Spoiler voor Tracktool

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ambrose
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2022, 05:37
Auto: E46 330i Tracktool

Spoiler voor Tracktool

Bericht door Ambrose » 14 dec 2022, 05:43

Hi allemaal!

Ik zit te kijken naar een spoiler voor achterop mijn 330i en zit te twijfelen tussen een GTS of GT4 type spoiler (GT4 is iets breder) van Burkhart Engineering (https://burkhart-engineering.com/). Iemand hier die daar ervaring mee heeft qua performance en kwaliteit? (Ook een beetje qua styling, hoeft van mij niet belachelijk groot gezien ik er ook nog de openbare weg mee op moet :) )

Groeten,
Marijn

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Philipoo » 14 dec 2022, 10:21

ik weet niet wat er allemaal aan je auto gedaan is, maar voordat je effect gaat hebben van zo'n spoiler kan je beter eerst alles qua onderstel, remmen, banden etc aanpakken, dan nog even een racecursus doen om te zorgen dat je ook echt wat performance uit je auto kan halen en dan een spoiler kopen.

Los van dat, als je 'm gewoon mooi vindt lekker degene kopen die jij graag wil ;)

Gebruikersavatar
Ambrose
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2022, 05:37
Auto: E46 330i Tracktool

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Ambrose » 14 dec 2022, 14:33

Philipoo schreef: 14 dec 2022, 10:21 ik weet niet wat er allemaal aan je auto gedaan is, maar voordat je effect gaat hebben van zo'n spoiler kan je beter eerst alles qua onderstel, remmen, banden etc aanpakken, dan nog even een racecursus doen om te zorgen dat je ook echt wat performance uit je auto kan halen en dan een spoiler kopen.

Los van dat, als je 'm gewoon mooi vindt lekker degene kopen die jij graag wil ;)
Dit is wat er aan gedaan is tot nu toe: (https://freeimage.host/i/HoEvEv9). Paar weekjes geleden de racecursus op Assen gedaan met EU licentie als gevolg :) Merkte de daaropvolgende trackday dat in de snelle linkerbocht (Ramshoek) andere auto's met hogere snelheid erin konden terwijl bij mij de achterkant uitbrak. Dat in combinatie met dat ik een spoiler zelf wel mooi vind staan leidde tot deze vraag haha Dank voor je antwoord!

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Philipoo » 14 dec 2022, 20:33

Ambrose schreef: 14 dec 2022, 14:33
Philipoo schreef: 14 dec 2022, 10:21 ik weet niet wat er allemaal aan je auto gedaan is, maar voordat je effect gaat hebben van zo'n spoiler kan je beter eerst alles qua onderstel, remmen, banden etc aanpakken, dan nog even een racecursus doen om te zorgen dat je ook echt wat performance uit je auto kan halen en dan een spoiler kopen.

Los van dat, als je 'm gewoon mooi vindt lekker degene kopen die jij graag wil ;)
Dit is wat er aan gedaan is tot nu toe: (https://freeimage.host/i/HoEvEv9). Paar weekjes geleden de racecursus op Assen gedaan met EU licentie als gevolg :) Merkte de daaropvolgende trackday dat in de snelle linkerbocht (Ramshoek) andere auto's met hogere snelheid erin konden terwijl bij mij de achterkant uitbrak. Dat in combinatie met dat ik een spoiler zelf wel mooi vind staan leidde tot deze vraag haha Dank voor je antwoord!
Aan je onderstel is dus alleen een schroefset veranderd, verder nog niks. Ik zou geld uitgeven aan rubbers, versteviging van je subframe en een sperdiff. Dat andere auto's in ramshoek niet uitbreken waar jij het wel doet is niet omdat die nou mega veel meer downforce hebben!

Gebruikersavatar
Ambrose
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2022, 05:37
Auto: E46 330i Tracktool

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Ambrose » 14 dec 2022, 21:03

Philipoo schreef: 14 dec 2022, 20:33
Ambrose schreef: 14 dec 2022, 14:33
Philipoo schreef: 14 dec 2022, 10:21 ik weet niet wat er allemaal aan je auto gedaan is, maar voordat je effect gaat hebben van zo'n spoiler kan je beter eerst alles qua onderstel, remmen, banden etc aanpakken, dan nog even een racecursus doen om te zorgen dat je ook echt wat performance uit je auto kan halen en dan een spoiler kopen.

Los van dat, als je 'm gewoon mooi vindt lekker degene kopen die jij graag wil ;)
Dit is wat er aan gedaan is tot nu toe: (https://freeimage.host/i/HoEvEv9). Paar weekjes geleden de racecursus op Assen gedaan met EU licentie als gevolg :) Merkte de daaropvolgende trackday dat in de snelle linkerbocht (Ramshoek) andere auto's met hogere snelheid erin konden terwijl bij mij de achterkant uitbrak. Dat in combinatie met dat ik een spoiler zelf wel mooi vind staan leidde tot deze vraag haha Dank voor je antwoord!
Aan je onderstel is dus alleen een schroefset veranderd, verder nog niks. Ik zou geld uitgeven aan rubbers, versteviging van je subframe en een sperdiff. Dat andere auto's in ramshoek niet uitbreken waar jij het wel doet is niet omdat die nou mega veel meer downforce hebben!
Alright! Dank voor je inzicht, ga ik dat verder onderzoeken!

Gebruikersavatar
Bjeffindividual
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Bjeffindividual » 14 dec 2022, 22:36

De spoiler van mijn oude e46. M3 staat te koop. Google even op APR GTC300.

Voor een wat vriendelijk budget komt binnenkort mijn SLK cup spoiler te koop. Was 250,- nieuw.

Gebruikersavatar
Ambrose
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2022, 05:37
Auto: E46 330i Tracktool

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Ambrose » 15 dec 2022, 01:34

Bjeffindividual schreef: 14 dec 2022, 22:36 De spoiler van mijn oude e46. M3 staat te koop. Google even op APR GTC300.

Voor een wat vriendelijk budget komt binnenkort mijn SLK cup spoiler te koop. Was 250,- nieuw.
Dank voor je aanbod, denk alleen dat de APR iets te groot gaan zijn voor mijn wagen (Moet namelijk straatlegaal blijven). Wat betreft de SLK spoiler vind ik de GTS toch mooier :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Spoiler voor Tracktool

Bericht door Martijn M » 15 dec 2022, 08:26

Eigenlijk moet er op een E46 sedan een E46 WTCC achtige spoiler :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, HJ2, Mark 320iS en 43 gasten