[XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

[XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Bouwen aan betrouwbaarheid

Bericht door Estoque » 02 jan 2023, 15:26

Wat merkt u van ADHD?
  • U heeft moeite om uw aandacht ergens bij te houden.
  • U vindt het moeilijk om de dag goed te plannen en dingen te regelen.
Verder kunt u deze dingen merken:
U bent snel boos als iets niet lukt.
U praat veel en druk.
U heeft problemen bij omgaan met geld.
----------
Bij deze alvast m'n excuus gevonden voor komende situaties. :duck:
Omdat m'n vorige topic/idee weer snel gestorven was, nu maar weer een nieuwe!
----------

Oke, tijd voor een introductielesje. Want slechte keuzes worden ook weloverwogen gemaakt.

Situatieschets:
Het is begin 2022. Ik ben een topic aan het lezen hier op DF waarin iemand met z'n 3-serie compact mee heeft gedaan aan de Carbagerun in het noorden. Hele topic in 1 ruk uitgelezen, website van de Carbagerun na 7 jaar weer eens bezocht (5x meegedaan, 4x zomer - 1x winter) en de inschrijfdatum voor wintereditie 2023 in de agenda gezet. Broer en zus voorgelegd om mee te doen, akkoord doen we!

Plan gemaakt:
V8 + RWD + Handbak = Ultieme Carbagerunner

Verschillende marktplaats/autoscout/ebay-kleinanzeigen filters aangemaakt en gewacht.

Diverse auto's bekeken, telkens een afknapper, niets gekocht.

Eind Oktober samen met m'n zus naar een Crossbaan gereden met de geprepareerde Jeep TJ van m'n vader voor een dagje ouderwets offroaden. Als kind met het gehele gezin vanaf de achterbank (ik met m'n broer en zus dan) heel Europa gezien in een Jeep Wrangler en verschillende offroad evenementen gedaan, maar vanaf 2008 de interesse erin verloren en sinds toen geen Jeep meer aangeraakt.

Afbeelding
Niet een foto van die dag, dus je kunt al min of meer raden waar dit in uitmondt.

Die dag is het vuurtje toch wel weer redelijk gaan branden voor offroaden en die zelfde middag hadden m'n zus en ik nog een dagje geboekt in Loon op Zand, voor 3 weken later. En toen die dag weer vervlogen was, ook maar een dag geboekt in December (waar die foto is gemaakt).

Maar even terug naar die dag op de crossbaan. M'n zus maakte de opmerking dat een Jeep voor de Carbagerun ook wel tof zou zijn. Maar dat voldoet niet aan het plan: V8 + RWD + Handbak (het kan wel, maar niet in de budget categorieën die wij hanteren).

Onderweg naar de crossbaan vooral geërgerd aan het geklapper van een linnen kap bij snelheden van 100+ km/h. Dus ik was nog niet heel erg enthousiast over het idee. Maar m'n zus had de oplossing: Jeep Cherokee XJ voor de carbagerun en vervolgens houden voor extra offroad fun. TJ + XJ = Meer Jeep = Meer Mensen = Meer fun

Pro's:
- Geen linnen kap
- Simpele techniek
- RWD + AWD

Con's:
- Geen V8 (de opvolger wel, een XJ niet)
- Ik dacht nog steeds dat het 500,- euro auto's waren. Nou, dat had ik dus heel erg mis.
- Bijna alle 4.0's zijn automaatbakken

Na de eerste schrikreactie na het vaststellen dat Jeep XJ's dus geen 500 euro auto's meer waren, het budget naar boven gesteld en heel Nederland doorkruist om XJ's te bekijken. Een 4-tal XJ's bekeken, allemaal rond de 8k - 9k in euro's, maar hadden eigenlijk allemaal wel wat onderliggend lijden wat een reis naar Noorwegen/Zweden in de weg zou staan.

De ene was al te offroad gefocust (4,5" verhoging, deathwobble bij 120km/h)
De andere was te ruw (Interieur er half uit, geen hemelbekleding etc)
Andere weer nat bij de vloermatten
En de laatste liep alleen op LPG (terwijl dat niet vermeld was bij de advertentie)

En toen, op een donkere maandag avond verscheen een XJ als geen andere.
- Geen elektrische opties
- Nieuwe winterbanden
- Geen verhoging of offroad spullen erop
- 16 jaar van de zelfde eigenaar
- Verse APK
- Deuk in de deur
- Stukje goedkoper dan de andere die we bekeken hebben.

Telefoon gepakt, afspraak om te bezichtigen gemaakt (net op de dag dat je met de Porsche van je vader moet rijden, want hij is jouw auto nodig, wat je onderhandelingspositie dusdanig verslechterd..... insert suffering from succes meme hier) en de auto op een koude decemberavond bekeken met een grote ledlamp.

Roest? : Ja
Olielekkage: JA
Lak in slechte staat?: JA
Auto steenkoud onder de kap bij aankomst: Ja
Start hij in 1x zonder gesputter bij -5: JA!
Lekke schrokbrekers en gebroken bladveer?: Ja
Hebben we een significant bedrag van de prijs af gepraat: JA!
Is dit de auto die ons probleemloos naar Noorwegen en Zweden gaat brengen: .......... Misschien

Wat een parel is het ook <3
Afbeelding

Hoezo misschien? Nou, blijkbaar is mijn rechtervoet anders dan die van de vorige eigenaar. Want na het ophalen op zaterdag, reed ik er maandag's mee naar het werk (want ik wil testen alvorens we 6000km gaan rijden) en op de terugweg had ik de auto aan de kook.

:shock:

Afijn, het is niet anders. We hadden een week vrij tussen kerst en oud en nieuw, nog een brug over en geen specifieke plannen. Dus tijd voor een reparatie/inspectie. En gelijk een heel zwikkie onderdelen besteld die we sowieso wilden servicen. Want na de Carbagerun houden we hem, dus kun je er ook iets gemakkelijker geld tegenaan gooien.

Nou, omhoog met de geit!
Afbeelding

Eerste onderdelen zijn binnen (bleken niet de laatste te zijn :P)
Afbeelding

Omdat de schokbrekers en bladveren helemaal naar de tyftaffes waren, moesten we al op zoek naar nieuwe. Maar toen vond m'n zus een gebruikte 3" verhoging op Marktplaats inclusief stuurdemper en complete bladveren voor minder geld als een nieuw setje schokbrekers/bladveren met originele afmetingen.

Afbeelding

En wie goed spot, ziet ook al een paar bumpersteunen liggen :hungry:

Nou, oke. Aan het werk dan maar! Eerste tekenen water verlies ook gelijk gevonden:
Afbeelding

En later werd dat bevestigd:
Afbeelding

Tot zover de claims van de vorige eigenaar(hele vriendelijke en eerlijke man hoor, no hard feelings van mijn kant over deze aankoop) dat hij er altijd probleemloos mee naar Italië was gereden. Ik geloof hem, maar die man had vast meer stalen zenuwen dan ik.

En toen kwamen we bij het volgende, indrukwekkende lijstje van afgelopen APK's.
Afbeelding

Nou, hoe erg is overmatig olielekkage sinds 2016?
Afbeelding

Na 1 rondje diadeem:
Afbeelding

En toen zijn de werkzaamheden gestart en een sloot aan foto's gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat hebben we in de afgelopen week gedaan:
- Nieuwe koeler
- Nieuwe multiriem
- Nieuwe remschijven
- Nieuwe remblokken
- Nieuwe remklauwen
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe bougies
- Nieuwe differentieel olie voor + achter
- Nieuwe sloten in de deuren rondom
- Nieuwe Olie op blok
- Nieuwe filters (Olie, lucht en brandstof)
- Nieuwe klepdekselpakking
- Nieuwe carterpanpakking
- Nieuwe Krukaskeering voor
- Nieuwe krukaskeering achter (2x, omdat ik de eerste kapot drukte)
- 3" veren
- 3" dempers
- Accuklemmen vervangen
- Compressie getest (108, 110, 109, 108, 108, 110 bar - niet gek voor 289.000km


En toen stond hij weer op de wielen.
Afbeelding

Het is nu nog wachten op een aantal onderdelen, waarna we hopelijk weer kunnen beginnen met afmonteren en test-rijden.

Wat moeten we nog:
- KVS erop
- Nieuwe ATF op de bak
- Tussenbak afstellen
- onderstel doorsmeren
- onderstel nog vastzetten in rijstand
- Bumper afmaken (is getekend, wordt nog gelaserd / gezet worden)
- Nieuwe oliedruksensor monteren
- zijruit fixen

En dan hebben we nog wensen, die vooral na de Carbagerun zullen plaatsvinden:
- Lier monteren
- Dakrek
- Externe bescherming rondom
- (extra) Led verlichting
- Spuiten in een andere kleur
- Grotere banden en andere velgen

Kortom, werk zat!

Doeg!
Laatst gewijzigd door Estoque op 04 mar 2024, 14:03, 17 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Oof » 02 jan 2023, 15:34

Fantastisch!

Online
Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Sabberjoch » 02 jan 2023, 15:34

Leuk project, zijn echt leuke wagens! Uitermate geschikt voor beide doeleinden.
Heb me nog eens een dagje vermaakt met een huur xj in Fursten Forest in Fürstenau. Wou ik nog aandragen als tip voor een leuke off road locatie, maar google zegt dat ze helaas gesloten zijn....

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3245
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Martijn M » 02 jan 2023, 15:35

Prachtig! Leuk om te volgen zo'n build.
Vroeger veel km's op de bijrijdersstoel van een Cherokee gemaakt, goede herinneringen.

Online
Gebruikersavatar
beske
Berichten: 314
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
Locatie: Eindhoven

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door beske » 02 jan 2023, 15:40

Estoque schreef: 02 jan 2023, 15:26
Situatieschets:
Het is begin 2022. Ik ben een topic aan het lezen hier op DF waarin iemand met z'n 3-serie compact mee heeft gedaan aan de Carbagerun in het noorden. Hele topic in 1 ruk uitgelezen,
Graag gedaan he! :D

Estoque schreef: 02 jan 2023, 15:26
En dan hebben we nog wensen, die vooral na de Carbagerun zullen plaatsvinden:
- Lier monteren
Heel verstandig, anders sta je de hele week Volvo's uit de greppel te lieren.

Maar mooi projectje weer, geniale auto ook voor zo'n trip. Ik ga hem zeker volgen! Vrienden van me rijden ook weer mee, zelf ben ik maar een beeeeeetje jaloers dat ik niet mee ga deze keer.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Philipoo » 02 jan 2023, 15:48

Wat is een diadeem?

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Elise » 02 jan 2023, 16:36

Estoque schreef: 02 jan 2023, 15:26 Omdat de schokbrekers en bladveren helemaal naar de tyftaffes waren, moesten we al op zoek naar nieuwe. Maar toen vond m'n zus een gebruikte 3" verhoging op Marktplaats inclusief stuurdemper en complete bladveren voor minder geld als een nieuw setje schokbrekers/bladveren met originele afmetingen.
Dat zijn de betere zussen :D
Mooi project :thumbup:

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Elise » 02 jan 2023, 16:37

Philipoo schreef: 02 jan 2023, 15:48 Wat is een diadeem?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Camiel » 02 jan 2023, 17:04

Gaaf ding hoor! En goed geklust ook in het afgelopen weekje, hopen dat hij daarmee ook betrouwbaar blijft in het hoge noorden.
Estoque schreef: 02 jan 2023, 15:26 - Compressie getest (108, 110, 109, 108, 108, 110 bar - niet gek voor 289.000km
Goeie compressie wel :tooth: Hoop dat het PSI's zijn anders heb je wel een sterke startmotor nodig

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Estoque » 02 jan 2023, 17:12

Elise schreef: 02 jan 2023, 16:37
Philipoo schreef: 02 jan 2023, 15:48 Wat is een diadeem?
Afbeelding
https://youtu.be/sbP0_A1iRuc

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Martijn_bmw » 02 jan 2023, 17:25

Geweldig topic weer! Wederom mooi geschreven :D deze ga ik volgen

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Ferdi » 02 jan 2023, 18:47

Heel gaaf! Gaan we ook zeker volgen :D
Volgens mij zijn die 4 liter blokken verder oerbetrouwbaar?

Langlang geleden hadden ze zo'n ding op een boerderij waar ik nog wel eens te vinden was en daar bleef uiteindelijk de tussenbak in 4x4 hangen en dat is ook het enige mankement dat ik me aan die auto kan herinneren.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door EvdP » 02 jan 2023, 18:48

Leuk topic!

Al dacht ik toen ik er op klikte dat het om een 4*4 ombouw van een Jaguar zou gaan...

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1989
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Godspeed » 02 jan 2023, 18:52

EvdP schreef: 02 jan 2023, 18:48 Leuk topic!

Al dacht ik toen ik er op klikte dat het om een 4*4 ombouw van een Jaguar zou gaan...
Dit inderdaad :lol:

Toffe bak, vermakelijk om te lezen!

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door SlowCo » 02 jan 2023, 19:59

Gaaf project!
Succes en plezier ermee :df:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2233
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door jos_br » 02 jan 2023, 21:03

Mooi project, moesten er meer van zijn!!

Jos.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Arthur » 02 jan 2023, 22:00

Je doet goed je best :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Estoque » 03 jan 2023, 11:40

Bedankt voor alle leuke reacties! Ga ze niet allemaal quoten!

De 4.0 staat inderdaad wel bekend als bulletproof motor. En dat hoop ik ook dat hij is.
Heb de achterste 2 krukaslagers bekeken (iets los gehaald, omdat de krukas dan minimaal zakt en de achterste krukaskeering dan er makkelijker in gaat) en die zien er na 290k km nog echt perfect uit.

Ook de 100km die ik er mee gereden heb, is niet teleurstellend qua power. Dus ben benieuwd!
De Tussenbak die in de 4x4 blijft hangen is inderdaad een bekend probleem. Heeft te maken met de afstelling van de pook die de tussenbak bedient. Die wil nog wel eens aandacht vereisen. Maar dat gaan we zsm oplossen.

Hier alvast een tipje van de sluier van wat de volgende plannen zijn:
Solidworks draait ook in de avonduren gewoon door :D
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn we nog aan het debatteren over wat de kleur moet worden en of we ook banden & velgen gaan verwisselen voor de carbagerun.

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Baboulah » 04 jan 2023, 10:04

Carbagerun, kwa routes geweldig, het volk wat er veelal aan meedeed vonden wij wat minder, wij deden de rit om lekker van het rijden te genieten etc (dus niet om de opdrachten te doen etc, gewoon elke dag de snelste route "rallyrijden"), maar velen hadden daar toch erg veel moeite mee als je ze volle polle voorbij kwam etc, ook de organisatie vond het niet leuk dat we laatste x tot 2x toe sneller bij het eindpunt van een rit waren dan de organisatie was (die rechtstreeks gaat), zoek nog altijd een andere aanbieder voor zoiets waar hard rijden wel gewoon geaccepteerd word :)

Ga dit wel volgen, leuk project, ben benieuwd hoe de rit word!
Estoque schreef: 02 jan 2023, 15:26
- Ik dacht nog steeds dat het 500,- euro auto's waren. Nou, dat had ik dus heel erg mis.
Bijna geen enkele auto is dat meer, er zijn ook heel weinig carbagerunners die hun autos daadwerkelijk voor 500 eur kopen (een S8 of een S55 amg etc kan je daar echt niet voor kopen als voorbeeld en die toch veelal meedoen)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Martijn_bmw » 04 jan 2023, 10:20

Baboulah schreef: 04 jan 2023, 10:04 zoek nog altijd een andere aanbieder voor zoiets waar hard rijden wel gewoon geaccepteerd word :)
Ga je niet vinden want geen enkele aanbieder krijgt vergunning voor een openbare puzzelrit waar openlijk wordt geaccepteerd dat je de verkeersregels aan je laars lapt :roll:



Als je dat wil moet je mee gaan doen aan hogesnelheids rallys met afgezet parcours. Die knallen echt over (normaal) openbare wegen :df:

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Baboulah » 04 jan 2023, 10:25

Martijn_bmw schreef: 04 jan 2023, 10:20
Baboulah schreef: 04 jan 2023, 10:04 zoek nog altijd een andere aanbieder voor zoiets waar hard rijden wel gewoon geaccepteerd word :)
Ga je niet vinden want geen enkele aanbieder krijgt vergunning voor een openbare puzzelrit waar openlijk wordt geaccepteerd dat je de verkeersregels aan je laars lapt :roll:



Als je dat wil moet je mee gaan doen aan hogesnelheids rallys met afgezet parcours. Die knallen echt over (normaal) openbare wegen :df:
Als ik daar de financiën voor had, was ik daar al jaaaaaaaren mee bezig.... maar helaas dat lukt mij niet financieel gezien, heb in verleden al geprobeerd mn vader en/of vrienden te strikken om zo de kosten te verdelen, (maar die stappen allemaal voor geen goud naast mij in op een afgezet parcour op openbare wegen)

En klopt kwa vergunningen, maar er zijn genoeg ritten waar het nog wel gaat op hoge snelheden, echter zit je dan vast aan dingen zoals de Gumball, of Streetgasm 2000, ook daar weer zitten financiele plaatjes aan die ik helaas niet kan dragen,

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3245
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Martijn M » 04 jan 2023, 10:48

T gemiddelde volk wat met Gumball of Streetgasm mee doet wil ik ook niet mee geassocieerd worden. :bag:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Eeuwe » 04 jan 2023, 11:17

Potverdikkie wat een project weer :tooth: Maar gaaf man, succes!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Estoque » 04 jan 2023, 11:41

Baboulah schreef: 04 jan 2023, 10:04 Carbagerun, kwa routes geweldig, het volk wat er veelal aan meedeed vonden wij wat minder, wij deden de rit om lekker van het rijden te genieten etc (dus niet om de opdrachten te doen etc, gewoon elke dag de snelste route "rallyrijden"), maar velen hadden daar toch erg veel moeite mee als je ze volle polle voorbij kwam etc, ook de organisatie vond het niet leuk dat we laatste x tot 2x toe sneller bij het eindpunt van een rit waren dan de organisatie was (die rechtstreeks gaat), zoek nog altijd een andere aanbieder voor zoiets waar hard rijden wel gewoon geaccepteerd word :)

Ga dit wel volgen, leuk project, ben benieuwd hoe de rit word!
Estoque schreef: 02 jan 2023, 15:26
- Ik dacht nog steeds dat het 500,- euro auto's waren. Nou, dat had ik dus heel erg mis.
Bijna geen enkele auto is dat meer, er zijn ook heel weinig carbagerunners die hun autos daadwerkelijk voor 500 eur kopen (een S8 of een S55 amg etc kan je daar echt niet voor kopen als voorbeeld en die toch veelal meedoen)

Helemaal mee eens hoor. Wij deden het ook altijd om het rijden, wat niet in dank werd afgenomen. Daarom ook toen na 5 edities niet meer meegedaan.

Laatste keer dat we meededen (Wintereditie 2015, richting zweden) stond bij de finish het luchtkussen/poort ding nog niet eens. Toen waren we er al, papieren ingeleverd, plastic medaille opgepikt en 's nachts 1 uur waren we weer thuis. Prima! Aantal opgeloste opdrachten is over de 5 jaren gemiddeld 0 en als je vroeg vertrekt, heb je minder last van trage runners :P

Maar met de XJ gaat hard rijden vast niet wat worden. Als cruisesnelheid 100 mogelijk is met deze verhoging, ben ik blij genoeg!

Ik doelde met 500,- euro auto eigenlijk op een Jeep Cherokee XJ in z'n algemeenheid. Ik dacht altijd (net als Volvo 240's) dat er met die productieaantallen (1 miljoen + stuks) geen waardevermeerdering bestond. Maar blijkbaar is dat helemaal niet waar.

Gisteren ook nog de krik binnen gekregen, want met verhoging past de originele krik niet meer. (alleen onder de diff's, maar dat is niet echt wat je wil)

Afbeelding

Verder gisteravond de laatste leidingen en vloeistoffen gedaan en de auto weer voor het eerst gestart sinds het begin van de operatie.

Einde van het lijstje is in zicht:
Afbeelding

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving |

Bericht door Baboulah » 04 jan 2023, 11:47

Estoque schreef: 04 jan 2023, 11:41 Helemaal mee eens hoor. Wij deden het ook altijd om het rijden, wat niet in dank werd afgenomen. Daarom ook toen na 5 edities niet meer meegedaan.

Laatste keer dat we meededen (Wintereditie 2015, richting zweden) stond bij de finish het luchtkussen/poort ding nog niet eens. Toen waren we er al, papieren ingeleverd, plastic medaille opgepikt en 's nachts 1 uur waren we weer thuis. Prima! Aantal opgeloste opdrachten is over de 5 jaren gemiddeld 0 en als je vroeg vertrekt, heb je minder last van trage runners :P

Precies dit, laatste keer dat we meereden waren we de laatste dag (weer) eerder bij de eindstreep dan de organisatie, heb ze gebeld dat we maar naar huis gingen alvast, had geen zin om de hele middag te wachten om een medaile op te halen... we waren idd ook elke dag de 1e of 2e auto die van start ging zodat je zo min mogelijk mensen tegen kwam, maja als je elke keer lekker uitgebreid gaat lunchen moet je er vaak toch weer de nodige inhalen de 2e helft vd rit ;)

Had graag gezien dat ergens die routes (vooral de winter routes door sneeuw zijn het leukst vind ik persoonlijk na 2x winter en 1x zomer gedaan te hebben) te downloaden waren, had ik ze gewoon na de carbagerun in mn eentje gereden op de snelheden die ik wil

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, Bing [Bot], Godspeed, Tom V en 58 gasten