BMW 3.0 CSL

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Robin » 26 nov 2022, 13:30

Pak een M4 handbak. En klap er het hele boekje van bijv Schirmer op. 600pk tune....

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Martijn_bmw » 26 nov 2022, 16:11

Andre schreef: 26 nov 2022, 13:01 750k

Dat is een

Yaris GR
GR86
Cayman RS
GT3 RS
X3M met auto ambulance.

Plus nog wat zakgeld.

Ik denk dat je die CSL moet kopen:)
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Niels » 26 nov 2022, 23:10

Pfffff, klickbate

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Tristan » 28 nov 2022, 10:10

750k voor een M4 CSL met bodykit. *koekoek*

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Gijzert » 28 nov 2022, 13:44

Grill is wel een verbetering tov de m4.

Online
Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Kadett » 28 nov 2022, 14:09

Gijzert schreef: 28 nov 2022, 13:44 Grill is wel een verbetering tov de m4.
Het kon ook niet veel slechter worden....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door JP » 29 nov 2022, 11:03

Juist als je net dacht dat het niet lelijker kon......dan vind ik deze CSL nog hässlicher...... :tong uitsteken:
Die kentekenplaat is veel te laag, waar bij de gewone M3/M4 deze over de grille zit.


Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door 328Ti » 29 nov 2022, 23:17

Wat ik niet snap aan die hommages: pak die carros mold van 35jr terug, pas m aan en verwerk alle 2022 stuff erin. Das pas tof.

Dit lijkt echt nergens naar

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2022, 07:02

328Ti schreef: 29 nov 2022, 23:17 Wat ik niet snap aan die hommages: pak die carros mold van 35jr terug, pas m aan en verwerk alle 2022 stuff erin. Das pas tof.

Dit lijkt echt nergens naar
Dan heb je een restomod maar eens dat dat veel gaver is :)

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Gijzert » 30 nov 2022, 08:00

328Ti schreef: 29 nov 2022, 23:17 Wat ik niet snap aan die hommages: pak die carros mold van 35jr terug, pas m aan en verwerk alle 2022 stuff erin. Das pas tof.

Dit lijkt echt nergens naar
Voldoet toch aan geen enkele moderne eis die aan auto's gesteld wordt....

Krijg je nooit goedkeuring voor.

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door 328Ti » 30 nov 2022, 08:07

Gijzert schreef: 30 nov 2022, 08:00
328Ti schreef: 29 nov 2022, 23:17 Wat ik niet snap aan die hommages: pak die carros mold van 35jr terug, pas m aan en verwerk alle 2022 stuff erin. Das pas tof.

Dit lijkt echt nergens naar
Voldoet toch aan geen enkele moderne eis die aan auto's gesteld wordt....

Krijg je nooit goedkeuring voor.
Mwa, maar ik zei ook aanpassen. Toen ik de beelden zag dacht ik niet gelijk o wat een gelijkenis

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Gijzert » 30 nov 2022, 08:26

328Ti schreef: 30 nov 2022, 08:07
Gijzert schreef: 30 nov 2022, 08:00
328Ti schreef: 29 nov 2022, 23:17 Wat ik niet snap aan die hommages: pak die carros mold van 35jr terug, pas m aan en verwerk alle 2022 stuff erin. Das pas tof.

Dit lijkt echt nergens naar
Voldoet toch aan geen enkele moderne eis die aan auto's gesteld wordt....

Krijg je nooit goedkeuring voor.
Mwa, maar ik zei ook aanpassen. Toen ik de beelden zag dacht ik niet gelijk o wat een gelijkenis
Tsja. Prop het er allemaal maar in. Dit lijstje is verplicht in 2022. Daarnaast wil je ook nog wel een beetje oke op de ncap score uitkomen. Dus dan moet het design aangepast worden met bijvoorbeeld een hogere motorkap. En een paar kreukelzonetjes erbij. Voor je het weet kom je uit op de auto die ze nu hebben staan.

Achteruitrijcamera.
Gegevensrecorder voor incidenten.
Intelligente snelheidsbegrenzer.
Noodremsysteem.
Parkeersensoren.
Rijbaanassistentie.
Verbeterde veiligheidsgordels.
Vermoeidheids- en smartphonegebruik-waarschuwingssystemen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Tristan » 30 nov 2022, 10:38

Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Baboulah » 30 nov 2022, 12:03

Dat hebben we zelf in de hand door constant te zeuren over die paar doden die per jaar vallen in het verkeer.... als men daar stil over was, zou de druk voor de veiligheids snufjes minder verplicht worden gok ik zomaar....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Tristan » 30 nov 2022, 12:06

Denk dat iedereen erbij gebaat is dat de auto's veiliger worden, niet?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door JP » 30 nov 2022, 12:08

Zandbakrituelen…..slachtoffers negeren :coffee:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Bram » 30 nov 2022, 12:17

Ja dat maakt inderdaad niet zoveel uit, die paar verkeersdoden. Zou mij ook niet boeien als een familielid of m'n kind overhoop gereden wordt door een veel te hard rijdende mafklapper.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door JP » 30 nov 2022, 12:24

Ja dan maak je toch een nieuwe :coffee:

Gebruikersavatar
cazzo super veloce
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door cazzo super veloce » 30 nov 2022, 12:28

Tristan schreef: 30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.

Online
Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Marc Sierra » 30 nov 2022, 13:01

De vraag is alleen of het wel echt veiliger wordt in het verkeer door alle technologische snufjes in nieuwe auto’s. De Europese unie denkt dat alles op te lossen is door systemen als verkeersbordherkenning verplicht te stellen. Maar naar mijn mening gaat de gemiddelde automobilist steeds slechter rijden omdat de auto toch wel voor ze ‘oplet’. Hoe vaak ik de afgelopen weken heb uit moeten wijken om een aanrijding te voorkomen is echt niet normaal. Allemaal vanwege mensen die zonder te kijken van baan wisselen of de auto gewoon niet eens binnen de eigen baan kunnen houden. Ze zouden beter wat aan de rijvaardigheid kunnen doen dan proberen het optie lossen dmv technologie in auto’s, die daardoor alleen maar onnodig duur en zwaar worden.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2022, 13:05

Tristan schreef: 30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
+1

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Tristan » 30 nov 2022, 13:08

cazzo super veloce schreef: 30 nov 2022, 12:28
Tristan schreef: 30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.
Appels met peren vergelijken. De GT3 is als sportwagen ontwikkeld, de M4 (CSL) is in de basis gewoon een 4-coupe. De 3.0 CSL is gewoon een M4 met leuke bodykit.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2022, 13:08

Marc Sierra schreef: 30 nov 2022, 13:01 De vraag is alleen of het wel echt veiliger wordt in het verkeer door alle technologische snufjes in nieuwe auto’s. De Europese unie denkt dat alles op te lossen is door systemen als verkeersbordherkenning verplicht te stellen. Maar naar mijn mening gaat de gemiddelde automobilist steeds slechter rijden omdat de auto toch wel voor ze ‘oplet’. Hoe vaak ik de afgelopen weken heb uit moeten wijken om een aanrijding te voorkomen is echt niet normaal. Allemaal vanwege mensen die zonder te kijken van baan wisselen of de auto gewoon niet eens binnen de eigen baan kunnen houden. Ze zouden beter wat aan de rijvaardigheid kunnen doen dan proberen het optie lossen dmv technologie in auto’s, die daardoor alleen maar onnodig duur en zwaar worden.
Eens valt mij ook op maar ook bijna alle keren als iemand zo idioot doet is het probleem dat ie op zijn telefoon kijkt… als je echt iets wil doen aan veiligheid zou ik zeggen dat je smartphone fabrikanten moet verplichten dat zodra de gps sensor vaststelt dat je met meer dan 10kmh verplaatst het scherm op zwart gaat en niet meer te ontgrendelen is tot je weer stil staat…

Vervelend jazeker maar ik ben er van overtuigd dat dat pas echt gaat helpen aan meer verkeersveiligheid.

Online
Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Marc Sierra » 30 nov 2022, 13:11

Martijn_bmw schreef: 30 nov 2022, 13:08 Eens valt mij ook op maar ook bijna alle keren als iemand zo idioot doet is het probleem dat ie op zijn telefoon kijkt… als je echt iets wil doen aan veiligheid zou ik zeggen dat je smartphone fabrikanten moet verplichten dat zodra de gps sensor vaststelt dat je met meer dan 10kmh verplaatst het scherm op zwart gaat en niet meer te ontgrendelen is tot je weer stil staat…

Vervelend jazeker maar ik ben er van overtuigd dat dat pas echt gaat helpen aan meer verkeersveiligheid.
Het probleem daarvan is dat passagiers dan ook niet meer op hun telefoon kunnen, en hetzelfde geldt voor mensen in het openbaar vervoer. Maar ik ben het met je eens dar er een oplossing bedacht moet worden.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW 3.0 CSL

Bericht door Gijzert » 30 nov 2022, 14:53

Tristan schreef: 30 nov 2022, 13:08
cazzo super veloce schreef: 30 nov 2022, 12:28
Tristan schreef: 30 nov 2022, 10:38 Dat is ook het probleem dat de auto's steeds zwaarder worden. Het is niet dat de fabrikanten dit zo graag willen maar de eisen zijn tegenwoording zo hoog dat met alle (veiligheids)voorzieningen dat het gevolg is dat de auto's een paar 100kg zwaarder worden. Zekers als het gaat om kreukelzones etc.
Maar Porsche kan het blijkbaar wel? GT3 is veel lichter dan dit ding.
Appels met peren vergelijken. De GT3 is als sportwagen ontwikkeld, de M4 (CSL) is in de basis gewoon een 4-coupe. De 3.0 CSL is gewoon een M4 met leuke bodykit.
Als je een standaard 911 Targa 4 pakt dan woog deze in 2014 1425kg. De huidige weegt 1640kg. Dat is een beste stap in 8 jaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmielS60, Martijn_bmw, MParallel en 171 gasten