[XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.10 - Elektra bijna klaar!
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.2 Technisch gereed
hahaha, herkenbaar!
Op onze Opel Omega tijdens de winterrun van 2015 hadden we ze ook op een losse schakelaar. Heel handig, maar als je dan mid-drift een tegenligger krijgt, is het wel fijn dat je je lampen ook gewoon snel uit kunt doen. Dat gaat was lastig als je ook moet focussen op het sturen
Op onze Opel Omega tijdens de winterrun van 2015 hadden we ze ook op een losse schakelaar. Heel handig, maar als je dan mid-drift een tegenligger krijgt, is het wel fijn dat je je lampen ook gewoon snel uit kunt doen. Dat gaat was lastig als je ook moet focussen op het sturen
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.2 Technisch gereed
Geen echte update. Maar ik heb een tijdelijk dakrek gekocht, het wiel er bovenop gegooid en vervolgens weer naar huis gereden.
Slechte kwaliteit foto, maar het is wel stoer om te zien.
Slechte kwaliteit foto, maar het is wel stoer om te zien.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Long time no see, tijd voor een update!
Laatste 2 weken voor de Carbage Run was een beetje hectisch. Had een weekje wintersport geplanned staan, dus een week niet werken aan de Cherokee. Maar hij maakte nogal wat bijgeluiden in het onderstel. Wat ook niet gek is, gezien de liftkit toch wat andere belasting geeft op alle componenten die al 285.000km onder de Cherokee zitten. (ik geloof niet dat kruisstukken/lagers/assen/bussen ooit vervangen zijn).
Dus tijd voor een uitlijning en diagnose van de bijgeluiden. Auto bij de garage neergezet en gezegt dat ze een week de tijd hadden.
Na een weekje weer opgehaald, volgende dingen:
- Uitlaat zat los, hebben ze gelast
- Auto is helemaal uitgelijnd
- Kruisstukken doorgesmeerd
- Wielen lopen bij maximale stuuruitslag tegen de draagarmen aan.
De week tussen de Wintersport en Carbage Run m'n zus de taak gegeven om hem uitvoerig te testen. Ze heeft de hele week met de XJ gereden naar haar werk. En was tevreden.
Woensdags kwamen de stickers binnen voor de Carbage Run, want een saaie auto met alleen wat nummers erop is natuurlijk niet leuk.
Hoewel we natuurlijk niet voor de prijzen meedoen, moet je wel een beetje in de spirit van het evenement mee doen. Dus als thema hebben we gekozen voor een auto die in de basis ook al blauw is. Dat scheelt weer een bult geklieder met verf.
Voor de kenners, het is een Jeep-interpretatie van de Hudson Hornet (bekend van o.a. Cars)
Dag 0 - 1: Vertrek!
En toen was het zondag en klaar voor vertrek richting Malmö
Wel een dag van wennen. Elke vibratie, elk bijgeluid toch wel weer even schrikken/nadenken over wat het kan zijn, volt meter in de gaten houden, olie druk, tankmeter etc.
Cruisesnelheid lag op een geschikte 120km/h (geen Cruise Control, dus we doen het met het voetje) en dan lust de vierkante baksteen wel een aardig slokje. (1 op 4.5 of 5) en met een tank van 70 liter, is het toch wel vaak tanken
Onderweg verschillende runners & duitsers ingehaald, echt wat is dat toch met die Duitsers die op de autobahn ook allemaal 100 rijden?
Op de boot naar Denemarken:
Kleine Hudson op weg naar de brug tussen Denemarken en Zweden:
En toen werden we staande gehouden bij de grensovergang tussen Denemarken en Zweden.
Stonden 3 andere runners ook heel serieus te kijken en met een paar Zweedse ambtenaren zenuwachtig om hun auto te lopen. We moesten in het rijtje aansluiten en toen kwam er een ambtenaar naar ons toe.
"The Lights are not allowed"
Kwam er op neer dat onze dagrijdverlichting in de verstralers (die oranje kruizen) niet mochten. Ik kan ze van binnenuit wel schakelen tussen oranje en wit, maar niet uit. Dus heb de connector eruit getrokken en toen mochten we doorrijden.
Op het moment dat we willen doorrijden komt een runner die voor ons staat naar ons toe, of we onderdelen kunnen meenemen. Ze zijn namelijk te zwaar beladen. En niet ook een klein beetje ook. (ze moesten 360kg kwijt, wat neer kwam op 1 setje wielen met studs, 3 zware gereedschapkoffers, 1 kledingkoffer en 1 runner )
Dus na een overlaadsessie en een afspraak waar ze het weer konden ophalen, zijn we vrolijk Zweden in gereden en weer overgeladen. 45 minuten later waren we op het adres van ons hotel.
De Start
Grote vreugde, de auto stond de volgende ochtend nog gewoon op de plek waar we hem neergezet hadden. En hij startte ook nog
Vloeistof check on point, 200ml olie erbij gegooid en richting de start locatie vertrokken.
Na de start begon het avonduur eigenlijk gelijk. Binnen 30km stonden we al op weggetjes die ondergesneeuwd en opgevroren waren en de eerste runners stond al in de berm met pech en/of gebrek aan grip . Was serieus tricky <3
Na 200km begon ons op te vallen dat ons stuur wat uit het midden stond. Elke keer als we een ijs-pad afkwamen, was het stuur iets verder naar links gedraaid om rechtuit te rijden. Een korte inspectie later vertelde ons dat ze tijdens het uitlijnen vergeten waren de stuurstang (van de stuurbox-arm, naar het fusee) kraag vast te zetten waarmee ze het stuur in het midden konden zetten.
Met een sleutel 15 in de hand, onder de auto alles weer min-of-meer uitgelijnd met het oog en vastgezet.
Verder begon ons LSD in de achteras redelijk wat gemopper te geven bij rijden op asfalt en korte bochten. Ik had in de week voor de carbagerun wat Frictie-modifier toegevoegd, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Dus een tripje naar de Biltema, en de juiste olie met de toevoeging gekocht.
Rest van de dag eigenlijk zonder problemen doorgereden. Verbruik met 80km/h en op de binnenwegen steeg naar 1 op 6.5, dus weinig te klagen en te melden.
Even wat willekeurige foto's van de afgelopen dagen.
En na zo'n 3500km, genoeg benzine, 5 hotelovernachtingen en heel veel echte mooie wegen in een nog mooiere omgeving, één bermbezoekje, was de finish in Göteborg daar!
En dat was precies om 15:03 uur. En dat is 57 minuten voordat de finish normaal open gaat, en 4 uur en 57 minuten voor de start van de prijsuitreiking. Beetje vroeg en we hadden nog wel de lange route genomen van 460km / 8 uur die dag (duurt een uur langer dan de korte).
Organisatie vertelde ons vrolijk dat we de tweede auto waren die binnen was (nogmaals, het is geen wedstrijd, maar het voelt toch wel goed) en dat de eerste binnenkomer de korte route had gereden. (Nog iets enthousiaster was ik toen).
en toen was het tijd om af te druipen. 4 uur wachten op een uitreiking waar we toch niets zouden winnen, dat doen we een andere keer wel. Dus de Cherokee weer aan geslingerd om 16:30 en de navigatie op "Huis" gezet.
Boot van Denemarken naar Duitsland geboekt om 21:15 en klomp-control op 120km/h gezet!
Na de eerste tankstop het stuur overgedragen aan m'n zus en m'n kop op het kussen gelegd op de passagiersstoel. Ik werd wakker toen we weer stopten om te tanken. Wat ik raar vond, want we kunnen op snelweg-tempo zo rond de 300-320km op een tank voordat de lamp aankomt, en 300km zou het niet zijn naar de haven.
Maar blijkbaar vond m'n zus een cruisesnelheid van 144km/h een stuk beter, want dat is precies hoe hard de XJ loopt. En meer snelheid, betekend sneller bij de haven. Een snelle rekensom aan de pomp leerde ons dat m'n zus elke 2.6km een liter benzine door had gegooid en dat de XJ de hele weg vol gas heeft gelopen. Harder wil die niet dan de 144km/h.
Toch de bevestiging dat de XJ motorisch wel echt betrouwbaar is. Want toen we bij de haven aankwamen om 20:10, een uur te vroeg dus, startte hij gewoon weer nadat we hem hadden uitgezet. JEEJ!
De boot van 20:35 zat niet vol, dus we konden met die boot mee.
Op de boot snel wat gegeten, want je moet die 25 minuten toch stil zitten. Dat scheelt weer een pauze op de terugweg en na het aandokken weer volgas naar huis!
1:44 's nachts - THUIS!
Samenvatting van de laatste dag:
Totaal aantal km's: 1490km
Totaal aantal uren: 18 uur
Totaal aantal tankstops: 5
Aantal liters olie verbruikt: 600ml (1 Liter in totaal over de hele week, heel netjes voor een blok met 290.000km)
Aantal liter water verbruikt: 0ml
*Pakt stempel met Betrouwbaar en drukt hem op de auto*
En nu?
Dit is tijdens de run binnen gekomen. Dus daar gaan we binnenkort een begin aan maken, net als wat las-werkzaamheden aan de carrosserie en een nieuwe custom uitlaat. En dan maar eens gaan nadenken over de run van volgend jaar, die gaat naar Helsinki en daar ben ik nog nooit geweest.
Laatste 2 weken voor de Carbage Run was een beetje hectisch. Had een weekje wintersport geplanned staan, dus een week niet werken aan de Cherokee. Maar hij maakte nogal wat bijgeluiden in het onderstel. Wat ook niet gek is, gezien de liftkit toch wat andere belasting geeft op alle componenten die al 285.000km onder de Cherokee zitten. (ik geloof niet dat kruisstukken/lagers/assen/bussen ooit vervangen zijn).
Dus tijd voor een uitlijning en diagnose van de bijgeluiden. Auto bij de garage neergezet en gezegt dat ze een week de tijd hadden.
Na een weekje weer opgehaald, volgende dingen:
- Uitlaat zat los, hebben ze gelast
- Auto is helemaal uitgelijnd
- Kruisstukken doorgesmeerd
- Wielen lopen bij maximale stuuruitslag tegen de draagarmen aan.
De week tussen de Wintersport en Carbage Run m'n zus de taak gegeven om hem uitvoerig te testen. Ze heeft de hele week met de XJ gereden naar haar werk. En was tevreden.
Woensdags kwamen de stickers binnen voor de Carbage Run, want een saaie auto met alleen wat nummers erop is natuurlijk niet leuk.
Hoewel we natuurlijk niet voor de prijzen meedoen, moet je wel een beetje in de spirit van het evenement mee doen. Dus als thema hebben we gekozen voor een auto die in de basis ook al blauw is. Dat scheelt weer een bult geklieder met verf.
Voor de kenners, het is een Jeep-interpretatie van de Hudson Hornet (bekend van o.a. Cars)
Dag 0 - 1: Vertrek!
En toen was het zondag en klaar voor vertrek richting Malmö
Wel een dag van wennen. Elke vibratie, elk bijgeluid toch wel weer even schrikken/nadenken over wat het kan zijn, volt meter in de gaten houden, olie druk, tankmeter etc.
Cruisesnelheid lag op een geschikte 120km/h (geen Cruise Control, dus we doen het met het voetje) en dan lust de vierkante baksteen wel een aardig slokje. (1 op 4.5 of 5) en met een tank van 70 liter, is het toch wel vaak tanken
Onderweg verschillende runners & duitsers ingehaald, echt wat is dat toch met die Duitsers die op de autobahn ook allemaal 100 rijden?
Op de boot naar Denemarken:
Kleine Hudson op weg naar de brug tussen Denemarken en Zweden:
En toen werden we staande gehouden bij de grensovergang tussen Denemarken en Zweden.
Stonden 3 andere runners ook heel serieus te kijken en met een paar Zweedse ambtenaren zenuwachtig om hun auto te lopen. We moesten in het rijtje aansluiten en toen kwam er een ambtenaar naar ons toe.
"The Lights are not allowed"
Kwam er op neer dat onze dagrijdverlichting in de verstralers (die oranje kruizen) niet mochten. Ik kan ze van binnenuit wel schakelen tussen oranje en wit, maar niet uit. Dus heb de connector eruit getrokken en toen mochten we doorrijden.
Op het moment dat we willen doorrijden komt een runner die voor ons staat naar ons toe, of we onderdelen kunnen meenemen. Ze zijn namelijk te zwaar beladen. En niet ook een klein beetje ook. (ze moesten 360kg kwijt, wat neer kwam op 1 setje wielen met studs, 3 zware gereedschapkoffers, 1 kledingkoffer en 1 runner )
Dus na een overlaadsessie en een afspraak waar ze het weer konden ophalen, zijn we vrolijk Zweden in gereden en weer overgeladen. 45 minuten later waren we op het adres van ons hotel.
De Start
Grote vreugde, de auto stond de volgende ochtend nog gewoon op de plek waar we hem neergezet hadden. En hij startte ook nog
Vloeistof check on point, 200ml olie erbij gegooid en richting de start locatie vertrokken.
Na de start begon het avonduur eigenlijk gelijk. Binnen 30km stonden we al op weggetjes die ondergesneeuwd en opgevroren waren en de eerste runners stond al in de berm met pech en/of gebrek aan grip . Was serieus tricky <3
Na 200km begon ons op te vallen dat ons stuur wat uit het midden stond. Elke keer als we een ijs-pad afkwamen, was het stuur iets verder naar links gedraaid om rechtuit te rijden. Een korte inspectie later vertelde ons dat ze tijdens het uitlijnen vergeten waren de stuurstang (van de stuurbox-arm, naar het fusee) kraag vast te zetten waarmee ze het stuur in het midden konden zetten.
Met een sleutel 15 in de hand, onder de auto alles weer min-of-meer uitgelijnd met het oog en vastgezet.
Verder begon ons LSD in de achteras redelijk wat gemopper te geven bij rijden op asfalt en korte bochten. Ik had in de week voor de carbagerun wat Frictie-modifier toegevoegd, maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Dus een tripje naar de Biltema, en de juiste olie met de toevoeging gekocht.
Rest van de dag eigenlijk zonder problemen doorgereden. Verbruik met 80km/h en op de binnenwegen steeg naar 1 op 6.5, dus weinig te klagen en te melden.
Even wat willekeurige foto's van de afgelopen dagen.
En na zo'n 3500km, genoeg benzine, 5 hotelovernachtingen en heel veel echte mooie wegen in een nog mooiere omgeving, één bermbezoekje, was de finish in Göteborg daar!
En dat was precies om 15:03 uur. En dat is 57 minuten voordat de finish normaal open gaat, en 4 uur en 57 minuten voor de start van de prijsuitreiking. Beetje vroeg en we hadden nog wel de lange route genomen van 460km / 8 uur die dag (duurt een uur langer dan de korte).
Organisatie vertelde ons vrolijk dat we de tweede auto waren die binnen was (nogmaals, het is geen wedstrijd, maar het voelt toch wel goed) en dat de eerste binnenkomer de korte route had gereden. (Nog iets enthousiaster was ik toen).
en toen was het tijd om af te druipen. 4 uur wachten op een uitreiking waar we toch niets zouden winnen, dat doen we een andere keer wel. Dus de Cherokee weer aan geslingerd om 16:30 en de navigatie op "Huis" gezet.
Boot van Denemarken naar Duitsland geboekt om 21:15 en klomp-control op 120km/h gezet!
Na de eerste tankstop het stuur overgedragen aan m'n zus en m'n kop op het kussen gelegd op de passagiersstoel. Ik werd wakker toen we weer stopten om te tanken. Wat ik raar vond, want we kunnen op snelweg-tempo zo rond de 300-320km op een tank voordat de lamp aankomt, en 300km zou het niet zijn naar de haven.
Maar blijkbaar vond m'n zus een cruisesnelheid van 144km/h een stuk beter, want dat is precies hoe hard de XJ loopt. En meer snelheid, betekend sneller bij de haven. Een snelle rekensom aan de pomp leerde ons dat m'n zus elke 2.6km een liter benzine door had gegooid en dat de XJ de hele weg vol gas heeft gelopen. Harder wil die niet dan de 144km/h.
Toch de bevestiging dat de XJ motorisch wel echt betrouwbaar is. Want toen we bij de haven aankwamen om 20:10, een uur te vroeg dus, startte hij gewoon weer nadat we hem hadden uitgezet. JEEJ!
De boot van 20:35 zat niet vol, dus we konden met die boot mee.
Op de boot snel wat gegeten, want je moet die 25 minuten toch stil zitten. Dat scheelt weer een pauze op de terugweg en na het aandokken weer volgas naar huis!
1:44 's nachts - THUIS!
Samenvatting van de laatste dag:
Totaal aantal km's: 1490km
Totaal aantal uren: 18 uur
Totaal aantal tankstops: 5
Aantal liters olie verbruikt: 600ml (1 Liter in totaal over de hele week, heel netjes voor een blok met 290.000km)
Aantal liter water verbruikt: 0ml
*Pakt stempel met Betrouwbaar en drukt hem op de auto*
En nu?
Dit is tijdens de run binnen gekomen. Dus daar gaan we binnenkort een begin aan maken, net als wat las-werkzaamheden aan de carrosserie en een nieuwe custom uitlaat. En dan maar eens gaan nadenken over de run van volgend jaar, die gaat naar Helsinki en daar ben ik nog nooit geweest.
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Mooi verhaal! Lijkt me erg leuk zo'n run, vooral die kant op in de winter. Hoe is de route ongeveer gelopen?
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Start in Malmö.
Toen in volgorde:
- Karlstad, Zweden
- Lillehammer, Noorwegen
- Kristiansund, Noorwegen
- Hamar, Noorwegen
- Göteborg, Zweden
En dan in totaal zo'n 250 - 300km snelweg over alle dagen. Dag 1 iets van 120km.
Je zit dus vooral veel op bevroren zandwegen en kleine wegen. Echt grote wegen zijn er ook niet veel, dus lekker veel sturen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Gaaf verslag! Lijkt mij ook erg mooi om aan mee te kunnen doen
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Ik mis de carbagerun alles behalve, totdat ik dit soort fotos weer zie en denk, teeeering wat kan je daar lekker rally rijden
Gezien de plaatsen zullen het mooie routes geweest zijn!
Gezien de plaatsen zullen het mooie routes geweest zijn!
- Opa
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Ziet eruit als een heel leuk weekje.
- Ferdi
- Berichten: 3045
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Dat is een mooie week geweest!
Alle voorbereidingen gelukkig goed uitgepakt zo te lezen dus dat is een extra grote blij naar de auto.
Verbruik van je zus is wel keurig
Alle voorbereidingen gelukkig goed uitgepakt zo te lezen dus dat is een extra grote blij naar de auto.
Verbruik van je zus is wel keurig
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Mooi maar saai verslag, er is nix fout gegaan...
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Godspeed
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Gave trip! En het blijft een imposant bakbeest, zeker zo hoog met deze wielen, heel tof.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Met ons niet.
De +-20 uitvallers, 3 auto's die over de kop zijn gegaan, heel veel schades en nog veel meer auto's die onbedoeld in de berm geparkeerd stonden, maakte het spannend genoeg hoor.
Daar heb ik wel foto's van, maar dat vind ik niet netjes om op internet te zetten. Maar wel heel erg leuk
-
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
- Locatie: Vlaanderen
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
De bodemloze put Cherokee was dus een veilige en betrouwbare keuze!!
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Kwam deze net online tegen, moest direct aan dit draadje denken...
https://collectingcars.com/for-sale/1986-jeep-cherokee
https://collectingcars.com/for-sale/1986-jeep-cherokee
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Daar is toch al een heftige 1100 euro op geboden. Wel een cool ding.Baboulah schreef: ↑08 mar 2023, 17:19 Kwam deze net online tegen, moest direct aan dit draadje denken...
https://collectingcars.com/for-sale/1986-jeep-cherokee
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Die 110 liter benzinetank heb je ook wel nodig met een LS1.Baboulah schreef: ↑08 mar 2023, 17:19 Kwam deze net online tegen, moest direct aan dit draadje denken...
https://collectingcars.com/for-sale/1986-jeep-cherokee
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Mooi verslag!
Leuke reis en echt een leuke wagen geworden, ben benieuwd naar de volgende updates.
Leuke reis en echt een leuke wagen geworden, ben benieuwd naar de volgende updates.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Ik stuur net naar m'n zus, dat als die laag blijft in prijs, we die als basis gaan nemen voor ons project.Gijzert schreef: ↑09 mar 2023, 07:45Daar is toch al een heftige 1100 euro op geboden. Wel een cool ding.Baboulah schreef: ↑08 mar 2023, 17:19 Kwam deze net online tegen, moest direct aan dit draadje denken...
https://collectingcars.com/for-sale/1986-jeep-cherokee
Want 8 > 6.
Vet ding! En lelijk genoeg om eens tegen een boom te drukken.
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Erg gaaf ding! Wat is nou de reeële waarde van zoiets?Estoque schreef: ↑09 mar 2023, 10:07Ik stuur net naar m'n zus, dat als die laag blijft in prijs, we die als basis gaan nemen voor ons project.Gijzert schreef: ↑09 mar 2023, 07:45Daar is toch al een heftige 1100 euro op geboden. Wel een cool ding.Baboulah schreef: ↑08 mar 2023, 17:19 Kwam deze net online tegen, moest direct aan dit draadje denken...
https://collectingcars.com/for-sale/1986-jeep-cherokee
Want 8 > 6.
Vet ding! En lelijk genoeg om eens tegen een boom te drukken.
- Sabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Lijkt me gevalletje "wat de gek er voor geeft".
Ding lijkt serieus opgebouwd, LS1, Fox ophanging. Is geen goedkoop projectje geweest. Maar vindt er maar eens een liefhebber voor. Zal mij niet verbazen als hij de reserve price niet gaat halen.
Moet zeggen dat ik er zelf wel hebberig van word....
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Precies dat.
2e model XJ is zeker neit de meest gewilde. Maar qua onderdelen is deze wel heel dik.
De Currie assen, de Fox ophanging en de LS1. Dat is bij elkaar al 10k. Dus ik denk niet dat hij voor minder weg gaat.
Weet ook niet wat de reserve is. maar als je dit voor <10k op de kop tikt, heb je een serieus goede deal.
2e model XJ is zeker neit de meest gewilde. Maar qua onderdelen is deze wel heel dik.
De Currie assen, de Fox ophanging en de LS1. Dat is bij elkaar al 10k. Dus ik denk niet dat hij voor minder weg gaat.
Weet ook niet wat de reserve is. maar als je dit voor <10k op de kop tikt, heb je een serieus goede deal.
- Ferdi
- Berichten: 3045
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Zit er hier ook met hebberige ogen naar te kijken
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: [XJ] Ruttie's bodemloze put met 4x4 aandrijving | Pg.3 Terug uit Scandinavië
Nee, ik heb dibs.
of wacht, dat had ik nog niet gezegd.
DIBS!
of wacht, dat had ik nog niet gezegd.
DIBS!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten