecht. Alleen richtte het af op een verkeerde auto.
Aanleiding was dat een auto voor ons, terwijl mevrouw (volgens runners die er al stonden) bezig was een paard te verkopen.

Auto voor ons begon te toeteren (die hadden het paard ook niet gezien) en het paard schrok + mevrouw boos.
Kortom, 100% terecht dat ze boos of geïrriteerd reageerde.

Echter reed die auto nadat ze flipte door en daarachter stond ik.

Verder precies wat Eric zegt, dit is echt de eerste nare ervaring ooit ermee. De rest van de week liepen scholen leeg met kinderen die hele dagen aan het zwaaien waren, stonden ouderen buiten hun huis te zwaaien en stonden er halverwege zelfs een paar friezen die geëmigreerd waren naar Zweden met een vrachtwagen (met zwaailichten aan) te zwaaien met een Nederlandse & Friesche vlag.

Kortom, echt 99,9% vind het leuk. En deze vrouw had 100% reden om geïrriteerd te zijn.

MVB schreef: 02 feb 2024, 14:32 Maar jij als ultieme petrolhead en succesvolle Ferrari eigenaar zal wel een iets ander wereldbeeld hebben.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Estoque » 04 mar 2024, 14:03

Betrouwbaarheid, of het gebrek daar aan. Dat gaan we dit jaar fixen aan de Cherokee.
Hoewel er nog wat terreindagen op de planning stonden, is het vertrouwen in de Cherokee dermate laag dat ik mij niet durf te committeren aan inschrijfgeld voor evenementen.

En net zoals je eigen geestelijke gesteldheid, is de betrouwbaarheid van een XJ het beste op te lossen door een bankpasje aan het werk te zetten.

Omdat in europa zo'n beetje niemand echt problemen heeft met XJ's, of ze allemaal veel beter kunnen solderen en sleutelen dan ik, heb ik m'n zoektocht naar betrouwbaarheid in Amerika voortgezet.

Alle vitale elektronica moet op de schop namelijk. Dus allereerst de webshop van Jeepcables.com geraadpleegd voor de basis-elektronica.

Eerste aankoop:
Afbeelding

Geupgrade kabels voor het laadsysteem onder de kap. zoals op de kabels te zien is, staat duidelijk aangegeven waar welke kabel aangesloten moet worden. Slimme Yanks... :lollerdelol:

Alle kabels zijn dikker, gesoldeerd en zijn bemeten op veelvuldig lier-gebruik en hogere ampères voor je grotere dynamo.

Op deze basis kunnen we dan verder borduren.

Verder, nieuwe kabelboom voor de verlichting van de XJ.
Afbeelding

Standaard heeft een XJ geen relais die de verlichting in- en uitschakelen.
Maar in het dashboard zit een trekschakelaar die fysiek contact maakt tussen de juiste polen. Echt een voor-oorlogs kutsysteem.

Corrosie, ouderdom, slechte aftermarket vervangingsdelen en een beunhaas van een eigenaar die voor mij met dit stukje kabeldrama is bezig geweest, heeft mij doen te besluiten zoiets zelf te bouwen. Tot ik bij de zelfde amerikanen als de kabelset hierboven, dit kant-en-klare kabelboompje zag.

2 relais, gewoon aansluiten op de standaard lamp-connectoren en een 12v bron. En ook het dat hoopje elektrische treurnis is hopelijk verleden tijd.

Enige probleem; ruimte onder de kap is beperkt.
Afbeelding

Zoals links van het midden te zien is. heb ik al 3 relais hangen op de enige plek waar ik eenvoudig bij kan. Daaronder zit een door mij aangelegde zekeringkast voor alle accessoires, dus we moeten maar even plek zoeken voor deze 2 relais. De makers van de kabelset raden die plek namelijk aan voor hun relais en daar zijn de kabellengtes ook naar.

Nu hoor ik jullie denken, maar Rutger. Als je elektronica problemen hebt, en je hebt zelf de elektronica aangelegd. Zou daar dan een verband tussen kunnen zitten?

Ja! dat zou kunnen. Maar ik ben echt zeker van m'n zaak dat ik het goed heb gedaan.
Het heeft immers al 3 terreindagen, water, zand en 1 carbagerun foutloos gepresteerd.

Hoe zeker ben ik van mijn zaak?

Nou zo zeker:
Afbeelding

:verveeld:

In m'n digitale kruistocht in de USA, kwam ik deze Relais-gestuurde schakeldoos tegen.
12 functies, 12 relais, 12 zekeringen en een schakelpaneel met 12 knoppen.

Vosswitch.com maakt het en het wordt verkocht via Amazon. Duurde wel 2,5 maand voordat het verstuurd werd, maar uiteindelijk is het binnen.

Omdat ik alle accessoires nu, en in de toekomst, buiten de standaard elektronica van de auto wil houden. Was ik op zoek naar een mooie relaisdoos met schakelpaneel. Heel veel opties zijn er niet als je iets niet-solidstate-uit-china wil hebben. Dus zodoende bij deze optie gekomen.

Mijn voorkeur ging naar iets met echte relais, simpelweg vanwege het feit dat ik Solidstate niet kan vervangen in de koude nachten van Zweden of omstreken. Hier plop ik gewoon een nieuw bosch relais in als het sneuvelt, en je bent weer op weg.

Tevens zijn alle relais individueel gezekerd.

Solidstate zou ik wel vertrouwen als het van een hoogwaardig merk is, maar de 200,- euro bordjes geven mij dat vertrouwen niet.
En om nou een heel PDM systeem aan te leggen voor een paar accessoires, dat vind ik ook wat overkill. Het is natuurlijk wel een bugdet-build.

De hele relaisdoos is aan te sturen met het 12-knoppige paneeltje dat je ook op de foto ziet. Er gaat dus straks maar 1 kabel de auto in, ipv voor elke schakelaar 2 of 3. Je kunt hem ook instellen op flits-modus, momentary, aan/uit en wat kleuren.

Welke functies ga ik gebruiken:
[Momentary] - Lier in
[Momentary] - Lier Uit
[Momentary] - Startmotor Backup
[On/Off] - Verlichting
[On/Off] - E-Fan
[On/Off] - Verstraler
[On/Off] - DRL
[On/Off] - Binnenverlichting Rood
[On/Off] - Binnenverlichting Wit

Dan heb ik nog 3 functies over, voor de eventuele sperren / compressor / extra verlichting die vast nog wel gaat komen.

Waar waren we ook alweer gebleven? Owja, betrouwbaarheid.

Afbeelding

Geintje, blok en bak verkocht. Dus moest ik nog even uit de witte XJ janken.

De Witte Cherokee heeft ook nog best strak leren interieur. Iets wat bij de achterbank in de blauwe XJ hoort.
Maar het is elektrisch verstelbaar, dus dat valt af. ik wil geen extra elektra :P

Wat dan wel qua stoelen?
Mijn zus kocht vorig jaar een heel erg leuke gouden classic mini. Daar zaten 2 lederen recaro's in, die plaats moeten maken voor een setje echte kuipen. Dus na een snelle pas-sessie, besloten deze in de Cherokee te bouwen.

Hebben we het allemaal leer (wat handig is met modder) en kunnen we beter zitten t.o.v. de standaard stoelen.
Even vakkundig wat stoeien met kokertjes, zodat we tot de juiste hoogte en hoek komen..
Afbeelding

Paar rondjes met het lasapparaat en de spuitbus verder, en we hebben één van de twee stoelen op de stoelframes staan.
Stoel kan ook verder naar achteren dan standaard, dus ook Nederlanders kunnen nu comfortabel zitten in de XJ.

Afbeelding

Tevens hier goed te zien, dat ik de elektra-storing van het grootlicht op het spoor ben. Hierover in een volgende update meer, want ik heb de onderdelen allemaal nog niet binnen.

Nu we weer goed kunnen zitten, ook maar even nadenken over de plek van het schakelpaneel.
Het liefst alles binnen handbereik...

Afbeelding

En als we dan toch aan het zoeken zijn naar Ruimte, ook maar even een plekje vinden voor de relaisbox.

Gevonden:
Afbeelding

Even tekenen op karton:
Afbeelding

Het betere knip- plak en vouwwerk verder:
Afbeelding

Alles overnemen op 2mm aluminium:
Afbeelding

Knippen, slijpen en zetten:
Afbeelding

Folie eraf, randbescherming er op:
Afbeelding

Vosswitch erop, kabelklemmen er op en klaar:
Afbeelding

en het geheel:
Afbeelding

Kabel wordt nog beter weggewerkt zodra de koplampkabels hun plek hebben gevonden.
Dan moet het hele front gedemonteerd worden, dus werk ik deze kabels ook wat mooier weg.

En toen was het weekend weer voorbij... :S

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Martijn M » 04 mar 2024, 14:09

Mooi werk weer! Handig zo'n schakelbord.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door SlowCo » 04 mar 2024, 19:26

Goed bezig geweest weer!

Elise
Berichten: 7337
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Elise » 04 mar 2024, 19:39

Estoque schreef: 04 mar 2024, 14:03 Alle kabels zijn dikker, gesoldeerd en zijn bemeten op veelvuldig lier-gebruik en hogere ampères voor je grotere dynamo.
Ik heb altijd begrepen dat de boel juist niet gesoldeerd moeten worden, maar geperst, omdat die solderingen kunnen breken.

Verder goed bezig :headbang: :thumbup:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Estoque » 05 mar 2024, 07:44

Elise schreef: 04 mar 2024, 19:39
Estoque schreef: 04 mar 2024, 14:03 Alle kabels zijn dikker, gesoldeerd en zijn bemeten op veelvuldig lier-gebruik en hogere ampères voor je grotere dynamo.
Ik heb altijd begrepen dat de boel juist niet gesoldeerd moeten worden, maar geperst, omdat die solderingen kunnen breken.

Verder goed bezig :headbang: :thumbup:
Ze zijn eerst gekrompen, vervolgens gesoldeerd.

Maar het kan allemaal marketing BS zijn, maar ik word gelukkig van dit soort upgrades :D

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Tom V » 05 mar 2024, 08:56

Mooi gefabriceerd! (En complimenten op je schrijfstijl, leest lekker weg. :))

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26737
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2024, 20:36

Mooie upgrade weer! :)

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!

Bericht door Estoque » 02 apr 2024, 15:21

Deze post is een update post over de afgelopen weken.
Er is wel iets meer tijd in de elektra gaan zitten dan dat ik op voorhand had durven denken.

Na de vorige post, zat dus de relaisdoos op z'n plek. Maar toen begon het leuke werk van passen, meten, kabels verleggen, verlengen, krimpen en monteren pas.

Eerst alle oude relais-zooi eruit.
Afbeelding

En voordat jullie dingen: "wat is dat ding smerig onder de kap!" klopt. Voelt goed!

Onderaan op de foto is goed te zien hoe de oude bende er in zat. Wel aangelegd door mij, maar het resultaat van gestructureerd beginnetje maken. Vervolgens functies uitbreiden, meer ruimte nodig hebben, 'oh dit kan er ook nog wel bij' en als ik hier een wat langere bout in draai heb ik groot massa punt. En vervolgens elektra problematiek opsnorren in zweden :P

Dus dat hele zwikkie draden, relais en zekeringhouders losgeschroefd en geknipt en in de ton geflikkerd.

Afbeelding
Even een close-up, zodat jullie allemaal wat beter slapen, wetende dat ook ik soms een enorme beunhaas ben.

Wat je ziet:
- 3x Relais (Verstralers, 12v socket & E-fan)
- Zekeringdoos (Verstralers, 12v socket, E-fan, binnenverlichting Rood & Wit)
- Kabels, die andere functies hebben gekregen tijdens de bumper/lampwissel. Dus een simpele her-pin hebben gekregen.
- Gele kastje is de afstandsbediening voor de lier.
- Zand

Toen alles eruit was, de kabels die ik ging behouden gelabeld waren en een nieuwe route gevonden hadden onder de kap, begonnen met de eerste kabels naar de nieuwe relaisdoos.

Afbeelding
Afbeelding

Tegelijkertijd ook gelijk begonnen met het netjes routen en opknopen van de kabels.

En toen ik de eerste kabels netjes opgeknoopt had, kwam ik tot de conclusie dat ik witte kabels afschuwelijk vond onder de kap.
Mijn voorraad 2-aderige kabels was dusdanig beperkt dat ik enkel zwart/wit had. Dus vandaar m'n keuze om met wit verder te werken als Plus, en zwart als Massa.

Afbeelding

Dus alles weer losgehaald, sleeves gemaakt en alles weer netjes met krimpkous afgewerkt.

En vanaf dit moment (ik had hier 3 functies aangesloten) is het aantal foto's sterk verminderd. Om de simpele reden; veel herhalend uitzoekwerk.

Op de foto hierboven is de kabelboom van de verlichting te zien.
Deze uit elkaar gehaald om de nieuwe relaisdoos op aan te sluiten en te zorgen dat ik grootlicht etc juist schakel.
Omdat ik nu met de relaisdoos/knoppenpaneel de gewone verlichting aanzet, groot licht bedien en de verstralers bedien, kan ik als ik het fout doe ook gewoon + groot licht in één keer aanzetten. (dat beide tegelijkertijd aan gaan).

En om dat hele proces te vergemakkelijken, heb ik ook nog de nieuwe kabelboom die de verlichting regelt, maar die ontvangt zijn signaal vanuit de oude kabelboom.

(de nieuwe kabelboom, druk je met een stekker in de oude lamp-stekker die achterop de H7 lampen gaat. Die voedt de nieuwe kabelboom met eigen relais en regelt dus ook zelf het groot licht aan/uit bij gewoon licht en andersom)

Wat ik eigenlijk moest doen is dus gewoon de relaisdoos aansluiten op de oude kabelboom, maar doordat ik dacht dat dat allemaal moeilijk zou zijn met groot/gewoon licht schakelen, heb ik er veel te lang en moeilijk over nagedacht. Achteraf regelt dat ding zelf gewoon alles door 2 relais te gebruiken. 1 voor grootlicht, 1 voor gewoon licht. (stelt geen kloten voor, maar achteraf is mooi wonen)

Vervolgens kwam deze gek op het idee om de Cherokee te voorzien van wat amerikaanse luxe. Namelijk Cornerlights!

Die gekke amerikanen hebben namelijk voor de europese markt gewoon de zelfde reflectoren gebruikt, alleen dan niet voorzien van lamp-houders voor de 12v pitjes.

Bij een amerikaanse Cherokee zitten in de reflectoren (die naast de koplampen staan, maar dus niet de knipperlichten zijn) bovenin gewoon pitjes met een lampje.
Afbeelding

Föhn + Stanleymes + 2 minuten werk is een lamp in 2 delen:
Afbeelding

Lampje er in gebonjourd:
Afbeelding

Kabelboompje gefabriekt, reflectoren weer aan elkaar gekit en een beetje tape om de boel bij elkaar te houden tijdens het droogproces:
Afbeelding

Toen het front er weer op getobbedanst.
Aan de hoeveelheid afgeknipte tyraps, kabeltjes en stekkers op de grond is wel te zien hoeveel revisies het gekost heeft :P
Afbeelding

(ik denk al met al dat er op dit punt zo'n 12 - 14 uur aan elektra werk in zit)

Toen het luchtfilter en dergelijke weer gemonteerd. Dit is ook het eerste moment dat alles daadwerkelijk aangesloten was en werkte.
Afbeelding

En dan zijn we er nog niet, want aan de binnenkant is het nog één grote bende.
Voordat je kunt beginnen met het opruimen van de bende, is het makkelijker om een nog grotere bende te maken.

Dus op de plek waar de oorspronkelijke lampschakelaar zat, wou ik heel graag een massa-slot hebben waar ook de lier op zit. Zodat ik in het geval van een op hol geslagen lier, alles in 1x uit kan zetten. Daarnaast ter anti-diefstal, want mijn oorspronkelijke massa-slot zat op de accu-pool onder de kap. En als Jeep eigenaar een ochtend niet beginnen onder de motorkap is pure winst.

Kortom, dashboard los halen.
- Plek aftapen om een plaatje te knippen.
Afbeelding

- Kabels trekken en krimpen:
Afbeelding

- Rondje knikkerbus, gaten tappen en monteren:
Afbeelding

Enige nadeel nu, is dat de klok zich telkens reset naar 0:00 uur en de voorkeurszenders op de radio kwijt zijn.
Voordeel is dat die klok toch niet meer leesbaar is en dat we Bluetooth gebruiken op de radio.

Vervolgens begonnen met het afbouwen van het stuur, dashboard en de bekabeling in de middenconsole (voor het knoppenpaneel van de relaisdoos). Geen foto's van, omdat het laat was.

Maar uiteindelijk, om 20:30 uur gisteravond stond de Cherokee voor het eerst in 2 maand tijd weer rijdbaar buiten.

Afbeelding

Ik blijf het een stoer ding vinden om te zien.
Mooi van ver, ver van mooi.

Na het opruimen binnendoor huiswaarts gereden. "Alles" werkt als een zonnetje, met uitzondering van de Radio & 12v stekker, maar daar verwacht ik een kapotte zekering van. Gezien die in een Cherokee op de zelfde zekering zitten, moet ik nog even bekijken.

Onderweg nog even foto geschoten van de knoppendoos in het interieur:
Afbeelding

Hier is op te zien welke functies ik er nu in heb zitten:

[Highbeam] = Grootlicht
[Fan 1] = E-Fan
[Master] = Lichtschakelaar Aan/uit
[Cabin] = Witte interieurlampen
[Roof] = Ledbalk boven de voorruit
[Running] = Rijverlichting in Ledbalk boven de voorruit
[Side Marker] = Oranje verlichting in de hoeken
[Stealth] = Rode interieurverlichting

Ik heb nog 4 knoppen/functies over. Die komen vanzelf.

Wat wel leuk is om te vermelden, is dus dat je zelf combinaties kunt instellen met deze knoppendoos.
Je kunt dus functies koppelen.

Als ik op [High Beam] druk, gaat enkel het groot-licht in de koplampen aan. De Ledbalk niet.
Als ik op [Roof] druk, gaat zowel de ledbak, als het groot licht in de koplampen aan.

Ik kan ze dus los van elkaar bedienen, maar ook gecombineerd.

Zaken die je verder kunt instellen:
- Achtergrond kleur knoppenpaneel (Wit, Rood, Groen, Blauw)
- Vast / Momentary / 3 verschillende flits-intervallen
- Aan/uit schakelen met knop, of met contact. (op dit moment gaat als ik de auto op contact zet, alle functies die aan waren weer branden). Als ik hem uit zet, gaat dus ook alle verlichting etc uit.
- LVCO (Low Voltage Cut Off beveiliging).

Inmiddels staat de Cherokee thuis en moeten er nog een aantal, minder dringende zaken gebeuren.

- Neutral Safety Switch schoonmaken (dit is dus de reden dat hij soms niet wil starten, kwam ik gister achter)
- 12v & Radio weer werkend maken.
- Extra 12v aansluiting aansluiten

verder staat het spuiten van de auto nog op de planning, maar dat hoeft van mij dit jaar niet meer. Ik wil nu gewoon weer beetje rijden met het ding.


DOEG!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!

Bericht door Philipoo » 02 apr 2024, 16:07

Fix er een ejection seat bij.

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!

Bericht door Sabberjoch » 02 apr 2024, 16:19

Philipoo schreef: 02 apr 2024, 16:07 Fix er een ejection seat bij.
Ejection motorkap is wellicht handiger :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!

Bericht door Arthur » 02 apr 2024, 17:48

Wat een werk, respect!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Fedmas, Kocheler, MarcH, Peter-Paul, Zed240 en 103 gasten